Saturday, September 10, 2016

ဥေဒၵသဂါထာအဖြင့္ စာ_၂၁ မူလပင္ကိုယ္သေဘာ၏ မေဖာက္ျပန္ျခင္းတည္း၊ ႐ုပၸနဟူသည္ကား သႏၱတိပညတ္၏ ေဖာက္ျပနျခင္းတည္း၊ထို႔ေၾကာင့္ မဆန္႔က်င္ပါ။ ခ်ဲ႕ဦးအံ့_႐ုပ္ကလာပ္ေတြ ဆက္၍ဆက္၍ျဖစ္ေနမႈကို သႏၱတိ(အစဥ္အဆက္)ဟု ေခၚ၏၊ အေအး႐ုပ္ေတြဆက္၍ျဖစ္ေနလွ်င္ အပူ႐ုပ္အစဥ္သို႔မေျပာင္းသမွ် အေအး႐ုပ္အစဥ္တစ္ခုသာတည္း၊အပူ႐ုပ္ေတြဆက္၍ျဖစ္ေနလွ်င္ အေအး႐ုပ္အစဥ္သို႔မေျပာင္းသမွ် အပူ႐ုပ္အစဥ္တစ္ခုသာတည္း၊ ဤသို႔ အစဥ္သႏၱာန္တစ္ခုလံုးကို"သႏတိပညတ္တစ္ခု"ဟုမွတ္ပါ၊ထိုသို႔ သႏၱတိပညတ္တစ္ခုမွ သႏၱတိပညတ္တစ္ခုသို႔ ေျပာင္းလြဲမႈကို ႐ုပၸန(ေဖာက္ျပန္မႈ)ဟုေခၚ၏၊ထိုသို႔ သႏၱိပညတ္တစ္ခုေျပာင္းလြဲသြားေသာ္လည္း ပင္ကိုယ္သေဘာမွ မေျပာင္းလြဲၾက၊ပထဝီဓာတ္သည္ ကကၡဠ(ၾကမ္းတမ္းခိုင္မာျခင္း)သေဘာရိွ၏၊ ထိုကကၡဠသေဘာကား ဘယ္အခါမွ မေဖာက္ျပန္၊အေအး႐ုပ္အစဥ္မွာပါသည့္ ပထဝီဓာတ္လည္းကကၡဠသေဘာ,အပူ႐ုပ္အစဥ္မွာပါသည့္ ပထဝီဓာတ္လည္း ကကၡဠသေဘာပင္၊ ဥပမာ_တမာပင္မွ ေပါက္ခါစႏုနယ္ေသာအစဥ္ ႀကီးရင့္ေသာအစဥ္ ေဆြးျမည့္ေသာအစဥ္ဟု အစဥ္သႏၱတိအမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းလြဲလ်က္ရိွေသာ္လည္း မူလဓာတ္ျဖစ္ေသာအခါးအရသာမွာ ဘယ္အခါမွ မေျပာင္းလြဲသကဲ့သို႔တည္း။ [ေဆာင္] ပထဝီ အေပါ,႐ုပ္ဟုေဟာလည္း,သေဘာအရိွ,မေျပာလွည့္၍,အဝိပရီတ,ဖြင့္ခဲ့ရ၏၊မူလအမွန္,မေဖာက္ျပန္လည္း,သႏၱာန္ပညတ္,ေျပာင္းလြဲတက္သျဖင့္,သတ္မွတ္အေလ်ာ္,႐ုပ္ဟုေခၚသည္,...ျမင္ေျမာ္သူတို႔ သိဖြယ္ကို႔။ ဝါဒႏၱရမ်ား။ ။အခ်ိဳ႕က ေ႐ွ႕ျဖစ္ျမဲ႐ုပ္အစဥ္ထက္ တိုးတက္ႀကီးပြား၍ ေနာက္႐ုပ္အစဥ္မ်ား တစ္မ်ိဳးတစ္ဖံုစည္ကားမႈကိုလည္း"႐ုပၸန"အရ ေဖာက္ျပန္ျခင္းဟုဆိုၾက၏။ ဥပမာ_ဖ်ားနာညိႇဳးႏြမ္းေနေသာ႐ုပ္အစဥ္မွ အဖ်ားကင္း၍သန္႔႐ွင္းေသာ႐ုပ္အစဥ္ျဖစ္မႈမ်ိဳးတည္း၊ တခ်ိဳ႕ကလည္းေကြးေသာ႐ုပ္အစဥ္မွ ဆန္႔တန္းေသာ႐ုပ္အစဥ္သို႔ေျပာင္းလြဲျခင္း,ထိုင္ေနေသာ႐ုပ္အစဥ္မွ မတ္မတ္ရပ္ေသာ ႐ုပ္အစဥ္သို႔ေျပာင္းလြဲျခင္း, အသံမထြက္ၿငိမ္သက္ေသာ႐ုပ္အစဥ္မွ အသံထြက္၍ လႈပ္လွက္ေသာ႐ုပ္အစဥ္ျဖစ္ျခင္းမ်ားကိုလည္း"႐ုပၸန"အရ"ေဖာက္ျပန္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္"ဟု ဆိုၾက၏၊ ထိုကဲ့သို႔ ျဖစ္မႈမ်ားသည္ မျမဲျခင္းအနိစၥလကၡဏာကိုထင္႐ွားေစေသာ အရာသာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထိုအယူအားလံုးကို စည္းထံုးမက်ေခ်။ ခ်႕ဲဦးအံ့_"ေဖာက္ျပန္ဟူေသာစကားသည္"ခြၽတ္ယြင္းျခင္း,ပ်က္စီးျခင္း"ဟူေသာ အဓိပၸာယ္ကိုသာျပႏိုင္၏၊ေကာင္းမြန္ စည္ကား ႀကီးပြားျခင္းကို

No comments:

Post a Comment