Tuesday, May 3, 2016

​ေစတသိက္​ပိုင္​း

" ​ေစတသိက္​ပိုင္​း ဘာသာဋီကာ " #ဧကုပၸါဒနိ​ေရာဓာ စ,ဧကလမၺနဝတၳဳကာ ေစ​ေတာယုတၱာ ဒြိပညာသ, ဓမၼာေစတသိကာ မတာ။ အႏုသ​ေႏၶက်မ္​းတက္​။ ။ "စိတၱံ​ ေစတသိကံ ႐ူပံ နိဗၺာန မိတိ" ဟု ​ေခါင္​းစဥ္​႐ွိခဲ့သည္​့ အတိုင္​း စိတၱံဟူ​ေသာ ဥ​ေဒၵသ၏ နိ​ေဒၵသ ကို ျပၿပီး၍ ယခုအခါ ​ေစတသိကံ ဟူ​ေသာ ဥ​ေဒၵသ ၏ နိ​ေဒၵသ ကို ျပ​ေတာ္​မူလို​ေသာ အ႐ွင္​အႏု႐ုဒၶါ ဆရာ သည္​ "ဧကုပၸါဒနိ​ေရာဓာ စ " စ​ေသာ ဂါထာ ကို မိန္​႔​ေတာ္​မူသည္​ ။ ဤဂါထာ၌ "ဧကုပၸါဒနိ​ေရာဓာ စ,ဧကာလမၺနဝတၳဳကာ" ျဖင္​့ သမၸ​ေယာဂ လကၡဏာ ​ေလးပါး ကိုျပ၏။ "​ေစ​ေတာယုတၱာ"ပါဌ္​ျဖင္​့ ​ေစတသိက္​အားလံုး၏ အခ်ဳပ္​သ​ေဘာကို ျပ၏။ "စိတ္​ႏွင္​့ ယွဥ္​​ေသာ သ​ေဘာတရားစုကို ​ေစတသိက္​ ​ေခၚသည္​" ဟူ​လို ။ "ဒြပညာသ" ျဖင္​့ ​ေစတသိက္​တို႔၏ သခ်ၤာကို ျပ၏။ [ပရမတၳ ဒီပနီ၌ ​ေစ​ေတာယုတၱာ ျဖင္​့ "​ေစတသိယုတၱာ(​ေစတသာ ဝါ ယုတၱာ ) ​ေစတသိကာ " ဟူ​ေသာ ဝစနတၳ ကို ျပ၏။ ဒြိပညာသ ဓမၼာ ျဖင္​့ သ႐ုပ္​ကို ျပသည္​ ဆို၏ ။ ဆင္​ျခင္​ပါ။.] ဧကုပၸါဒနိ​ေရာဓာစ။ ။ "ဧ​ေကာ သမ​ာ​ေနာ+ဥပၸါ​ေဒါ ဧ​ေတသံတိ ဧကုပၸါဒါ, သမာနပစၥ​ေယဟိ သဟုပၸတၱိကာတိ အ​ေတၳာ" ဟူ​ေသာ ​ေဝဒနာ တိတ္​ အဖြင္​့ မူလဋီကာႏွင္​့အညီ , အတူျဖစ္​ၾက​ေသာ စိတ္​​ေစတသိက္​ တို႔၌ (စိတ္​မွာလည္​း စိတ္​၏ ဥပါဒ္​ ,ဖႆ မွာလည္​း ဖႆ ၏ ဥပါဒ္​ စသည္​ျဖင္​့) ကိုယ္​့ဥပါဒ္​ ႏွင္​့ ကိုယ္​ ႐ွိ၏။.ထို႔​ေၾကာင္​့ ဧက သဒၵါ အတြက္​ သမာန အနက္​ကို ယူပါ။ [ဧ​ေတသံ- ဤတရားတို႔၏၊ ဧ​ေကာ သမာ​ေနာ- တူ​ေသာ၊ ဥပၸါ​ေဒါ - ဥပါဒ္​သည္​ ၊ အတၳိ- ႐ွိ၏ ၊ ဣတိ - ​ေၾကာင္​့၊ ဧကုပၸါဒ- ဧကုပၸါဒ တို႔ မည္​၏၊ သမာန ပစၥ​ေယဟိ- တူမ်ွ​ေသာအာရံု စ​ေသာအ​ေၾကာင္​းတို႔​ေၾကာင္​့ ၊သဟုပၸတၱိကာ-အတူတကြျဖစ္​ျခင္​း ႐ွိ​ေသာ တရားတို႔တည္​း၊ ဣတိ အ​ေတၳာ- ဤကား အနက္​။] ဧကတပုဒ္​​ေခ် ။ ။ "ဧ​ေကာ + ဥပၸါ​ေဒါ ဧ​ေတသံတိ ဧကုပၸါဒါ, ဧ​ေကာ+နိ​ေရာ​ေဓာ ဧ​ေတသံတိ ဧကနိ​ေရာဓာ, ဧကုပၸါဒ စ+​ေတ+ ဧကနိ​ေရာဓာ စာတိ ဧကုပၸါဒနိ​ေရာ​ေဓာ " ဟုဆိုသင္​့လ်က္​ ​ေနာက္​ဧက သဒၵါ ကို​ေခ်၍ "ဧကုပၸါဒ နိ​ေရာဓာ" ဟုျဖစ္​သည္​။ အနက္​​ေပး​ေသာ အခါ ဧကုပၸါဒ နိ​ေရာဓာ ၏ ​ေနာက္​၌ ဟုတြာ ထည္​့ၿပီးလ်ွင္​ , ထိုဟုတြာ ကို "​ေစ​ေတာယုတၱာ" ၌ စပ္​၍ " တူ​ေသာျဖစ္​ျခင္​း၊ တူ​ေသာ ခ်ဳပ္​ျခင္​း ႐ွိကုန္​သည္​ ျဖစ္​၍ စိတ္​၌.ယွဥ္​ကုန္​သည္​" ဟု အဓိပၸါယ္​ မွတ္​ပါ။ ဧကာလမၺနဝတၳဳကာ ၌ လည္​း ဤနည္​းပင္​တည္​း၊ ဤ ဧကုပၸါဒ စ​ေသာ ​ေလးပါးကို ​ေစ​ေတာယုတၱ လကၡဏာ ​ေလးပါးဟု လည္​း​ေကာင္​း၊ သမၸ​ေယာဂ လကၡဏာ ​ေလးပါးဟု လည္​း​ေကာင္​း ​ေခၚႏိုင္​၏။ ​ေစတသိက္​ လကၡဏာ ​ေလးပါးဟုလည္​း ဋီကာတို႔ ဖြင္​့ၾက​ေသး၏။

No comments:

Post a Comment