Saturday, September 10, 2016

စိတ္ပိုင္းဘာသာဋီကာ ****************** စာ_၂၄ * တတၳ စိတၱံ တာဝ စတုဗၺိဓံ ေဟာတိ ကာမာဝစရံ ရူပါဝစရံ အရူပါဝစရံ ေလာကုတၱရေဥၥတိ။* "စိတၱံ ေစတသိကံ ရူပံ နိဗၺာနမိတိ သဗၺထာ"ဟူေသာ ဥေဒၵသစကားဝယ္ စိတၱံဟူေသာ ဥေဒၵသ၏ နိေဒၵသကို ျပေတာ္မူလိုေသာေၾကာင့္"တတၳ စိတၱံ တာဝ"စသည္ကိုမိန္႔သည္၊ဤနိေဒၵသနယ္ကားစိတ္ပိုင္းတစ္ပိုင္းလံုး"ဣတိ အဘိဓမၼတၳ သဂၤေဟ စိတၱသဂၤဟဝိဘာေဂါ နာမ" ဟူေသာ နိဂံုး၏ေရွ႕က"ဧကဝီသသတံဗုဓာ" တိုင္ေအာင္တည္း၊ထို႔ေၾကာင့္"စိတၱံသည္ ဥေဒၵသ,တတၳ စိတၱံမွစ၍စိတ္ပိုင္း တစ္ပိုင္းလံုးကား နိေဒၵသ"ဟု မွတ္ပါ။ ကာမာဝစရ။ ။ကာေမ အဝစရတီတိ ကာမာဝစရံ၊ယံ_အၾကင္စိတ္သည္၊ကာေမ_ကာမဘံု၌၊အဝစရတိ_မ်ားေသာအားျဖင့္ျဖစ္တက္၏၊ဣတိ_ေၾကာင့္၊တံ_ထိုစိတ္သည္၊ကာမာဝစရံ_ကာမာဝစရမည္၏၊"မ်ားေသာအားျဖင့္" ဟူသည္ကား ကာမာဝစရစိတ္ဟူေသာ သေဘာသည္ တစ္မ်ိဳးသာရွိ၏၊ထိုစိတ္သညိေလာဘမူ ပဌမအသခၤါရိကနာမည္,စကၡဳဝိညာဥ္နာမည္စသည္ျဖင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးနာမည္ခံလ်က္ ကာမဘံု၌အျဖစ္မ်ား၏၊ရူပဘံု၌ ဃာနဝိညာဥ္ စေသာနာမည္ျဖင့္ တခ်ိဳ႕မျဖစ္နိုင္၊ အရူပဘံု၌ကား စကၡဳဝိညာဥ္စေသာနာမည္ျဖင့္လည္းမျဖစ္ႏိုင္၊ ဤသို႔ ကာမဘံု၌အျဖစ္မ်ားေသာေၾကာင့္ တဗၺာဟုလႅနည္းအားျဖင့္"ကာမာဝစရစိတ္" ဟု ေခၚရသည္_ဟူလို၊ဤကာမာဝစရပုဒ္၌ အ႒ကထာ ဋီကာတို႔ၾကံလံုးေတြမ်ားစြာရွိေသး၏၊က်ယ္ဝန္းလွေသာေၾကာင့္လ်စ္လ်ဴရႈရေတာ့သည္၊ေနာက္၌လည္း သဒၵါနည္းဟူသမွ်ကို ခ်ံဳးႏိုင္သမွ် ခ်ံဳးျပပါအံ႔။ ံ ရူပါဝစရ,အရူပါဝစရ။ ။ရူပႆ ဘေဝါ ရူပံ၊ရူပႆ_ရုပ္၏၊ဘေဝါ_ျဖစ္ရာဘံုတည္း၊ရူပံ _ရုပ္၏ျဖစ္ရာဘံု၊"နာမ္ခ်ည္းမကရုပ္တရားပါျဖစ္ရာဘံု"ဟူလို၊ရူပဘဝဟုဆိုလိုလ်က္ ဘဝဟူေသာ ေနာက္ပုဒ္ကိုေခ်၍ "ရူပ"ဟုဆိုထားသည္၊ရူေပ_ ရူပဘံု၌၊အဝစရတိ_မ်ားေသာအားျဖင့္ျဖစ္တက္၏၊ဣတိ_ေၾကာင့္၊ရူပဝစရံ _ရူပဝစရစိတ္မည္၏၊ရူပကုသိုလ္ၾကိယာမ်ားသည္ ရူပဘံု၌သာမက ကာမဘံု၌လည္းျဖစ္ေသး၏၊သို႔ေသာ္ ရူပဝိပါတ္ကားရူပဘံု၌သာျဖစ္သည္၊ရုပ္မရွိေသာ(နာမ္တရားသာရွိေသာ)ဘံုဘဝကို"အရူပ"ဟုေခၚ၏၏၊အရူေပ_ အရူပဘံု၌၊အဝစရတိ_မ်ားေသာအားျဖင့္ျဖစ္တက္၏၊ဣတိ_ေၾကာင့္၊အရူပါဝစရံ_အရူပဝစရစိတ္မည္၏၊အရူပဝိပါတ္သည္ အရူပဘံု၌သာျဖစ္၏။

No comments:

Post a Comment