Saturday, July 16, 2016

ပကိဏ္းပိုင္း ဘာသာဋီကာ ႏွာ..၁၈၉ ၁၉၀ ႏွာ ၁၈၉ မေနာဒြါရအမ်ိဳးမ်ိဳး။ ။" အယံ နာမ မေနာ မေနာဒြါရံ န ေဟာတီတိ န ဝတၱေဗၺာ " ဟူေသာ အ႒သာလိနီ ဒြါရကထာ၌ ေ႐ွးေ႐ွးစိတ္က ေနာက္ေနာက္စိတ္ျဖစ္ဖုိ႔ရန္ အနႏ ၱရ သတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳေသာေၾကာင့္ ေ႐ွးေ႐ွးစိတ္သည္ ေနာက္ေနာက္စိတ္၏ ျဖစ္ေၾကာင္း "မေနာဒြါရ " မည္၏၊ မနႆ_ ေနာက္နာက္စိတ္၏ ၊ဒြါရံ_ ဒြါရတည္း၊ မေနာဒြါရံ _ ေနာက္ေနာက္စိတ္၏ဒြါရ၊ ဤမနာဒြါရ ယူပံုသည္ ဒြါရ(၆)ပါး ေဝဖန္ရာဌာနႏွင့္ မဆုိင္။[ အယံ နာမ မေနာ_ဤ မည္ေသာစိတ္ကို၊ မေနာဒြါရံ န ေဟာတီတိ _မေနာဒြါရမဟုတ္ဟု ၊ န ဝတၱဗၺာ_ မဆိုထိုက္။] ဓာတုဝိဘဂၤ႒။ ။ ပဋိစၥာတိ(နာမ) အာဂတ႒ာေန အာဝဇၨနံ ဝိသံု န ကာတဗၺံ ဘဝဂၤ နိႆိတေမဝညကာတဗၺႏိ ၱ၊ တသၼာ ဣဓ မေနာတိ သဟာဝဇၨနကံ ဘဝဂၤ ံ။ ပဋိစၥာတိ(နာမ)အာဂတ႒ာေန_ "မနဉၥ ပဋိစၥ ဓေမၼစ ဥပၸဇၨတိ " ကဲ့သို႔ ပဋိစၥဟူေသာ နာမည္ျဖင့္ လာရာပါဠိရပ္၌၊ အာဝဇၨနံ_ဘဝင္၏ေနာက္က အာဝဇၨန္းကို၊ ဝိသံု_ သီးျခား၊ န ကာတဗၺံ_ မျပဳထိုက္၊ ဘဝဂၤနိႆိတေမဝ_ ဘဝင္၌ မွီသည္ကိုသာလွ်င္၊ ကာတဗၺံ _ ျပဳထုိက္၏၊ ဣတိ_ဤသို႔၊ (မဟာဓမၼ ရကၡိတေထရ္ ဆို၏၊) တသၼာ_ထို႔ေၾကာင့္၊ ဣဓ_ ဤမနဉၥ ပဋိစၥဟူေသာပါဌ္၌၊ သဟာဝဇၨနကံ_ အာဝဇၨန္းႏွင့္ တကြျဖစ္ေသာ၊ ဘဝဂၤ ံ_ဘဝင္သည္၊ မေနာတိ_ မနမည္၏၊ .....ဤအ႒ကထာ၌ အာဝဇၨန္းႏွင့္ တကြေသာ ဘဝင္ကို "မေနာဒြါရ" ဟု ေခၚ၏။ ဆိုလိုရင္းကား။ ။ေဇာ တည္းဟူေသာ မေနာဝိဉာဏ္စိတ္မ်ား ျဖစ္ဖို႔ရာ ဘဝင္စိတ္ကလည္း ေက်းဇူးျပဳ၏,မေနာဒြါရဝဇၨန္းကလည္း ေက်းဇူးျပဳ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ "မနဉၥ ပဋိစၥ_မနကို စြဲမွီ၍ မေနာဝိဉာဏ္ျဖစ္သည္ "ဟုဆိုရာ၌ " မန အရ အာဝဇၨန္းႏွင့္တကြ ဘဝင္စိတ္ကို ယူရမည္ " ဟူလို ၊ ဤနည္းကိုလည္း ေနရာတိုင္းမွာ သံုးစြဲရမည္မဟုတ္၊ "မနဉၥ ပဋိစၥ" ဟု လာရာဌာန၌သာ သံုးစြဲရမည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ "သာဝဇၨနံ ဘဝဂၤႏ ၱဳ,မေနာဒြါရႏိ ၱဝုစၥတိ" ဟူေသာ သစၥသံခိပ္ စကားလည္း"မနဉၥ ပဋိစၥ" ဟု လာရာ၌သားဆုိင္သည္၊ [ သာဝဇၨနံ _ မေနာဒြါရဝဇၨန္းႏွင့္ တကြျဖစ္ေသာ၊ ဘဝဂၤ ံ_ဘဝင္ကို ၊ မေနာဒြါရႏိ ၱ_ မေနာဒြါရဟူ၍ ၊ ဝုစၥတိ_ဆိုအပ္၏။ ] မဏိမဉၨဴဋီကာ။ ။သာဝဇၨနံ _ အာဝဇၨန္းႏွင့္ တစ္ဆက္တည္းေနေသာ၊ ဝါ_ အာဝဇၨန္း၏ "အျခားမဲ့၌ျဖစ္ေသာ "ဟု အနက္ သံုးေစလို၍ "အနႏ ၱရမၸိ သဟိတံ ဝိယဝုတၱံ `သာဝဇၨနံ´တိ၊ အထဝါ_ သဟသဒၵႆနိပါတၱာနိပါတာနဉၥ အေနကတၳတၱာ အနႏ ၱရတၳကံ သႏၶာယာဟ_` သာဝဇၨန´ႏိ ၱ" ဟု ဖြင့္ျပေလ၏၊ ထိုအဖြင့္မွာ အ႒ကထာ၏ အာေဘာ္မဟုတ္ပါ၊ ထို႔ျပင့္_ ကာယဒြါရ ဝစီဒြါရဟု ခြဲျခားရာ၌ ေလာကီကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေဇာစိတ္ကို မေနာဒြါရဟု ယူရေသာနည္းလည္း႐ွိ၏၊ ဤသို႔လွ်င္ သူ႔ေနရာႏွင့္သူ မေနာဒြါရကို အမ်ိဳးမ်ိဳးယူရေသာ္လည္း ဤဒြါရ ႏွာ.. ၁၉၀ (၆)ပါးကို ခြဲျခားသတ္မွတ္ျပရာ ဌာနဝယ္ "ဆ႒ႆ ပန ဘဝဂၤမနသခၤါေတာ မနာယတေနကေဒေသာဝ ဥပၸတၱိဒြါရံ " ဟူေသာ အာယတနဝိဘဂၤ႒ကထာႏွင့္ အာီ ဘဝင္စိတ္ ဟူသမွ်ကိုသာ မေနာဒြါရ ဟု ယူရမည္။ စကၡဳဒြါရ၌ျဖစ္ေသာစိတ္ တတၳ ပဉၥဒြါရာဝဇၨန စကၡဳဝိညာပသမၸဋိစၥန သႏီ ၱရဏေဝါ႒ပမကာမာဝစရဇဝန တဒါရမၼဏဝေသန. ဆစတၱာလီသစိတၱာနိ စကၡဳဒြါေရ ယထာရဟံ ဥပၸဇၩႏိ ၱ။ ပဉၥဒြါရာဝဇၨန၊ေပ၊ယထာရဟံ ဥပၸဇၩႏိ ၱ။ ။ (ဝီိထိစဥ္အတိုင္း ) ပဉၥဒြါရဝဇၨန္း စေသာ.စိတ္(၄၆) ပါးသည္ စကၡဳဒြါရ၌ျဖစ္၏၊ ထိုသို႔ျဖစ္ရာဝယ္ တစ္ဝီထဲ၌ (၄၆) ပါးလံုး ႁပြတ္သိပ္၍ ျဖစ္သည္မဟုတ္၊ အာရံု ဘံု ပုဂၢိဳလ္ မနသိကာရအလိုက္ ထိုက္သလို ျဖစ္ၾကသည္။ အာရံုအလိုက္။ ။ ခ်ဲ့ဦးအံ့_ အာရံုက အနိ႒ာရံုျဖစ္လွ်င္ "အနိေ႒ အာရမၼေဏ အကုသလဝိပါကာေနဝ " စေသာ တဒါရမဏ နိယာမႏွင့္အညီ ,အကုသလဝိပါတ္ စကၡဳဝိဉာဏ္ သမၸဋစိ ၦဳင္း သႏီ ၱရဏတို႔ ျဖစ္၏၊ ဣ႒ာရံု ျဖစ္လွ်င္ "ဣေ႒ ကုသလဝိပါကာနိ" အရ ကုသလဝိပါတ္မ်ား ျဖစ္သည္၊ ဤ႒ာရံုတြင္လည္း အတိဣ႒ျဖစ္လွ်င္ ေသာမနႆသႏီ ၱရဏတဒါရံုျဖစ္၍,ဣ႒မဇၩတၱျဖစ္လွ်င္ ဥေပကၡာသဟဂုတ္မ်ားျဖစ္မည္ ၊ ဤကား အာရံုအလိုက္ ျဖစ္ပံုတည္း။ ဘံု ပုဂၢိဳလ္ အလိုက္။ ။ဘံုအားျဖင့္ ကာမဘံု၌ျဖစ္လွ်င္ (၄၆).ပါးလံုးျဖစ္ခြင့္႐ွိ၍, ႐ူပဘံု၌ျဖစ္လွ်င္ "ကာေမ ဇဝနသတၱာလမၺနာနံ နိယေမ သတိ" အရ တဒါရံု ျဖစ္ခြင့္မ႐ွိ၊ ဤကား ဘံုအလိုက္ျဖစ္ပံုတည္း ၊ ပုဂၢိဳလ္အားျဖင့္ ပုထုဇဥ္ ေသကၡ၌ ျဖစ္လွ်င္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေဇာမ်ား ေစာခြင့္႐ွိ၍, ရဟႏာၱျဖစ္လွ်င္ ႀကိယာေဇာမ်ားသာ ေစာခြင့္႐ွိသည္ ၊ ဤကား ပုဂၢိဳလ္အလိုက္ ျထသ္ပံုတည္း။ မနသိကာရအလိုက္။ ။ မနသိကာရအားျဖင့္ ပုထုဇဥ္ ေသကၡတို႔ သႏာၱန္၌ ေယာနိေသာမနသိကာ႐ွိလွ်င္ ကုသိုလ္ေဇာ ေစာခြင့္႐ွိ၍ ,အေယာနိေသာ.မနသိကာရ႐ွိလွွ်င္ အကုသိုလ္ေဇာမ်ား ေစာခြင့္႐ွိသည္ ၊ ဤကား မမသိကာရအလိုက္ ထိုက္သလိုျဖစ္ပံုတည္း၊ သခၤါရ ႐ွိ/မ႐ွိ အတြက္ သသခၤါရိက, အသခၤါရိကစေသာ အကြဲအျပားတို႔လည္း ထိုက္သလိုျဖစ္ၾကသည္ ။ [ ဒြါရျဖင့္ ေစတသိက္တို႔ကို ေရတြက္ရာ၌ အဂၢဟိတဂၢဟဏနည္း မ႐ွိ၊ ဂဟိတၱဂၢဟဏ နည္းကို အေျချပဳသျဂၤဳ ိဟ္၌ ဆိုထားၿပီ ။] nt

No comments:

Post a Comment