Saturday, July 16, 2016
ဝီထိပိုင္း .....
စာ ၂၄၈ ၂၄၉. ၂၅၀ ၂၅၁ ၂၅၂
သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ
စာ_ ၂၄၈
ယထာရဟံ စတုတၳံ ဝါ ပဥၥမံ ဝါ ယထာဘိနီိဟာရဝေသန ယံကိဥၥိ ။ ။ ယခင္ ဥပစာရ သမာဓိ ေဇာ မ်ားက ၃ ႀကိမ္ ေစာခဲ့လ်ွင္ အပၸနာ သမာဓိ ေဇာ က ၄ ႀကိမ္ေျမာက္မွာ ေစာရမည္၊ ယခင္ ဥပစာရ သမာဓိ ေဇာက ၄ ႀကိမ္ ေစာခဲ့လ်ွင္ ဤ အပၸနာ သမာဓိ ေဇာက ၅ ႀကိမ္ေျမာက္မွာ ေသာရမည္၊ ဤသို႔ ထိုက္သင့္သလို ေစာခြင့္ရိွသည္ ဟူလို၊ အပၸနာ ေဇာ ၂၆ ပါးတြင္ တစ္ပါးပါး ေစာရာ၌ ယထာဘိနီိဟာရ ၏ အစြမ္းျဖင့္ ေစာၾကသည္၊ စ်ာန္ရေအာင္ အားထုတ္ သူသည္ မိမိ၏ သမထဘာဝနာစိတ္ကုိ စ်ာန္သို႔ ေ႐ွး႐ူွေဆာင္၏၊ စ်ာန္အမ်ားတြင္လည္း ပဌမစ်ာန္ ရေအာင္ အားထုတ္ သူက မိမိ၏ သမထဘာဝနာစိတ္က ို ပဌမစ်ာန္ စိတ္သို႔ ေ႐ွး႐ူွေဆာင္၏၊ ဒုတိယစ်ာန္ စသည္ကို အားထုတ္ သူကလည္း မိမိ၏ သမထဘာဝနာစိတ္ကို ဒုတိယစ်ာန္ သို႔ ေ႐ွး႐ူွေဆာင္၏၊ မဂ္ဖိုလ္ ရေအာင္ အားထုတ္ သူကလည္း မိမိ၏ ဝိပႆနာ ဘာဝနာ စိတ္ကို မဂ္ဖိုလ္ သို႔ (မဂ္ဖိုလ္ အမ်ားတြင္လည္း မိမိအားထုတ္ေသာ မဂ္ဖိုလ္ သို႔) ေ႐ွး႐ူွေဆာင္၏_ ဟူလို၊ [အဘိနီဟရဏံ အဘိနီဟာေရာ (စိတ္ကို ေ႐ွး႐ူွေဆာင္ျခင္း) ေယာ ေယာ အဘိနီဟာေရာ ယထာဘိနီိဟာရံ(အၾကင္ အၾကင္သို႔ေသာ ေ႐ွး႐ူွေဆာင္ျခင္း) တစ္နည္း _ အဘိနီဟာရႆ အႏု႐ူပံ ယထာဘိနီိဟာရံ (ေ႐ွး႐ူွေဆာင္ျခင္းအား ေလ်ာ္သည္၊) ယထာဘိနီိဟာရံ + ဝေသာ ယထာဘိနီိဟာရဝေသာ (အၾကင္ အၾကင္ သို႔ေသာ စိတ္ကိုေ႐ွး႐ူွ ေဆာင္ျခင္း၏ အစြမ္း၊ ဝါ _ စိတ္ကို ေ႐ွး႐ူွေဆာင္ျခင္းအား ေလ်ာ္သည္၏ အစြမ္း။)]
တေတာ ပရံ အပၸနာဝသာေန ဘဝဂၤပါေတာဝ ။ ။ အပၸနာ ဝသာေနကို မထည့္ဘဲ "တေတာ ပရံ ဘဝဂၤပါေတာဝ " ေလာက္တြင္ ဆိုက "ထို (၄) ႀကိမ္ေျမာက္ (၅) ႀကိမ္ေျမာက္မွာ အပၸနာ ေဇာ (၁) ႀကိမ္ ျဖစ္ၿပီးေနာက္ ဘဝင္က်ေတာ့သည္" ဟု ယူမွားမည္ စိုးေသာေၾကာင့္ အပၸနာဝသာေနဟု ထည့္ရသည္၊ (၄) ႀကိမ္ေျမာက္ (၅) ႀကိမ္ေျမာက္ မွာ အပၸနာ ေဇာ စ၍ ေစာ၏။ ထိုအပၸနာေဇာကား (ဇဝန နိယာမ အတိုင္း) တခ်ိဳ႕ဝီထိ၌ (၁) ႀကိမ္, တခ်ိဳ႕ဝီထိ၌ (၂) ႀကိမ္ (၃) ႀကိမ္ က စ၍ ေန႔ေရာ ညဥ့္ပါ ရက္ေပါင္း အေတာ္ၾကာေအာင္ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ "ထိုျဖစ္ခြင့္ရိွသမ်ွ အပၸနာ ေဇာ ဆံုးမွသာ ဘဝင္က်သည"္ ဟူလို၊ "တထာ တဒါရမဏုပၸါေဒါ စ" ပါဌ္ျဖင့္ အပၸနာ ဇဝနဝါရ၌ တဒါရံု မျဖစ္ေၾကာင္းကို ဆိုခဲ့ၿပီး ျဖစ္၍၊ "ဘဝဂၤပါေတာဝ" ၌ ဧဝ သဒၵါ ျဖင့္ တဒါရံု မျဖစ္ေၾကာင္းကို ကန္႔ဖြယ္ မလို၊ ေကစိဆရာတို႔က "ေဇာ (၇) ႀကိမ္ မျပည့္ေသးလ်ွင္ အပၸနာ ေဇာေနာင္ (၇) ႀကိမ္ျပည့္ေအာင္ ကာမေဇာ ဆက္၍ ေစာ၏၊" ဟု ယူလိုၾကသတဲ့၊ ထိုအယူဝါဒကို ပယ္၍ "အပၸနာ ဝသာေန ဘဝဂၤပါေတာဝ" ဟု ဧဝ သဒၵါ ကို မိန္႔သည္။ "အပၸနာ ေဇာ အဆံုး၌ ကာမေဇာ တစ္စံုတစ္ခု မ်ွ မေစာေတာ့ပဲ ဘဝင္သာ က်ေတာ့သည္ "ဟူလို။
=======================
အပၸနာေဇာဝါရ
စာ _ ၂၄၉
ပရိကမၼ ။ ။ ပရိကေရာတိ အပၸနံ အဘိသခၤေရာတီတိ ပရိကမၼံ၊ ယံ စိတၱံ _ အၾကင္စိတ္သည္၊ ပရိကေရာတိ အပၸနံ အဘိသခၤေရာတိ _ အပၸနာ ကို ျပဳစီမံတက္၏၊ ဣတိ _ ထို႔ေၾကာင့္ ၊ တံ စိတၱံ _ ထိုစိတ္သည္၊ ပရိကမၼံ _ ပရိကံမည္၏၊ "အပၸနာ ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ျပဳတက္ေသာစိတ္" ဟူလို။
ဥပစာရ ။ ။ သမီေပ _ အပၸနာ ၏ အနီး၌ ၊ စရတီတိ _ ျဖစ္တက္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္၊ ဥပစာေရာ _ ဥပစာရ မည္၏၊ " အိမ္ဥပစာ ေက်ာင္းဥပစာသည္ အိမ္ေက်ာင္းတို႔ႏွင့္ တဆက္တည္း ဆက္ေနသည္ မဟုတ္၊ အိမ္ေက်ာင္းတို႔၏ အနီးအပါးေလာက္မွာ တည္ရိွသကဲ့သို႔ , ထို႔အတူ အပၸနာ ႏွင့္ တဆက္တည္း ဆက္ေနေသာ ေဂါၾတဘု ကို "ဥပစာ" ဟု မေခၚရ , အပၸနာ ေဇာ၏ အနီးအပါး (ေဂါၾတဘု ၏ ေ႐ွ႕ နားက) စိတ္မ်ားကို သာ "ဥပစာ" ဟု ေခၚရသည္။ [အနစၥာသေႏၷာပိ ဟိ နာတိဒူရဂၢဝတၱိသမီပစာရီ နာမ ေဟါတိ၊_မဟာဋီကာ ]
အႏုေလာမ ။ ။ ေ႐ွးေ႐ွး ပရိကံတို႔၏ ကိစၥကိုလည္း ဆက္လက္၍ ရြက္ေဆာင္တက္, ထိုကိစၥအတြက္ အပၸနာ ကိုလည္း ေပၚလာေစတက္၍ ေ႐ွးေ႐ွးပရိကံႏွင့္ ေနာက္ အပၸနာ အား ေလ်ာ္ေသာေၾကာင့္ "ပုဗၺာပရာနံ အႏုေလာေမတိ" ဟူေသာ ဝစနတ္အရ အႏုေလာမ မည္၏၊ ပုဗၺာပရာနံ _ ေ႐ွးေ႐ွးပရိကံႏွင့္ေနာက္ေနာက္ အပၸနာ တို႔အား ၊ အႏုေလာေမတိ _ ေလ်ာ္စြာ ျဖစ္တက္၏၊ ဣတိ_ထို႔ေၾကာင့္ ၊ အႏုေလာမံ _ အႏုေလာမ မည္၏၊ ေ႐ွးေ႐ွးပရိကံဟူရာ၌ အပၸနာ ဝီထိတြင္းက ပရိကံ ကို ဆိုလိုသည္ မဟုတ္ပါ၊ အပၸနာ ဝီထိ မေရာက္မီ ေ႐ွးေ႐ွး ဝီထိတြင္းတုန္းက ျဖစ္သမ်ွ ေဇာ တို႔ကိုလည္း အပၸနာ ေပၚလာေအာင္ စီမံေပးၾကသည္ ျဖစ္၍ ပရိကံ ဟုပင္ ေခၚဆိုရသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဝိသုဒၶိမဂ္၌ _"ဣေတာ ပုေဗၺ ပရိကမၼာနံ ဥပရိ
အပၸနာယ စ အႏုေလာမေတာ အႏုေလာမာနီတိ ဝုစၥႏၱိ" ဟု ဖြင့္ၿပီးလ်ွင္, မဟာဋီကာ ၌ _ဣေတာ ပုေဗၺ ပရိကမၼာနံတိ နာနာဝဇၨနဝီထိယံ ပရိကမၼာနံ " ဟု ဖြင့္သည္၊ [ေဂါၾတဘု ေခၚပံုကို ကမၼဠာန္း ပိုင္း၌ တိုက္ရိုက္ ေတြ႔ရလတၱံ႕။
အပၸနာဘိသခၤါရတၱာ, သမီပစာရဘာဝေတာ၊
ပုဗၺာပရာႏုေလာမတၱာ, ကာမေဂါတၱာဒိဘီဘဝါ၊
ပရိကေမၼာပစာရာႏု_ ေလာမေဂါၾတဘုနာမကာ။
အပၸနာဘိသခၤါရတၱာ_ အပၸနာ ျဖစ္ဖို႔ရန္ ျပဳစီမံတက္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္၊ လည္းေကာင္း ၊ သမီပစာရဘာဝေတာ _ အပၸနာ၏ အနီး ဥပစာ၌ ျဖစ္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ၊ ပုဗၺာပရာႏုေလာမတၱာ_ ေ႐ွးေ႐ွးပရိကံ, ေနာက္ေနာက္ အပၸနာ ေဇာအား ေလ်ာ္သည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ၊ ကာမေဂါတၱာဒိဘီဘဝါ _ ကာမအႏြယ္ ပုထုဇဥ္ အႏြယ္ကို လြမ္းမိုးျခင္းေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ပရိကေမၼာပစာရာႏုေလာမေဂါၾတဘုနာမကာ _ ပရိကံ ဥပစာ အႏုလံု ေဂါၾတဘု ဟူေသာ အမည္ ရိွၾကကုန္၏၊၊
========================
သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ
စာ _ ၂၅၀
မွတ္ခ်က္ ။ ။ ဤျပအပ္ေသာ ဝစနတၳ အရ ထိုစိတ္ (၄) မ်ိဳးတြင္ ပဌမစိတ္ကို ပရိကံ ဥပစာ အႏုလံု ဟု နာမည္ (၃) မ်ိဳး ေခၚႏိုင္၏၊ ဒုတိယ တတိယ စိတ္မ်ားကို လည္း နာမည္ (၃) မ်ိဳးလံုးပင္ ေခၚႏိုင္၏၊ သို႔ေသာ္ နာမည္ျခင္း မေရာယွက္ေစလိုေသာေၾကာင့္ ျပၿပီး နာမည္ ကို ထပ္မျပဘဲ ပဌမစိတ္ကို ပရိကံ, ဒုတိယစိတ္ကို ဥပစာ, တတိယစိတ္ကို အႏုလံု ဟု ဆိုသည္၊ စတုတၳစိတ္ကိုကား ေဂါၾတဘု ဟုသာ ေခၚဆိုႏိုင္၏၊ ဤ ေဂါၾတဘု ကို "ေဝါဒါန_ ေဝါဒါန္"ဟု သံုးစြဲ ေသာ အရာလည္း ရိွေသး၏၊ ဝီထိ ဆို႐ိုး၌ ေတြ႔ရလတၱံ႕။
(၆)ႀကိမ္(၇)ႀကိမ္ေျမာက္ ၌ အပၸနာ ေဇာ မေစာႏိုင္ ။ ။ ေခ်ာက္ကမ္းပါး ျပတ္သို႔ အဟုန္ျပင္းစြာ ေ႐ွး႐ူွေျပးလာေသာ ေယာက်ၤား သည္ ေခ်ာက္ကမ္းပါး ထိပ္သို႔ ေရာက္လ်ွင္ ရပ္ခ်င္ေသာ္လည္း မရပ္ႏိုင္ပဲ, နီးကပ္ေနေသာ ေခ်ာက္ကမ္းပါး ၌ က်ဖြယ္ ရိွသကဲ့သို႔ ထို႔အတူ အဟုန္ျပင္းစြာ ျဖစ္လာခဲ့ေသာ ေဇာအစဥ္သည္ (၆)ႀကိမ္ (၇) ႀကိမ္ေျမာက္ တြင္ ဘဝင္ႏွင့္ နီးကပ္္ေနေသာေၾကာင့္ ထို ဘဝင္တည္း ဟူေသာ ေခ်ာက္ကမ္းပါး သို႔ က်ဆင္းဖြယ္ျဖစ္ေတာ့၏၊ အပၸနာ ေဇာအျဖစ္ မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ျခင္းငွါ မစြမ္းႏိုင္၊ သို႔အတြက္ (၆) ႀကိမ္ (၇) ႀကိမ္ေျမာက္ မွာ အပၸနာ ေဇာ မေစာဘဲ (၄) ႀကိမ္ေျမာက္ (၅) ႀကိမ္ေျမာက္ ၌သာ ေစာရသည္၊၊ [အ႒သာလိနီ ၌ တမ်ိဳး လာေသး၏။]
==========================
စာ_ ၂၅၀
[ေဆာင္] ကမ္းပါးေ႐ွး႐ူွ, ေျပးသသူကား, ကမ္းမူထိပ္ဖ်ား, ရပ္လိုျငားလည္း,ကမ္းပါးေခ်ာက္နက္, နီးသည့္တြက္ေၾကာင့္, တန္႔လ်က္ျမဲခိုင္, မရပ္ႏိုင္သို႔, အၿပိဳင္မွတ္ေလာက္, ေျခာက္ခြန္ေျမာက္လည္း, ကမ္းေစာက္အသြင္, ေနာက္ဘဝင္ႏွင့္, အစဥ္နီးစပ္, က်ဖို႔ကပ္သျဖင့္, ျမတ္အပၸနာ, မရပ္သာသည္, ......မွတ္ပါေစဖို႔ ကဗ်ာတည္း။
(၃)
ႀကိမ္ေျမာက္ လည္း အပၸနာ ေဇာ မျဖစ္ႏိုင္ ။ ။ (၆) ႀကိမ္ေျမာက္ (၇) ႀကိမ္ေျမာက္ မွာ ဘဝင္ႏွင့္ နီးကပ္ေနသျဖင့္ မျဖစ္သင့္လ်ွင္ ရိွပါေစေတာ့၊ (၃) ႀကိမ္ေျမာက္ မွာ အဘယ့္ေၾကာင့္ အပၸနာ ေဇာ မျဖစ္ႏိုင္သနည္း ဟု ေမး၊ အေျဖကား _ အပၸနာ ေဇာျဖစ္ေသာ စ်ာန္ မဂ္ဖိုလ္တို႔သည္ ေဂါၾတဘု ကေက်းဇူးျပဳမွ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ၾက၏၊ ေဂါၾတဘု ေ႐ွ႕ က အႏုလံု ေဇာသည္လည္း မိမိေ႐ွ႕ကေထာက္ပံ့မည့္ အာေသဝနပစၥည္း မရ၍ (၁) ႀကိမ္တည္း ျဖစ္ရလ်ွင္ အားနည္းလွသျဖင့္ ေဂါၾတဘု ေပၚလာေအာင္ ပင္ မတက္ႏိုင္ေသးေခ်၊ ထို႔ေၾကာင့္ အႏုလံု, ေဂါၾတဘု, စ်ာန္ဟု (၃) ႀကိမ္ေျမာက္ မွာ အပၸနာေဇာ မေစာႏိုင္။
[ေဆာင္] အာေသဝန, ပစၥယကို, မရေသးလစ္, ႏုလံုတစ္ကား, သစ္သစ္အားျပဳ, နည္းပါးမူွေၾကာင့္, ေဂါၾတဘု ျဖစ္ေအာင္, စြမ္းမေျပာင္ခဲ့၊ ေ႐ွ႕ေဆာင္ ေဂါၾတဘူ, မျဖစ္မူကား, သံုးဆူေျမာက္မွာ , အပၸနာ သည္, ....ဘယ္ခါ မရိွႏိုင္ဘူးတည္း။
==================?====
အပၸနာေဇာဝါရ
စာ_ ၂၅၁
သခ်ၤာ ေ႐ွ႕ ေနာက္စဥ္ပံု ။ ။ ဥပစာရ သမာဓိ ေဇာတုန္းက "စတုကၡတၱံဳ တိကၡတၱံဳ" ဟု အမ်ားကို ေ႐ွ႕ အနည္းကို ေနာက္ထားၿပီးလ်ွင္ , ဤ အပၸနာ ေဇာ၌ အဘယ့္ေၾကာင့္ "စတုတၳံ ဝါ ပဥၥမံ ဝါ" အနည္းကို ေ႐ွ႕ အမ်ားကို ေနာက္ထားရပါသနည္း၊ ေ႐ွ႕ ေနာက္ ညီေအာင္ "စတုကၡတၱံဳ တိကၡတၱံဳ,ပဥၥမံ စတုတၳံ " ဟု ေသာ္ လည္းေကာင္း, " တိကၡတၱံဳ စတုကၡတၱံဳ, စတုတၳံ ပဥၥမံ" ဟု ေသာ္လည္းေကာင္း အစဥ္ျပဳထိုက္သည္ မဟုတ္ေလာ ဟု ေမး၊ အေျဖကား _ "ပရိကေမၼာပစာရာႏုေလာမ ေဂါၾတဘုနာေမန"ဟု အမည္ (၄) မ်ိဳး ျပခဲ့သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ထို အမည္ (၄ )ပါး အႂကြင္း မရိွေသာ ေဇာဝါရကို ေ႐ွးဦးစြာ ျပလိုေသာေၾကာင့္ "စတုကၡတၱံဳ " ဟု အမ်ားသခ်ၤကို ေ႐ွ႕ ထား၍ တိကၡတၱံဳ ကို ေနာက္ကထားသည္၊ အပၸနာ ေဇာ ၌ကား ထိုကဲ့သို႔ ျပဖြယ္မလို၊, ေ႐ွ႕က (၄) ႀကိမ္ေစာလ်ွင္ ေနာက္ အပၸနာ ေဇာက (၅) ႀကိမ္ေျမာက္, ေ႐ွ႕ က (၃) ႀကိမ္ေစာလ်ွင္ ေနာက္အပၸနာေဇာက (၄) ႀကိမ္ေျမာက္ ျဖစ္ဖို႔ ရာ လြန္စြာ ထင္႐ွား ေသာေၾကာင့္ "၄_၅" ဆိုတဲ့ သခ်ၤာ အစဥ္ က်ေအာင္ "စတုတၳံ,ပဥၥမံ" ဟု ပဥၥမံ ကို ေနာက္ထား၍ ျပေတာ္မူသည္။
[ေဆာင္] ပရိကမၼ, စသည့္ေလးလီ, အမည္အားလံုး,သိမ္းက်ံဳး ၍ရ,ေဇာဝါရကို, ျပခဲ့လို၍,မိန္႔ဆိုေလအပ္, စတုကၡတၱံဳ, အစျခံဳ၍၊ တစ္ဖံုထို႔ႏွယ္,ျပဖြယ္ကင္းကြာ, သခ်ၤာ တြင္ထံုး, စဥ္တိုင္းသံုးသည္,......အဆံုး ပဥၥမံေပတည္း။
ေသာမနႆသဟဂတဇဝနာနႏၱရံ အပၸနာပိ ၊ေပ၊ ဥေပကၡာသဟဂတာဝ ။ ။ ေဇာတို႔ မည္သည္ အာေသဝနပစၥည္းတပ္ေသာ တရားမ်ား ေပတည္း၊ အာေသဝနကို ျမန္မာလို "အထံု" ဟု ေခၚ၏၊ ဥပမာ _ နံ႔သာကို ထံုမႊမ္းရာ၌ ေနာက္ေနာက္ နံ႔သာက အနံ႔ခ်င္း တစ္ထပ္တည္း တူေသာ္ လည္းေကာင္း, ဆင္တူယိုးမွား ေလာက္ ရိွေသာ္ လည္းေကာင္း, မူလအနံ႔ မေျပာင္းဘဲ ေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္းလာႏိုင္သည္၊ အကယ္၍ အနံ႔ခ်င္း ကြဲျပားလြန္းေနလ်ွင္ အထံုမရဘဲ အနံအားလံုး ပ်က္ျပယ္ ျပယ္ ျဖစ္ေနသကဲ့သို႔ ထို႔အတူ အာေသဝနပစၥည္း တပ္ေသာ ေဇာတို႔သည္ ကုသိုလ္ _ ကုသိုလ္ သတ္သတ္, ႀကိယာ_ ႀကိယာသတ္သတ္ ထပ္၍ ျဖစ္ၾကရာတြင္ ေ႐ွ႕ က ကာမေဇာ, ေနာက္က မဟဂၢဳတ္ ေဇာ ဟု ဘံုခ်င္း ကြဲျပားေစကာမူ ဆင္တူယိုးမွား ျဖစ္သည့္အတြက္ အာေသဝန (အထံု) မပ်က္ေခ်၊ေ႐ွ႕က ေသာမနႆ, ေနာက္က ဥေပကၡာ, သို႔မဟုတ္ ေ႐ွ႕ က ဥေပကၡာ ေနာက္က ေသာမနႆ ဟု ေဝဒနာ ခ်င္း ကြဲျပားေနပါမူကား အာေသဝန (အထံု) ပ်က္ေပလိမ့္မည္၊ စိတ္သေဘာသြားကို စဥ္းစားျပန္လ်ွင္လည္း "ေဇာ အစဥ္တတန္းဝယ္ ေ႐ွ႕ ေဇာက ဝမ္းေျမာက္လိုက္, ေနာက္ေဇာက လ်စ္လ်ဴရႈ လိုက္, ထို႔ေနာက္ ေဇာက ဝမ္းေျမာက္လိုက္ " ဟု အေျပာင္း အလြဲ မျမန္ထိုက္၊ ထို႔ေၾကာင့္ "ေသာမနႆသဟဂတဇဝနာနႏၱရံ အပၸနာပိ ေသာမနႆသဟဂတာဝ" စသည္ျဖင့္ မိန္႔ေတာ္မူရေပသည္။
===========================
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment