Saturday, July 16, 2016
ဝီထိပိုင္းဘာသာဋီကာ
❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆
စာမ်က္ႏွာ(၂၆၈-၂၇၂)
ကာမေဇာ(၇),(၆)ႀကိမ္။ ။ပရိတၱဇဝန
၊ေပ၊သတၱကၡတၱံဳ ဆကၡတၱဳ "၌ ဧဝကို သတၱကၡတၱံဳ ၌လည္းလိုက္ေစ၊ထို သတၱကၡတၱံဳ ဧဝ၌ ဧဝျဖင့္"ပကတိ႐ိုးရာ
အခါဝယ္ကာမေဇာတို႔သည္(၇)ႀကိမ္ထက္ပို၍မေစာရ"ဟုကန္႔၏၊ ဆကၡတၱဳေမဝ၌ ဧဝျဖင့္"(၆)ႀကိမ္ေအာက္လည္း
ေလ်ာ့၍မေစာရ"ဟုကန္႔သည္၊ဝါကား "တစ္ခုမျဖစ္လ်ွင္တစ္ခုျဖစ္ရမည္"ဟု စီရင္ေသာ ဝိကပ္အနက္႐ွိ၏၊ထို႔ေၾကာင့္"႐ိုးရာအခါဝယ္ကာမေဇာတို႔ ႔သည္(၇)ႀကိမ္ေသာ္လည္းေစာႏိုင္,သို႔မဟုတ္(၆)ႀကိမ္ေသာ္လည္းေစာႏိုင္၏"ဟုမွတ္ပါ။
မနၵပၸဝတၱိယံ ပန မရဏကာလာဒီသု
ပဥၥဝါရေမဝ။ ။မရဏကာလာ,အာဒိ
မွာျဖင့္,မုစၦာတ႐ွိ,ဝိသညိ
ႏွင့္,အတိတ႐ုဏ,စသည္ကာလ,ဟူသမ်ွ,ယူရမွတ္ေလေလာ့"ဟု
အေျချပဳ၌ ဆိုခဲ့ၿပီ၊ထိုတြင္ မုစၦာကာလ
ဟူသည္ သစ္ပင္မွက်ျခင္း,ေရနစ္မြန္းျခင္း,အနာေရာဂါ ျပင္းစြာႏွိပ္စက္ျခင္းစေသာဒုကၡႀကီးတို႔ေၾကာင့္ မိန္းေမာေတြေဝ
ေသငယ္ေဇာျဖင့္ေျမာေနရာ အခါမ်ိဳးတည္း၊ဝိသညီဘူတကာလသည္ အလမၺဳသာနတ္သမီး၏အေတြ႔ေၾကာင့္ ဣသိသိဂၤရေသ့ေမ့သလို ပီတိဟုန္ေခြ႔သျဖင့္ ေမ့ေနရာအခါ,နတ္-ဘီလူး-ၿပိတၱာတို႔ဖမ္းစားသျဖင့္ေမ့ေနရာအခါ,
အလြန္အၾကဴးအရက္မူးေနသျဖင့္႐ူးေမ့ေနရာအခါ,အိပ္ခ်င္မူးတူးျဖစ္လ်က္
အိပ္မက္မက္ေနရာအခါ ဤသို႔စသည္ျဖင့္ ပကတိ႐ိုးရာ အမွတ္သညာမ်ိဳးမွကင္းကြာခိုက္အခါမ်ိဳးတည္း၊"အတိတ႐ုဏကာလ"
ဟူသည္ အမိဝမ္း၌ကိန္းေအာင္းစဥ္အခါ,ဖြားၿပီးစအခါစေသာ အလြန္ႏုနယ္
ေသးရာအခါမ်ိဳးတည္း၊ဤသို႔စသည္ျဖင့္ပကတိ႐ိုးရာအခါကဲ့သို႔စိတ္ဓာတ္သတၱိမထက္ေသာအခါမ်ိဳးကိုမရဏကာလာဒီသု၌ အာဒိအရ ယူပါ။
မနၵပၸဝတၱိယံ။ ။မနၵံ+ဟုတြာ+ပဝတၱိ၊ မနၵံ-ႏံု႔နဲ႔သည္၊ဟုတြာ-ျဖစ္၍၊ပဝတၱိ-ျဖစ္ျခင္းတည္း၊မနၵပၸဝတၱိ-ႏုံ႔နဲ႔သည္ျဖစ္၍ျဖစ္ျခင္း၊ပကတိ႐ိုးရာအခါကဲ့သို႔စိတ္မထက္သန္ဘဲ အဟုန္ေရာရဲ႕,ႏံု႔နဲ႔နဲ႔ျဖစ္ေနရာအခါကို"မနၵပၸဝတၱိ"ဟုဆိုသည္၊ထိုစကားမွန္၏၊-မရဏကာလစသည္၌
မွီရာဝတၳဳ႐ုပ္အားနည္းျခင္းေၾကာင့္စိတ္
၏အဟုန္သည္ ေရာ့ရဲ႕ရဲ႕ ႏံု႔နဲ႔နဲ႔ ျဖစ္ရသည္။
ခ်ဲ ့ဦးအံ့-စိတ္တို႔သည္ ပင္ကိုသေဘာအားျဖင့္"အား႐ွိသည္/အားမ႐ွိ
ဘူး"ဟုမဆိုႏိုင္ပါ,မွီရာဝတၳဳ႐ုပ္ကိုအစြဲျပဳ၍သာ အား႐ွိအားမဲ့ျဖစ္ရပါသည္၊ပကတိ႐ိုးရာအခါကိုပင္ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားၾကည့္လ်ွင္ က်န္းက်န္းမာမာႏွင့္စားေသာက္အိပ္စက္ ေကာင္းရာအခါတို႔၌ စိတ္တို႔လည္းအင္အားျပည့္ဝအာ႐ွိၾကသကဲ့သို႔ျဖစ္၏၊အနည္းငယ္ မက်န္းမမာ အစားအေသာက္ အအိပ္အစက္ပ်က္သည့့္အခါ၌မူ စိတ္မ်ားလည္း အင္အားေလ်ာ့ပါးသကဲ့သို႔ျဖစ္ၾက၏၊မရဏကာလစသည္၌ကား အျပင္းအထန္ဒုကၡခံရသျဖင့္ ကိုယ္ခႏၶာတစ္ခုလံုးအင္အားေလ်ာ့ပါးရကား စိတ္၏မွီရာ ဟဒယဝတၳဳ႐ုပ္လည္း အင္အားေလ်ာ့ပါးလ်က္ရွိသည္၊ထိုအင္အားေလ်ာ့ပါးေသာဝတၳဳ႐ုပ္ကိုမွီတြယ္၍ျဖစ္ရေသာေဇာတုိ႔ကားအဘယ္မွာအဟုန္ျပင္းႏိုင္ေတာ့အံ့နည္း၊မခိုင္ျမဲေသာသံလမ္းေပၚမွာ ခုတ္သြားရေသာ မီးရထားကဲ့သို႔ ေဇာစိတ္အမ်ားပင္ အဟုန္ေရာ့ရဲ႕ ႏံု႔နဲ႔နဲ႔ ႐ွိၾကမည္သာ၊ အလမၺဳသာနတ္သမီးအေတြ႔ေၾကာင့္ ဣသိသိဂၤ ေမ့ရာ၌ကား ပီတိဓာတ္အဟုန္လႈိင္းေၾကာင့္ ႐ုပ္ခနၶာႀကီးလည္း
ခပ္ထိုင္းထိုင္းျဖစ္ေနေလသည္၊ထို႔ေၾကာင့္ ပကတိအခါမ်ိဳးကဲ့သို႔အားရပါးရ
(၆)ႀကိမ္(၇)ႀကိမ္ မေစာႏိုင္ၾကဘဲ(၅)ႀကိမ္မ်ွသာေစာႏိုင္ၾကသည္၊ ထိုသို႔ အဟုန္အင္အားနည္းပါးသည့့္အတြက္ေၾကာင့္ပင္"ဤမုစၦာမရဏာသနၷေဇာတို႔သည္ ပဋိသေနၶ အက်ိဳးေပးစြမ္းႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ကမၼပထမေျမာက္"ဟုဖြင့့္ၾကသည္၊[ပဥၥဝါရေမဝဟု ဧဝသဒၵါျဖင့္ ပိုင္းျဖတ္၍ အတိအက် သတ္မွတ္ထားေသာ္လည္း မူလဋီကာ၌(၄)ႀကိမ္ေစာေၾကာင္းကိုလည္းမိန္႔ဆိုေသး၏။ ]
အခ်ိဳ႕အယူအဆႏွင့္ ဤက်မ္းဝါဒ။ ။
ဋီကာေက်ာ္၌"ေယဘုေယန သတၱကၡတၱံဳ ဇဝတိ"တုန္းက"မုစၦာ
မရဏာသနၷကာေလသု စ ဆ ပဥၥပိ ဇဝနာနိ ပဝတၱနၱိ"ျဖင့့္မုစၦာကာလ၌(၆)ႀကိမ္ေစာေၾကာင္းကိုဖြင့္ဆိုၿပီးလ်ွင္"မရဏကာလာဒီသူတိ အာဒိသေဒၵန မုစၦာကာလံ သဂၤဏွာတိ"ျဖင့္ မုစၦာကာလ၌(၅)ႀကိမ္ေစာဟန္ကိုဖြင့့္ျပျပန္သျဖင့္ ဋီကာေက်ာ္ကိုမလြန္ဆန္လိုေသာ ဆရာတို႔သည္"မရဏကာလကဲ့သို႔ အလြန္ေတြေဝရာ အတိမုစၦာကာလ၌(၅)ႀကိမ္,သာမန္ေလာက္ေတြေဝရာ သာမညမုစၦာကာလ၌
(၆)ႀကိမ္"ဟု မုစၦာ(၂)မ်ိဳးခြဲျပ၍ ဋီကာေက်ာ္ကိုေထာက္ခံၾကေလသည္၊အ႒ကထာႀကီးႏွင့္ သျဂၤ ိဳဟ္က်မ္းအလိုမွာ ပကတိအခါ၌ပင္(၆)ႀကိမ္ေစာသင့္ေၾကာင္းကိုျပလိုရင္းျဖစ္သည္၊
သာဓကကို"ေယဘုေယ်န သတၱကၡတၱံဳ "
တုန္းကျပခဲ့ၿပီ၊ထို႔ေၾကာင့္ ပရိတၱဇဝနာနိ
သတၱကၡတၱံဳ ဆကၡတၱဳေမဝ ဝါ ဇဝနၱိ"
ကား ကာမေဇာတို႔ ပကတိကာလ၌ ေစာပံုကိုျပေသာစကားတည္း၊"မနၵပဝတၱိယံ ပန"မွစ၍"ဘဂဝေတာ ပန ယမကပါဋိဟာရိယကာလာဒီသု"
တိုင္ေအာင္ဝါက်ကား ကာမေဇာတို႔ ဝိကတိကာလ၌ ေစာပံုကို ျပေသာစကားတည္းဟုခြဲျခားရာ၏။
ယမကပါဋိဟာရိယ။ ။ယမက=အစံု+ပါဋိဟာရိယ=တန္ခိုးျပာဋိဟာ၊"ေရႏွင့္
မီးအစံုအစံုထြက္ေအာင္ ဖန္ဆင္းႏိုင္ေသာတန္ခိုးေတာ္"ဟူလို၊"ပဋိပေကၡ ဟရတီတိ ပါဋိဟာရိယံ၊ပဋိပေကၡ-ဆန္႔႔က်င္ဘက္တို႔ကို၊ဟာရတိ-ပယ္ဖ်က္ႏွိမ္နင္းတတ္၏၊ဣတိ-ထို႔ေၾကာင့္၊ပါဋိဟာရိယံ-ပါဋိဟာရိယမည္၏၊ဤဝစနတ္အရ တုၿပိဳင္ရန္ဖက္သူတို႔ကို
ႏွိမ္နင္းတတ္ေသာစ်ာန္အဘိညာဥ္တန္ခိုးကို(သကၠတအသံထြက္ လိုက္၍) ျပာဋိဟာရိယ,ဝါ-ျပာဋိဟာဟုေခၚသည္၊
ယမကပါဋိဟာရိယကာလာဒီသု၌ အာဒိသဒၵါျဖင့္ အ႐ွင္ေမာဂၢလာန္၏
နေနၵာပနနၵနဂါးမင္းကိုဆံုးမရာအခါစေသာ အေရးတႀကီးအခါတို႔ကို ယူပါ၊ စတၱာရိ ပဥၥ ဝါ တိကၡိျနၵိယ(ထက္ျမက္ေသာ ပညိေျနၵ႐ွိသူ)အတြက္(၄)ႀကိမ္,
မုဒိျနၵိယ(ႏံု႔ညံ့ေသာ ပညိေျနၵ႐ွိသူ)
အတြက္(၅)ႀကိမ္ဟု အႏုဋီကာ ခန္႔မွန္း
၏၊ဘုရား႐ွင္အတြက္(၄)ႀကိမ္,သာဝက
မ်ားအတြက္(၅)ႀကိမ္ဟုလည္းခန္႔မွန္း
၏။
ေရမီးအစံု ထြက္လာပံု။ ။"ပါဒကစ်ာန္,
အဓိ႒ာန္ႏွင့္,တစ္ဖန္ပါဒက,ျဖစ္ၿပီးမွ,က်တံုအဘိညာ"ဟူသည္ႏွင့္အညီ
ဘုရား႐ွင္သည္ ယမိုက္ျပာဋိဟာကိုျပေတာ္မူလိုေသာ္ မီးအစုျဖစ္ေပၚေစျခင္း
ငွါ ေတေဇာကသိုဏ္းကိုအာရံုျပဳ၍ စတုတၳစ်ာန္(သမာပတ္)ကို ဝင္စာေတာ္
မူ၏၊ထိုစတုတၳစ်ာန္သမာပတ္မွ ထေတာ္မူ၍ ထိုစ်ာန္၌ပါေသာ ဥေပကၡာ ဧကဂၢတာစ်ာန္အဂၤါကိုဆင္ျခင္ေသာ ပစၥေဝကၡဏာဝီထိမ်ားျဖစ္ေစေတာ္မူ၏၊(ဤပစၥေဝကၡဏာေဇာတို႔သည္ အေရးႀကီးေသာကိစၥျဖစ္၍(၄)ႀကိမ္မ်ွျဖင့္
ၿပီးစီးရ၏၊ )ထို႔ေနာက္ အထက္ပိုင္း ကိုယ္ေတာ္မွ မီးအစုထြက္ေပၚလာေစသတည္းဟု ဓိ႒ာန္ေတာ္မူေသာ အဓိ႒ာန(ပရိကမၼ)ဝီထိ ျဖစ္၏။
ထို႔ေနာက္ စတုတၳစ်ာန္ကိုတစ္ဖန္ဝင္စားျပန္၏၊စ်ာန္မွထ၍ေ႐ွးနည္းအတိုင္းစ်ာန္အဂၤါတို႔ကိုဆင္ျခင္ေသာ ပစၥေဝကၡဏာဝီထိမ်ားျဖစ္ၾက၏၊ထို႔ေနာက္အဘိညာဥ္ဝီထိျဖစ္၏၊ဤ အဘိညဥ္ဝီထိ၏အစြမ္းေၾကာင့္ အထက္ပိုင္းကိုယ္ေတာ္မွမီးအစုထြက္ေပၚလာသည္၊ေအာက္ပိုင္းကိုယ္ေတာ္မွ
ေရအယဥ္ထြက္ေပၚလာေစဖို႔ရန္လည္း
အာေပါကသိုဏ္းကို အာရံုျပဳ၍ေ႐ွးနည္းအတိုင္းျဖစ္ေစရျပန္၏၊ထိုဝီထိ
မ်ား အၾကားအၾကား၌ ဘဝင္မ်ားစြာမက်ဘဲ(၂)ႀကိမ္ေလာက္သာက်
ရ၏၊ဤသို႔မီးအစုျဖစ္ဖို႔ရန္ ဝီထိစဥ္တစ္မ်ိဳး,ေရအယဥ္ျဖစ္ဖို႔ရန္ ဝီထိစဥ္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါေသာ္လည္း,စိတ္အစဥ္မွာ အလြန္လ်င္ျမန္သည့္အတြက္ ၾကည့္႐ႈသူတို႔က မီးႏွင့္ေရ စံုဖက္၍ တစ္ၿပိဳင္နက္ ထြက္လာသည္ဟုထင္ရေပသည္၊ဤကဲ့သို႔အခါမ်ိဳးဝယ္ စ်ာန္အဂၤါကိုဆင္ျခင္ေသာ ပစၥေဝကၡဏာေဇာတို႔လည္း(၄)ႀကိမ္ေလာက္မ်ွျဖင့္ ကိစၥၿပီးေအာင္ေစာၾကရသည္။[ဤပစၥေဝကၡဏာေဇာသည္ ကာမေဇာပင္ျဖစ္ရကား လဟုကပဝတၱိအခါ မဟုတ္လ်ွင္(၇)ႀကိမ္ပင္ေစာခြင့္႐ွိသည္။ ]
အာဒိကမၼိကႆ ပန ပဌမကပၸနာယံ
မဟဂၢတဇဝနာနိ,အဘိညာဇဝနာနိ စ
သဗၺဒါပိ ဧကဝါရေမဝ ဇဝနၱိ။
အာဒိကမၼိကႆ ပန ပဌမကပၸနာယံ
မဟဂၢတဇဝနာနိ ဧကဝါရေမဝ။ ။ဤ
ဝါက်မွစ၍ေနာက္လာမည့္ဝါက်
မ်ားကား အပၸနာေဇာမ်ားကိုသတ္မွတ္ျပေသာစကားတည္း၊"အာဒိကေမၼ နိယုေတၱာ"အရ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္စပုဂၢိဳလ္
ကိုလည္းေကာင္း,စ်ာန္ရစ ပုဂၢိဳလ္ကိုလည္းေကာင္း,အာဒိကမၼိကပုဂၢိဳလ္ဟုေခၚ၏၊ပဌမစ်ာန္ကိုအားထုတ္၍ ပဌမဆံုးရခိုက္မွာ အာဒိကမၼိကပုဂၢိဳလ္မည္၏၊ထို႔ေနာက္ ပဌမစ်ာန္ကိုထပ္ကာ
ထပ္ကာ ဝင္စားေသာအခါ"အာဒိကမၼိကပုဂၢိဳလ္"ဟုမေခၚ
ရေတာ့ၿပီ၊ဒုတိယစ်ာန္ကိုအားထုတ္၍ ပဌမဆံုးရေသာအခါ ဒုတိယစ်ာန္အတြက္"အာဒိကမၼိကပုဂၢိဳလ္"ဟုေခၚရျပန္၏၊အထက္အထက္စ်ာန္မ်ား
ကို ပဌမဆံုးရေသာအခါလည္းဤနည္း
ပင္တည္း၊ဤသို႔ပထမဆံုးျဖစ္ေသာ အပၸနာေဇာကိုပင္"ပဌမကအပၸနာ"ဟု
ေခၚသည္၊"အာဒိကမၼိပုဂၢိဳလ္၏ ပဌမအပၸနာေဇာေစာရာကာလ၌ မဟဂၢဳတ္ေဇာတို႔တစ္ႀကိမ္စီသာေစာၾကသည္"ဟူလို။[အာဒိကေမၼ-အစ
ဆံုးအားထုတ္မႈ စ်ာန္ရမႈ၌၊နိယုေတၱာ-ယွဥ္ေသာပုဂၢိဳလ္သည္၊အာဒိကမၼိေကာ-မည္၏၊ပဌေမ-ပဌမအႀကိမ္၌၊ပဝတၱာ-ျဖစ္ေသာအပၸနာသည္၊ပဌမကာ-မည္၏၊ပဌမကာ စ+သာ+အပၸနာ စာတိ ပဌမကပၸနာ။ ]
အဘိညာဇဝနာနိ စ သဗၺဒါပိ
ဧကဝါရေမဝ။ ။အဘိညာဥ္ေဇာတို႔
ကားပဌမဆံုး ရခါစ၌ျဖစ္ေစ,ေနာက္အထပ္ထပ္ အသံုးျပဳရာ၌ျဖစ္ေစ,အခါခပ္သိမ္းတစ္
ႀကိမ္သာေစာသည္၊[သဗၺဒါပိကို ေ႐ွ႕က
မဟဂၢတဇဝနာနိႏွင့္မတြဲစပ္ပါႏွင့္၊မ ဟဂၢဳတ္ေဇာေစာတို႔သည္အခါခပ္သိမ္း
တစ္ႀကိမ္ေစာသည္မဟုတ္၊ေနာက္ထပ္
ဝင္စားရာ၌ အႀကိမ္မ်ားစြာေစာေၾကာင္းကို ဆိုလတၱံ ့၊]ဆက္ဦးအံ့-မဟဂၢဳတ္ေဇာတို႔သည္ ပဌမရခါစ၌(ဖြားခါစကေလးသူငယ္အလား)အင္အားနည္းပါးျခင္းေၾကာင့္
မိမိ၏ေနာက္၌ ထပ္၍ အပၸနာေဇာျဖစ္ဖို႔ရန္ အာေသဝနသတၱိျဖင့္ေက်းဇူးမျပဳ
ႏိုင္၊ထို႔ေၾကာင့္ ပဌမအပၸနာေဇာတို႔သည္
တစ္ႀကိမ္သာေစာၾကရ၏၊အဘိညာဥ္ေဇာတို႔ကားဆိုင္ရာတန္ခိုးအမ်ိဳးမ်ိဳးကို
ျဖစ္ေစျခင္း သိရျခင္းကိစၥ ႐ွိ၏၊ထိုကိစၥကိုလည္း တစ္ႀကိမ္တည္းျဖင့္ ၿပီးစီးေအာင္ေဆာင္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ေနာက္ထပ္ျဖစ္ဖြယ္မလိုေတာ့ရကား အခါခပ္သိမ္း တစ္ႀကိမ္သာေစာၾကသည္။
[ေဆာင္ပုဒ္] ေ႐ွးဦးရခါ,အပၸနာဝယ္,
လြန္စြာအင္အား,နည္းေလ
ျငား၍,ဆက္ပြားအေန,
အပၸနာ႐ွည္ေအာင္,
အာေသသတၱိ,မရ႐ွိခဲ့၊
အဘိညာဥ္ေဇာ-တို႔သေဘာ
ကား,ႏွစ္ေလာမထပ္,တစ္
ႀကိမ္ျမတ္ျဖင့္,တပ္အပ္
ကိစၥ,ၿပီးေစၾက၍,ပဌမ
အပၸနာ,အဘိညာသည္,မွန္
စြာ တစ္ႀကိမ္ ေစာသတည္း။
မဂ္ေဇာ ဖိုလ္ေဇာ။ ။"စတၱာေရာ ပန
မဂၢဳပၸါဒါ ဧကစိတၱကၡဏိကာ၊တေတာ ပရံ ေဒြ တီဏိ ဖလစိတၱာနိ ယထာရဟံ"
ႏွင့္အညီ မဂ္စိတ္တို႔သည္ ဝရဇိန္လက္နက္မိုးႀကိဳးစက္ကဲ့သို႔ တစ္ႀကိမ္သာျဖစ္႐ိုး႐ွိ၏၊ထိုမဂ္တစ္ႀကိမ္ေစာၿပီးေနာက္
ဖိုလ္ေဇာ(၂)ႀကိမ္(၃)ႀကိမ္ျဖစ္၏၊"ယထာရဟံ"ဟုဆိုေသာေၾကာင့္ မနၵပညပုဂၢိဳလ္၌(၂)ႀကိမ္,တိကၡပညပုဂၢိဳလ္၌(၃)ႀကိမ္ေစာသည္၊ ထင္႐ွားေစအံ့-သမာပတ္ဝင္စားခိုက္ မဟုတ္ေသာ ပကတိ႐ိုးရာအခါ၌ ေဇာတို႔သည္(၇)ႀကိမ္သာအလြန္ဆံုး ေစာႏိုင္ၾက၏၊အပၸနာေဇာဝါရတုန္းက ျပခဲ့သည့္အတိုင္း မနၵပညပုဂၢိဳလ္၌ ပရိကံ ဥပစာ အႏုလံု ေဂါၾတဘုဟု ဥပစာရသမာဓိေဇာက(၄)ႀကိမ္ေစာခဲ့ၿပီ၊ထို႔ေနာက္ မဂ္တစ္ႀကိမ္ ဖိုလ္(၂)ႀကိမ္ဆို
လ်ွင္(၇)ႀကိမ္ျပည့္၏၊ တိကၡပညပုဂၢိဳလ္
၌ ဥပစာ အႏုလံု ေဂါၾတဘုဟု(၃)ႀကိမ္
သာေစာခဲ့ေသး၏၊ထို႔ေနာက္ မဂ္တစ္ႀကိမ္ ဖုိလ္(၃)ႀကိမ္ေစာမွ (၇)ႀကိမ္ျပည့့္၏၊ထို႔ေၾကာင့္"ေဒြ တီဏိ ဖလစိတၱာနိ ယထာရဟံ ဥပၸဇၨနၱိ"ဟုမိန္႔ေတာ္မူသည္။
ဝိသုဒၶိမဂ္။ ။သတၱစိတၱပရမာ စ ဧကာ
ဝဇၨနဝီထိ၊တသၼာ ယႆ ေဒြ အႏုေလာမာနိ(ဥပစာႏွင့္အႏုလံု),တႆ တတိယံ ေဂါၾတဘု,စတုတၳံ မဂၢစိတၱံ, တီဏိ ဖလစိတၱာနိ ေဟာနၱိ၊ယႆ တီဏိ အႏုေလာမာနိ (ပရိကံ ဥပစာ အႏုလံု),တႆ စတုတၳံ ေဂါၾတဘု,ပဥၥမံ
မဂၢစိတၱံ,ေဒြ ဖလစိတၱာနိ ေဟာနၱိ၊ ေတန
ဝုတၱံ "ေဒြ တီဏိ ဝါ ဖလစိတၱာနိ ဥပၸဇၨနၱီ"
တိ။
❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀
နိေရာဓသမာပတ္
✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔
နိေရာဓသမာပတၱိကာေလ ဒြိကၡတၱံဳ
စတုတၳာ႐ုပၸဇဝနံ ဇဝတိ၊တေတာ ပရံ
နိေရာဓံ ဖုသတိ၊ဝု႒ာနကာေလ စ
အနာဂါမိဖလံ ဝါ အရဟတၱဖလံ ဝါ
ယထာရဟေမကဝါရံ ဥပၸဇၨိတြာ နိ႐ုေဒၶ
ဘဝဂၤပါေတာဝ ေဟာတိ။
နိေရာဓသမာပတၱိကာေလ။ ။နိ႐ုဇၥ် နံ
နိေရာေဓာ,သမာပဇၨနံ သမာပတၱိ
နိေရာဓႆ သမာပတၱိ,နိေရာဓသမာပတၱိ,နိေရာဓသမာပတၱိယာ ကာေလာ နိေရာဓသမာပတၱိကာေလာ၊
ဤသဒၵါနည္းအရ စိတ္ ေစတသိက္ စိတၱ႐ုပ္တို႔အခိုက္အတန္႔မ်ွ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေနျခင္းကို"နိေရာဓသမာပတ္သို႔ေကာင္းး
စြာေရာက္သည္"ဟုေခၚ၏၊ထိုထိုသမာပတ္သို႔ေရာက္လိုေသာအခါ
မ်ားေသာအားျဖင့္ လူသူကင္းျပတ္ ဆိတ္ၿငိမ္ရာအရပ္သို႔ ဝင္ေရာက္ရ၏၊ထိုထုိသမာပတ္ျဖင့္ေနျခင္းသည္ စ်ာနလာဘီ အရိယာပုဂၢိဳလ္၏ စည္းစိမ္
ခံစားျခင္းတစ္မ်ိဳးပင္ျဖစ္၏၊အင္မတန္
ခ်မ္းသာ၏၊ထိုသို႔ ဆိတ္ၿငိမ္ရာအရပ္သို႔
ဝင္ေရာက္၍ခံစားျခင္းကိုပင္"သမာပတ္ဝင္စားသည္"ဟု ျမန္မာတို႔ ေခၚစမွတ္ျပဳၾက၏၊ဝင္ေရာက္ခံစားမႈကို
"ဝင္စား"ဟုဆိုသည္။ [နိေရာဓသမာပတၱိကာေလ၌သမာပတ္ဝင္စားခိုက္ကိုမယူဘဲ,ဝင္စားခါနီးအခါ
ကို သမီပ်ဴစာအားျဖင့္ယူပါ၊ထို႔ေၾကာင့္
"ဒြိကၡတၱံဳ စတုတၳာ႐ုပၸဇဝနံ ဇဝတိ"ဟု
ဆိုသည္၊"နိေရာဓသမာပတ္ဝင္စားခါနီး
၌ စတုတၳအာ႐ုပၸေဇာတို႔သည္(၂)ႀကိမ္
ေစာ၏"ဟူလို၊ဤမွေနာက္၌မွတ္ဖြယ္ကို ဝီထိခန္း၌ သိရလတၱံ ့။]
အနာဂါမိဖလံ ဝါ အရဟတၱဖလံ ဝါ။ ။
ဤႏွစ္ပုဒ္ကို ယထာရဟေမကဝါရံ ဥပၸဇၨတြာ နိ႐ုေဒၶဝယ္ နိ႐ုေဒၶ
၌ စာစပ္ရမည္၊ထိုသို႔ စပ္ရာ၌ သဒၵထံုးစံမွာ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment