Saturday, July 16, 2016
ဝီထိပိုင္း
@@@@@
စာ ၂၄၃ ၂၄၄ ၂၄၅ ၂၄၆ ၂၄၇
အတီတဘဝင္ ခ်/မခ်ထိုက္
၂၄၃
ဆက္ဦးအံ့ _ ထို ေစတသိက္မ်ားႏွင့္ တြဲဖက္ ၍ အလိုရိွရာ အာရံုကို ႐ွာေဖြေနစဥ္ မဆိုင္ေသာ အာရံု , ဆင္တူယိုးမွား အာရံုမ်ား ကိုလည္း ေတြ႔ရ သိရ၏၊ ဥပမာ _ က်မ္းဂန္၏ ေလးနက္ေသာ အဓိပၸါယ္ ကို ႐ွာေဖြေနစဥ္ အမွားအဓိပၸါယ္ , ဆင္တူယိုးမွား အဓိပၸါယ္ မ်ားကို ေတြ႔ရ သကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း , နိဗၺာန္ ကို မွန္း၍ ကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းေနစဥ္ (နိဗၺာန္ ကို ႐ွာေဖြေနစဥ္ ) နိဗၺာန္ မေတြ႔ခင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေသာ အာရံုမ်ားကို ေတြ႔ရ ျမင္ရ သိရသကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း တည္း၊ ထိုကဲ့သို႔ မဆိုင္ေသာ အာရံုမ်ား ကို ေတြ႔ရသည္မွာလည္း စိတ္က ႐ွာေဖြသည့္ အတြက္ ေတြ႔ရေသာေၾကာင့္ စိတ္၏ အစြမ္းပင္ ျဖစ္သည္၊ ထိုသို႔ ႐ွာေဖြရာ၌ စိတ္သည္ အာရံုရိွရာအရပ္သို႔ ေရာက္ေအာင္လည္း သြားသည္မဟုတ္, အာရံုကိုလည္း မိမိအထံသို႔ေရာက္ေအာင္ ဆြဲငင္၍ မယူႏိုင္၊ သို႔ရာတြင္ ျပခဲ့ေသာ ဒိဠိ သုတ စေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဘဝင္တည္း ဟူေသာ မေနာ၌ အမ်ိဳးမ်ိဳး ထင္ျမင္ေအာင္ ၾကံေဆာင္စိတ္ကူးႏိုင္သည္မွာ ဝိတက္ ဝိစာရ မနသိကာရ ဟူေသာ အေဖာ္ေကာင္းမ်ားကို ရျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
အတီတဘဝင္ ခ်ထိုက္ /မခ်ထိုက္ ။ ။ "ဧကစိတၱကၡဏာတီတကံ" စသည္ကို မဆိုဘဲ "ယဒိ ဝိဘူတမာရမဏံ အာပါတမာဂစၦႏၱိ" ဟုသာ ဆိုျခင္းေၾကာင့္ မေနာဒြါရ ဝီထိ မ်ား၌ အတီတဘဝင္ ခ်ထိုက္ မခ်ထိုက္ ကို စိစစ္ေလ့ ရိွရကား ဤက်မ္း၏ အလိုကိုလည္း ျပဦးအံ့_ စိတ္ ေစတသိက္တို႔ သည္ ပင္ကိုယ္က စိတၱကၡဏ တစ္ခ်က္ခန္႔မ်ွသာ အသက္႐ွည္၏၊ သို႔အတြက္ စိတ္ ေစတသိက္ အာရံုထင္လာရာ၌ အတီတဘဝင္ မခ်ထိုက္ ၊ အတိက္႐ုပ္တရားတို႔သည္ ခ်ဳပ္ကြယ္ေလၿပီ၊ အနာဂတ္ ႐ုပ္တရားတို႔ကား လံုးဝ မျဖစ္ၾကေသး၊ ပညတ္တရား ေတြမွာ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ အထင္အ႐ွား မရိွၾက၊ နိဗၺာန္ တရားသည္လည္း ဥပါဒ္ ျခင္း သေဘာရိွေသာ တရားမဟုတ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ အတိက္ အနာဂတ္ ႐ုပ္တရားႏွင့္ ပညတ္ နိဗၺာန္ တို႔ ထင္လာရာ ၌လည္း ဥပါဒ္ ၿပီးေနာက္ စိတၱကၡဏ မည္မ်ွ လြန္မွ ထင္လာသည္ဟု ဆိုဖြယ္ မရိွရကား အတီတဘဝင္ ခ်ဖြယ္မလို။
ပစၥဳန္ပၸန္႐ုပ္ ။ ။ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ ရစေကာင္းေသာ ပစၥဳန္ပၸန္႐ုပ္မ်ား အတြက္ စိစစ္ဖြယ္ ရိွေသး၏၊ စိစစ္ပါဦးအ့ံ_ ဝိညတ္ေဒြးႏွင့္ လကၡဏ႐ုပ္ (၄ )ခုတို႔သည္ ႐ုပ္တို႔ ထံုးစံ အတိုင္း စိတၱကၡဏ (၁၇) ခ်က္ အသက္မ႐ွည္ၾကေပ၊ အာကာသဓာတ္ ဟူေသာ ပရိေစၦဒ ႐ုပ္လည္း ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ အထင္အ႐ွား ရိွစေကာင္းေသာ ပရမတ္ အစစ္ မဟုတ္၊ လဟုတာ မုဒုတာ ကမၼညတာ တို႔လည္း ႐ုပ္တရားတို႔၏ ထူးေထြေသာ အျခင္းအရာ အာကာရမ်ွ သာတည္း၊ အတိအလင္း ႐ွင္း႐ွင္း ေျပာရလ်ွင္ ယခု ျပအပ္ခဲ့ေသာ အနိပၹႏၷ႐ုပ္ ၁၀ ပါးသည္ ပရမတ္ မဟုတ္၊ ပညတ္ေတြသာတည္း၊ [ပညတ္ျဖစ္ပံုမွာ ႐ုပ္ပိုင္း၌ ထင္႐ွား ပါလိမ့္မည္၊] ထို႔ေၾကာင့္ အနိပၹႏၷ႐ုပ္၀ ပါးတို႔ ထင္လာရာ၌ ဥပါဒ္ ၿပီးေနာက္ စိတၱကၡဏ မည္မ်ွ လြန္မွ ထင္လာ၏ ဟု
=========================
သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ
စာ_ ၂၄၄
သတ္မွတ္ ၍ မရေကာင္းရကား အတီတဘဝင္ ခ်ဖြယ္မလို။ ပစၥဳန္ပၸန္ နိပၹႏၷ႐ုပ္တို႔ ထင္လာရာ၌ ကား အခ်ိဳ႕႐ုပ္တို႔သည္ ဥပါဒ္ လ်ွင္ ဥပါဒ္ ျခင္း ထင္ေပလိမ့္မည္၊ စိတ္၏ အစြမ္းေၾကာင့္ ဌီသို႔ေရာက္ေအာင္ ဆိုင္းငံ့ လိမ့္မည္မဟုတ္၊ အခ်ိဳ႕႐ုပ္မ်ားကား ဥပါဒ္ ၿပီးေနာက္ ထိုက္သင့္သမ်ွ စိတၱကၡဏကို လြန္ၿပီးမွ ထင္လာႏိုင္ေပလိမ့္မည္၊ ထို႐ုပ္မ်ားအတြက္ အတီတဘဝင္ ခ်ထိုက္ေသာ မေနာဒြါရဝီထိ မ်ားလည္း ရိွသင့္ေပသည္၊ ဤ အဓိပၸါယ္အတိုင္း ခႏၶဝိဘင္း မူလဋီကာ၌လည္း "မေနာဒြါေရ ပန ဥပၸါဒကၡေဏပိ အာပါတမာဂစၦတိ" ဟု မိန္႔ၿပီ၊ ဤ၌ ဥပၸါဒကၡေဏပိဝယ္ အပိျဖင့္ ဌီခဏကို ဆည္းပါ။
ပစၥဳန္ပၸန္စိတ္ကို အာရံုျပဳပံု ။ ။ သူတစ္ပါး ၏ ပစၥဳန္ပၸန္ စိတ္ကို ပိုင္ႏိုင္စြာ အာရံုျပဳႏိုင္ေသာ ပရစိတၱဝိဒူပုဂၢိဳလ္သည္ သူတစ္ပါး ၏ ပစၥဳန္ပၸန္ စိတ္ကို အာရံုျပဳရာ၌ အာရံုက "မေနာဒြါရဝဇၨန္း ေဇာ ေဇာ ေဇာ ေဇာ ေဇာ" ဟု ျဖစ္လ်ွင္ , အာရမဏိကစိတ္ကလည္း " မေနာဒြါရဝဇၨန္း ပ ,ဥ ,အ ,ေဂါ ,ဘိ " ဟု ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အာရမဏိက မေနာဒြါရ ဝဇၨန္း က အာရံုမေနာဒြါရဝဇၨန္းစိန္ကို ဆင္ျခင္၍, ပရိကံ, ဥပစာ, အႏုလံု, ေဂါၾတဘု အဘိညာဥ္စိတ္တို႔ကလည္း ထို အာရံုမေနာဒြါရဝဇၨန္းစိတ္ကိုပင္ ဆက္လက္၍ အာရံုျပဳသည္ဟု ဆိုလ်ွင္ မေနာဒြါရ ဝဇၨန္း က ပစၥဳန္ပၸန္ စိတ္ကို အာရံုျပဳ၍ ပရိကံ စသည္တို႔ က အတိက္စိတ္ကို အာရံုျပဳရာေရာက္သည္၊ တစ္ဝီထိ အတြင္းမွာ ထိုကဲ့သို႔ ပစၥဳန္ပၸန္ အာရံု အတိက္အာရံုဟု ကာလအားျဖင့္ မကြဲျပားထိုက္၊ သို႔မဟုတ္ မေနာဒြါရ ဝဇၨန္း က သူတစ္ပါး ၏ မေနာဒြါရ ဝဇၨန္း ကို ဆင္ျခင္၍ ပရိကံ ဥပစာ စသည္တို႔ ကလည္း မိမိတို႔ ႏွင့္
တိုက္ဆိုင္လ်က္ ျဖစ္ေသာ သူတစ္ပါး ၏ ေဇာစိတ္ကို အာရံုျပဳသည္" ဟု ဆိုျပန္လ်ွင္ အာဝဇၨန္း ၏ အာရံုကတစ္မ်ိဳး, ပရိကံ စသည္တို႔၏ အာရံုကလည္း တစ္မ်ိဳး စီ ျဖစ္ေနျပန္၏၊ မဂၢဝီထိ ဖလဝီထိ မဟုတ္လ်ွင္ တစ္ဝီထိအတြင္း၌ ထိုကဲ့သို႔ အာရံု ကြဲျပားျခင္းငွါ လည္း မထိုက္၊ သို႔အတြက္ "သူတစ္ပါး၏ ပစၥဳန္ပၸန္ စိတ္ကို အဘယ္ပံာ အာရံုျပဳပါ လိမ့္မည္နည္း" ဟု စဥ္းစားဖြယ္ ရိွသည္။
အ႒ကထာ ဝါဒ ။ ။ ဤအရာဝယ္ နိေကၡပက႑ အ႒သာလိနီ အ႒ကထာ ၌ "မေနာဒြါရ ဝဇၨန္း ဆင္ျခင္အပ္ေသာစိတ္ကိုပင္ ပရိကံ ဥပစာ စေသာ ေနာက္ေနာက္စိတ္မ်ားက ဆက္၍ အာရံုျပဳသည္" ထိုသို႔ အာရံုျပဳ ေသာ္လည္း "မေနာဒြါရ ဝဇၨန္း က ပစၥဳန္ပၸန္ စိတ္ကို အာရံုျပဳ၍ ပရိကံ စသည္တို႔က အတိက္စိတ္ကို အာရံုျပဳသည္" ဟု မဆိုထိုက္၊ ဘာ့ေၾကာင့္ နည္း _ မေနာဒြါရ ဝဇၨန္း ဆင္ျခင္အပ္ေသာစိတ္သည္ ပရိကံ စသည္တို႔ အခိုက္မွာ ခ်ဳပ္ၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း သႏၱတိ ပစၥဳန္ပၸန္ အဒၶါပစၥဳပၸန္ အားျဖင့္ "ပစၥဳန္ပၸန္ " ဟုပင္ ဆိုႏိုင္ေသးေသာေၾကာင့္တည္း" ဟု မိန္႔ဆိုေလသည္၊ ဆိုလိုရင္းကား _ ပစၥဳန္ပၸန္ သည္ ခဏ ပစၥဳန္ပၸန္, သႏၱတိ ပစၥဳန္ပၸန္, အဒၶါ ပစၥဳန္ပၸန္ ဟု (၃) မ်ိဳးရိွ၏၊
========================
ပစၥဳန္ပၸန္စိတ္ကို အာရံုျပဳပံု
စာ_ ၂၄၅
ထိုတြင္ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ ခဏငယ္ ၃ ခ်က္ အခိုက္အခါသည္ ခဏပစၥဳပၸန္ မည္၏ တစ္စံုတစ္ခု ကို အာရံုျပဳ၍ ေဇာဝီထိ တစ္စဥ္တစ္တန္း ျဖစ္ရာအခါသည္ သႏၱတိ ပစၥဳန္ပၸန္ မည္၏၊ ဥပမာ _ ႐ူပါရံု ကို အာရံုျပဳ ၍ စကၡဳဒြါရ ဝီထိ တဒႏုဝတၱိကမေနာဒြါရ ဝီထိတို႔ျဖင့္ ထို႐ူပါရံုကို ပိုင္ႏိုင္စြာ သိသည့္တိုင္ေအာင္ စိတ္အစဥ္ျဖစ္၏၊ ထို စိတ္အစဥ္၏ ျဖစ္ရာ အခါသည္ သႏၱတိ ပစၥဳန္ပၸန္ တစ္ခုသာတည္း၊ ပစၥဳန္ပၸန္ ဘဝ, အတိက္ဘဝ စေသာ တစ္ဘဝလံုး ကာလသည္ အဒၶါ ပစၥဳန္ပၸန္ မည္၏၊ ဤသို႔ ပစၥဳန္ပၸန္ ၃ မ်ိဳးရိွေသာေၾကာင့္ အာဝဇၨန္း ဆင္ျခင္အပ္ေသာစိတ္ကို ပရိကံ ဥပစာ စသည္တို႔ က ဆက္၍ အာရံုျပဳရာ၌ အာဝဇၨန္း ဆင္ျခင္အပ္ေသာစိတ္သည္ ပရိကံ စသည္တို႔ အခိုက္မွာ ခ်ဳပ္ေလၿပီ ျဖစ္၍ ခဏ ပစၥဳန္ပၸန္ အားျဖင့္ ပစၥဳန္ပၸန္ ဟု မဆိုရေသာ္လည္း သႏၱတိ ပစၥဳန္ပၸန္ အဒၶါ ပစၥဳန္ပၸန္ အားျဖင့္ ပစၥဳန္ပၸန္ ဟုပင္ ဆိုႏိုင္ေသး၏၊ သို႔အတြက္ အာဝဇၨန္း ဆင္ျခင္အပ္ေသာစိတ္ကို ပရိကံ စသည္တို႔ က ဆက္၍ အာရံုျပဳ ရာ၌ "တစ္ဝီထိ အတြင္းမွာ ကာလခ်င္း ကြဲျပားသည္" ဟု မမွတ္ထိုက္ _ ဟူလိုတဲ့။
မူလဋီကာ ဝါဒ ။ ။ မူလဋီကာ ၌ကား "အတီတာ ဓမၼာ,အနာဂတာ ဓမၼာ, ပစၥဳပၸႏၷ ဓမၼာ " စသည္ျဖင့္ အဘိဓမၼာ ဝယ္ ခဏ ပစၥဳန္ပၸန္ ကိုသာ သံုးစြဲ ၏ ၊ သႏၱတိ ပစၥဳန္ပၸန္, အဒၶါ ပစၥဳန္ပၸန္ တို႔မွာ သုတၱန္ အသံုးအႏႈန္း သာဟု ယူၿပီးလ်ွင္ အ႒ကထာ ဝါဒကို မႏွစ္ၿမိဳ႕ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ အ႒ကထာ ဆရာ ပယ္အပ္ေသာ ေကစိဝါဒ ကိုပင္ ေထာက္ခံ ဖြင့္ျပ၏၊ ဖြင့္ပံု အခ်ဳပ္မွာ _ သူတစ္ပါး ၏ စိတ္ကို သိလိုေသာ တန္ခိုး ႐ွင္သည္ သူတစ္ပါး ၏ သႏၱာန္၌ ျဖစ္ဆဲ ျဖစ္ေသာ
ပစၥဳန္ပၸန္ စိတ္ကို အာဝဇၨန္း ျဖင့္ ဆင္ျခင္၏၊ ထို႔ေနာက္ ပရိကံ စေသာ ေဇာတို႔ကလည္း မိမိႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနေသာ သူတစ္ပါး ၏ ပစၥဳန္ပၸန္ စိတ္ကိုပင္ အသီးသီး အာရံုျပဳ ၏။
ဤသို႔ အာရံုျပဳရာ၌ အာဝဇၨန္း က စိတ္ကို ဆင္ျခင္၍ ေနာက္ေနာက္ေဇာတို႔က ႐ုပ္ကို အာရံုျပဳလ်ွင္သာ အာရံုခ်င္း ကြဲျပားသည္ဟု ဆို႔သင့္၏၊ ဤ၌ကား အာရံုက စိတ္ခ်ည္းျဖစ္၍ အာရံုအားျဖင့္ မကြဲျပားေခ်၊ အာဝဇၨန္း က ပစၥဳန္ပၸန္ စိတ္ကို ဆင္ျခင္၍ ေဇာတို႔ က အတိက္စိတ္ကို အာရံုျပဳလ်ွင္သာ ကာလအားျဖင့္ ကြဲျပားသည္ဟု ဆိုသင့္၏၊ ဤ၌ကား အသီးအသီး မိမိတို႔ႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေနေသာ ပစၥဳန္ပၸန္ စိတ္ကိုခ်ည္း အာရံုျပဳ ေသာေၾကာင့္ ကာလအားျဖင့္ လည္း မကြဲပါးပါဟု ဖြင့္ျပေလသည္၊ ဤ မူလဋီကာ အလို ဥပမာ ဆိုရလ်ွင္ တစ္စဥ္တစ္တန္း ႀကီး သြားေနေသာ ပုရြက္ဆိတ္ ေတြကို ၾကည့္ရာ၌ ေ႐ွ႕ စိတ္က တိုက္ဆိုင္ေနေသာ ပုရြက္ဆိတ္ ကို ျမင္၍ ေနာက္ေနာက္စိတ္ကလည္း မိမိႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေသာ ပုရြက္ဆိတ္ ကို ျမင္ ရကား အာရံုလည္းမျပား, မိမိႏွင့္ တိုက္ဆိုင္ေသာ ပုရြက္ဆိတ္ ခ်ည္း ျဖစ္၍ ကာလလည္း မျပား သကဲ့သို႔ တည္း။
========================
အပၸနာေဇာဝါရ
စာ _ ၂၄၆
အပၸနာ ဇဝနဝါေရ ပန ဝိဘူတာ ဝိဘူတေဘေဒါ နတၳိ ၊
တထာ တဒါရမဏုပၸါေဒါ စ။
အပၸနာအမည္ ။ ။ အပၸနာ ဟူေသာ နာမည္သည္ "တေကၠာ ဝိတေကၠာ သကၤေပၸါ အပၸနာ ဗ်ပၸနာ" ဟူေသာ ဓမၼ သဂၤဏီ ပါဠိေတာ္ ႏွင့္ အည္ီ ဝိတက္၏ နာမည္ ရင္းတည္း၊ စိတၱံ အာရမေဏ အေပၸတိ အဘိနိေရာေပတီတိ အပၸနာ ၊ စိတၱံ _ ယွဥ္ဖက္ စိတ္ကို အာရမေဏ _ အာရံု၌ ၊ အေပၸတိ _ အပ္ႏွံတက္၏၊ အဘိနိေရာေပတိ_ ေ႐ွ႕ ႐ူွတင္တက္၏၊ ဣတိ_ ေၾကာင့္၊ ဝိတေကၠာ _ ဝိတက္သည္ ၊ အပၸနာ _ မည္၏၊ အ႒ကထာ ၌ကား ဝိတက္၏ အာရံုသို႔ တင္ေပးျခင္း ကိစၥအထူးေၾကာင့္ ဆိုင္ရာ အာရံု၌ ခိုင္ျမဲေသာ ေလာကီ _ ေလာကုတၱရာ ပဌမစ်ာန္ စိတ္ ေစတသိက္ ကို အပၸနာ မည္ေသာ ဝိတက္ ေစတသိက္ ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ေၾကာင့္ သဟစရဏ(တကြျဖစ္ဖက္) နည္းအရ "အပၸနာ" ဟု ေခၚဆို၏၊ ဆန႔္က်င္ဖက္ နိဝရဏ တို႔မွ ေဝးကြာ၍ ဆိုင္ရာ အာရံု၌ စြဲျမဲ တည္တ့ံခိုင္ခ့ံျခင္း အားျဖင့္ အပၸနာ မည္ေသာ ပဌမစ်ာန္ ႏွင့္ အလားတူေသာေၾကာင့္ ဒုတိယစ်ာန္ စသည္ကိုလည္း သဒိသူပစာရ အားျဖင့္ အပၸနာ ဟု ေခၚရသည္။ "စ်ာန္အားလံုး ကို အပၸဟု နာမည္ သံုးျခင္းသည္ အ႒ကထာ ၏ အသံုးျဖစ္သည္၊" ဟူလို၊
[ဝိတိကၠႆ ကိစၥဝိေသေသန ထိရဘာဝပၸေတၱ ပဌမဇၥ်ာနသမာဓိမိွ ပစၥနီကဒူရီဘာဝ ကေတန ထိရဘာေဝန တံသဒိေဥဳ ဝိတကၠရဟိေတသု ဒုတိယဇၥ်ာနာဒိ သမာဓီသု စ အပၸနာ တိ အ႒ကထာ ေဝါဟာေရာ ။ _ မူလဋီကာ]
[ေဆာင္] ဝိတက္ေခါင္မွဴး ,ကိစၥထူးေၾကာင့္, လြန္က်ဴးျမဲျမံ, ပဌမစ်ာန္ ကို, ေခၚရန္ေသာဟာ, အပၸနာတဲ့၊ တစ္ျဖာထက္ခြင္, စ်ာန္အစဥ္လည္း, ဆန္က်င္ကြာကင္း, ျမဲခိုင္ျခင္းေၾကာင့္ , မယြင္းမွီသူ, သဒိသူျဖင့္, ညီတူေသာဟာ, အပၸနာ ဟု, ဋီကာမူလ, အဖြင့္ျပသည္, .....အ႒ကထာ အသံုးတည္း။
ဝိဘူတာ ဝိဘူတေဘေဒါ နတၳိ ။ ။ ကာမေဇာ ဝါရ၌ကဲ့သို႔ ဝိဘူတာရံု အဝိဘူတာရံု ဟု ႏွစ္မ်ိဳး ကြဲျပားျခင္း မရိွ၊ "ဝိဘူတာရံု တစ္မ်ိဳးတည္း သာ ရိွသည္" ဟူလို၊ ခ်ဲ႕ဦးအံ့ = သ်ာန္ကို ရဖို႔ရန္ ပထဝီကသိုဏ္းစသည္ကို အာရံုျပဳ၍ ကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းေသာအခါ ထို အာရံုတို႔ ေတာ္ေတာ္ တန္တန္ ထင္ရံုမ်ွျဖင့္ စ်ာန္ကို မရေခ်၊ အလြန္ေပၚလြင္စြာ ထင္လာမွသာ စ်ာန္စူေသာ အပၸနာ ေဇာမ်ား ျဖစ္ေပၚႏိုင္သည္၊ မဂ္ ဖိုလ္ ဟူေသာ အပၸနာေဇာတို႔၏ အာရံုကား အလြန္ထင္႐ွားေသာ နိဗၺာန္ တရားေပတည္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ "ဝိဘူတာ ဝိဘူတေဘေဒါ နတၳိ ၊ အာရမနႆ ဝိဘာတကာေလေယဝ (အလြန္ထင္႐ွားရာအခါ၌သာ) အပၸနာ သမၻဝေတာ" ဟု ဋီကာေက်ာ္ ဖြင့္သည္။
=========================
အပၸနာေဇာဝါရ
စာ_ ၂၄၇
တတၳ ဟိ ဉာဏသမၼယုတၱကာမာသစရဇဝနာနမ႒ႏၷံ အညတရသၼႎ. ပရိကေမၼာပစာရာႏုေလာမေဂါၾတဘုနာေမန စတုကၡတၱံဳ တိကၡတၱဳေမဝ ဝါ ယထာကၠမံ ဥပၸဇၨိတြာ နိ႐ုဒၶါနႏၱရေမဝ ယထာရဟံ စတုတၳံ ဝါ ပဥၥမံ ဝါ ဆဗၺီသတိမဟဂၢတေလာကုတၱရဇဝေနသု ယထာဘိနီိဟာရ ဝေသန ယံကိဥၥိ ဇဝနံ အပၸနာဝီထိေမာတရတိ၊ တေတာ ပရံ အပၸနာ ဝသာေန ဘဝဂၤပါေတာဝ ေဟာတိ။
ဉာဏသမၸယုတၱကာမာဝစရဇဝနာနမ႒ႏၷံ ၊ေပ၊ စတုကၡတၱံဳ တိကၡတၱဳေမဝ ဝါ ။ ။ ထို အပၸနာေဇာဝါရ ၌ အာရံုမ်ား ကား ႐ုပ္တရား မဟုတ္၊ နိဗၺာန္ ကသိုဏ္း ပညတ္ စေသာ အာရံုမ်ား ျဖစ္ရကား အတီတဘဝင္ ခ်ဖြယ္ မလို၊ ထံုးစံအတိုင္း ဘဝဂၤစလန, ဘဝဂုၤပေစၦဒ မေနာဒြါရ ဝဇၨန္း တို႔ ျဖစ္ၾကၿပီးေနာက္ , ကာမာဝစရ ေဇာ ေစာသည္၊ ထိုသို႔ ေစာရာ၌ စ်ာန္ မဂ္ ဖိုလ္တို႔၏ ေ႐ွ႕ သြား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဉာဏသမၸယုတ္ ေဇာ [ပုထုဇဥ္ ေသကၡသႏၱာန္၌ မဟာကုသိုလ္ (၄),ရဟႏၱာ သႏၱာန္၌ မဟာႀကိယာ (၄)]႐ွစ္ပါးတြင္ တစ္ပါးပါး သာ ပရိကံ ဥပစာ အႏုလံု ေဂါၾတဘု ဟူေသာ နာမည္ျဖင့္ ၄ ႀကိမ္ ျဖစ္ေစ, သို႔မဟုတ္ ၃ ႀကိမ္ ျဖစ္ေစ ေစာ၏။
ဆက္ဦးအံ့ _ စ်ာန္မဂ္ရေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ႏံု႔ေႏွးေလးကန္ေသာ ဉာဏ္ပညာ ရိွသူ မႏၵပညပုဂၢိဳလ္ျဖစ္အ့ံ, ေလးေဆးေသာ အသိဉာဏ္ရိွသျဖင့္ "ဒႏၶာဘိညပုဂၢိဳလ္" ဟု ေခၚဆိုရ၏၊ ထို ပုဂၢိဳလ္၏ သႏၱာန္၌ ယခင္ေဇာမ်ားသည္ ၄ ႀကိမ္ထပ္၍ ျဖစ္မွ ကိစၥ ၿပီး၏၊ စ်ာန္ မဂ္ ဖိုလ္ ကို ရ၏_ ဟူလို၊ ထက္ျမက္ ေသာ ဉာဏ္ပညာ ရိွေသာ တိကၡပညပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္အ့ံ၊ လ်င္ျမန္ ေသာ အသိဉာဏ္၊ ရိွသျဖင့္ "ခိပၸါဘိညပုဂၢိဳလ္" ဟု ေခၚဆိုရသည္၊ ထို ပုဂၢိဳလ္၏ သႏၱာန္၌ ယခင္ေဇာမ်ား ၃ ႀကိမ္ ေစာရံုမ်ွျဖင့္ ကိစၥၿပီးသည္၊ ၃ ႀကိမ္ေစာရာ၌ ပရိကံကို ခ်န္႐ိုးျပဳၾက၏၊
အပၸနာေဇာဝါရ
စာ_ ၂၄၇
တတၳ ဟိ ဉာဏသမၼယုတၱကာမာသစရဇဝနာနမ႒ႏၷံ အညတရသၼႎ. ပရိကေမၼာပစာရာႏုေလာမေဂါၾတဘုနာေမန စတုကၡတၱံဳ တိကၡတၱဳေမဝ ဝါ ယထာကၠမံ ဥပၸဇၨိတြာ နိ႐ုဒၶါနႏၱရေမဝ ယထာရဟံ စတုတၳံ ဝါ ပဥၥမံ ဝါ ဆဗၺီသတိမဟဂၢတေလာကုတၱရဇဝေနသု ယထာဘိနီိဟာရ ဝေသန ယံကိဥၥိ ဇဝနံ အပၸနာဝီထိေမာတရတိ၊ တေတာ ပရံ အပၸနာ ဝသာေန ဘဝဂၤပါေတာဝ ေဟာတိ။
ဉာဏသမၸယုတၱကာမာဝစရဇဝနာနမ႒ႏၷံ ၊ေပ၊ စတုကၡတၱံဳ တိကၡတၱဳေမဝ ဝါ ။ ။ ထို အပၸနာေဇာဝါရ ၌ အာရံုမ်ား ကား ႐ုပ္တရား မဟုတ္၊ နိဗၺာန္ ကသိုဏ္း ပညတ္ စေသာ အာရံုမ်ား ျဖစ္ရကား အတီတဘဝင္ ခ်ဖြယ္ မလို၊ ထံုးစံအတိုင္း ဘဝဂၤစလန, ဘဝဂုၤပေစၦဒ မေနာဒြါရ ဝဇၨန္း တို႔ ျဖစ္ၾကၿပီးေနာက္ , ကာမာဝစရ ေဇာ ေစာသည္၊ ထိုသို႔ ေစာရာ၌ စ်ာန္ မဂ္ ဖိုလ္တို႔၏ ေ႐ွ႕ သြား ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဉာဏသမၸယုတ္ ေဇာ [ပုထုဇဥ္ ေသကၡသႏၱာန္၌ မဟာကုသိုလ္ (၄),ရဟႏၱာ သႏၱာန္၌ မဟာႀကိယာ (၄)]႐ွစ္ပါးတြင္ တစ္ပါးပါး သာ ပရိကံ ဥပစာ အႏုလံု ေဂါၾတဘု ဟူေသာ နာမည္ျဖင့္ ၄ ႀကိမ္ ျဖစ္ေစ, သို႔မဟုတ္ ၃ ႀကိမ္ ျဖစ္ေစ ေစာ၏။
ဆက္ဦးအံ့ _ စ်ာန္မဂ္ရေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ႏံု႔ေႏွးေလးကန္ေသာ ဉာဏ္ပညာ ရိွသူ မႏၵပညပုဂၢိဳလ္ျဖစ္အ့ံ, ေလးေဆးေသာ အသိဉာဏ္ရိွသျဖင့္ "ဒႏၶာဘိညပုဂၢိဳလ္" ဟု ေခၚဆိုရ၏၊ ထို ပုဂၢိဳလ္၏ သႏၱာန္၌ ယခင္ေဇာမ်ားသည္ ၄ ႀကိမ္ထပ္၍ ျဖစ္မွ ကိစၥ ၿပီး၏၊ စ်ာန္ မဂ္ ဖိုလ္ ကို ရ၏_ ဟူလို၊ ထက္ျမက္ ေသာ ဉာဏ္ပညာ ရိွေသာ တိကၡပညပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္အ့ံ၊ လ်င္ျမန္ ေသာ အသိဉာဏ္၊ ရိွသျဖင့္ "ခိပၸါဘိညပုဂၢိဳလ္" ဟု ေခၚဆိုရသည္၊ ထို ပုဂၢိဳလ္၏ သႏၱာန္၌ ယခင္ေဇာမ်ား ၃ ႀကိမ္ ေစာရံုမ်ွျဖင့္ ကိစၥၿပီးသည္၊ ၃ ႀကိမ္ေစာရာ၌ ပရိကံကို ခ်န္႐ိုးျပဳၾက၏၊
====================mmoo
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment