Saturday, July 16, 2016

ဝီထိပိုင္းဘာသာဋီကာ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ စာမ်က္ႏွာ (၂၁၇-၂၂၁) အမ်ားေပါင္းမွထမ္းႏိုင္သကဲ့သို႔,ထို႔အ တူ႐ူပါရံုတစ္ခုတည္းျဖင့္မထင္ႏိုင္,႐ူပါရံုအမ်ားေပါင္းမိမွထင္ႏိုင္သည္" ဟူလို။ [သိဝိက=ထမ္းစင္+ဥဗၺဟန=အ ထက္သို႔ေဆာင္ျခင္း(ထမ္းျခင္း)။ ] ဓမၼသဂၤဏီအႏုဋီကာ။ ။ဝတၳဳပရိတၱ တာယာတိ ဧေတန အေနကကလာပဂတာနိ ဗဟူနိေယဝ ႐ူပါယတနာနိ သမုဒိတာနိ သံဟစၥကာရိတာယ(ေပါင္း၍ျပဳေလ့႐ွိ သည္၏အျဖစ္ေၾကာင့္)့သိဝိကုဗၺဟနညာေယန စကၡဳဝိညာဏႆ အာရမဏပစၥေယာ,န ဧကံ ကတိပယာနိ ဝါ။ အေပါင္းဆိုေသာ္လည္း ပရမတ္ပင္။ ။ ဤသို႔႐ူပါရံုအမ်ားေပါင္းမိမွထင္လာလ်ွင္ စကၡဳဒြါရိကဝီထိမ်ားသည္႐ူပါရံုအေပါင္းျဖစ္ေသာ သမူဟပညတ္ ကိုအာရံုျပဳရာမေရာက္ပါေလာ၊သို႔ျဖစ္လ်ွင္ အာရမဏသဂၤဟ၌ ပရမတ္ကို ဧကန္အာရံုျပဳေသာတရားတို႔တြင္ စကၡဳဝိညာဏ္စသည္တို႔ပါဝင္ေနရကား ေ႐ွ႕ေနာက္ဆန္႔က်င္သည္မဟုတ္ပါေလာဟုေစာဒနာဖြယ္႐ွိ၏၊အေျဖကား- ႐ူပါရံုအေပါင္းဟူသည္ ႐ူပါရံုအမ်ားစုေပါင္းေနေသာပရမတ္အစုအေဝးသာတည္း၊ဤသို႔႐ူပါရံုအမ်ားပရမတ္တရားကိုသာ စကၡဳဝိညာဏ္ကအာရံုျပဳ သျဖင့္ေ႐ွ႕ေနာက္မဆန္႔က်င္ပါ။ ပသာဒ မ်ား/မမ်ား။ ။ထိုျပခဲ့ေသာနည္းအရ ႐ူပါရံုက စကၡဳပသာဒဝယ္ထင္လာရာ၌ စကၡဳပသာဒအတြက္မွာတစ္ခု႐ွိလ်ွင္ကိစၥၿပီး၏-ဟု ဝိသုဒၶိမဂ္ ခနၶနိေဒၵသ မဟာဋီကာ,ဓာတုဝိဘင္း အႏုဋီကာႏွင့့္ဋီကာေက်ာ္စသည္တို႔ကယူၾက၏၊ထင္႐ွားေစအံ့-စကၡဳပသာဒ၏ကိစၥသည္ ႐ူပါရံု၏ ထင္ရာကိစၥ,စကၡဳဝိညာဏ္၏ မွီရာကိစၥအားျဖင့္ႏွစ္ကိစၥ႐ွိ၏၊ထိုႏွစ္ကိစၥလံုးကိုပင္ စကၡဳပသာဒ တစ္ခု႐ွိက ၿပီးစီးေစႏိုင္၏ဟု ထိုဆရာတို႔ယူၾကဟန္တူသည္၊ထိုဆရာတို႔ကိုးကားေသာသာဓကကား "စကၡဳံ စ ပဋိစၥ ႐ူေပ စ ဥပၸဇၨတိ စကၡဳဝိညာဏံ"တည္း၊ဤ၌ပသာဒ ဘက္မွာ"စကၡဳံ"ဟု ဧကဝုစ္ျဖင့္ျပ၍ အာရံုဘက္၌"႐ူေပ"ဟု ဗဟုဝုစ္ျဖင့္ျပ ေသာေၾကာင့္႐ူပါရံုသည္အမ်ားေပါင္းစု မိမွထင္လာႏိုင္ေသာ္လည္း စကၡဳပသာဒ မွာတစ္ခု႐ွိကကိစၥၿပီးေစႏိုင္သည္ဟုသိသာသတဲ့၊သဒၵ ဂနၶ ရသ ေဖာ႒ဗၺာရံုတို႔ထင္လာရာ၌လည္းဤနည္းပင္ျဖစ္၏ဟု မဟာဋီကာႏွင့္အႏုဋီကာတို႔ဆို ၾကေသး၏။ မဟာဋီကာ။ ။ကသၼာ ပေနတၳ ဝစနေဘေဒါ ကေတာတိ၊ဧကံပိ စကၡဳဝိညာဏႆပစၥေယာ,႐ူပံ ပန အေနကေမဝ သံဟတံတိ ဣမႆ ဝိေသသႆ ဒႆနတၳံ၊ေသာတဥၥ ပဋိစၥ သေဒၵ စာတိအာဒီသုပိ ဧေသဝ နေယာ။ စဥ္းစားဖြယ္။ ။ဤဋီကာတို႔ယူဆပံု ႏွင့္တကြ သာဓကကိုပါစဥ္းစားသင့္၏၊ ပသာဒမပ်က္ေသးတဲ့ မ်က္စိ အလြန္မႈန္ေသာေၾကာင့္ခပ္ေဝးေဝး႐ူပါရံုကိုမျမင္ရလ်ွင္မ်က္မွန္ျဖင္႔့ကူစြက္၍ ပသာဒအားတက္လာေသာအခါ ထိုျမင္ေနက်မဟုတ္ေသာ ႐ူပါရံုသည္စကၡဳပသာဒ၌ထင္လာျပန္၏၊မွန္ေျပာင္းျဖင့္ကူစြက္ရာ၌ျမင္ေနက်မဟုတ္ေသာအာရံုမ်ားပင္ထင္လာ၏၊ဤေနရာဝယ္ မ်က္မွန္မွန္ေျပာင္းတို႔သည္ ပသာဒအားေထာက္ပံ့ ကူညီေၾကာင္း,နဂိုပသာဒတို႔တစ္ခုတည္းမဆိုထားဘိ အေတာ္မ်ားမ်ားပင္အားနည္းသည့္အခါ ထင္ရာကိစၥကိုမေဆာင္ရြက္ႏိုင္ေၾကာင္းထင္႐ွားၿပီ၊ ထို႔ျပင္ ထိုဋီကာတို႔ျပေသာသာဓက လည္းဤေနရာႏွင့္သင့္တင့္ေသာသာဓကမဟုတ္၊ထိုအႏုဋီကာတို႔ယူဆသည့္အတိုင္း"အာရံုမွာအမ်ားေပါင္းစုမိမွထင္လာေသာေၾကာင့္ ဗဟုဝုစ္ေဟာသည္"ဟုဆို လ်ွင္"မနဥၥ ပဋိစၥ ဓေမၼ စ ဥပၸဇၨတိ မေနာဝိညာဏံ"ဟုတစ္ဆက္တည္းေဟာေတာ္မူလ်က္႐ွိေသာေၾကာင့့္"ဓမၼာရံုလည္းအမ်ားစုေပါင္းမိမွထင္လာႏိုင္သည္"ဟုယူရလိမ့္မည္၊စင္စစ္မွာ စိတ္တည္းဟူေသာ ဓမၼာရံုဆိုလ်ွင္ စိတ္တစ္ခုတစ္ခုသာထင္လာႏိုင္၏,ေစတသိက္ ပညတ္ နိဗၺာန္မ်ားလည္းဤနည္းပင္တည္း၊ထို႔ေၾကာင့့္ထိုဋီကာတို႔ျပအပ္ေသာ သာဓကသည္ ဤေနရာႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာသာဓကမဟုတ္ေခ်၊ဤသို႔လ်ွင္ထို ဋီကာတို႔ဝါဒ၌ ယုတၱိလည္းမလံုေလာက္,သာဓကလည္းမေျမာက္ေသာ ေၾကာင့္"႐ူပါရံုစေသာအာရံုငါးပါးတို႔ထင္ရာ၌ပသာဒႏွင့္အာရံုႏွစ္မ်ိဳးလံုးပင္ အေတာ္မ်ားမ်ားခ်င္းေတြ႔ၾကံဳမွသာထင္လာႏိုင္သည္"ဟုဆရာတို႔ယူၾကသည္။ ပါဠိေတာ္အာေဘာ္။ ။အႏုဋီကာ, မဟာဋီကာတို႔၏အယူအဆကိုသေဘာမတူလ်ွင္"စကၡဳဥၥ ပဋိစၥ ႐ူေပ စ ဥပၸဇၨတိ"စေသာ ပါဠိေတာ္၌"စကၡဳံ "ဟု ဧကဝုစ္ျဖင့္ေဟာေတာ္မူ၍ "႐ူေပ"ဟု ဗဟုဝုစ္ျဖင့္ေဟာေတာ္မူရာ၌အဘယ္သို႔မွတ္ရမည္နည္းဟူအံ့၊-စကၡဳပသာဒ ႏွင့္႐ူပါရံုကိုစြဲ၍စကၡဳဝိညာဏ္ျဖစ္ရာ၌စကၡဳပသာဒသည္သတၱဝါတစ္ေယာက္၏သနၱာန္၌တည္ေသာ ဝိညာဏ္ အားေက်းဇူးျပဳ၏၊႐ူပါရံုကားမိမိသနၱာန္,သူတစ္ပါးသနၱာန္ ဟု သနၱာန္အမ်ိဳးမ်ိဳး၌ျဖစ္၍ယခင္ စကၡဳဝိညာဏ္အားေက်းဇူးျပဳ၏၊ထို႔ျပင္သတၱဝါတစ္ေယာက္၌စကၡဳပသာဒသည္(အေရအတြက္မ်ားေသာ္လည္း)တစ္မ်ိဳးတစ္စားတည္းသာ ႐ွိ၏၊ထိုပသာဒ၌ထင္ႏိုင္ေသာ႐ူပါရံုကား အညိဳ အေရႊစသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးအစားစားအမ်ားအျပား႐ွိ၏၊ ဤသို႔လ်ွင္စကၡဳပသာဒကတစ္သနၱာန္တည္း၌တည္ျခင္း,တစ္မ်ိဳးတစ္စားသာ ႐ွိျခင္း,႐ူပါရံုကအမ်ိဳးမ်ိဳးေသာသနၱာန္တို႔၌တည္ျခင္း,အမ်ိဳးအစားမ်ားျပားျခင္းေၾကာင့့္ပသာဒဒြါရဘက္၌"စကၡဳံ စ"ဟုဧကဝုစ္ ျဖင့္ေဟာေတာ္မူၿပီးလ်ွင္အာရံုဘက္၌ "႐ူေပ စ"ဟု ဗဟုဝုစ္ျဖင့္ေဟာျပေတာ္မူ သည္၊"ေသာတဥၥ ပဋိစၥ သေဒၵ စ ဥပၸဇၨတိ ေသာတဝိညာဏံ"စသည္၌လည္းဤနည္းပင္။ မူလဋီကာ။ ။စကၡဳဥၥ ပဋိစၥ ႐ူေပ စာတိ အာဒိနာ ဒြါရာရမေဏသု ဧကဝစန ဗဟု ဝစနနိေဒၵေသာ ဧကနာနာသနၱာနဂတာနံ ဧကသနၱာနဂတဝိညာဏ ပစၥယဘာဝေတာ ဧကနာနာဇာတိကတၱာ စ။-ဓာတုဝိဘင္း ။ ဋီကာေက်ာ္၏ ကဲခ်က္။ ။ဋီကာေက်ာ္၌"ဂနၶ ရသ ေဖာ႒ဗၺာရံုတို႔သည္အမ်ားစုေပါင္းလ်က္မဟုတ္ဘဲ တစ္ကလာပ္တည္း၌တည္ေသာ ဂနၶာရံု တစ္ခု,ရသာရံုတစ္ခု,ေဖာ႒ဗၺာရံုတစ္ခု သည္ပင္ဆိုင္ရာပသာဒ၌ထင္လာ၏" ဟုဆိုျပန္၏၊ထိုဝါဒကား"ေသာတဥၥ ပဋိစၥ သေဒၵ စာတိအာဒီသုပိ ဧေသဝ နေယာ"ဟူေသာဋီကာႀကီးတို႔ႏွင့္ဆန္ ့႔က်င္ရံုသာမက ယုတၱိလည္းမရေခ်၊ယုတၱိမရေၾကာင္းကိုကားအထင္႐ွားဆံုးျဖစ္ေသာ ေဖာ႒ဗၺာရံုျဖင့္စဥ္းစား ရာ၏၊ေနေရာင္မွာၾကည့္လ်ွင္ပကတိမ်က္စိပင္ျမင္ႏိုင္ေကာင္းေသာျမဴမႈန္တို႔သည္ခနၶာကိုယ္၌အခ်ိိန္႐ွိ သမ်ွက်ေရာက္ကုန္၏၊ထိုျမဴမႈန္တို႔ကား႐ုပ္ကလာပ္အေတာ္မ်ားမ်ားစုေပါင္းေနေသာဝတၳဳေပတည္း၊ထိုမ်ွေလာက္မ်ားေသာျမဴမႈန္ေတြကိုယ္၌ထိခိုက္ေနပါလ်က္ကာယဝိညာဏဝီထိမျဖစ္ေသးပါ၊ "ျဖစ္သည္"ဟုအယူ႐ွိလ်ွင္ယခုစာၾကည့္ေနစဥ္ပင္လက္ကိုဆန္ ့႔၍ျမဴ မႈန္အထိကိုကိုခံၾကည့္ပါေလာ့,ျမဴ မႈန္ေတြကားက်လ်က္ပင္႐ွိပါလိမ့္မည္၊ ထိုျမဴမႈန္ေတြကိုအာရံုျပဳ၍ကာယဝိညာဏဝီထိ ျဖစ္/မျဖစ္ကိုစဥ္းစားလိုက္ပါ၊ထို႔ေၾကာင့္"ဂနၶ ရသ ေဖာ႒ဗၺာရံု တို႔သည္တစ္ကလာပ္တည္း၌တည္လ်က္ ဆိုင္ရာဒြါရဝယ္ထင္ႏိုင္ၾကသည္"ဟူေသာ ဝါဒကိုလက္မခံဘဲ ထိုဂနၶာရံုစသည္တို႔လည္းအမ်ားစုေပါင္းမိမွသာထင္ႏိုင္ေၾကာင္းကိုေကာင္းေကာင္းႀကီးမွတ္ယူ ထိုက္ေပသည္။ အာရံုအမ်ား႐ွိရာ၌ (၁)ပါးစီထင္ပံု။ ။ ေမႊးႀကိဳင္သင္းပ်ံ ့စြာျပင္ဆင္ထား ေသာပြဲထိုင္အခမ္းအနား၌စား ေသာက္ဖြယ္မ်ားကိုစားေသာက္ လ်က္ပြဲလမ္းသဘင္ၾကည့္႐ႈေန ခိုက္မွာအာရံုငါးပါးလံုးပင္အနီးဥပ စာ၌က်ေရာက္လ်က္႐ွိၾက၏၊ထို အခါ၌စိတ္သည္အာရံုအားလံုးကို တစ္ၿပိဳင္နက္မျပဳႏိုင္သည္မွာထင္ ႐ွားပါ၏၊ထိုအာရံုအမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္ ဘယ္အာရံုကိုေ႐ွးဦးစြာအာရံုျပဳ မည္နည္း၊အာရံုတစ္ခုမွတစ္ခုသို႔ အဘယ္ပံုကူးေျပာင္း၍ျပဳမည္နည္း ဟုေမးဖြယ္႐ွိ၏၊အေျဖကား-ဤ ကဲ့သို႔အာရံုအမ်ားစုမိရာ၌ပုဂၢိဳလ္ ၏ အဇၥ် ာသယအလိုက္စိတ္အ ႀကိဳက္အားျဖင့္လည္းေကာင္း,အာ ရံုကသတၱိလြန္ကဲျခင္းအားျဖင့္ လည္းေကာင္းေ႐ွးဦးစြာလည္း အာရံုျပဳ ,ကူးေျပာင္း၍လည္းအာ ရံုျပဳရေပသည္။ ခ်ဲ ့ဦးအံံ့-႐ူပါရံု၌ အဇၥ် ာသယ႐ွိသူျဖစ္ လ်ွင္႐ူပါရံုသည္ေ႐ွးဦးစြာထင္၏၊႐ူပါရံုအမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္လည္းအဇၥ် ာသယ အားႀကီးရာ႐ူပါရံုသည္ေ႐ွးဦးစြာထင္၏၊သဒၵါရံုအစ႐ွိသည္တို႔တြင္လည္းအဇၥ် ာသယအလိုက္စိတ္အႀကိဳက္အာရံု ကိုပင္ေ႐ွးဦးစြာအာရံုျပဳေပမည္၊ထို႔ေနာက္လည္းအဇၥ် ာသယအလိုက္အာရံု တစ္ခုမွတစ္ခုသို႔ကူးေျပာင္း၍အာရံုျပဳ ေပမည္၊အဇၥ် ာသယကဘယ္အာရံုေပၚ၌မွထူးျခား၍စိတ္မထက္သန္လ်ွင္ အာရံု၏သတၱိထက္မႈကိုအစြဲျပဳ၍သတၱိ ထက္ေသာအာရံုမ်ားသာဆက္ကာဆက္ကာထင္လာေပသည္။ [ကထံ ပန စိတၱ ႆ အာရမဏေတာ သကၤနၱိ ေဟာတီတိ၊...ဒြီဟာကာေရဟိ အဇၥ် ာသယေတာ ဝါ ဝိသယာဓိမတၱခတာ ဝါ၊-အ႒သာလိနီ။] ဧကစိတၱကၡဏာတီတာနိ ဝါ ဗဟုစိတၱကၡဏာတီတာနိ ဝါ ဌိတိပၸတၱာ ေနဝ။ ။႐ူပါရံုစေသာ ပဥၥာရံုသည္ ဆိုင္ရာဒြါရ၌ထင္လာေသာအခါအျဖစ္ကအလြန္ျမန္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္တုန္းေလာေလာဆယ္မွာမထင္ႏိုင္ေသးဘဲျဖစ္ၿပီးေနာက္ ဌီသို႔ ေရာက္မွထင္ႏိုင္ၾကသည္၊အခ်ိဳ႕ကား "႐ုပ္တို႔သည္ ဌီအခိုက္က်မွ ပစၦာဇာတ ပစၥည္းအေထာက္အပံ့ကိုရသျဖင့့္အား႐ွိၾကေသာေၾကာင့္႐ုပ္တရားတြင္ပါဝင္ေသာ ပဥၥာရံုတို႔လည္း ဌီအခိုက္က်မွထင္လာႏိုင္ၾကသည္"ဟုေျပာဆိုၾက၏၊႐ုပ္တရားတို႔သည္ ဌီအခိုက္က်မွ ပစၦာဇာတပစၥည္းအေထာက္အပ့ံကိုရ၍အား႐ွိၾကသည္ကားမွန္ေပ၏၊သို႔ေသာ္ထိုအင္အားမ်ိဳး သည္အာရံုထင္ရာ၌အသံုးဝင္ေသာအားမဟုတ္၊ဌီခဏ၌ သန္သန္မာမာ ေတာင့္ေတာင့္တင္းတင္း႐ွိ၍အဆက္ဆက္႐ုပ္မ်ားကိုေက်းဇူးျပဳႏိုင္တဲ့အားမ်ိဳးသာျဖစ္သည္၊အဝိညာဏက ျဖစ္ေသာအာရံုႏွင့္အသညသတ္ဘံုကျဗဟၼာတို႔၏႐ူပါရံုသည္ပစၦာဇာတ ပစၥည္းအေထာက္အပံ့ကိုမရဘဲဆိုင္ရာ ပသာဒ၌က်က်နနထင္လာႏိုင္ၾကေပသည္၊ဝိပႆနာကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းေသာေယာဂီ၏ မေနာဒြါရ၌ကား ဥပါဒ္ တုန္းမွာပင္ ထို႐ုပ္တရားမ်ားထင္လာႏိုင္ၾကသည္၊(ဥဒယဗၺယဉာဏ္ခန္း ကိုသတိျပဳ )၊ထို႔ေၾကာင့့္ပစၦာဇာတပစၥည္းအေထာက္အပ့ံသည္ အာရံုထင္ရာတြင္အသံုးဝင္ေသာအင္အားမဟုတ္။ အာရံု ဒြါရအျပင္ ပါဝင္သင့္ေသာ အေၾကာင္းမ်ား။ ။ထိုပဥၥာရံုတို႔ပဥၥဒြါရ ဝယ္ထင္ၾကရာ၌အာရံုႏွင့္ ဒြါရ စံုရံုမ်ွျဖင့္ထင္ႏိုင္ၾကသည္မဟုတ္၊ စကၡဳဒြါရဝယ္ထင္ရာ၌ အာေလာက(အေရာင္အလင္း)႐ွိမွထင္ႏိုင္၏၊ေသာတဒြါရဝယ္ အာကာသ(အေပါက္အၾကား)႐ွိမွထင္ႏိုင္သည္၊ထိုစကားမွန္၏-တစ္စံုတစ္ခုအေပါက္အၾကားမ႐ွိလ်ွင္,သို႔မဟုတ္ နားေပါက္ကိုအားကုန္ပိတ္ထားလ်ွင္ၾကားေနက် အသံကိုပင္မၾကားရေခ်၊ဃာနဒြါရဝယ္ ဝါယ(ေလ)ဟူေသာအေထာက္အပံ့ကိုရမွထင္ႏိုင္၏၊အနံ႔ကိုေလကေဆာင္ယူမေပးလ်ွင္ဃာနပသာဒ႐ွိရာႏွာေခါင္းအတြင္းသို႔ ဂနၶာရံု မဝင္ႏိုင္၊ဇိဝွါပသာဒဝယ္ အာပ(ေရ=အရည္)ဟူ ေသာအေထာက္အပံ့ကိုရမွထင္လာႏိုင္သည္၊ထိုစကားမွန္၏-ေျခာက္ေသြ ့ေသာအစာအာဟာရကိုလ်ွာေပၚမွာတင္ထားေသာ္လည္းအရသာမေပၚေသး၊လ်ွာရည္ကထိုအစာကိုစိုေစရာအခါက် မွ အရသာေပၚလာသည္။ ကာယဒြါရဝယ္ ပထဝီဓာတ္ အေထာက္အပံ့ရမွထင္လာႏိုင္သည္၊ထင္႐ွားေစအံ့-ေဖာ႒ဗၺာရံုသည္ကာယပသာဒ၌ထိခိုက္ေသာအခါ ကာယပသာဒတြင္တန္႔ရပ္မေန, ကာယပသာဒ၏မွီရာမဟာဘုတ္ကိုလည္းထိခိုက္၏၊ထိုမဟာဘုတ္မ်ားတြင္ကား ပထဝီဓာတ္သည္အခ်ဳပ္အျခာ အမာခံပင္တည္း၊ထို႔ေၾကာင့္ ေဖာ႒ဗၺာရံု၏ ကာယဒြါရဝယ္ထင္ရာ၌ ပထဝီဓာတ္သည္အေရးႀကီးေသာအေထာက္အပံ့တစ္ခုျဖစ္၏၊[ဤအာရံုထင္ခန္း၌ မနသိကာရဟုေခၚအပ္ေသာအာဝဇၨန္းကားမဆိုင္ေသး၊ အာဝဇၨန္းကအာရံုယူၿပီးေနာက္မွျဖစ္ေသာ ပဥၥဝိညာဥ္ျဖစ္ျခင္း၏အေၾကာင္း မ်ားတြင္သာ အာဝဇၨန္းပါဝင္ႏိုင္သည္။] ဤျပခဲ့သည့္အတိုင္းဆိုင္ရာအေၾကာင္း မ်ားကအားေကာင္းလ်ွင္ စိတၱကၡဏတစ္ခ်က္ခန္႔(ခဏငယ္သံုးခ်က္ခန္႔)အလြန္တြင္ထင္လာ၍,အာရံုေသာ္လည္းေကာင္း, ပသာဒေသာ္လည္းေကာင္း,အာေလာ ကစသည္ေသာ္လည္းေကာင္း,တစ္ခုျဖစ္ေစ ႏွစ္ခုျဖစ္ေစ သံုးခုလံုးျဖစ္ေစ ညံ့ေနလ်ွင္ ညံ့သည့္အလိုက္ စိတၱကၡဏ ႏွစ္ခ်က္ခန္႔ သံုးခ်က္ခန္႔ ေလးခ်က္ခန္႔ စသည္လြန္၍ ဌီသို႔ အေတာ္ၾကာၾကာေရာက္မွထင္လာႏိုင္ရကား"ဧကစိတၱကၡ ဏာတီတာနိ ဝါ ဗဟုစိတၱကၡဏာတီတာနိ ဝါ ဌိတိပၸတၱာ ေနဝ"ဟုမိန္႔ရေပသည္၊ဤကားအမ်ားယူ႐ိုးျဖစ္ေသာဝါဒအတိုင္းတည္း။ ဤက်မ္းအလိုမွာ"ဧကစိတၱကၡဏာ တီတာနိ ဝါ ဗဟုစိတၱကၡဏာတီတာနိ ဝါ"ဟူေသာစကားကိုအမ်ားနားလည္ရံု အၾကမ္းဖ်င္းသတ္မွတ္ျပအပ္ေသာစကားဟုထင္ေပသည္၊သဘာဝဓမၼ ၏ျဖစ္ပံုကိုဆင္ျခင္လ်ွင္ထိုဆိုခဲ့တိုင္းခ်ည္းမဟုတ္ႏိုင္၊အခ်ိဳ႕အလြန္အားေကာင္းေသာ အတိမဟနၱာရံုမ်ားသည္ ဥပါဒ္ၿပီးလ်ွင္ၿပီးခ်င္းစိတၱကၡဏတစ္ခ်က္ခန္႔(ခဏငယ္ သံုးခ်က္ခန္႔)မလြန္ခင္ ဒုတိယခဏငယ္ေလာက္မွာပင္ထင္လာႏိုင္ဖြယ္႐ွိ၏၊ခ်ဲ ့ဦးအံ့-တစ္စံုတစ္ခု ႐ူပါရံုကိုအေတာ္ၾကာေအာင္စူးစိုက္၍ၾကည့္႐ႈေနေသာအခါ ၾကည့္႐ႈတုန္းဆဲဆဲမွာပင္ ႐ူပါရံုသည္"ျဖစ္လိုက္,တည္လိုက္,ပ်က္လိုက္"အားျဖင့့္အႀကိမ္မ်ားစြာေျပာင္းလႊဲေန၏၊ထို႐ူပါရံုသည္ျဖစ္တုန္းခဏ ပ်က္တုန္းခဏ၌မထင္လာႏိုင္ေသာ္လည္းတည္တုန္းခဏမွာမူ ခဏမေရြးထင္ထိုက္၏၊ သို႔အတြက္အင္မတန္အားေကာင္းေသာ စကၡဳပသာဒႏွင့္ အာေလာကတို႔ကစံုလင္ ေနပါမူ ဥပါဒ္ၿပီးေနာက္ ဒုတိယခဏငယ္အခိုက္သို႔ေရာက္လ်ွင္ မထင္ဘဲေနဖို႔အေၾကာင္း႐ွာမရပါ။ [ခနၶနိေဒၵသဝိဘင္း မူလဋီကာ၌ကား ဥပါဒ္တုန္းမွာပင္ထင္လာႏိုင္သည္ဟုယူလိုေသး၏။ ] ထို႔ျပင္-စိတၱကၡဏႏွစ္ခ်က္ခန္႔လြန္မွ သံုးခ်က္ခန္႔စသည္လြန္မွသာထင္လာႏိုင္သည္"ဟုအတိအလင္း အတင္းအၾကပ္ ပိုင္းျဖတ္ထားသည္ကိုလည္းသာ၍ပင္စဥ္းစားထိုက္၏၊စိတၱကၡဏတစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္လ်ွင္ခဏငယ္သံုးခ်က္ သံုးခ်က္႐ွိသည္ကိုသတိျပဳပါ၊စိတၱကၡဏတစ္ခ်က္ႏွင့့္ခဏငယ္တစ္ခ်က္ခန္႔ ႏွစ္ခ်က္ခန္႔႔အလြန္တြင္လည္းေကာင္း,စိတၱကၡဏ ႏွစ္ခ်က္ႏွင့္ခဏငယ္တစ္ခ်က္ခန္႔ ႏွစ္ခ်က္ခန္႔အလြန္တြင္လည္းေကာင္း,ဤ သို႔စသည္ျဖင္ ့့ခဏငယ္ကေလးမ်ား

No comments:

Post a Comment