Saturday, September 10, 2016
ဥေဒၵသဂါထာအဖြင့္
စာ_၂၃
ခ်ဲ႕ဦးအံ့_ေလာကုတၱရစိတ္ကို တဏွာက အာရံုမျပဳႏိုင္�ပါေသာ္လည္း ထိုစိတ္၏တည္ရာ မဂၢ႒ ဖလ႒ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုကား တဏွာက အာရံုျပဳလ်က္ရိွေသး၏၊ ဥပၸလဝဏ္ ရဟႏၱာေထရီမ၌ နဒၵလုလင္ဖ်က္ဆီးပံုကိုေထာက္ပါ၊ ဤသို႔တည္ရာပုဂဂိုလ္က တဏွာစက္ကြင္းမွ မလြတ္ကင္းေသာေၾကာင့္ "တစ္ႏြယ္ငင္ တစ္စင္ပါ"ဆိုသလို ေလာကုတၱရစိတ္ကိုလည္း တဏွာစက္ကြင္းမွ ႐ွင္း႐ွင္းႀကီးလြတ္ေျမာက္ၿပီဟုမဆိုသာ၊ သို႔အတြက္� ေလာကုတၱရစိတ္ ေစတသိက္မ်ား၌ နိဗၺာနအမည္မရထိုက္။
သႏၱတိလကၡဏမစၥဳတ_ရသံ နိဗၺာနအမတံ၊
အနိမိတၱဥပ႒ာနံ,ပဒ႒ာနံ န လဗ ၻတိ။
နိဗၺနအမတံ_နိဗၺာန္ဟူေသာ အၿမိဳက္တရားေတာ္သည္၊ သႏၲိလကၡဏံ_ရုပ္နာမ္ခပ္သိမ္း,ခ်ဳပ္ျငိမ္းေအးျမျခင္းလကၡဏာရွိ၏၊အစၥဳတရသံ_ပင္ကိုယ္သေဘာမွမေရြ႕ေလ်ာျခင္း သမၸတၱိရသရွိ၏၊အနိမိတၱဥပ႒ာနံ_အထည္ပံုဟန္ သဏၭာန္နိမိတ္,အရိပ္အသြင္မရွိဟု ေယာဂီတို႔ဥာဏ္အားထင္လာတက္၏၊ပဒ႒ာနံ_နီးကပ္ေသာအေၾကာင္းကို၊န လဗၻတိ_မရအပ္။
သႏၲိလကၡဏာ။ ။သုခသည္ သႏၲိသုခ ေဝဒယိတသုခဟု ႏွစ္မ်ိဳးရွိ၏၊သႏၲိသုခသည္ ေဝဒယိတသုခကဲ႔သို႔ ခံစားရေသာ သုခမဟုတ္၊တစ္စံုတစ္ခုကုိမွ် မခံစားရဘဲလ်က္ျငိမ္သက္ေအးျမေသာ သုခေပတည္း၊သႏၲိသုခသေဘာကို ဥပသမာႏုႆတိ၌ ရႈပါ။[အစၥဳတရသကားထင္ရွားျပီ။]
ပစၥဳပ႒ာန္,ပဒ႒ာန္။ ။စိတ္ ေစတသိက္မ်ားပင္ ပံုသဏၭာန္မထင္ရကား ထို႔ထက္သိမ္ေမြ႕ေသာ နိဗၺာန္ဝယ္ အဘယ္မွာပံုသဏၭာန္ရွိေတာ့အံ႔နည္း၊ထို႔ေၾကာင့္ ေယာဂီပုဂၢိဳလ္တို႔ဥာဏ္တြင္ ပံုသဏၭာန္ဟူေသာ အရိပ္နိမိတ္ အသြင္အျပင္ မရွိေသာတရားဟု ထင္လာ၏၊နိဗၺာန္မွာနီးကပ္ေသာ ပဒ႒ာန္အေၾကာင္းမရွိ,နိဗၺာန္ေၾကာင့္သာကိေလသာတို႔သည္လည္းေကာင္း,
ရုပ္နာမ္တို႔သည္လည္းေကာင္း ေအးျငိမ္းၾကရသည္၊[နိဗၺာန္ရဖို႔ရနိ ေဝးေသာအေၾကာင္းမ်ားကား ပါရမီကုသိုလ္,ဝိပႆနာကုသိုလ္,မဂ္ဖိုလ္အားျဖင့္ အမ်ားပင္ရွိႏိုင္ပါသည္။]
နိဗၺာနမိတိ သဗၺထာ။ ။ထို၌ သဗၺထာပုဒ္ကို စတုဓာ၌ အဘိႏၷဝိေသသနအျဖစ္ျဖင့္ စပ္၊အလံုးစံုအျပား(အစြမ္းကုန္အျပား)အားျဖင့္"ပရမတၳတရားေလးပါးျပားသည္"ဟူလို၊အခ်ိဳ႕ကား သဗၺထာကို ဝုတၱာ၌ စပ္လိုၾက၏၊စဥ္းစားၾကပါ၊ဤ"တတၱ ဝုတၱာဘိဓမၼတၳာ" ဟူေသာ ဂါထာသည္ ပရမတၳတရားေလးပါးကိုအက်ဥ္းခ်ဳပ္ေသာေၾကာင့္ ဥေဒၵသဂါထာမည္၏၊စိတ္ ေစတသိက္ ရုပ္ နိဗၺာန္ဟု ေခါင္းစဥ္မာတိကာကိုျပေသာေၾကာင့္"မာတိကာဂါထာ"ဟုလည္းေခၚႏိုင္ပါသည္။ ့
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment