Saturday, September 10, 2016
သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ
စာ_၂၂
"ေဖာက္ျပန္"ဟု ေလာက၌ဆို႐ိုးမရိွ၊"႐ုပၸတီတိ ကုပၸတိ ဃဋီၬယတိ ပီဠီယတိ ဘိဇၨတိ"ဟု ဖြင့္ျပေသာခႏၶာဝိဘင္းအ႒ကထာ စသည္၌လည္း ႐ုပၸတိအရ ဆုတ္ယုတ္ပ်က္ျပားမႈကိုသာဖြင့္ျပသည္၊"သီေတနပိ ႐ုပၸတိ ဥေဏွနပိ ဇိဃစၦာယပိ ႐ုပၸတိ"စသည္ျဖင့္ ပါဠိေတာ္မ်ား၌လည္း ဆုတ္ယုတ္ပ်က္ျပားဖို႔ရာမေကာင္းေသာ သီတ ဥဏွ ဇိဃစၦ စေသာအေၾကာင္းမ်ားကိုသာျပေတာ္မူ၏၊ထို႔ေၾကာင့္ ထိုဆရာတို႔၏ အယူအားလံုးပင္စည္းထံုးမက်ေခ်၊[႐ုပၸတီတိ_ဟူသည္ကား၊ကုပၸတိ_ပ်က္စီးတက္၏၊ဃဋီယတိ_ထိုခိုက္အပ္၏၊ပီဠီယတိ_ႏွိပ္စက္အပ္၏၊ဘိဇၨတိ_ကြဲပ်က္တက္၏၊ဝါ_ခြဲဖ်က္အပ္၏။]
႐ူပဘံုက႐ုပ္။ ။႐ူပဘံု၌ အေအး အပူစေသာ ဆန္႔က်င္ဘက္အေၾကာင္းမ႐ွိ,ဥတုညီမွ်၍ အားလံုးသပၸါယျဖစ္ရကား ႐ူပဘံု၌ ပထဝီ အာေပါစေသာ႐ုပ္ကလာပ္တို႔မွာေဖာက္ျပန္ဖြယ္မ႐ွိ၊ ထိုသို႔ ေဖာက္ျပန္ျခင္းမ႐ွိလွ်င္"႐ုပၸတိ"အရ ႐ူပမမည္ထိုက္ဟု အခ်ိဳ႕ကစကားကပ္ၾက၏၊ ေခ်ပရန္ကား"ေဖာက္ျပန္တက္"ဟူရာ၌ "တကယ့္ကိုေဖာက္ျပန္ရမည္"ဟု ျပလိုရင္းမဟုတ္,ဆန္႔က်င္ဘက္ႏွင့္မေတြ႕ေသး၍ မေဖာက္ျပန္ေသးေသာ္လည္း ဆန္႔က်င္ဘက္ႏွငိ့ေတြ႕က မုခ်ေဖာက္ျပန္မည္ျဖစ္လွ်င္"ေဖာက္ျပန္တက္"ပင္တည္း၊႐ူပဘံု၌ ႐ုပ္တို႔လည္း ဆန္႔က်င္ဘက္အေၾကာင္းႏွင့္ ေပါင္းမကေဖာက္ျပန္ၾကမည္သာ၊ေဖာက္ျပန္ျခင္းသေဘာကိုမလြန္ဆန္ႏိုင္၊ထို႔ေၾကာင့္ "႐ုပၸတိ"ဟူေသာ ဝစနတ္အရ ႐ူပဘံုက႐ုပ္မ်ားလည္း ႐ူပအမည္ ရၾကသည္သာဟုမွတ္ပါ။
နိဗၺာနံ၏ ဝစနတၳ။ ။ဝါ နေတာ နိကၡႏ ၱႏိ ၱ နိဗၺာနံ၊ ဝါနေတာ_တဏွာမွ နိကၡႏံ ၱ_ထြက္ေျမာက္ေသာတရားတည္း၊နိဗၺာနံ_တဏွာမွထြက္ေျမာက္ေသာတရား၊ေလာကီတရားကဲ့သို႔ တဏွာ၏အာရံုျပဳကိုမခံရေတာ့ဘဲ တဏွာ၏စက္ကြင္းမွ လြတ္ကင္းမႈကို"တဏွာမွထြက္ေျမာက္"ဟု ဆိုသည္။
["နိ+ဝါန"ပုဒ္မွ ဝကိုေဒြေဘာ္ျပဳ,ဝႏွစ္လံုးကို ဗႏွစ္လံုးျပဳ၍ နိဗၺာန ဟု ျဖစ္၏၊သကၠတ၌ နိရ္ဝါဏဟု ရိွေသာေၾကာင့္"နိဗၺာဏ"ဟုလည္း ေရးၾက၏။]
ေလာကုတၱရစိတ္ကို နိဗၺာန မဆိုရ။ ။တဏွာ၏ အာရံုအျပဳကိုမခံရေသာေၾကာင့္"နိဗၺာန"ဟုဆိုလွ်င္ ေလာကုတၱရာစိတ္ ေစတသိက္မ်ားလည္း တဏွာ၏အာရံုျပဳကိုမခံရေသာေၾကာင့္"နိဗၺာန"မည္သင့္သည္ မဟုတ္ေလာဟုေမး၊ အေျဖကား_နိဗၺာနသဒၵါသည္ တဏွာ၏စက္ကြင္းမွ႐ွင္း႐ွင္းႀကီးလြတ္ေျမာက္ၿပီးေသာ အသခၤတဓာတ္၌ထင္႐ွားသည့္ အထင္႐ုဠီသဒၵါ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေလာကုတၱရစိတ္ ေစတသိက္မ်ားကို နိဗၺာနဟု မဆိုရ။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment