Monday, March 14, 2016

ပညတ္​ႏွင္​့ ပရမတ္​ ...အပိုင္​း(၂)

🔆 ပရမတ္ႏွင့္ပညတ္ အပိုင္း(၂)
*********************

#ပိဋကသမၸဒါန
*********
မိမိတုိ႔၏ လက္သံုးျဖစ္ေသာ 
က်မ္းဂန္ႏွင့္ ညီၫြတ္သျဖင့္ယူအပ္ေသာ အနက္သည္ လည္းထိုက်မ္းက
မွန္ပါမွ မွန္ႏိုင္သည္၊ က်မ္းဂန္ကပင္ မွန္ေသာ္လဲ ယူဆပံုနည္းမွန္ပါမွ မွန္ႏိုင္သည္။ သို႔ျဖစ္၍, ထုိသို႔ေသာ အနက္သည္လည္း ပရမတၴ မမည္ေသး။

#တကၠေဟတု
*********
ႀကံစည္ေတြးဆ၍ ယူအပ္ေသာ အနက္သည္လည္း အမွား, အမွန္ ၂-မ်ဳိးပင္ ျဖစ္ႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ပရမတၴမမည္ေသး။

#နယေဟတု
*********
နည္းမွီး၍ ယူအပ္ေသာ အနက္ သည္လည္း နည္းမွီးသင့္ရာ၌သာ မွန္၏၊ နည္းမမွီးသင့္ရာ ၌ကား မွား၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ပရမတၴ မမည္ေသး။

အာကာရ ပရိဝိတကၠ
************
သင့္ေလ်ာ္ေသာ အေၾကာင္း ယုတၱိျဖင့္ ႀကံစည္၍ ယူအပ္ေသာ အနက္၊ ဒိ႒ိနိဇၩာနခႏၲိ = ႀကံစည္၍
သေဘာက်ထားေသာ မိမိအယူႏွင့္ ညီေသာေၾကာင့္ မွန္ၿပီဟု ယူအပ္ေသာအနက္၊ ဤအနက္ ၂မ်ဳိးသည္လည္း အမွန္ခ်ည္း
မျဖစ္ႏိုင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပရမတၴ မမည္ေသး။
ဤတဆင့္ၾကား စကား, အဆက္ဆက္စကား စသည္တုိ႔ျဖင့္ ယူအပ္ေသာ အနက္သည္ အမွန္ခ်ည္း မျဖစ္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ပင္ ကာလာမသုတ္ စသည္တုိ႔၌ ''တဆင့္ၾကားစသည္တုိ႔ျဖင့္ မယူမွတ္ၾကလင့္''ဟု ျမစ္ေတာ္ မူၿပီးလွ်င္ ကိုယ္တိုင္သိေအာင္ အားထုတ္၍, ကိုယ္တိုင္သိအပ္ေသာ အနက္သေဘာ ကိုသာလွ်င္ အမွန္ဟု ယူအပ္ေၾကာင္းကို ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူေလသည္။
႐ုပ္အစစ္, နာမ္အစစ္တုိ႔သည္ကား တဆင့္ၾကားရေသာစကား စသည္မွ်ျဖင့္ ယူအပ္, သိအပ္=ယူႏိုင္ေကာင္း, သိႏိုင္
ေကာင္းေသာ တရားတုိ႔ မဟုတ္ကုန္၊ ကိုယ္တိုင္ ဒိ႒ိေတြ႔၍ မ်က္ေမွာက္အားျဖင့္သာလွ်င္ ယူအပ္, သိအပ္=ယူႏိုင္ေကာင္း,
သိႏိုင္ေကာင္းေသာ တရားတုိ႔ေပတည္း။ အႏုႆဝါဒိဝေသန အဂၢေဟတေဗၺာ ဟူေသာ အ႒ကထာ၌ အရဟ သကၠ အနက္ကို
ထြန္းျပေသာ တဗၺပစၥည္းႏွင့္တကြ မိန္႔ဆိုသည္ကို အထူး သတိ႐ွိပါေစ၊ ဤအနက္သည္ ထုတ္ျပလတံ့ေသာ အႏုဋီကာျဖင့္ထင္႐ွားပါလတံ့။

#တဆင့္ၾကား စသည္မွ်ျဖင့္ ပရမတ္ကို
***********************
မသိႏိုင္ပံု
*******
အမိဝမ္းတြင္းမွ မ်က္စိကြယ္ခဲ့ေသာ သူအား အျဖဴ, အနီ, အဝါ, အျပာစေသာ အဆင္းအေၾကာင္းကို သူတပါးက
ဘယ္လိုပင္ ေျပာျပေသာ္လဲ အမွန္အတိုင္း မသိႏိုင္၊ ျမင္ေသာ သေဘာအေၾကာင္းကို ဘယ္လိုပင္ ေျပာျပ ေသာ္လဲ အမွန္အတိုင္း မသိႏိုင္။ ဃာနခ်ဳ႔ိေသာသူသည္ အေမႊးနံ႔, အပုပ္နံ႔ႏွင့္ နံေသာသေဘာ အေၾကာင္းကို ဘယ္လိုပင္ ၾကားရေသာ္လဲ အမွန္အတိုင္းမသိႏိုင္။ မစားဘူးေသးေသာ မု႔ံ, သစ္သီးတုိ႔၏ ထူးေသာ အရသာကို သူတပါးက ဘယ္လိုပင္ ေျပာျပေသာ္လဲ အမွန္
အတိုင္းမသိႏိုင္။ ေခါင္းကိုက္, သြားနာ, ေလထုိးျခင္း စသည္တုိ႔ႏွင့္ ကိုယ္တိုင္မခံစါးဘူးေသးလွ်င္ သူတပါးက ဘယ္လိုပင္
ေျပာျပေသာ္လဲ ထုိေရာဂါ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ဒုကၡေဝဒနာကို အမွန္အတိုင္း မသိႏိုင္။ ဝိပႆနာဉဏ္, စ်ာန္, မဂ္ ဖိုလ္တုိ႔ကို မေရာက္ဘူးေသးေသာ သူသည္ က်မ္းဂန္တုိ႔က ဘယ္လိုပင္ ျပေသာ္လဲ အမွန္အတိုင္း မသိႏုိင္။ ဤအရာ၌ အႏုႆဝ,
အႏုမာနမွ်ျဖင့္ သိသည္ကိုအမွန္သိဟု မဆိုလို၊ ဝိပႆနာေယာဂီ, စ်ာနလာဘီ အရိယာတို႔၏ အသိမ်ဳိးကိုသာလွ်င္ အမွန္သိဟုဆိုလို၏။ သို႔ျဖစ္၍, တဆင့္ၾကား စသည္မွ်ျဖင့္ ဆ၍သိအပ္ေသာ အနက္သေဘာ ဟူသမွ်ကို ''ပရမတ္႐ုပ္ နာမ္အစစ္
မဟုတ္၊ ပညတ္ခ်ည္းသာ'' ဟူ၍မွတ္အပ္၏။

#ပရမတ္ကို မ်က္ေမွာက္သိပံု
*****************
အဆင္း႐ုပ္ကို ကိုယ္တိုင္ျမင္ရ၍, မ်က္ေမွာက္သိႏိုင္၏၊ ျမင္ႏိုင္ေအာင္ ၾကည္လင္ေသာ မ်က္စိ႐ုပ္ႏွင့္
 ျမင္ေသာ စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္ စသည္တုိ႔ကို မိမိသႏၲာန္၌ ထင္႐ွားျဖစ္ေပၚေသာေၾကာင့္ မ်က္ေမွာက္သိႏိုင္၏။ အသံ႐ုပ္,ၾကည္လင္ေသာ
နား႐ုပ္, ေသာတဝိညာဏ္စေသာ ႐ုပ္နာမ္တုိ႔၌လဲ မ်က္ေမွာက္သိႏိုင္ပံုကို နည္းတူခ်ဲ႔ပါေလ။ ထို႐ုပ္နာမ္တို႔ကို ဝိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္ ႐ႈမွတ္၍လဲ မ်က္ေမွာက္ သိႏိုင္၏၊ မဂ္ဉာဏ္, ဖိုလ္ဉာဏ္, ပစၥေဝကၡဏာဉာဏ္ စသည္တုိ႔ျဖင့္လဲ မ်က္ေမွာက္ဒိ႒ ေတြ႔၍
သိႏိုင္၏။ ဤသို႔ မ်က္ေမွာက္ဒိ႒ိ သိျမင္အပ္သိျမင္ႏိုင္ေကာင္းေသာေၾကာင့္ ထို႐ုပ္နာမ္ အစစ္ျဖစ္ေသာ တရားတုိ႔သည္ပစၥကၡတၴ, ဥတၱမတၴ, ပရမတၴ, မည္ကုန္၏။ ကိုယ္တိုင္ ဒိ႒ေတြ႔၍ မ်က္ေမွာက္ သိအပ္ေသာ ထုိတရားတုိ႔သည္ အဟုတ္
တကယ္ ႐ွိသည့္အတုိင္းပင္ သိအပ္ေသာေၾကာင့္ မွန္ေသာ သေဘာတုိ႔သာတည္း၊ တဆင့္ၾကား, က်မ္းဂန္အရ စသည္မွ်ျဖင့္
ႀကံ၍ယူအပ္ေသာ အနက္သေဘာမဟုတ္ျခင္းေၾကာင့္ မမွားယြင္းေသာ သေဘာတုိ႔သာတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘူတတၴ, သစၥိက႒
လဲမည္ကုန္၏၊ 

ေအာက္ပါမွာ မူလဋီကာ (၃-၅ဝ) အဖြင့္ေပတည္း။
အႏုႆဝါဒိဝေသန ဂယွမာေနာ တထာပိ ေဟာတိ အညထာပီတိ တာဒိေသာ ေဉေယ်ာ န ပရမေတၴာ၊ အတၴပစၥေကၡာ
ပန ပရမေတၴာတိ ဒေႆေႏၲာ အာဟ ''အႏုႆဝါဒိဝေသန အဂၢေဟတေဗၺာ ဥတၱမေတၴာ''တိ။အႏုႆဝါဒိဝေသန၊ တဆင့္ၾကားစသည္တုိ႔၏ အလိုအားျဖင့္။ ဂယွမာေနာ၊ ယူအပ္, သိအပ္ေသာ အနက္သေဘာ
သည္။ တထာပိ ေဟာတိ၊ ထို သိမွတ္သည့္ အတိုင္းလဲ ျဖစ္တတ္၏။ အညထာပိ၊ တပါးေသာ အျပားအားျဖင့္လဲ ျဖစ္တတ္
၏။ ဣတိ၊ ဤသို႔ အမွန္, အမွား ၂-မ်ဳိး ၂-စား ျဖစ္တတ္ေသာေၾကာင့္။ တာဒိေသာ၊ ထုိသို႔ေသာ။ ေဉေယ်ာ၊ သိအပ္ေသာ
သေဘာသည္။ န ပရမေတၴာ၊ ပရမတ္ မမည္။ ပန၊ အမွန္အားျဖင့္ေသာ္ကား။ အတၱပစၥေကၡာ၊ မိမိအား မ်က္ေမွာက္ျဖစ္ေသာ
သေဘာသည္သာလွ်င္။ ပရမေတၴာ၊ ပရမတ္မည္၏။ ဣတိ ဒေႆေႏၲာ၊ ဤသို႔ျပလိုသည္ျဖစ္၍။ အႏုႆဝါဒိဝေသန အဂၢေဟ
တေဗၺာ ဥတၱမေတၴာတိ၊ ဥတၱမေတၴာ-ဟူ၍။ အာဟ၊ အ႒ကထာဆရာ မိန္႔ဆိုေတာ္မူ၏။

အဝိပရီတဘာဝေတာ ဧဝ ပရေမာ ပဓာေနာ အေတၴာတိ ပရမေတၴာ၊ ဉဏႆ ပစၥကၡဘူေတာ ဓမၼာနံ အနိဒ
ၵိသိတဗၺသဘာေဝါ၊ ေတန ဝုတၱံ ''ဥတၱမေတၴာ''တိ။ (အႏုဋီကာ ၃-၆ဝ)
အ-ဝိပရီတဘာဝေတာ ဧဝ၊ မေဖာက္မျပန္ မွန္ကန္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္သာလွ်င္။ ပရေမာ ပဓာေနာ၊ ျမင့္ျမတ္
ျပဓာန္းေသာ။ အေတၴာ၊ အနက္သေဘာတည္း။ ဣတိ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္။ ပရမေတၴာ၊ ပရမတၴမည္၏။ ဉာဏႆ၊ ဉာဏ္အား။ 
ပစၥကၡဘူေတာ၊ မ်က္ေမွာက္ျဖစ္၍ ျဖစ္ေသာ။ ဓမၼာနံ၊ ႐ုပ္နာမ္တရားတုိ႔၏။ အ-နိဒၵိသိတဗၺသဘာေဝါ၊ ဤသို႔ဤႏွယ္ဟု
မၫႊန္ျပအပ္ မၫႊန္ျပႏိုင္ေကာင္းေသာ သေဘာပင္တည္း။ ေတန၊ ထုိ႔ေၾကာင့္။ ဥတၱမေတၴာတိ၊ ဥတၱမေတၴာဟူ၍။ ဝုတၱံ၊
အ႒ကထာ၌ ဆိုအပ္၏။

အဓိပၸါယ္ကား။ ။႐ုပ္နာမ္အစစ္ျဖစ္ေသာ သေဘာသည္ မွတ္အပ္, သိအပ္သည့္ အတိုင္းပင္ မခြၽတ္မယြင္း မေဖာက္မျပန္
ဟုတ္မွန္ေသာေၾကာင့္ ျမင့္ျမတ္ ျပဓာန္းေသာ အနက္သေဘာျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပရမတၴ မည္၏။ ထုိပရမတ္ တရားဟူသည္
မွာ ပဋိသခၤါနဉဏ္, ဝိပႆနာဉဏ္, စသည္အား မ်က္ေမွာက္ ထင္႐ွားေသာ တရားေပတည္း။ တဆင့္ေျပာျခင္းစသည္ျဖင့္
''ဤသို႔ေသာတရား''ဟု ၫႊန္ျပ၍ မျဖစ္ႏိုင္ေကာင္းေသာ ႐ုပ္နာမ္တုိ႔၏ သေဘာပင္တည္း၊ ''႐ုပ္နာမ္တုိ႔၏ သဘာဝ လကၡဏာ
ပင္တည္း''ဟု ဆိုလိုသည္။
ဤဋီကာ၌ အ-နိဒၵိသိတဗၺ သဘာေဝါ ဟူေသာ ပုဒ္သည္ အႏုႆဝါဒိဝေသန အဂၢေဟတေဗၺာ ဟူေသာ အ႒ကထာ
ႏွင့္ အဓိပၸါယ္အားျဖင့္တူ၏။ ကိုယ္တုိင္မေတြ႔ရဘဲ, တဆင့္ၾကားစသည္မွ်ျဖင့္ ပရမတ္အစစ္ကို မသိႏိုင္ဟု အ႒ကထာ ျဖင့္ျပ၏။ သူတပါးအား သိနားလည္ေအာင္ မေျပာျပႏိုင္ဟု ဋီကာျဖင့္ျပ၏။ ဤသို႔ျပဆိုပံုမွ်သာ ထူး၏။ ကိုယ္တိုင္ မ်က္ေမွာက္
ေတြ႔၍သာ သိႏိုင္သည္ ဟူေသာ အဓိပၸါယ္အားျဖင့္ကား တူမွ်သည္ သာတည္း။

ို႔သို့ေသာ္လဲ အ-နိဒၵိသိတဗၺ
 သဘာေဝါ ဟူ
ေသာ ဤပုဒ္၏ အနက္သည္ သိႏိုင္ခဲ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေစာဒနာထုတ္၍ ႐ွင္းလင္းျပဦးအံ့။
''ပထဝီသည္ ခက္မာ ၾကမ္းတမ္းေသာ သေဘာပင္တည္း၊ စိတ္သည္ အာ႐ုံကို သိတတ္ေသာ သေဘာပင္တည္း၊
ဖႆသည္အာ႐ုံကို ေတြ႔ထိေသာ သေဘာပင္တည္း'' ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ ႐ုပ္နာမ္တုိ႔၏ သဘာဝလကၡဏာကိုၫႊန္ျပႏိုင္
ေကာင္းသည္ပင္ မဟုတ္ပါေလာ? သို႔ျဖစ္ပါလ်က္, ''အ-နိဒၵိသိတဗၺသဘာေဝါ=မၫႊန္ျပႏိုင္ေသာသေဘာ, ၫႊန္ျပ၍ မျဖစ္ႏိုင္
ေသာသေဘာ''ဟု အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုပါသနည္း? ဟူျငားအံ့။ ႐ုပ္နာမ္တုိ႔၏ သေဘာကို ၫႊန္ျပႏိုင္သည္ကား မွန္ေပ၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္, ပါဠိ အ႒ကထာ ဋီကာတုိ႔၌ ေဟာၾကား ၫႊန္ျပလ်က္ ႐ွိေပသည္။
သို႔ေသာ္လဲ ထုိသို႔ ၫႊန္ျပ႐ုံမွ်ျဖင့္
သိအပ္ေသာသေဘာမ်ားသည္ #ပစၥကၡ=မ်က္ေမွာက္အားျဖင့္ သိအပ္ေသာ ပရမတၴအစစ္မဟုတ္ကုန္ေသး၊ ပထဝီ, စိတ္, ဖႆ
စေသာ အမည္မွ်ကိုသာသိလွ်င္ ''ဝိဇၨမာနပညတ္, တဇၨာပညတ္''ဟုေခၚေသာ အမည္နာမ ပညတ္တုိ႔သာ ျဖစ္ကုန္၏၊ ခက္မာမႈ
အျခင္းအရာ, အာ႐ုံကိုသိမႈ အျခင္းအရာ, ေတြ႔ထိမႈ အျခင္းအရာ-ဤသို႔စေသာ အမူအရာမွ်ကိုသိလွ်င္, အာကာရပညတ္
တုိ႔သာျဖစ္ကုန္၏။ အမႈန္႔အမႈန္႔ကဲ့သို႔၄င္း, အလံုးအခဲကဲ့သို႔၄င္း, ပံုသဏၭာန္႐ွိသည့္ အေနအားျဖင့္သိလွ်င္, သဏၭာန္ပညတ္
မွ်သာ ျဖစ္ကုန္၏။ ဥပမာ-''သုတ႐ွိေသာ သူတုိ႔သည္ က်မ္းဂန္တုိ႔၌ ၫႊန္ျပသည္အားေလ်ာ္စြာ မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္တုိ႔ကို မည္သို႔
သေဘာ႐ွိသည္''ဟု သိလဲသိၾက၏၊ ေျပာလဲ ေျပာေဟာႏိုင္ၾက၏။ သို႔ေသာ္လဲ ပုထုဇဥ္တုိ႔သည္ မဂ္ဖိုလ္အစစ္ကို ဘယ္အခါမွ်အာ႐ုံမျပဳႏိုင္, မသိႏိုင္ၾကသည္သာတည္း၊ နိဗၺာန္အစစ္ကိုလဲ ေဂါၾတဘူသို႔ မေရာက္ေသးမီ ဘယ္အခါမွ် အာ႐ုံမျပဳႏိုင္, မသိ ျပဳ
ႏိုင္ၾကသည္သာတည္း။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္တုိ႔ သိနားလည္ေနၿပီဟု ထင္မွတ္အပ္ေသာ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္သည္ မ်က္ေမွာက္သိ
မဟုတ္၍ ပရမတ္အစစ္ မဟုတ္ေသး။ အႏုႆဝ=တဆင့္ၾကား, ပရံပရာ=အဆက္ဆက္စကား, ပိဋကသမၸဒါန= က်မ္းဂန္ႏွင့္
ညီၫြတ္ျခင္း, နယေဟတု=နည္းမွီးယူဆျခင္း စသည္တုိ႔ အလိုအားျဖင့္သာလွ်င္ သိအပ္ေသာ အနက္ျဖစ္၍ ဆိုခဲ့သည့္အတိုင္း
ပင္ နာမပညတ္, အာကာရပညတ္, သဏၭာနပညတ္, မ်ားသာ ျဖစ္ေလသည္။ တိုက္႐ုိက္ထင္႐ွားေစေသာ
 ဤသာဓက ဥပမာ
ကဲ့သို႔ပင္ ေလာကီနာမ္႐ုပ္တုိ႔တြင္လဲ ကိုယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ မေတြ႔ရပါဘဲလ်က္ ၫႊန္ျပ႐ုံမွ်ျဖင့္ သိအပ္ေသာ သေဘာဟူသမွ်
ကို ''ပရမတ္အစစ္ မဟုတ္၊ နာမ ပညတ္, အာကာရပညတ္, သဏၭာနပညတ္သာ''ဟု မွတ္ရာ၏။
မ်က္ေမွာက္ႏွင့္သုတ စပ္၍သိပံု။ ။ပုထုဇဥ္တုိ႔သည္ ကာမာဝစရ ႐ုပ္နာမ္တုိ႔ကို မိမိတို႔သႏၲာန္၌ 
ထင္႐ွား ျဖစ္ေပၚေသာ
ေၾကာင့္ မ်က္ေမွာက္သိႏိုင္ကုန္၏၊ ဒြါရ ၆-ပါး၌ ထင္ေသာေၾကာင့္လဲ မ်က္ေမွာက္ သိႏိုင္ကုန္၏၊ 
ဝိပႆနာ ႐ႈမွတ္၍လဲ
မ်က္ေမွာက္ သိႏိုင္ကုန္၏၊ စ်ာန္ရပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ကား မဟဂၢဳတ္ တရားတုိ႔ကိုလဲ မ်က္ေမွာက္ သိႏိုင္ကုန္၏။ ထုိသို႔ သိရေသာအခါ၌ က်မ္းဂန္တုိ႔တြင္ ၫႊန္ျပအပ္ေသာ ပထဝီ, စိတ္, ဖႆ စသည္တို႔မွာ ဤသေဘာ, ဤသေဘာမ်ားပင္ 
တည္း ဟူ၍
၄င္း ဓမၼကတိကတုိ႔ ေဟာအပ္ေသာ ပထဝီ, စိတ္, ဖႆ စသည္တုိ႔မွာ ဤသေဘာ, ဤသေဘာမ်ားပင္ 
တည္း ဟူ၍၄င္း,
သုတႏွင့္စပ္၍ အမွန္အတိုင္းသိကုန္၏။ ဥပမာ-သျပက္သီးကို မစားဘူးေသးေသာ သူသည္ သူတပါးေျပာသည္ကို ၾကား႐ုံမွ်
ျဖင့္ သျပက္သီး၏အရသာကို အမွန္အတိုင္းမသိႏိုင္ေသး၊ ကိုယ္တိုင္ စားရမွသာလွ်င္ မ်က္ေမွာက္ေတြ႔၍ ''သူတပါး ေျပာ
ေသာ သျပက္သီး၏ အရသာမွာ ဤသို႔ သေဘာ႐ွိသည'္ 'ဟု အမွန္အတိုင္း သိသကဲ့သို႔ ပင္တည္း။ 
ဤအရာ၌ ''ေလာကုတၱရာ 
ကိုသာ နက္နဲေသာေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္တုိ႔ မသိႏိုင္ၾကသည္၊ ေလာကီတရား ဟူသမွ်ကိုကား မည္သူမဆို သိႏိုင္သည္''ဟု ထင္
မွတ္တတ္ၾက၏။ ထုိသို႔ မထင္မွတ္အပ္ေၾကာင္းကို နားလည္ေစရန္ ဤသျပက္သီး ဥပမာကို ထုတ္ျပေပသည္။ ပဋိသေႏၶက
မ်က္စိကြယ္ခဲ့ေသာ သူမွာ အဆင္းႏွင့္စပ္၍ အမွန္အတိုင္း မသိႏိုင္ပံု စသည္ကိုလဲ ေ႐ွး၌ျပခဲ့ေပသည္။
ဤသို႔ မ်က္ေမွာက္ မသိႏိုင္ေသာသူအား ႐ုပ္-နာမ္ တုိ႔၏ သဘာဝလကၡဏာကို အမွန္အတိုင္းသိေအာင္ ၫႊန္ျပေဟာ
ေျပာ၍ မျဖစ္ႏိုင္သည္ကိုရည္၍၊ အႏုဋီကာဆရာသည္ ဓမၼာနံ အနိဒၵိသိတဗၺ သဘာေဝါဟု မိန္႔ဆိုေတာ္မူေပသည္။ ''႐ုပ္နာမ္တုိ႔
၏ သဘာဝလကၡဏာအစစ္ကို ၫႊန္ျပ၍မျဖစ္=ၫႊန္ျပ႐ုံမွ်ျဖင့္ မသိေစႏိုင္၊ မ်က္ေမွာက္ဒိ႒ ေတြ႔မွသာလွ်င္ အမွန္အတိုင္းသိႏိုင္
သည္၊ ထုိသို႔ သိအပ္ေသာ သေဘာသည္သာလွ်င္ ပရမတ္ တရားအစစ္ မည္သည္''ဟု ဆုိလို၏။ ခက္ခဲ နက္နဲေပစြ။ အဖန္
ဖန္ အထပ္ထပ္ ႀကံစည္အပ္၏။
                    ဆက္ရန္-
မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး။
  ဝိပႆနာ ႐ႈနည္းက်မ္း။

Credit by Wai Soe Thein.

No comments:

Post a Comment