#ပရမတ္ႏွင့္ ပညတ္
*************
ပရေမာ ဥတၱေမာ အဝိပရိေတာ အေတၴာ ပရမေတၴာ။
(ဋီကာေက်ာ္)
ပရေမာ ဥတၱေမာ၊ ျမတ္ေသာ။ အဝိပရီေတာ၊ မေဖာက္မျပန္မွန္ကန္ေသာ။ အေတၴာ၊ အနက္သေဘာတည္း။
ပရမေတၴာ၊ ျမတ္ေသာ အနက္သေဘာ, မွန္ကန္ေသာ အနက္သေဘာ။
အဓိပၸါယ္ကား။ ။မွားယြင္းေသာ အနက္သေဘာကို ေကာင္းျမတ္သည္ဟု မဆိုႏိုင္ေခ်၊ မွန္ကန္ေသာ အနက္သေဘာကို
သာလွ်င္ ေကာင္းျမတ္သည္ဟု ဆုိႏိုင္ေပသည္။ သို႔ျဖစ္၍ စိတ္, ေစတသိက္, ႐ုပ္, နိဗၺာန္ဟူေသာ အနက္သေဘာ ၄-ပါးသည္
မခြၽတ္မယြင္း, မေဖာက္မျပန္ အမွန္ခ်ည္းသာျဖစ္၍ ျမတ္ေသာ အနက္သေဘာ = ပရမတ္တရား မည္၏ဟူလုိ။
ပရေမာ ဥတၱေမာ အတၱပစၥေကၡာ အေတၴာ ပရမေတၴာ။
(အ႒ကထာႏွင့္အညီ)
ပရေမာ ဥတၱေမာ၊ ျမတ္ေသာ။ အတၱပစၥေကၡာ၊ ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ သိအပ္ေသာ။ အေတၴာ၊ အနက္သေဘာတည္း။
ပရမေတၴာ၊ ျမတ္ေသာ အနက္သေဘာ = ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ သိအပ္ေသာ အနက္သေဘာ။
အဓိပၸါယ္ကား။ ။တဆင့္ၾကား စသည္ျဖင့္ သိအပ္ေသာ အနက္သေဘာသည္ မွန္သည္လည္း႐ွိရာ၏၊ မွားသည္လည္း
႐ွိရာ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိသို႔ေသာအနက္သေဘာကို ပရမတၴ=ျမတ္ေသာ အနက္သေဘာဟု မဆိုႏိုင္ေခ်။ ကိုယ္တုိင္မ်က္ေမွာက္
သိအပ္ေသာ အနက္သေဘာသည္ကား အမွားဟူ၍မ႐ွိ, အမွန္ခ်ည္းသာတည္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္, ကိုယ္တိုင္ေတြ႔၍ မ်က္ေမွာက္
သိအပ္ေသာ စိတ္, ေစတသိက္, ႐ုပ္, နိဗၺာန္ဟူေသာ သေဘာ ၄-ပါးသည္ ျမတ္ေသာ အနက္သေဘာ=ပရမတ္တရား မည္၏
ဟူလို။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကထာဝတၴဳ အ႒ကထာ၌ ေအာက္ပါအတိုင္း မိန္႔ဆိုေတာ္မူ၏။
သစၥိကေ႒ာတိ မာယာ မရီစိ အာဒေယာ ဝိယ အ-ဘူတာကာေရန အဂၢေဟတေဗၺာ ဘူတေတၴာ၊ ပရမေတၴာတိ
အႏုႆဝါဒိဝေသန အဂၢေဟတေဗၺာ ဥတၱမေတၴာ။ (အဘိ-႒ ၃-၁၁၂)
အတၱေနာ ပန ဘူတတာယ ဧဝ သစၥိကေ႒ာ၊ အတၱပစၥကၡတာယ စ ပရမေတၴာ၊ တံ သႏၶာယာဟ။ (အဘိ-႒ ၃-၁၁၃)
သစၥိကေ႒ာတိ၊ သစၥိက႒ ဟူသည္ကား။ မာယာ မရီစိ အာဒေယာ ဝိယ၊ မ်က္လွည့္ျပအပ္ေသာ ဝတၴဳ, တံလွ်ပ္,
စသည္တုိ႔ကဲ့သို႔။ အ-ဘူတာကာေရန အဂၢေဟတေဗၺာ၊ မမွန္ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ မယူအပ္ေသာ။ ဘူတေတၴာ၊ မွန္ေသာ
အနက္သေဘာတည္း။ ပရမေတၴာတိ၊ ပရမတၴ ဟူသည္ကား။ အႏုႆဝါဒိဝေသန၊ တဆင့္ၾကား စသည္တုိ႔၏ အလိုအားျဖင့္။
အဂၢေဟတေဗၺာ၊ မယူအပ္ေသာ။ ဥတၱမေတၴာ၊ ျမတ္ေသာအနက္ သေဘာတည္း။
ပန၊ အမွန္အားျဖင့္ေသာ္ကား။ ေသာ၊ ထို (၅၇)ပါးေသာ တရားသည္။ အတၱေနာ ဘူတတာယ ဧဝ၊ မိမိ၏ မွန္ကန္
သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ သာလွ်င္။ သစၥိကေ႒ာ၊ သစၥက႒မည္၏။ အတၱပစၥကၡတာယ၊ မိမိအား မ်က္ေမွာက္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္။
ပရမေတၴာ စ၊ ပရမတၴလည္း မည္၏။ တံ၊ ခႏၶာငါးပါး, အာယတန ၁၂-ပါး, ဓာတ္ ၁၈-ပါး, ဣေႁႏၵ ၂၂-ပါးဟူေသာ ထို
(၅၇)ပါးေသာ တရားကို။ သႏၶာယ၊ ရည္၍၊ အာဟ၊ ေဟာေတာ္မူ၏။
ဤအ႒ကထာ၌ သစၥိက႒၏ အရလဲ ၅၇-ပါးေသာ တရားျဖစ္၏၊ ပရမတၴ၏ အရလဲ ယင္း ၅၇-ပါးပင္ျဖစ္၏။
အက်ဥ္းအားျဖင့္ကား စိတ္, ေစတသိက္, ႐ုပ္, နိဗၺာန္,-ဤ ၄-ပါးသာတည္း။ ထုိ႔ထက္ အက်ဥ္းအားျဖင့္ကား ႐ုပ္, နာမ္, ၂-
ပါးမွ်သာတည္း။ သို႔ျဖစ္၍, သိလြယ္ေစရန္ ဤ၌ ႐ုပ္နာမ္ ၂-ပါးကိုသာ ေဖာ္ျပေပအံ့။မ်က္လွည့္ဆရာက အုဌ္ခဲ, စကၠဴ, ေက်ာက္ခဲတုိ႔ကို မႏၲန္, ေဆးတုိ႔ျဖင့္ ေ႐ႊ, ေငြ, ပဒျမားစစ္ ျပဳ၍ျပလွ်င္, ၾကည့္႐ႈသူ
တုိ႔က တကယ္ ေ႐ႊစစ္, ေငြစစ္, ပဒျမားစစ္,ဟု ထင္မွတ္ကုန္ရာ၏။ သို႔ျဖစ္ရာ၌ ေ႐ႊေငြ ပဒျမားဟု ထင္မွတ္အပ္ေသာ အနက္
သည္ မမွန္ေသာအျခင္းအရာအားျဖင့္ ယူအပ္ေသာေၾကာင့္ အဘူတတၴ=အသစၥိက႒=မမွန္ေသာ အနက္မည္၏။ ေႏြအခါ၌
ေရ႐ွာေသာ သမင္တုိ႔သည္ အေဝး၌ျမင္ရေသာ တံလွ်ပ္ကို ေရဟု ထင္မွတ္ကုန္ရာ၏။ ဤသို႔ ထင္ရာ၌လဲ ေရဟု ထင္မွတ္
အပ္ေသာ အနက္သည္ မမွန္ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ယူအပ္ေသာေၾကာင့္ အဘူတတၴ=အသစၥိက႒ပင္တည္း။ ထုိ႔အတူပင္
အမွန္အားျဖင့္ မ႐ွိပါဘဲလ်က္ အဟုတ္႐ွိသည့္ အေနအားျဖင့္ ယူအပ္, ထင္မွတ္အပ္ေသာ အမည္ပညတ္, မိန္းမ, ေယာက်္ား,
လက္, ေျခ, စေသာအနက္ ပညတ္ အမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔သည္ အဘူတတၴ-အသစၥိက႒=မမွန္ေသာ အနက္တုိ႔သာတည္း။ ႐ုပ္ နာမ္
အစစ္တုိ႔သည္ကား ထုိကဲ့သို႔ မ႐ွိပါဘဲလ်က္ ႐ွိသည္ဟု ယူအပ္ေသာ တရားတို႔မဟုတ္ကုန္၊ အမွန္စင္စစ္႐ွိ၍ ႐ွိသည့္အတိုင္း,
ျဖစ္ပ်က္သည့္ အတိုင္းသာလွ်င္ ယူအပ္ သိအပ္ေသာ အနည္သေဘာတုိ႔ေပတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယင္း ႐ုပ္ နာမ္ အစစ္တုိ႔သည္
ဘူတတၴ=အစၥိက႒ မည္ကုန္၏၊ ''မေဖာက္မျပန္ မွန္ကန္ေသာသေဘာမ်ား''ဟု ဆိုလိုသည္။
အမွန္႐ွိပံုကား-မ်က္စိျဖင့္ အဆင္း႐ုပ္ကို ျမင္ရေသာ သူတို႔သည္ ''အဆင္းကို ျမင္ရသည္'' ဟူ၍၄င္း၊ ''ျမင္ရေသာ
အဆင္း႐ွိသည္'' ဟူ၍၄င္း သိၾက၏၊ ဤသို႔သိအပ္ေသာ အဆင္း႐ုပ္သည္ ေ႐ႊ, ေငြ, ပဒျမား,ဟု ထင္မွတ္အပ္ေသာ မ်က္လွည့္
ဝတၴဳ, ေရဟု ထင္မွတ္အပ္ေသာ တံလွ်ပ္တို႔ကဲ့သို႔ မမွန္သည္ မဟုတ္ေပ၊ သိသည့္အတိုင္းပင္ မွန္လဲမွန္၏၊ တကယ္လဲ႐ွိ၏၊
အဘယ့္ေၾကာင့္နည္းဟူမူ-ျမင္စရာ မ႐ွိပါလွ်င္, ျမင္မႈပင္ မျဖစ္ႏိုင္ရာ ေသာေၾကာင့္တည္း။ သို႔ျဖစ္၍, မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ရေသာ
အဆင္း႐ုပ္သည္ ဘူတတၴ=သစၥိက႒ မည္၏၊ သစၥိက႒မည္လွ်င္, ပရမတၴလဲ မည္၏။ ျမင္ၿပီးသည္မွ ေနာက္ကာလ၌ ပံု
သဏၭာန္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္ေအာင္ မေနာဒြါရျဖင့္ ႀကံစည္ဆံုးျဖတ္၏။ အ႐ွည္ကို ျမင္သည္၊ အတိုကိုျမင္သည္၊ အလံုးကိုျမင္သည္၊
အျပားကိုျမင္သည္၊ ေလးေမွ်ာင့္ကို ျမင္သည္၊ အဝိုင္းကိုျမင္သည္၊ မိန္းမကို ျမင္သည္၊ ေယာက်္ားကို ျမင္သည္၊ မ်က္ႏွာ
ကိုျမင္သည္၊ လက္ကိုျမင္သည္-ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိးႀကံစည္စဥ္းစား၍ ဆံုးျဖတ္၏။ ဤအရာ၌ ႀကံစည္စဥ္းစားမႈမွာ
ေ႐ွးကမေတြ႔ဘူး, မမွတ္သားဘူးေသာ အာ႐ုံဝတၴဳ၌သာ ၾကာျမင့္စြာ စဥ္းစားရေသာေၾကာင့္ ထင္႐ွားေပသည္၊ ေတြ႔ဘူး
မွတ္သားဘူးေသာ အာ႐ုံဝတၴဳ၌ကား ၾကာျမင့္စြာ မစဥ္းစားရေသာေၾကာင့္ ထိုစဥ္းစားမႈ မထင္႐ွားၿပီ၊ မထင္႐ွားေသာေၾကာင့္
''ထိုပံုသဏၭာန္ကိုပင္ျမင္သည္''ဟု ထင္မွတ္ၾကေပသည္၊ ေ႐ွးစိတ္ ေနာက္စိတ္တုိ႔၏ အကြဲအျပားကို မသိေသာ သာမန္ပုထုဇဥ္
တုိ႔၏ ဓမၼတာသေဘာေပတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မူလဋီကာ၌ ေအာက္ပါအတိုင္း မိန္႔ဆိုေတာ္မူ၏။
စကၡဳဝိညာဏႆ ဟိ ႐ူေပ အဘိနိပါတမတၱံ ကိစၥံ၊ န အဓိပၸါယ သဟဘုေနာ စလနဝိကာရႆ ဂဟဏံ၊ စိတၱႆ
ပန လဟုပရိဝတၱိတာယ စကၡဳဝိညာဏဝီထိယာ အနႏၲရံ မေနာဝိညာေဏန ဝိညာတမၸိ စလနံ စကၡဳနာ ဒိ႒ံ ဝိယ မညႏၲိ
အဝိေသသ ဝိဒုေနာ။ (မူလ-ဋီ ၁-၇၂)
႐ူေပ အဘိနိပါတမတၱံ၊ အဆင္း၌ ေ႐ွး႐ႈက်႐ုံမွ်သည္။ ဝါ၊ အဆင္းကို ျမင္႐ုံမွ်သည္။ စကၡဳဝိညာဏႆ ကိစၥံ၊
ျမင္ေသာစိတ္၏ ကိစၥတည္း။ အဓိပၸါယသဟဘုေနာ စလနဝိကာရႆ၊ အလိုႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ လႈပ္႐ွားမႈ အမူအရာအထူးကို။
ဂဟဏံ၊ ယူျခင္း သိျခင္းသည္။ န၊ ျမင္ေသာစိတ္၏ ကိစၥမဟုတ္ေပ။ ပန၊ သိဳ႔ေသာ္လဲ။ စိတၱႆ လဟုပရိဝတၱိတာယ၊
စိတ္၏ လ်င္ေသာ အျပန္႐ွိျခင္းေၾကာင့္။ စကၡဳဝိညာဏဝီထိယာ အနႏၲရံ၊ ျမင္ေသာစိတ္အစဥ္၏ အျခားမဲ့၌။ မေနာဝိညာေဏန
ဝိညာတမၸိ စလနံ၊ ႀကံစည္ေသာ မေနာဝိညာဏ္ျဖင့္ သိအပ္ေသာ လႈပ္႐ွားမႈကိုလဲ။ စကၡဳနာ ဒိ႒ံ ဝိယ၊ မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ရသကဲ့
သို႔။ အဝိေသသ ဝိဒုေနာ၊ ေ႐ွးစိတ္ ေနာက္စိတ္ အထူးကို မသိေသာ သာမန္ပုထုဇဥ္တုိ႔သည္။ မညႏၲိ၊ ထင္ကုန္၏။
လက္လႈပ္႐ွားျခင္းစသည္ကို ျမင္ေသာအခါ၌ ျမင္ေသာ စိတ္ျဖင့္ အဆင္းကိုသာ ျမင္၏၊ လက္ဟူ၍၄င္း, လႈပ္သည္
ဟူ၍၄င္း, မသိႏိုင္ေပ၊ သို႔ေသာ္လဲ စိတ္သည္ အလြန္လ်င္ျမန္၏၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမင္ေသာစိတ္ ျဖစ္ၿပီးသည့္ ေနာက္၌ စဥ္းစား
ႀကံစည္၍ သိအပ္ေသာ လႈပ္႐ွားမႈကိုလဲ 'မ်က္စိျဖင့္ပင္ တခါတည္း ျမင္သည္''ဟူ၍ ေ႐ွးစိတ္ ေနာက္စိတ္ကို မခြဲႏိုင္ေသာ
သာမန္ ပုထုဇဥ္တုိ႕က ထင္မွတ္ၾကသည္ဟူလို။ ဝိပႆနာ၌ ႏိုင္နင္းစြာ ေလ့လာၿပီးေသာ သူတုိ႔သည္ကား အဆင္းကိုျမင္ေသာ
စိတ္ကတျခား, လက္ဟုသိေသာ စိတ္ကတျခား, လႈပ္သည္ဟုသိေသာ စိတ္ကတျခား ျဖစ္ေၾကာင္းကို ကိုယ္ပိုင္ဉဏ္ျဖင့္ပင္
သိႏိုင္ၾက၏။
သို႔ေသာ္လဲ ဤအရာ၌ သာမန္ပုဂၢိဳလ္တုိ႔လဲ ယံုၾကည္စြာ မွတ္သားႏိုင္ရန္ ဥပမာျဖင့္ ျပဦးအံ့၊ ညဥ့္ေမွာင္ထဲ၌ မီးစကို
ဝိုင္း၍ျပလွ်င္ ၾကည့္သူတုိ႔က ''မီးဝိုင္းကိုျမင္သည္''ဟု ထင္ၾက၏၊ အ႐ွည္, သံုးေထာင့္ စသည္လုပ္၍ျပလွ်င္ ''မီး႐ွည္ကိုျမင္
သည္, မီးသံုးေထာင့္ကို ျမင္သည္'' ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ ထင္ၾက၏၊ အမွန္အားျဖင့္ကား-မီးဝိုင္းသဏၭာန္စသည္ တျပဳိင္နက္ မ႐ွိ
ေသာေၾကာင့္ ထိုသဏၭာန္တို႔ကို တျပဳိင္နက္ မျမင္ႏိုင္သည္သာတည္း၊ မီး၏ရဲရဲအဆင္းမ်ားသာလွ်င္ ေနရာေပါင္းမ်ားစြာ၌
႐ွိ၏၊ ထုိအဆင္းမ်ားကိုသာလွ်င္ ေနရာေပါင္းမ်ားစြာ၌ အစဥ္အတိုင္းျမင္၏၊ ထိုအျမင္မ်ားကို ေပါင္းစပ္၍ ႀကံစည္ေသာ
ေနာက္စိတ္မ်ားျဖင့္သာလွ်င္ ထိုထိုပံုသဏၭာန္ ထင္႐ွားေလသည္၊ ဤဥပမာသည္ တိုက္႐ုိက္ျပေသာ ဥပမာေပတည္း။တနည္းကား-စာကို ေကာင္းစြာ မဖတ္တတ္ေသးေသာ သူသည္ စာလံုးတုိ႔ကို ျမင္ၿပီးသည့္ေနာက္၌ တလံုးႏွင့္တလံုး,
တပိုဒ္ႏွင့္တပိုဒ္ကို ၾကာျမင့္စြာ စဥ္းစားၿပီးမွ ေပါင္းစပ္၍ ဖတ္ႏိုင္ေလသည္၊ ထိုသူမွာ ၾကာျမင့္စြာ စဥ္းစားရေသာေၾကာင့္
စဥ္းစားမႈထင္႐ွား၏။ ေကာင္းစြာ စာဖတ္တတ္ေသာ သူမွာမူကား စဥ္းစားမႈ မထင္႐ွားၿပီ၊ ျမင္႐ုံမွ်ျဖင့္ပင္ ဖတ္သြားႏိုင္သည္
ဟုထင္ရ၏၊ သို႔ေသာ္, လ်င္ျမန္စြာ စဥ္းစားမႈကား ႐ွိသည္သာတည္း။ ဤနည္းတူပင္ မေတြ႔ဘူးေသာ အာ႐ုံဝတၴဳတုိ႔၌ ျမင္မႈ
ႏွင့္စဥ္းစားမႈ ကြဲျပားလ်က္ထင္႐ွား၏၊ ေတြ႔ဘူးေသာအာ႐ုံဝတၴဳ၌ကား ၾကာျမင့္စြာမစဥ္းစားရေသာေၾကာင့္ စဥ္းစားမႈ မထင္႐ွား
ၿပီ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ''ျမင္႐ုံမွ်ျဖင့္ မိန္းမ ေယာက်္ား စသည္ အလံုးစံုကို တခါတည္းသိသည္၊ မိန္းမ ေယာက်္ားစသည္ကိုပင္
ျမင္သည္''ဟု ထင္မွတ္ၾကေပသည္၊ သို႔ေသာ္, ျမင္ၿပီးသည့္ေနာက္၌ လ်င္ျမန္စြာ စဥ္းစားမႈကား ႐ွိသည္သာတည္း၊ ထုိစဥ္းစား
မႈျဖင့္သာလွ်င္ မိန္းမ ေယာက်္ားစေသာ အနက္တုိ႔ကို ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေလသည္။ ဤသို႔ ျမင္စဥ္ကာလက မသိရပါဘဲလ်က္
ႀကံဆ၍သာယူအပ္ေသာ မိန္းမ ေယာက်္ားစေသာ အနက္တုိ႔သည္ကား မီးစဝိုင္းသဏၭာန္ကဲ့သို႔ပင္ အမွန္အားျဖင့္ ထင္႐ွားမ႐ွိ
ကုန္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘူတတၴ, သစၥိက႒, ပရမတၴ မမည္ကုန္၊ အျပားအားျဖင့္ သိေစအပ္, သမုတ္အပ္ေသာေၾကာင့္ သမုတိ
ပညတ္သာ မည္ကုန္၏၊ ဤပညတ္တရားတို႔၏ ထင္႐ွားမ႐ွိပံုကို ဤသို႔ ဆင္ျခင္၍ၾကည့္လွ်င္လဲ သိႏိုင္၏၊ ဆင္ျခင္ပံုကား -
မိန္းမေယာက်္ားစသည္ဟု ထင္မွတ္ရေသာ အထည္ျဒဗ္မွ ျမင္ႏိုင္ေကာင္းေသာ အဆင္းဟူသမွ်ကို အကုန္ႏုတ္ပယ္ လိုက္လွ်င္
ျမင္ရေသာ မိန္းမ ေယာက်္ား စသည္မ႐ွိႏိုင္ၿပီ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမင္ရေသာသေဘာမွာ အဆင္း႐ုပ္သာဟုတ္၏၊ မိန္းမ ေယာက်္ား
စသည္မဟုတ္၊ ထုိအဆင္း႐ုပ္အေပါင္းကိုသာ ျမင္ရ၏၊ မိန္းမ ေယာက်္ား စသည္ကိုကား မျမင္ရ၊ 'ျမင္ရသည္'ဟု ထင္မွတ္
အပ္ေသာ မိန္းမ ေယာက်္ားစေသာ ပညတ္တရားကား 'ျမင္ရသည္'ဟု ထင္မွတ္သည့္အတိုင္း ထင္႐ွားမ႐ွိသည္သာဟူ၍
သိအပ္၏။ ဤအရာ၌, မျမင္ရေသာ္လဲ ေတြ႔ထိရေသာ မိန္းမ ေယာက်္ားစသည္ကား ႐ွိရာေသး၏ဟု ဆိုျငားအံ့။ ထုိေတြ႔ထိရ
ေသာ သေဘာမွာလဲ မိန္းမ ေယာက်္ားစသည္ မဟုတ္ေပ၊ ျမင္ရေသာ အဆင္း႐ုပ္ကဲ့သို႔ပင္ ေတြ႔ထိရေသာ ေဖာ႒ဗၺ႐ုပ္တရား
သာလွ်င္တည္း၊ ထိုေဖာ႒ဗၺ႐ုပ္ကိုသာလွ်င္ ေတြ႔ထိႏိုင္၏၊ မိန္းမ ေယာက်္ားစသည္ကိုကား မေတြ႔ထိႏိုင္၊ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း
ဟူမူ-ေတြ႔ထိ ႏုိင္ေကာင္းေသာ ထိုေဖာ႒ဗၺ႐ုပ္ ဟူသမွ်ကို အကုန္ ႏုတ္ပယ္လိုက္လွ်င္ ေတြ႔ထိရေသာ မိန္းမ ေယာက်္ားစသည္
မ႐ွိႏိုင္ရာေသာေၾကာင့္ ေပတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိန္းမ ေယာက်္ား အစ႐ွိေသာ ပညတ္တုိ႔သည္ အဘူတတၴ, အသစၥိက႒သာ
မည္ကို၏။ ''မိန္းမ ေယာက်္ားတုိ႔ကို ျမင္ရသည္, ေတြ႔ထိရသည္။'' ဤသို႔စသည္ျဖင့္ ထင္မွတ္သည့္အတိုင္း မမွန္ေသာ
တရားမ်ားဟု ဆိုလိုသည္။ အသစၥိက႒ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အပရမတၴ တုိ႔သာတည္း၊ ''ပရမတ္တရား မဟုတ္ကုန္'' ဟူလို။
စကၡဳပသာဒဟု ေခၚေသာ မ်က္စိ ၾကည္လင္မႈ သည္လည္း အမွန္ပင္႐ွိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ ယင္းမ်က္စိအၾကည္၌
အဆင္း႐ုပ္ထင္၍ ျမင္မႈ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ေပသည္၊ မ်က္စိၾကည္မႈ မ႐ွိလွ်င္ကား အဆင္း႐ုပ္ပင္ မထင္ႏိုင္ရာ၊ ဘယ္မွာ ျမင္ႏိုင္ေတာ့
အံ့နည္း။ ဥပမာ-ၾကည္ေသာမွန္႐ွိလွ်င္ ထိုမွန္၌ ထင္ေသာ အဆင္းရိပ္ကို ျမင္ႏိုင္၏၊ ၾကည္ေသာ မွန္မ႐ွိလွ်င္ကား အဆင္းရိပ္
ပင္ မထင္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ မွန္ထဲက အဆင္းကို မျမင္ႏိုင္သကဲ့သို႔ ပင္တည္း။ သို႔ျဖစ္၍ ''ျမင္ႏိုင္ေအာင္ ၾကည္လင္ေသာ
မ်က္စိ ႐ုပ္႐ွိသည္''ဟု ထင္မွတ္သိျမင္အပ္ေသာ စကၡဳပသာဒ ႐ုပ္သည္လည္း ဘူတတၴ, သစၥိက႒, ပရမတၴ မည္၏။ ျမင္မႈ
သည္လည္း အမွန္ပင္႐ွိ၏၊ ႐ွိေသာေၾကာင့္ပင္လွ်င္ အဆင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးကို သိႏိုင္ၾကေပသည္၊ မ႐ွိလွ်င္ကား 'ဘာကိုျမင္သည္'ဟု
သိလဲ မသိႏိုင္ရာ၊ ေျပာလဲ မေျပာႏိုင္ရာ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စကၡဳဝိညာဏ္ဟုေခၚေသာ ျမင္မႈသေဘာသည္လည္း ဘူတတၴ, သစၥိက႒,
ပရမတၴ မည္၏၊ ၾကားအပ္ေသာ အသံ႐ုပ္, ၾကားႏိုင္ေအာင္ ၾကည္လင္ေသာ နား႐ုပ္, ၾကားမႈ ေသာတဝိညာဏ္ စသည္တုိ႔၌လဲ
ထင္မွတ္သိျမင္သည့္ အတိုင္းပင္ အမွန္႐ွိေသာေၾကာင့္ ဘူတတၴ, သစၥိက႒, ပရမတၴ မည္ပံုကို နည္းတူ ခ်ဲ႔၍သိပါေလ။
မ်က္ေမွာက္သိမွပရမတ္။ ။တဆင့္ၾကားစကားမွ်ျဖင့္ ယံုၾကည္မွတ္သားအပ္ေသာ အနက္သည္ အမွန္လဲ႐ွိရာ၏၊ အမွားလဲ
႐ွိရာ၏၊ အမွန္ခ်ည္းကားမျဖစ္ႏိုင္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထိုသို႔ေသာ အနက္သည္ ဥတၱမတၴ ပရမတၴ မမည္၊ ''ေကာင္းျမတ္ေသာ အနက္
မဟုတ္''ဟု ဆိုလို၏။ ကိုယ္တိုင္ ဒိ႒ေတြ႔၍ မ်က္ေမွာက္သိအပ္ေသာ အနက္သည္ကား သိျမင္ရသည့္အတိုင္း အမွန္ခ်ည္သာ
တည္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကိုယ္တိုင္ မ်က္ေမွာက္သိအပ္ေသာ အနက္သည္သာလွ်င္ ဥတၱမတၴ, ပရမတၴ မည္၏။ ''ျမင့္ျမတ္ေသာ
အနက္သေဘာ''ဟု ဆိုလို၏။
အႏုႆဝါဒိဝေသန - ဟူေသာ အ႒ကထာ၌ အာဒိ သဒၵါျဖင့္ ''ပရံ ပရာ, ဣတိကိရာ, ပိဋကသမၸဒါန, တကၠေဟတု,
နယေဟတု, အာကာရပရိဝိတကၠ, ဒိ႒ိနိဇၩာနခႏၲိ - စသည္တုိ႔ အလိုအားျဖင့္ ယူအပ္ေသာ အနက္သည္ ပရမတၴမမည္၊
မ်က္ေမွာက္သိအပ္ေသာ အနက္သည္သာလွ်င္ ပရမတၴမည္သည္''ဟု ျပ၏။
ပရံပရာ။ ။ဆရာသမား ဘိုးဘြား မိဘ အဆက္ဆက္မွလာေသာ ႐ုိးရာစကား၊ ဣတိကိရာ သည္လိုတဲ့ဟု ကုိယ္တိုင္မသိ
ဘဲ ေျပာေသာစကား၊ ဤစကား ၂-မ်ဳိးျဖင့္ ယံုၾကည္အပ္ေသာ အနက္သည္လည္း အမွားအမွန္ ၂-မ်ဳိးလံုးပင္ ျဖစ္ႏိုင္၏၊
Credit by Wai Soe Thein
ဆက္ရန္-
No comments:
Post a Comment