Saturday, July 16, 2016

သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ ဝီထိပိုင္းဘာသာဋီကာ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ စာမ်က္ႏွာ၂၇၈-၂၈၁ တထာ ေသကၡပုထုဇၨနာနံ ႀကိယာ ဇဝနာနိ။ ။သိကၡႏၲီတိ ေသကၡာ၊ သီလ သမာဓိ ပညာဟူေသာသိကၡာသုံးပါး၌ က်င့္ၾကံၾကဳိးကုတ္အားထုတ္ဆဲ(အားထုတ္၍ မၿပီးတတ္ေသးေသာ)ပုဂၢိဳလ္မ်ားကို "ေသကၡပုဂၢိဳလ္"ဟု ေခၚ၏၊ ထိုေသကၡပုဂၢိဳလ္သည္ မဂၢ႒(၄)ပါး, ေအာက္ဖလ႒(၃)ပါးဟု (၇)ပါး႐ွိေသာ္လည္း မဂၢ႒ေသကၡမ်ားအတြက္ သီးျခားဆိုလတၱံ႕ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဤဝါက်၌ "ေသကၡ"အရ ေအာက္ဖလ႒(၃)ပါးကိုသာ ယူပါ၊ အျခားပုထုဇဥ္တို႔ကို ျပအပ္ၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ "ပုထုဇၨန"အရလည္း တိဟိတ္ပုထုဇဥ္ကိုသာ ယူပါ၊ ထိုေသကၡ ပုထုဇဥ္တို႔သႏၲာန္၌ ရဟႏၲာမ်ားႏွင့္သာ သက္ဆိုင္ေသာ ႀကိယာေဇာမ်ားကို မရထိုက္၊ [ႀကိယာေဇာမည္ပုံ, ရဟႏၲာမ်ားသႏၲာန္၌သာ ျဖစ္ရပုံကို စိတ္ပိုင္း ႀကိယာစိတ္အဖြင့္ကိုျပန္ၾကည့္၊ "မေဂၢ+ဌိေတာ မဂၢ႒ာ, ဖေလ+ဌိေတာ ဖလေ႒ာ"အရ မဂ္၌တည္သူကို မဂၢ႒, ဖိုလ္၌တည္သူကို ဖလ႒ဟု ေခၚ၏၊ မဂၢ႒ာန္, ဖလ႒ာန္"ဟု ေခၚေဝၚၾကသည္မွာ က်မ္းဂန္လာ မဟုတ္။] ဒိ႒ိဂတသမၸယုတၱဝိစိကိစၧာဇနဝနာနိ စ ေသကၡာနံ။ ။ဒိ႒ိဂတသမၸယုတ္ဝိစိကိစၧာသဟဂုတ္စိတ္တို႔ကို ေသာတာပတၱိမဂ္တုန္းက ပယ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္၍ ေသကၡပုဂၢိဳလ္တို႔သႏၲာန္၌ ထိုေဇာမ်ားလည္း မရထိုက္၊ "ဝိစိကိစၧာဇဝနာနိ စ"၌ စသဒၵါျဖင့္ ဆိုအပ္ၿပီးေသာ ႀကိယာေဇာ မရေၾကာင္းကို ျပန္၍ ေပါင္းဆည္းသည္။ အနာဂါမိပုဂၢလာနံ ပန ပဋိဃဇဝနာနိ စ။ ။အနာဂါမိမဂ္က ေဒါသေဇာကို ပယ္ၿပီးျဖစ္၍ အနာဂါမိပုဂၢိဳလ္သႏၲာန္၌ ေဒါသမူေဒြးလည္း မရ၊ ပဋိဃဇဝနာနိ စ၌ စသဒၵါျဖင့္ ဆိုခဲ့ၿပီးေသာ ႀကိယာေဇာ, ဒိ႒ိဂတသမၸယုတ္, ဝိစိကိစၧာေဇာတို႔ကို ျပန္၍ ေပါင္းဆည္း၏၊ ဤ၌ အနာဂါမ္ကို သီးျခားဆိုထားေသာေၾကာင့္ "ဝိစိကိစၧာဇဝနာနိ စ ေသကၡာနံ"ဝါက်၌ ေသကၡအရ ေသာတာပတၱိဖလ႒ႏွင့္သကဒါဂါမိဖလ႒ ေသကၡႏွစ္ပါးကိုသာ ယူရသည္။ ေလာကုတၱရဖထဝနာနိ စ ယထာသကံ အရိယာနေမဝ။ ။ေသာတာပတၱိမဂ္ေဇာသည္ မိမိဥစၥာျဖစ္ေသာ ေသာတာပတၱိမဂၢ႒ပုဂၢိဳလ္၌သာ ျဖစ္၏, ေသာတာပတၱိဖိုလ္ေဇာသည္ ေသာတာပတၱိဖလ႒ပုဂၢိဳလ္၌သာ ျဖစ္၏, စသည္ျဖင့္ သိပါ၊ ဤ အရာဝယ္ ေမးခြန္းသုံးခ်က္သြင္း၍ ႐ွင္းလင္းျပအံ့။ [ေမး] မဂ္ေဇာတို႔သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ မိမိဆိုင္ရာ မဂၢ႒ပုဂၢိဳလ္၌သာ ျဖစ္သနည္း၊ အေျဖကား-မဂ္တို႔သည္ စိတၱလကၡဏတစ္ခ်က္မွ်သာ ႐ွိေသာေၾကာင့္ မိမိဆိုင္ရာ မဂၢ႒ပုဂၢိဳလ္၌သာ ျဖစ္သည္၊ အကယ္၍ စိတၱလကၡဏ(၂)ခ်က္ (၃)ခ်က္စသည္ျဖင့္ အထပ္ထပ္ ျဖစ္ေကာင္းလွ်င္ ဖလ႒ပုဂၢိဳလ္သႏၲာန္၌လည္းေကာင္း, အထက္မဂၢ႒ပုဂၢိဳလ္သႏၲာန္၌လည္းေကာင္း, ကူးေျပာင္း၍ ျဖစ္ရာ၏၊ မဂ္တို႔သေဘာမွာ စိတၱကၡဏတစ္ခ်က္မွ်ျဖင့္ ကိစၥၿပီးေသာေၾကာင့္ ထိုကဲ့သို႔ ကူးေျပာင္း၍ မျဖစ္ေကာင္းေတာ့ၿပီ-ဟူလို။ [ေမး] ေအာက္ေအာက္ ဖလ႒ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏သႏၲာန္၌ အထက္အထက္ ဖိုလ္ေဇာမ်ား ဘာေၾကာင့္ မျဖစ္သနည္း၊ "ေသာတာပတၱိဖလ႒၌ သကဒါမိဖိုလ္ေဇာစသည္တို႔လည္း ဘာေၾကာင့္ မျဖစ္သနည္း"ဟူလို၊ အေျဖကား-ေအာက္ေအာက္ပုဂၢိဳလ္မ်ားက အထက္အထက္ဖိုလ္ကို မရဘူးေသးေသာေၾကာင့္ ေအာက္ေအာက္ဖလ႒တို႔သႏၲာန္၌ အထက္အထက္ ဖိုလ္ေဇာမ်ား မရထိုက္။ [ေမး] သို႔ျဖစ္လွ်င္ အထက္အထက္ ဖလ႒တို႔သႏၲာန္၌ ေအာက္ေအာက္ဖိုလ္ေဇာမ်ားကို ရၿပီးျဖစ္လ်က္ ဘာေၾကာင့္ ဆက္လက္၍ မျဖစ္သနည္း၊ အေျဖကား-အထက္အထက္ မဂ္ဖိုလ္ကို ရသည္ႏွင့္ တျပဳိင္နက္ ေအာက္ေအာက္ဖိုလ္ေဇာမ်ား ၿငိမ္ေပ်ာက္ရပ္စဲေသာေၾကာင့္ ရခဲ့ဖူးေသာ ေအာက္ေအာက္ဖိုလ္ေဇာမ်ားလည္း အထက္အထက္ ဖလ႒တို႔သႏၲာန္၌ ဆက္လက္၍ မျဖစ္ထိုက္။ ခ်ဲ့ဦးအံ့-ပုထုဇဥ္ဘဝ၌ မပယ္ရေသးေသာ ကံ ကိေလသာတို႔ကို ေသာတာပတၱိမဂ္က ပယ္လိုက္သည္ႏွင့္တစ္ျပဳိင္နက္ ပုထုဇဥ္အျဖစ္ကို လြန္ေျမာက္၍ ေသာတာပန္အျဖစ္ကို လြန္ေျမာက္၍ ေသာတာပန္အျဖစ္သို႔ ေရာက္ေတာ့သကဲ့သို႔, ထို႔အတူ ေသာတာပန္ဘဝ၌ မပယ္ရေသးေသာ ကံကိေလသာ သကဒါဂါမိမဂ္က ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေစသည့္အတြက္ ေသာတာပန္အျဖစ္ကို လြန္ေျမာက္၍ သကဒါဂါမ္အျဖစ္ ေရာက္ေတာ့သည္၊ ထိုသကဒါဂါမ္ အျဖစ္သို႔ေရာက္လွ်င္ ေသာတာပတၱိဖိုလ္လည္း အလိုလို ၿငိမ္ေပ်ာက္ေလေတာ့၏၊ (ဥပမာ-ျမဳိ့ပိုင္ရာထူးမွ နယ္ပိုင္ရာထူးသို႔ တိုးတက္ေသာအခါ ျမဳိ့ပိုင္ရာထူး ၿငိမ္းေပ်ာက္သြားသကဲ့သို႔တည္း၊) ထို႔ေၾကာင့္ ေအာက္ေအာက္ဖိုလ္မ်ား အထက္အထက္ ဖလ႒ပုဂၢိဳလ္တို႔သႏၲာန္၌ ဆက္၍ မျဖစ္ႏိုင္-ဟူလို။ ဋီကာေက်ာ္။ ။ေလာကုတၱရ၊ေပ၊သမုပၸဇၨႏၲီတိ ၁-စတုႏၷံ မဂၢါနံ ဧကစိတၱကၡဏိကဘာေဝန ပုဂၢလႏၲေရသု အသမ႓ဝေတာ, ၂-ေဟ႒ိမေဟ႒ိမာနၪၥ ဥပ႐ုပရိသမာပတၱိယာ အႏဓိဂတတၱာ, ၃-ဥပ႐ုပရိပုဂၢလာနၪၥ အသမုစၧာဋိတကမၼကိေလသနိေရာဓေနန (မပယ္ခြာအပ္ေသးေသာ ကံ က္ိေလသာတို႔ကို ခ်ဳပ္ေစျခင္းအားျဖင့္) ပုထုဇၨေနဟိဝိယ ေသာတာပႏၷာနံ ေသာတာပႏၷာဒီဟိ ပုဂၢလႏၲရဘာဝူပဂမေနန (ေဟ႒ိမ ေဟ႒ိမသမာပတၱိယာ)ပဋိပႆ ဒၶတၱာ စ အ႒ပိ ေလာကုတၱရဇဝနာနိ ယထာသကံ မဂၢဖလ႒ာနံ အရိယာနေမဝ သမုပၸဇၨႏၲိ။ ယထာသကံ အရိယာနေမဝ။ ။ဋီကာေက်ာ္ႏွင့္တကြ အျခားဋီကာမ်ား၌ ယထာသကံဟုခ်ည္း ဖြင့္ျပၾကသည့္ျပင္, ကမၼ႒ာန္းပိုင္း၌ "ယထာသကံ ဖလဝေသန သာဓာရဏာဝ"ဟု ဆိုလတၱံ႕ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မဏိမၪၨဴသာႏွင့္တကြ ယခုကာလ၌ ရြတ္ဆို႐ိုးျဖစ္ေသာ "ယထာရဟံ"ပါဌ္ကို ပယ္ဖ်က္၍ "ယထာသကံ"ဟု ျပင္လိုက္ပါသည္၊ သီဟိုဠ္မူ၌လည္း ယထာသကံဟုပင္ ႐ွိ၏၊ အရိယသဒၵါကား "ျမင့္ျမတ္သူ ျဖဴစင္သူ"ဟု အနက္႐ွိ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္ေနစိတ္ဓာတ္ ျမင့္ျမတ္ျဖဴစင္ေသာ မဂၢ႒ ဖလ႒(၈)ပါးကို "အရိယာ"ေခၚသည္ဟု မွတ္ပါ၊ တိဟိတ္ပုထုဇဥ္ႏွင့္ အရိယာပုဂၢိဳလ္တို႔၏သႏၲာန္၌ ရထိုက္ေသာ စိတ္မ်ားကို အေျချပဳသျဂႋဳဟ္၌ လကၤာႏွင့္တကြ ေရတြက္ျပခဲ့ၿပီ။ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ဘူမိဝိဘာဂအဖြင့္ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ကာမာဝစရဘူမိယံ ပေနတာနိ သဗၺာနိပိ ဝီထိစိတၱာနိ ယထာရဟမုပလဗ႓ႏၲိ၊ ႐ူပါဝစရဘူမိယံ ပဋိဃဇဝနတဒါရမဏဝဇၨိတာနိ၊ အ႐ူပါဝစရဘူမိယံ ပဌမ မဂၢ႐ူပါဝစရဟသနေဟ႒ိမာ႐ုပၸဝဇၨိတာနိ စ န လဗ႓ႏၲိ၊ သဗၺတၳာပိ စ တံတံ ပသာဒရဟိတာနံ တံတံဒြါရိကဝီထိစိတၱာနိ န လဗ႓ေႏၲဝ။ ကာမာဝစရဘူမိယံ ပေနတာနိ သဗၺာနိပိ ဝီထိစိတၱာနိ ယထာရဟမုပလဗ႓ႏၲိ။ ။ ကာမ(၁)ဘုံ၌ ဝီထိစိတ္(၈၀)လုံးရ၏၊ ဘာေၾကာင့္နည္း . . .စကၡဳဝိညာဏ္စသည္တို႔ ျဖစ္ဖို႔ရာ စကၡဳဒြါရစေသာ ဒြါရ(၆)ပါးႏွင့္ မဂ္စိတ္ ဖိုလ္စိတ္ စသည္တို႔ျဖစ္ဖို႔ရာ ပုဂၢိဳလ္(၁၂)ေယာကက္လုံး အစုံအလင္ ကာမဘုံတြင္ ႐ွိေသာေၾကာင့္တည္း၊ ဆက္ဦးအံ့- သဗၺာနိပိ ဝီထိစိတၱာနိဟူေသာစကားသည္ ကာမ(၁၁)ဘုံလုံးအတြက္ သိမ္း႐ုံး၍ ဆိုအပ္ေသာစကားျဖစ္၏၊ အပါယြဘုံ၌ကား ထို(၈၀)လုံး မရ, ဒုဂၢတိအဟိတ္ပုဂၢိဳလ္၌ ရထိုက္ေသာ(၃၇)ပါးသာ ရသည္၊ လူ႔ဘုံ နတ္ဘုံမ်ား၌လည္း ထိုထိုပုဂၢိဳလ္အလိုက္ ထိုက္သလို ရၾကသည္-ဟူလို။ [ေဆာင္] ေျခာက္ခုဝိညာဏ္, ျဖစ္ဖို႔ရန္ျဖင့္, ေျခာက္တန္ဒြါရ, ကုန္ေစ့င၏၊ မဂၢႏွင့္ဖိုလ္, ျဖစ္ဖို႔ဆ္ိုလည္း, ပုဂၢိဳလ္တစ္က်ိပ္ႏွစ္, အစုံျဖစ္၏၊ စိစစ္ဖြယ္ေကာင္း, ဤႏွစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္, ေပ်ာ္ေအာင္းဌာန, ဘုံကာမ၌, စိတ္ဝီထိ, ႐ွစ္ဆယ္႐ွိသည္, . . . ခြဲဘိပုဂၢိဳလ္ သင့္ရာတည္း။ ႐ူပါဝစရဘူမိယံ ပဋိဃဇဝနတဒါရမဏဝဇၨိတာနိ။ ။ေဒါသသည္ စ်ာန္တရားကို တားျမစ္တတ္ေသာ နိဝရဏတရားတည္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ စ်ာန္၏အက်ိဳးေပးရာ ထို႐ူပဘုံ၌ ေဒါသမူေဒြး မရ, တဒါ႐ုံ မရေၾကာင္းကား "ကာမာဝစရဇဝနာ ဝသာေန ကာမာဝစရသတၱာနံ"စေသာ ပါဌ္အတိုင္း သိပါ။ အ႐ူပါဝစရဘူမိယံ ပဌမမဂၢ၊ေပ၊ေဟ႒ိမာ႐ုပၸဝဇၨိတာနိ။ ။ေသာတာပတၱိမဂ္ ႐ူပစိတ္ႏွင့္ ဟသိတုပၸါဒ္တို႔ မရျခင္း၏အေၾကာင္းကို ဝတၳဳသဂၤဟတုန္းက ျပခဲ့ၿပီ၊ အထက္အထက္ အ႐ူပဘုံသို႔ ေရာက္ၿပီးေသာ အ႐ူပျဗဟၼာမ်ားသည္ ေအာက္ေအာက္စ်ာန္ကိုျပန္၍ အားထုတ္ေလ့ မ႐ွိ၊ ထို႔ေၾကာင့္ အထက္အထက္အ႐ူပဘုံ၌ ေအာက္ေအာက္ အ႐ူပစိတ္မ်ား မရထိုက္။ ["သဗၺတၳာပိ စ တံတံပသာဒရဟိတာနံ တံတံ ဒြါရရိကဝီထိစိတၱာနိ န လဗ႓ေႏၲဝ" ဝါက်၏အဓိပၸါယ္ႏွင့္ ဘုံအားျဖငြ ခြဲျပ၍ ပုဂၢိဳလ္စိတ္ရ အက်ယ္ကို အေျချပဳ၌ ျပထားၿပီ။] အခ်ိဳ႕ကား ျဗဟၼာ့ျပည္၌ အနိ႒ာ႐ုံ မ႐ွိေသာေၾကာင့္ အနိ႒ာ႐ုံကို အာ႐ုံျပဳေသာ အကုသလဝိပါက္ စကၡဳဝိညာဏ္ ေသာတဝိညာဏ္ သမၸဋိစၧိဳင္း သႏၲီရဏမ်ားလည္း ႐ူပဘုံ၌ မရထိုက္၊ ဤလူ႔ဘုံသို႔ ဆင္းလာေသာအခါ အနိ႒ာ႐ုံကို ေတြ႔ရ၍ အကုသလဝိပါက္ စကၡဳဝိညာဏ္ စသည္တို႔ ျဖစ္ဖြယ္႐ွိေသာ္လည္း ထိုအကုသလဝိပါက္တို႔မွာ ကာမဘုံ၌ ျဖစ္သည္ဟုသာ ဆိုရမည္ ႐ူပဘုံ ျဖစ္မည္မဟုတ္ဟု ကပ္ကပ္သတ္သတ္ ၾကံၾကေသး၏၊ ထိုအၾကံသည္ မသင့္၊ ဘာေၾကာင့္နည္း . . . ဤဘူမိဝိဘာဂ၌ ဘုံအားျဖစ္ စိတ္တို႔ကို ခြဲျပေသာ္လည္း စင္စစ္မွာ ထိုဘုံတို႔၌ျဖစ္ေသာပုဂၢိဳလ္ကို အစြဲျပဳ၍ ခြဲရျခင္းျဖစ္သည္၊ ဘုံခ်ည္းသက္သက္ စိတ္ရဟူ၍ မ႐ွိ၊ ထို႔ေၾကာင့္ ႐ူပျဗဟၼာတို႔၏ ကာမဘုံ၌ ဆင္းလာခိုက္ဝယ္ အနိ႒ာ႐ုံကို ေတြ႔၍ျဖစ္ေသာ အကုသလဝိပါက္ကို ကာမဘုံကဝိပါက္ဟု မဆိုရ ႐ူပဘုံက ႐ူပပုဂၢိဳလ္၌ျဖစ္ေသာ ဝိပါက္ပင္ ျဖစ္၏၊ ထို႔ျပင္ ျဗဟၼာတို႔သည္ ႐ူပဘုံမွာ တည္ေနလ်က္ ကာမဘုံက အာ႐ုံမ်ားကို လွမ္း၍ ယူစြမ္းႏိုင္ၾက၏၊ ထိုအခါ အနိ႒ာ႐ုံကို ယူမိလွ်င္ ႐ူပဘုံ၌ တည္ေနခိုက္လည္း အကုသလဝိပါက္တို႔ ျဖစ္ၾကမည္သာ၊ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုအၾကံကို လက္မခံၾကပါ။ [ေဆာင္] ႐ူပျဗဟၼာ လူဘုံလာမွ အနိ႒႐ုံစု ျမင္ၾကားမႈေၾကာင့္ အကုဝိပါက္ ျဖစ္သည့္တြက္လည္း အထက္႐ူပ ဘုံ၌ရဟု ယူဆရန္ပင္ ေလ်ာ္ဟန္ထင္၏ ထက္ခြင္ဘုံတိုက္ စံသည့္ခိုက္လည္း ေအာက္၌လွမ္းကာ ႐ႈစားရာဝယ္ နိ႒ာ႐ုံႏွင့္ ေတြ႔ၾကဳံသင့္၏၊ သို႔ျဖင့္ေပါင္းစု အေၾကာင္း႐ႈ၍ အကုသလ ဝိပါကတို႔ ႐ူပဘုံေပါင္း မရေကာင္းဟု ရြဲ႕ေစာင္းအၾကံ ေကစိဉာဏ္ကို လက္ခံမထား စြန္႔ပယ္႐ွားသည္ . . . . အမ်ားပ႑ိတ္ အယူတည္း။ အမွာ။ ။ဤဝီထိပိုင္းဘာသာဋီကာကို ေလ့လာၿပီးေနာက္ သီးျခားစီစဥ္အပ္ေသာ ဝီထိဆို႐ိုးကို ဆက္လက္ေလ့လာၾကပါ၊ က်က္မွတ္ဖြယ္မ်ားသည့္အတြက္ သီးျခားတစ္အုပ္ ျပဳရပာသည္။ ဤကား ဝီထိပိုင္းဘာသာဋီကာ။

No comments:

Post a Comment