Saturday, July 16, 2016
ပကိဏ္းပိုင္း ဘာသာဋီကာ ႏွာ. ၁၉၆. ၁၉၇. ၁၉၈
...
ႏွာ ၁၉၆
အာရံုမဟုတ္ ၊ အသညသတ္ဘံုသို႔ မေရာက္မီ ေ႐ွးေ႐ွးဘဝက ျပဳခဲ့၍ ယခု ပဋိသေႏၶက်ိဳးကို ေပးခြင့္ၾကံဳေသာ အပရာပရိယေဝဒနိနယကံသည္ ထင္ေစအပ္ေသာ ကံ ကမၼနိမိတ္ ဂတိနိမိတ္ သံုးပါးတြင္တစ္ပါးပါးျဖစ္သည္ ။
ဘဝႏ ၱရကတံ ကမၼံ, ယေမယကာသံ လေဘ တေတာ၊
ေဟာတိ သာ သႏိၶ ေတေနဝ, ဥပ႒ာပိတေဂါစေရ။
ဘဝႏ ၱရကတံ_ အသညသတ္ဘံုမေရာက္မီ, တစ္ပါးေသာဘဝဆီက ျပဳအပ္ခဲ့ေသာ၊ ယံ ကမၼံ_ အၾကင္ကံသည္၊ ၾသကာသံ_အက်ိဳးေပးခြင့္ကို၊ လေဘ_ရ၏၊ တေတာ_ ထို႔သို႔ျဖစ္ရျခင္းေၾကာင့္၊ သာသႏိၶ_ အသညသတ္မွစုေတ၍ ကာမဘံု၌ျဖစ္လာေသာ သတၱဝါ၏ ထိုပဋိသေႏၶသည္၊ ေတေနဝ_ ထိုအက်ိဳးေပးခြင့္ရေသာကံသည္သာလွွ်င္၊ ဥပ႒ာပိတေဂါစေရ_ ထင္ေစအပ္ေသာအာရံု၌ ၊ ေဟာတိ_ ျဖစ္၏။_သစၥသံခိပ္။
ထို႔ျပင္_အ႐ုပဘံုသည္ ႐ုပ္ကို စက္ဆုပ္ရာဘံုတည္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုဘံုမွစုေတ၍ ကာမဘံုသို႔လာေသာအခါ ကာမပဋိသေႏၶ ၏ အာရံုသည္ ကံအာရံုျဖစ္လွ်င္ အ႐ူပဘံုက မရဏသႏၷေဇာတို႔ ယူႏိုင္ဖြယ္႐ွိ၏၊ ဂတိနိမိတ္ႏွင့္ ႐ုပ္ကမၼနိမိတ္ျဖစ္လွ်င္ အ႐ူပဘံုက မရဏသႏၷေဇာတို႔ မယူႏိုင္ ၊ "အက်ဳိးေပးမယ့္ ကံ၏အစြမ္းေၾကာင့္ ထင္လာေစအပ္ေသာအာရံုသာျဖစ္သည္ " ဟု ပ႒ာန္းအႏုဋီကာဆိုသည္။ [ ကာမဝိပါတ္တို႔သည္ ပရမတ္ျဖစ္ေသာ ကာမတရားကိုသာ အာရံုျပဳေသာေၾကာင့္ " ပညတ္ကမၼနိမိတ္မ်ားကို ကာမပဋိသေႏၶ ကအာရံုျပဳေလေရာ့သလား " ဟု ယံုမွားဖြယ္မ႐ွိ။ ]
[ေဆာင္] အသညမွ , စုတိက်၍ ,ကာမသေႏၶ စြဲကပ္ေနေသာ္ , စုေတနီးတံု , ထိုသည့္ဘံု၌ , အာရံုယူမည့္ , ဆဒြါရိက , ေဇာမရခဲ့၊ အ႐ူပဝယ္ , စုေတရြယ္လည္း , ႐ုပ္ႏြယ္ဟူသမွ် , ကမၼ_ဂတိ , နိမိတ္ႏွစ္ခု , မရမႈေၾကာင့္ , ေယဘူေယ်န , ဆရာျပသည္ ,..........
ထင္ၾကအာရံုကံေၾကာင့္တည္း။
ေသသာနိ ကာမာဝစရဝိပါကာနိ ဟသနစိတၱေဉၥတိ သဗၺထာပိ၊ ေပ၊ ရမဏာေနဝ။ ။သဗၺထာပိ အရ ပဋိသေႏၶ ဘဝင္ စုတိကိစၥအျပား, တဒါရံု သႏီ ၱရဏ ေဇာကိစၥအျပား, ႐ူပါရံုစေသာ.အာရံု(၆)မ်ိဳး အျပားကို ယူ ၊ "ကာမာဝစရာ ရမဏာေနဝ " ၌ ဧဝသဒၵါျဖင့္ မဟဂၢတာရမဏ အပၸမာဏာရမဏ ပညတၱာရမဏ မ႐ွိဟု ကန္႔သည္၊ ထိုစကားမွန္၏ _ အာရံုသည္ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ကာမ, မဟဂၢဳတ္,ေလာကုတၱရာ,ပညတ္ ဟု ေလးမ်ိဳးသာ႐ွိ၏ ၊ "ပဉၥဝီသ ပရိတၱမွိ " စေသာဂါထာ၌ " ပရိတၱမွိ " စသည္ကို ၾကည့္ပါ၊ တစ္မ်ိဳးေနာင္ထိုင္ေသာ ဧဝသဒၵါျဖင့္ တြဲဖက္ျဖစ္ေသာ အျခား အမ်ိဳးမ်ားကို ကန္႔႐ိုးတည္း ။
အကုသလာနိေစဝဉာဏဝိပၸယုတၱကာမာဝစရဇဝနာနိ၊ေပ၊သဗၺမရဏာနိ ။ ။ေလာကုတၱရာတရားတို႔သည္ အလြန္နက္နဲကုန္၏၊ မေနာဒြါရဝဇၨန္းမွ တစ္ပါး
ႏွာ.. ၁၉၇
ေလာကုတၱရာတရားကို အာရံုျပဳေသာစိတ္မွန္လွ်င္ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္မွသာ အာရံုျပဳႏိုင္စရာ႐ွိ၏ ၊ ထို႔ေၾကာင့္ အကုသိုလ္စိတ္ႏွင့္ ဉာဏဝိပၸယုတ္ မဟာဝိပါတ္တို႔သည္ ေလာကုတၱရာကိုခ်န္ က်န္တရားကိုသာ အာရံုျပဳၾကသည္။
ဉာဏသမၸယုတၱ၊ေပ၊အရဟတၱမဂၢဖလဝဇၨိတသဗၺာရမဏာနိ ။ ။ ကုသိုလ္တို႔သည္ ပုထုဇဥ္ ေသကၡပုဂၢဳိလ္သႏာၱန္၌သာ ျဖစ္ရကား ရဟႏာၱ သႏာၱန္၌သာျဖစ္ေလ့႐ွိေသာ အရဟတၱမဂ္ အရဟတၱဖိုလ္ ကို အာရံုမျပဳႏိုင္၊ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း _ ပုထုဇဥ္ ေသကၡတို႔က ထိုအရဟတၱမဂ္ဖိုလ္ကို မရဘူးေသးေသာေၾကာင့္တည္း၊ ဤစကားကိုေထာက္၍ ေအာက္တန္းပုဂၢဳိလ္မ်ားသည္ မိမိတို႔ မရအပ္ဘူးေသးေသာ အထက္တန္းတရားကို မသိႏိုင္ေၾကာင္း ထင္႐ွား၏၊ ဥပမာ_ သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္သည္ အနာဂါမ္ပုဂၢဳိလ္၏ အနာဂါမိမဂ္ဖိုလ္ကို မသိႏိုင္၊ေပ၊ပုထုဇဥ္သည္ ေသာတာပန္၏ ေသာတာပတၱိမဂ္ဖိုလ္ကို မသိႏို္င္ ၊ မိမိရအပ္ၿပီးေသာတရားႏွင့္ အလားတူတရား , ေအာက္တန္းတရားမ်ားကိုသာ သိႏိုင္ၾကသည္ ၊ ထို႔ေၾကာင့္ "ဉာဏသမၸယုတ္ ကာမကုသိုလ္ ေဇာႏွင့္ ကုသိုလ္အဘိညာဥ္ေဇာတို႔သည္ အရဟတၱမဂ္ဖိုလ္ၾကဥ္၍ အလံုးစံု အာရံုျပဳႏိုင္သည္ " ဟုဆိုရာ၌ အနာဂါမ္ပုဂၢဳိလ္တို႔ သႏာၱန္ျဖစ္မွသာ ထိုအားလံုးကိုအာရံုျပဳႏိုင္မည္၊ သကဒါဂါမ္သႏာၱန္၌ျဖစ္လွ်င္ အနာဂါမိမဂ္ဖိုလ္ကို ထပ္၍ၾကဥ္၊ေပ၊ပုထုဇဥ္သႏာၱန္၌ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ မဂ္ ဖိုလ္ အားလံုးကို ၾကဥ္ပါ။
တိကဂုၤတၱိဳရ္႒။ ။ တတၳ ပုထုဇၨေနာ ေစေတာပရိယဉာဏလာဘီ ပုထုဇၨနာနံ ေယဝ စိတၱံဇာနာတိ, န အရိယာနံ၊ အရိေယသုပိ ေဟ႒ိေမာ ဥပရိမႆ စိတၱံ န ဇာနာတိ, ဥပရိေမာ ပန ေဟ႒ိမႆ ဇာနာတိ ။
၎ဋီကာ။ ။ န အရိယာနံတိ အရိယာနံ မဂၢဖလစိတၱံ န ဇာနာတီတိ အေတၳာ၊ တံ ဟိ ေတန အနာဓိဂတတၱာ ေစေတာပရိယညာေဏနာပိ န သကၠာ ဝိညာတံု ၊ အညမၸိ စိတၱံ ဇာနာတိေယဝ၊ ေဟ႒ိေမာ ဥပရိမႆ စိတၱံ န.ဇာနာတီတိ အာဒီနိပိ မဂၢဖလစိတၱေမဝ သႏၶာယ ဝု႒ာနီတိ ေဝဒိတဗၺာနိ။
ပရမတၳဒီပနီအဆို ။ ။ မည္သည့္ပုဂၢဳိလ္မဆို မဟဂၢဳတ္ စ်ာန္ကို မရဘူးလွ်င္ မဟဂၢဳတ္စိတ္ကို အာရံုမျပဳႏိုင္၊ ေအာက္ေအာက္ စ်ာန္ကိုသာ ရသူလည္း အထက္အထက္ စ်ာန္ကို ရေအာင္ အားထုတ္၏၊ က်မ္းျပဳဆရာ, စာခ်ဆရာတို႔လည္း ထိုစ်ာန္စသည္တို႔၏သေဘာကို ေျပာေဟာပို႔ခ် ေရးသားၾက၏၊ ထိုပုဂၢဳိလ္အားလံုးပင္ စ်ာန္စသည္ကို တိုက္႐ိုက္ထိမိေအာင္ အာရံုျပဳႏိုင္ၾကသည္ မဟုတ္၊ ထိုစ်ာန္စသည္တို႔၏ အျခင္းအရာအာကာရပညတ္ကိုသာမွန္း၍ အႏုမာနဉာဏ္ျဖင့္ အာရံုျပဳႏိုင္ၾကသည္ဟု ပရမတၳဒီပနီဆို၏၊ " ပရမတၳစိတၱဝိဒူျဖစ္ေသာ မာန္နတ္သည္ စ်ာန္ကို မရဘဲလွ်က္ ႐ုပစ်ာန္ကို အာရံုျပဳႏိုင္၏ "ဟု အဂုၤတၱိဳရ္ နဝကနိပါတ္
ႏွာ.. ၁၉၈
မဟာဝဂ္ အ႒မသုတ္၌ ဆိုထားေၾကာင္းကိုလည္း ထိုဒီပနီ၌ပင္ ၫႊန္ျပသျဖင့္ အခ်ိဳ႕ထက္ျမက္သူမ်ားကား "မိမိ မရအပ္ေသာ ေလာကီစ်ာန္ကို အာရံုျပဳႏိုင္ေသး၏ " ဟုလည္း ႁခြင္းခ်င္မွတ္သားရာ၏။
ဉာဏသမၸယုတၱကာမဝစရႀကိယာနိ ေစဝ၊ေပ၊ သဗၺာရမဏာနိ။ ။ သဗၺာရမဏာနိ၌ သဗၺအရကား ကာမ, မဟဂုတ္ ,ေလာကုတၱရာ ,ပညတ္ ဟူေသာ အာရံုအမ်ိဳးအစားေလးပါးလံုးကိုရသည္၊ အဇၩတၱ ဗဟိဒၶစေသာအျပားတို႔ကား ဤေလးမ်ဳိးမွ တစ္ဆင့္ျဖာေသာ အျပားမ်ားတည္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ သဂၤဟဂါထာ၌ ဤေလးမ်ိဳးကိုသာ ျပလတၱံ႔၊ သဗၺထာအရကား_ ကာမအာရံုဟူသမွ်အားလံုးေသာအျပား, မဟဂၢဳတ္ အာရံုဟူသမွ် အားလံုး, ေလာကုတၱရာ အာရံုဟူသမွ် အားလံုး, ပညတ္ဟူသမွ် အားလံုးေသာအျပားတို႔ကို ရ၏၊".အာ႐ုပၸဒုတိယ စတုတၳစိတ္တို႔သည္ မဟဂၢဳတ္ကို အာရံုျပဳသည္" ၊ ဟု ဆိုရာ၌ မဟဂၢဳတ္အားလံုးမဟုတ္၊ မဟဂၢဳတ္ တစ္စိတ္ကိုသာ အာရံုျပဳသည္၊ ဤဉာဏသမၸယုတ္ ကာမႀကိယာေဇာ (၄) ,ႀကိယာအဘိညာဥ္ ဝုေ႒ာတို႔ကား ကာမအားလံုး၊ေပ၊ ပညတ္အားလံုးကို အာရံုျပဳႏိုင္၏ ၊ အျခားစိတ္မ်ားလို တစ္စိတ္တစ္ေဒသမဟုတ္ _ဟူလို ၊ သို႔ေသာ္ ဤ စိတ္ (၆)ပါး၏ အလံုးစံုကို အကုန္မခ်န္ အာရံုျပဳႏိုင္မႈလည္း ဘုရား႐ွင္၏ သႏာၱန္ေတာ္၌ ျဖစ္ခိုက္သာျဖစ္ႏိုင္၏၊ ထိုစကားမွန္၏_ အလံုးစံုကို အကုန္သိႏိုင္မႈမွာ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္၏ အရာသာတည္း၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ဟူသည္လည္း မဝါႀကိယာဉာဏသမၸယုတ္ (၄)ပါး၌႐ွိေသာ ပညာေစတသိက္တည္း။ [သဗၺညဳတဉာဏံ၊ေပ၊တံဟိ စတူသု ဉာဏသမၸယုတၱမဟာႀကိယစိေတၱသု လဗ ၻတိ၊ .......သီလကၡန္ ႒။ ]
ဤသဗၺညဳတ ဉာဏဝီထိက်ေသာအခါ ဝုေ႒ာက မေနာဒြါရဝဇၨန္း ကိစၥတပ္ရေသာေၾကာင့္ ဝုေ႒ာလည္း သဗၺညဳတညာဏ္သိသမွ်ကို ဆင္ျခင္ႏုိင္ေပသည္၊ ထို႔အတူ အဘိညာဥ္လည္းပုေဗၺနိဝါသႏုႆတိ အနာဂတံသအဘိညာဥ္ျဖစ္ေသာအခါ မိမိ သူတစ္ပါးတို႔၏ ေ႐ွ႕ေနာက္ အျဖစ္အပ်က္အားလံုကို သိႏိုင္၏၊ ထိုစိတ္ (၆ )ပါးသည္ ဘုရားမွတစ္ပါး အျခားသူတို႔သႏာၱန္၌ ျဖစ္ခိုက္မွာ အလံုးစံုကို ကုန္စင္ေအာင္ အာရံုမျပဳႏိုင္၊ ပေစၥကဗုဒၶါ ပင္ေသာ္လည္း ပညတ္အားလံုးကို ကုန္ေအာင္သိေတာ္မမူ။
မွတ္ခ်က္ ။ ။ "သဗၺညဳတဉာဏ္ဟူသည္ အရဟတၱမဂ္ပညာတည္း " ဟုဆိုမွားမႈ , မဟာႀကိယာေသာမနႆဉာဏသမၸယုတ္၌႐ွိေသာ ပညာဟု မစံုမလင္ဆိုမႈမ်ားကို မမွတ္သားအပ္၊ " သဗၺညဳတဉာဏ္သည္ တစ္ဝီထိတည္းျဖင့္ အာရံုအားလံုးကို တၿပိဳင္နက္သိ၏ ,သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္သည္ အာရံုအားလံုးကို အျမဲသိေန၏ " ဟူေသာ ဝါဒမ်ားကိုလည္း.မမွတ္သားအပ္ ၊ ဆင္ျခင္လိုက္ေသာအခါ
nt
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment