Saturday, July 16, 2016

ပကိဏ္းပိုင္းဘာသာဋီကာ .ႏွာ ၁၈၆ ၁၈၇ ၁၈၈ .. ႏွာ ၁၈၆ ေစတသိက္တို႔ကို ေရတြက္ျခင္း [ေဆာင္] တစ္ကိစၥျဖစ္,ဆယ့္ခုႏွစ္တည္း,ေလးျဖစ္ႏွစ္ပါး,ငါးဧကဝီ,ေျခာက္လီမွာတစ္,ခြန္လည္းတစ္ပင္,ကိုးျဖစ္ကား ေတး,ဆယ့္ေလးခုႏွစ္ရပ္,ကိစၥတပ္သည္,.......ေပါင္းအပ္ ဒြိပညာသတည္း။ အက်ယ္။ ။တစ္ကိစၥတပ္ေသာ ေစတသိက္သည္ ေဇာကိစၥ တစ္ခုစီသာ တပ္ေသာ အကုသိုလ္(၁၄),ဝိရတီ (၃),ေပါင္း (၁၇)တည္း၊ေလးကိစၥတပ္ကား (အပၸမညာစ်ာန္ေၾကာင့္ ႐ူပဘံု၌ျဖစ္ေသာ ႐ူပဝိပါတ္ႏွင့္ မဟာကုသိုလ္စိတ္စသည္ယွဥ္ခိုက္ ပဋိသေႏၶ ဘဝင္ စုတိ ေဇာကိစၥတပ္ေသာ)အပၸမညာေဒြးတည္း၊ငါးကိစၥတပ္ကား (ထိုေလးကိစၥႏွင့္ မဟာဝိပါတ္ယွဥ္ခိုက္ တဒါရံုကိစၥတပ္ေသာ)ဝိရတီ အပၸမညာမွႂကြင္းေသာ ေသာဘန(၂၀),ဆႏၵ,ေပါင္း(၂၁)တည္း၊ ေျခာက္ကိစၥတပ္ကား (ယခင္ငါးကိစၥႏွင့္ေသာမနႆသႏီ ၱရဏယွဥ္ခိုက္ သႏီ ၱရဏကိစၥတပ္ေသာ) ပီတိ(၁) သာတည္း၊ ခုႏွစ္ကိစၥတပ္ကား(သႏီ ၱရဏၾကဥ္ ယခင္ ငါးကိစၥႏွင့္ မေနာဒြါရဝဇၨန္းယွဥ္ခိုက္ အာဝဇၨန္း ဝုေ႒ာကိစၥတပ္ေသာ )ဝိရတီ(၁)သာတည္း၊ကိုးကိစၥတပ္ကား(ယခင္ခုႏွစ္ကိစၥႏွင့္ သႏီ ၱရဏ သမၸဋိစိ ၦဳင္း ကိစၥတပ္ေသာ)ဝိတက္ ဝိစာရ အဓိေမာကၡတည္း၊ဆယ့္ေလးကိစၥတပ္ကား သဗၺစိတၱ သာဓာရဏေစတသိက္(၇)တည္း။ [ေဆာင္] တစ္ကိစၥျဖစ္,တယ့္ခုႏွစ္ကို, စိစစ္ဖြယ္ဟု,အက်ယ္႐ႈေသာ္,အကုသလ,စုဒၵသႏွင့္,ဝိရတိတၱယံ,ေပါင္းမခ်န္တည္း၊ တဖန္ေတြးလွ်င္, ေလးႏွစ္အင္အား, ပမဥ္ႏွစ္ပါး,ဧက္ဝီငါးဝယ္,မ်ား ေသာဘန, က်န္သမွ်ႏွင့္, ဆႏၵကိုယူ၊ေျခာက္မူကားတစ္,ပီတိျဖစ္၏၊ခုႏွစ္တစ္မွာ ,ဝိရိယာတည္း၊ ကိုးျဖာသံုးတြက္ ,ဝိတက္ဝိစာ,ဓိေမာကၡာေရး၊ ဆယ့္ေလးခုႏွစ္ရပ္,ကိစၥတပ္၌,သဗၺစိတၱ,သာဓာရဏသည္,......ေပါင္းထ ဒ္ိြပညာသတည္း။ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ဒြါရသဂၤဟ အဖြင့္ ဒြါရသဂၤေဟ ဒြိရာနိ နာမ စကၡဳဒြါရံ ေသာတဒြါရံ ဃာနဒြါရံ ဇိဝွါဒြါရံ ကာယဒြါရံ မေနာဒြါရေဉၥတိ ဆဗၺိဓာနိ ဘဝႏိ ၱ။ ဒြါရ။ ။ ဒြရီယေႏ ၱ သံဝရီယေႏ ၱတိ ဒြါရာနိ၊ ယာနိ ဆိဒၵါနိ_အျကင္အေပါက္တို႔ကို၊ ဒြရီယေႏ ၱသံဂရီယေႏ ၱ_ ပိတ္အပ္ကုန္၏၊ ဣတိ_ေၾကာင့္ ၊ တာနိ_ ထိုအေပါက္တို႔သည္၊ ဒြါရာနိ_ တို႔မည္၏၊ဤဝစနတ္အဏ ပကတိ တံခါးေပါက္ကိုသာရသည္၊ ဤ၌ကား "ဒြါရာနိ ဝိယာတိ ဒြါရာနိ" ဟူေသာဥပမာ တဒၶိတ္(တစ္နည္း_သဒိသူပစာနည္း)အရ စကၡာပသာဒ စသည္ကို "ဒြါရ".ဟုဆိုသည္၊ ခ်ဲ့ဦးအံ့_အိမ္၌ တံခါးေပါက္မ႐ွိလွ်င္ လူတို႔ မဝင္ႏိုင္,အိမ္တံခါးေပါက္သည္ ........ ပကိဏ္ပိုင္း ဘာသာဋီကာ .ႏွာ ၁၈၇ လူတို႔ဝင္ေရာက္ရာျဖစ္သကဲ့သို႔ , ခႏၶာအိမ္၌လည္း စကၡဳပသာဒစသည္ မ႐ွိလွ်င္ စကၡာဒြါရိကစေသာ ဝီထိစိတ္မ်ား မျဖစ္ႏိုင္၊ စကၡဳပသာဒစေသာ တံခါးေပါက္မ်ားသည္ စကၡဳဒြါရိကစေသာ ဝီထိစိတ္မ်ား၏(ဝင္ေရာက္လာသည့္ပမာ)ျဖစ္ေပၚလာေၾကာင္းေပတည္း။ [ဝလဉၥႏိ ၱပဝိသႏိ ၱဧေတနာတိ ဝလဉၥနံ,တံ တံ ဒြ.ရိကာနံ ဖႆာဒီနံ ဝလဉၥနေ႒န(ဒြါရံ)၊ _ မူလဋီကာ] ဝါဒႏ ၱရ။ ။စကၡဳပသာဒဟူသည္ မ်က္လံုးအတြင္း၌႐ွိေသာ အၾကည္ဓာတ္တည္း၊ ေသာတပသာဒ စသည္မ်ားလည္း ဤနည္းပင္၊ "ဘဝင္" ဟူေသာ မေနာဒြါရလည္း "ပဘႆရမိဒံ ဘိကၡေသ စိတၱံ: စေသာ အဂုၤတၱဳိရ္ပါဠိေတယ္ႏွင့္အညီ,ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ အေရာင္ထြက္သကဲ့သုိ႔ လြန္စြာၾကည္လင္၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာအိမ္မ်ား၌ တပ္ထားအပ္ေသာ မွန္တံခါးသည္ အျပင္ဘက္ အေရာင္အရိပ္တို႔၏ထင္ေၾကာင္း , အတြင္းလူမ်ားက ထိုထင္လာေသာအေရာင္အရိပ္ကို ျမင္ေၾကာင္း ျဖစ္သကဲ့သသို႔, ထို႔အတူ ခႏၶာအိမ္၌လည္း အၾကင္အာရံုအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔၏ ထိခိုက္ထင္လာဖို႔ရန္ႏွင့္ အတြင္းက ဝီထိစိတ္မ်ား၏ ထိုအာရံုမ်ားကို ယူႏိုင္သိႏိုင္ဖို႔ရာ စကၡဳအၾကည္ဓာတ္စေသာ မိ်န္တံခါးေျခာက္ခုတပ္လွ်က္ ပါလာေပသည္_ဟု ေျပာစမွတ္ျပဳၾကေသး၏၊ စကားသံုးႏႈန္းပံုမွယ ဆန္းၾကယ္ေဝဆာပါ၏ ၊ သို႔ေသာ္ ထိုအဓိပၸါယ္သည္ စကၡဳ ပသာဒအတြက္ သင့္သလိုထင္ရေသာ္လည္း ေသာတပသာဒ စသည္ႏွင့္ ဘာမွ်မ႐ွိေသာ အဘာဝပညတ္မ်ားပင္ ထင္လာႏိုင္ရာ မေနာဒြါရအတြက္ သင့္ႏုိင္ဖြယ္ မျမင္ပါ။ တတၳ စကၡဳေမဝ စကၡဳဒြါရံ။ ။ဤဝါက်၌ စကၡဳေမဝ စကၡဳဒြါရံျဖင့္ "စကၡဳေမဝဒြါရံ,စကၡဳဒြါရံ " ဟူေသာ အဝဓာရဏကမၼဓာရည္းသမာသ္ကို ျပသည္၊ ထိုစကားမွန္၏၊ မူလ႐ွိရင္ သမာသ္ပုဒ္၌ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းကိုသာ ဆို၍ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းကိုမဆိုဘဲ ခ်န္ထားျခင္းသည္ ျပဆိုအပ္ေသာပုဒ္တစ္စိတ္ႏွင့္ ခ်န္ထားအပ္ေသာ ပုဒ္တစ္စိတ္တို႔ အရအတူ( ကမၼဓာရည္းသမာသ္) ျဖစ္ေၾကာင္းကိုေသာ္လည္းျပ၏၊ ဥပမာ_ "ကိတၱိသေဒၵါတိ ကိတၱိေယသ" ဟုျပရာ၌ ကိတၱိႏွင့္ သဒၵတို႔ အရတူ ကမၼဓာရည္းသမာသ္ျဖစ္ေၾကာင္းကို ျပသကဲ့သို႔တည္း၊ တစ္ခါတစ္ရံ တုိက္႐ိုက္ဆိုအပ္ေသာ ပုဒ္သာ အနက္႐ွိ၏ , ခ်န္ထားအပ္ေသာပုဒ္အတြက္ အနက္သီးျခားမ႐ွိ ဟုေသာ္လည္း ျပ၏ ၊ဥပမာ_ "ဒိ႒ိဂတႏိ ၱဒိ႒ိေယဝ" ဟု ဖြင့္ရာ၌ ဂတအတြက္ အနက္သီးျခားမ႐ွိေၾကာင္းကို ျပသကဲ့သ်ဳ႕တည္း၊ ဤ၌ကား စကၡဳႏွင့္ ဒြါရတို႔ အရတူေၾကာင္းကို သိေစလို၍ ဒြါရပုဒ္ကို ခ်န္ၿပီးလွ်င္ "စကၡဳေမဝ" ဟုဖြင့္ျပသည္။ [ေဆာင္] သမာသ္ပုဒ္တြင္, တစ္ပုဒ္ၾကဥ္၍, ဖြင့္လွ်င္နည္းမူ, အရတူဟု, ယဓေစတစ္ရပ္၊ ခ်န္လွပ္ပုဒ္နက္, ထူးမထက္ဟု ,မွတ္ခ်က္တစ္သြယ္, သင့္ေအာင္ခ်ယ္သည္, ၾကံဖြယ္ ဤနည္း ေတြ႔တိုင္းတည္း။ ......... ပကိဏ္ပိုင္း ဘာသာဋီကာ . ႏွာ ၁၈၈ တထာ ေသာတာဒေယာ။ ။ ဤ ဝါက်၌ လည္း " ေသာတေမဝ+ဒြါရံ, ဇိဝွါဧဝ+ ဒြါရံ , ကာယဧဝ+ ဒြါရံ, မေနာဧဝ+ ဒြါရံ မေနာဒြါရံ " ဟူေသာ ဝစနတ္ကို ျပသည္၊ "မနာနံ_ ဝီထိစိတ္တို႔၏ ၊ဒြါရံ_ ျဖစ္ေၾကာင္းတည္း" ဟု တစ္နည္း.ဝိၿဂိဳဟ္ျပဳၾကေသးသည္ကား က်မ္းရင္းအာေဘာ္မက်၊ ဝီထိစိတ္တို႔၏ ျဖစ္ေၾကာင္းကို မေနာဒြါရဟု ဆိုလွ်င္ စကၡဳပသာဒ စသည္တို႔လည္း ဝီထိစိတ္တို႔၏ ျဖစ္ေၾကာင္းမ်ားပင္ျဖစ္၍ မေနာဒြါရ မည္ရလိမ့္မည္။ မေနာဒြါရံ ပန ဘဝဂၤႏိ ၱ။ ။ မေနာဒြါရဟူသည္ စကၡဳဒြါရ စသည္တို႔ကဲ့သို႔ ႐ုပ္တရားမဟုတ္, ဘဝင္စိတ္မ်ားတည္း၊ ဘဝင္စိတ္မ်ား၌ အာရံုထင္လာလွ်င္ ထိုအာရံုကို ယူလွ်က္ မေနာဒြါရိကဝီထိစိတ္မ်ား ျဖစ္ရေသာေၾကာင့္ "ဘဝင္စိတ္ ဟူသမွ်ကို မေနာဒြါရ" ဟု ေခၚေဝၚအပ္သည္။ ဋီကာေက်ာ္အဆို ။ ။ "ဘဝဂၤႏိ ၱအာဝဇၨနာႏ ၱရံ ဘဝဂၤ ံ" ဟု ဖြင့္ေသာ ဋီကာေက်ာ္ကား အာဝဇၨန္း၏အျခားမဲ့ (ေ႐ွ႕က) ျဖစ္ေသာ ဘဝဂုၤပေစ ၦဒကိုသာ "မေနာဒြါရ."ဟု ယူလို၏၊ ထိုဋီကာအလိုကား _" အတီတဘဝင္ ဘဝဂၤစလန ဘဝဂုၤပေစ ၦဒ မေနာဒြါရဝဇၨန္း ေဇာ "ဟု စိတ္အစဥ္ျဖစ္ရာ၌ အတီတဘဝင္ႏွင့္ ဘဝဂၤစလနစိတ္တို႔သည္ မေနာဒြါရဝဇၨန္း စေသာ ဝီထိစိတ္တို႔ႏွင့္ တိုက္႐ိုက္မဆက္သြယ္ႏိုင္, ေက်းဇူးမျပဳႏိုင္၊ ဘဝဂုၤပေစ ၦဒကသာ မေနာဒြါရဝဇၨန္းအားတုိက္႐ိုက္ဆက္သြယ္၍ အနႏ ၱရသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳႏိုင္၏၊ ရြာသို႔ ဝင္ေသာ တံခါးေပါက္သည္ ရြာႏွင့္ တစ္ဆက္တည္းသာ ေနရသကဲ့သို႔,ဝီထိစိတ္၏ျဖစ္ေၾကာင္း.ဒြါရလည္း ဝီထိစိတ္ႏွင့္ တစ္ဆက္တည္းသာ သင့္၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဝီထိစိတ္တို႔၏ ျဖစ္ေၾကာင္း ဘဝင္ကို " မေနာဒြါရ" ဟုဆိုရာ၌ ဘဝဂုၤပေစ ၦဒကိုသာ ယူသင့္သည္_ဟူလို။ အျပစ္ျပလွ်က္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္။ ။ ဝီထိစိတ္တို႔၏ မုခ်ျဖစ္ေၾကာင္းကိုသာ"ဒြါရ" ဟု ဆိုလိုလွ်င္ အိပ္ေပ်ာ္ေသာအခါ အျခားဝီထိစိတ္မ်ား ျဖစ္စဥ္အခါ၌ မ်ားစြာေသာ ပသာဒေတြသည္ ဝီထိစိတ္၏ျဖစ္ေၾကာင္း မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ စကၡဳဒြါရစေသာ အမည္ကို မရထိုက္ဘဲ ႐ွိရာ၏၊ စင္စစ္မွာ_ ပသာဒ႐ုပ္မွန္လွ်င္ အာရံု၏ထင္ရာဟုတ္ဟုတ္, မဟုတ္ဟုတ္ , အျမဲဒြါရ႐ုပ္ အမည္ရသည္သာ၊ " ဝလဉၥနေ႒န ဒြါရံ" အရ ထြက္ဝင္ေၾကာင္းအေပါက္ကို ဒြါရ( တံခါး.) ဟုဆိုရာ၌ ထြက္ဝင္သူ ႐ွိ႐ွိ/မ႐ွိ႐ွိ အျမဲဒြါရ(တံခါး) မည္သကဲ့သို႔တည္း၊ ထို႔အတူ ဘဝင္ ဟူသမွ်လည္း အခြင့္သာလွ်င္ ဝီထိစိတ္တို႔ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒြါရခ်ည္းသာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘဝင္ဟူသမွ် ဒြါရအမည္ျဖစ္ထိုက္သည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ အ႐ွင္အႏု႐ုဒၶါလည္း မည္သည့္ဘဝင္ဟု မသတ္မွတ္ဘဲ " မေနာဒြါရံ ပန ဘဝဂၤႏိ ၱပဝုစၥတိ" ဟု ဘဝင္အားလံုးကိုယူထား၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဋီကာေက်ာ္စကားကို စဥ္းစားသင့္သည္။ nt

No comments:

Post a Comment