Saturday, September 10, 2016
ဥေဒၵသဂါထာအဖြင့္
စာ_၁၃
ဤကား စိတၱဳပၸာဒက႑ မူလဋီကာကိုမွီေသာ အဓိပၸာယ္တည္း၊အမ်ားေျပာရိုးအဓိပၸာယ္ကို ေစတသိက္ပိုင္းက်မွျပဦးအံ႔။
[ေဆာင္] အမွားလည္းရွိ,အမွန္ရွိ၍,မွတိမိရံုသာ,သိသည္မွာလွ်င္,သညာတြင္၏၊အစဥ္ပိုင္နင္း,ထိုးထိုးထြင္းလ်က္,ရွင္းလင္းေသခ်ာ,သိပညာတည္း၊ဝိညာဏတံု,စိတ္သိပံုကား,အာရံုယူမႈ,ရေအာင္ျပဳသည္,...ေသာတုမွတ္ဖြယ္အခ်ဳပ္တည္း။
အခ်ိဳ႕အယူ။ ။အခ်ိဳ႕ကား"ဝိတက္၏ ၾကံစည္ျခင္းဟူေသာ ဦဟနသိႏၲာ,ဝိညာဏ္၏သိျခင္းဟူေသာ ဝိဇာနနစိႏၲာ.ပညာ၏သိျခင္းဟူေသာ ပဇာနနသိႏၲာဟု သံုးမ်ိဳးရွိသည္တြင္"စိေႏၲတိ"ဟူေသာ ဝစနတ္အရ ဝိဇာနနသိႏၲာကို ယူေစလို၍"ဝိဇာနာတီတိ အေတၳာ"ဟု ဖြင့္ျပေၾကာင္းကို မိန္႔ဆိုၾကေလသည္။
ကရဏသာဓ္တစ္နည္း။ ။စိေႏၲတိ ဧေတနာတိ စိတၱံ၊ဧေတန_ဤတရားျဖင့္၊သမၸယုတၱဓမၼာ_သမၸယုတ္တရားတို႔သည္၊စိေႏၲတိ_အာရံုကိုသိၾကရကုန္၏၊ဣတိ_ထို႔ေၾကာင့္၊တံ_ထိုတရားသည္၊စိတၱံ_စိတၱမည္၏၊ဖႆစေသာ ေစတသိက္တို႔သည္ စိတ္ကိုအမွီျပဳလ်က္(စိတ္ပါမွ)အာရံုကိုသိႏိုင္ ရႏိုင္ၾက၏၊ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္သည္ ဖႆစသည္တို႔၏အာရံုကိုသိေၾကာင္း ရေၾကာင္းျဖစ္၏။
ဘာဝသာဓ္တစ္နည္း။ ။စိႏၲနံ စိတၱံ၊စိႏၲနံ_အာရံုကိုသိျခင္း ရျခင္းသည္၊စိတၱံ_စိတၱမည္၏၊စိတ္၌မုခ်အားျဖင့္သိတက္ေသာ ကတၱဳသတၱိလည္းမရွိ၊သိေၾကာင္း ကရဏသတၱိလည္းမရွိ,သိျခင္းအမူအရာ ၾကိယာသာျဖစ္သည္_ဟူလို၊ဤသို႔လွ်င္ ပရမတၳတရားစုကို ေဟာေသာသဒၵါတို႔၌ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကတၱဳသာဓန ကရဏသာဓန ဘာဝသာဓနဟု (၃)ဝိျဂိဳဟ္ ျပဳႏိုင္သည္။
ဥေဒၵသဂါထာအဖြင့္
စာ_၁၃
ဤကား စိတၱဳပၸာဒက႑ မူလဋီကာကိုမွီေသာ အဓိပၸာယ္တည္း၊အမ်ားေျပာရိုးအဓိပၸာယ္ကို ေစတသိက္ပိုင္းက်မွျပဦးအံ႔။
[ေဆာင္] အမွားလည္းရွိ,အမွန္ရွိ၍,မွတိမိရံုသာ,သိသည္မွာလွ်င္,သညာတြင္၏၊အစဥ္ပိုင္နင္း,ထိုးထိုးထြင္းလ်က္,ရွင္းလင္းေသခ်ာ,သိပညာတည္း၊ဝိညာဏတံု,စိတ္သိပံုကား,အာရံုယူမႈ,ရေအာင္ျပဳသည္,...ေသာတုမွတ္ဖြယ္အခ်ဳပ္တည္း။
အခ်ိဳ႕အယူ။ ။အခ်ိဳ႕ကား"ဝိတက္၏ ၾကံစည္ျခင္းဟူေသာ ဦဟနသိႏၲာ,ဝိညာဏ္၏သိျခင္းဟူေသာ ဝိဇာနနစိႏၲာ.ပညာ၏သိျခင္းဟူေသာ ပဇာနနသိႏၲာဟု သံုးမ်ိဳးရွိသည္တြင္"စိေႏၲတိ"ဟူေသာ ဝစနတ္အရ ဝိဇာနနသိႏၲာကို ယူေစလို၍"ဝိဇာနာတီတိ အေတၳာ"ဟု ဖြင့္ျပေၾကာင္းကို မိန္႔ဆိုၾကေလသည္။
ကရဏသာဓ္တစ္နည္း။ ။စိေႏၲတိ ဧေတနာတိ စိတၱံ၊ဧေတန_ဤတရားျဖင့္၊သမၸယုတၱဓမၼာ_သမၸယုတ္တရားတို႔သည္၊စိေႏၲတိ_အာရံုကိုသိၾကရကုန္၏၊ဣတိ_ထို႔ေၾကာင့္၊တံ_ထိုတရားသည္၊စိတၱံ_စိတၱမည္၏၊ဖႆစေသာ ေစတသိက္တို႔သည္ စိတ္ကိုအမွီျပဳလ်က္(စိတ္ပါမွ)အာရံုကိုသိႏိုင္ ရႏိုင္ၾက၏၊ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္သည္ ဖႆစသည္တို႔၏အာရံုကိုသိေၾကာင္း ရေၾကာင္းျဖစ္၏။
ဘာဝသာဓ္တစ္နည္း။ ။စိႏၲနံ စိတၱံ၊စိႏၲနံ_အာရံုကိုသိျခင္း ရျခင္းသည္၊စိတၱံ_စိတၱမည္၏၊စိတ္၌မုခ်အားျဖင့္သိတက္ေသာ ကတၱဳသတၱိလည္းမရွိ၊သိေၾကာင္း ကရဏသတၱိလည္းမရွိ,သိျခင္းအမူအရာ ၾကိယာသာျဖစ္သည္_ဟူလို၊ဤသို႔လွ်င္ ပရမတၳတရားစုကို ေဟာေသာသဒၵါတို႔၌ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကတၱဳသာဓန ကရဏသာဓန ဘာဝသာဓနဟု (၃)ဝိျဂိဳဟ္ ျျပဳႏိုင္သည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment