Saturday, July 16, 2016

ဝီထိပိုင္း ******** စာ - ၂၅၂ ၂၅၃ ၂၅၄ ၂၅၅ ၂၅၆ သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ စာ_ ၂၅၂ အမွာ ။ ။ "ဒြ တၱႎသ သုခ ပုည မွာ" စေသာ ဂါထာ တို႔၌ အၾကမ္းသ႐ုပ္ကို အေျချပဳ သျဂႋဳဟ္ ၌ ျပခဲ့ၿပီ၊ ယခု ျပအပ္လတၱံ႕သည့္ အတိုင္းလည္း အႏုစိတ္ ၍ မွတ္လ်ွင္ အပၸနာ ဝီထိ သြားကို မ်ားမ်ား ႀကီး နားလည္ဖြယ္ ရိွေသာေၾကာင့္ အႏုစိတ္ ၍ ခြဲျခားျပဦးအ့ံ။ ပုထုဇဥ္ ၏ မဟာကုသိုလ္ ေဇာေနာင္ အပၸနာ ေဇာ ။ ။ တိဟိတ္ ပုထုဇဥ္ အျဖစ္၌ မဟဂၢဳတ္ ကုသိုလ္ စ်ာန္ (၉) ပါးလံုးကို ရႏိုင္၏၊ ေသာတာပတၱိမဂ္ အက်ယ္ (၅) ပါးကို ရႏိုင္၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ တိဟိတ္ ပုထုဇဥ္ ၏ မဟာကုသိုလ္ ဉာဏသမၸယုတ္ ေဇာ (၄) ပါးတြင္ တစ္ပါးပါး ေနာင္ မဟဂၢဳတ္ ကုသိုလ္ ေဇာ ၉ ,ေသာတာပတၱိမဂ္ ေဇာ (၅) , ေပါင္းစား (၁၄) ပါးေသာ အပၸနာ ေဇာ မ်ား ေစာခြင့္ရိွသည္ ၊ ေသာမနႆ ဥေပကၡာ အားျဖင့္ ခြဲစိတ္ျပန္လ်ွင္ တိဟိတ္ ပုဂိၢဳလ္ ၏ မဟာကုသိုလ္ ေသာမနႆ ဉာဏသမၸယုတ္ ေဇာ ႏွစ္ပါးတြင္ တစ္ပါးပါး ေနာင္ ပဌမစ်ာန္, ဒုတိယစ်ာန္, တတိယစ်ာန္, စတုတၳစ်ာန္ ဟူေသာ ႐ူပကုသိုလ္ စ်ာန္ (၄), ေသာတာပတၱိမဂ္ ကုသိုလ္ စ်ာန္ (၄). , ေပါင္း (၈) ပါးေသာ အပၸနာ ေဇာမ်ား ေစာခြင့္ရိွ၏၊ ထို ပုဂၢိဳလ္၏ မဟာကုသိုလ္ ဥေပကၡာ သဟဂုတ္ ဉာဏသမၸယုတ္ ေဇာ ႏွစ္ပါးတြင္ တစ္ပါးပါး ေနာင္ ႐ူပကုသိုလ္ ပဥၥမစ်ာန္ ၁ , အ႐ူပကုသိုလ္စ်ာန္ (၄) , ေသာတာပတၱိမဂ္ ပဥၥမစ်ာန္ (၁) , ေပါင္း (၆) ပါးေသာ အပၸနာ ေဇာမ်ား ေစာခြင့္ရိွ၏၊ [ပုထုဇဥ္ သႏၱာန္၌ ေသာတာပတၱိဖိုလ္စိတ္ ျဖစ္ခြင့္မရိွ၊ ေသာတာပတၱိမဂၢ႒ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ၿပီးမွ ေသာတာပတၱိဖိုလ္ကို ရႏိုင္သည္။] ေသာတာပန္ ၏ မဟာကုသိုလ္ ေနာင္ အပၸနာ ။ ။ ေသာတာပတၱိဖလ႒ပုဂၢိဳလ္ အျဖစ္၌ မဟဂၢဳတ္ ကုသိုလ္ စ်ာန္ (၉) ပါးကို ရႏိုင္၏၊ ဖလသမာပတ္ ဝင္စားေသာအခါ ေသာတာပတၱိဖိုလ္ေဇာ (၅) ပါးလည္း ေစာႏိုင္၏၊ တိုးတက္၍ အားထုတ္ လ်ွင္ အထက္ သကဒါဂမ္မိမဂ္ေဇာ (၅) ပါး ကိုလည္း ရႏိုင္၏၊ [သကဒါဂါမိဖိုလ္ေဇာကိုကား ေသာတာပန္ဘဝ၌ မရ, သကဒါဂါမိမဂၢ႒ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္ၿပီးမွ ရသည္၊] ထို႔ေၾကာင့္ ေသာတာပတၱိဖလ႒ပုဂၢိဳလ္ ၏ မဟာကုသိုလ္ ဉာဏသမၸယုတ္ (၄ )ပါးတြင္ တစ္ပါးပါး ေနာင္ အပၸနာ ေဇာမ်ား (၁၉) ပါး ေစာႏိုင္ခြင့္ ရိွသည္။ ေသာမနႆ ဥေပကၡာ အားျဖင့္ ခြဲစိတ္ျပန္လ်ွင္ ထို ပုဂိၢဳလ္ ၏ မဟာကုသိုလ္ ေသာမနႆ ဉာဏသမၸယုတ္ ေဇာ (၂) ပါးေနာင္ ေသာမနႆ သဟဂုတ္ ျဖစ္ေသာ ေအာက္႐ူပ ကုသိုလ္စ်ာန္ (၄) , ေသာတာပတၱိဖိုလ္စ်ာန္ (၄) , သကဒါဂါမိမဂ္စ်ာန္ (၄) , ေပါင္း (၁၂) ပါးေသာ အပၸနာ ေဇာမ်ား ေစာႏိုင္၏၊ ထို ပုဂၢိဳလ္၏ မဟာကုသိုလ္ ဥေပကၡာ သဟဂုတ္ ဉာဏသမၸယုတ္ ေဇာ ႏွစ္ပါးေနာင္ ႐ူပကုသိုလ္ ပဥၥမ စ်ာန္ (၁) , အ႐ူပကုသိုလ္ (၄) , ေသာတာပတၱိဖိုလ္ ပဥၥမ စ်ာန္ (၁) , သကဒါဂါမိမဂ္ ပဥၥမစ်ာန္ (၁) , ေပါင္း (၇) ပါးေသာ အပၸနာ ေဇာမ်ား ေစာခြင့္ ရိွသည္။ --------------------------- တဒါရမဏနိယာမ စာ_ ၂၅၃ သကဒါဂမ္ ၏ မဟာကုသိုလ္ေနာင္ အပၸနာ ။ ။ သကဒါဂါမိဖလ႒ပုဂၢိဳလ္၏ မဟာကုသိုလ္ ဉာဏသမၸယုတ္ ေဇာမ်ား ေနာင္လည္း ဤနည္း အတိုင္း မဟဂၢဳတ္ ကုသိုလ္ စ်ာန္ (၉) ပါး, သမာပတ္ ဝင္စားသည့္အခါ သကဒါဂါမိဖိုလ္ေဇာ (၅) , အထက္မဂ္ကို ရသည့္အခါ အနာဂါမိမဂ္ေဇာ (၅) , ေပါင္း (၁၉) ပါး ေစာႏိုင္၏၊ ေသာမနႆ ဥေပကၡာ အားျဖင့္ လည္း ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ပါ။ အနာဂါမ္ ၏ မဟာကုသိုလ္ ေနာင္ အပၸနာ ။ ။ အနာဂါမိဖလ႒ပုဂၢိဳလ္၏ မဟာကုသိုလ္ ဉာဏသမၸယုတ္ ေဇာမ်ား ေနာင္လည္း ဤနည္း အတိုင္းပင္ မဟဂၢဳတ္ ကုသိုလ္ စ်ာန္ (၉) ပါး, သမာပတ္ ဝင္စားေသာအခါ အနာဂါမိဖိုလ္ေဇာ (၅) , အထက္မဂ္ကို ရေသာအခါ အရဟတၱမဂ္ ေဇာ (၅) , ေပါင္း (၁၉) ပါး ေစာႏိုင္၏၊ ေသာမနႆ ဥေပကၡာ အားျဖင့္ ခြဲျခား စိတ္ျဖာပါ။ ရဟႏၱာ ၏ မဟာႀကိယာ ေနာင္ အပၸနာ ။ ။ ရဟႏၱာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ၏ သႏၱာန္၌ မဟဂၢဳတ္ ႀကိယာစ်ာန္ (၉) ပါး ျဖစ္ႏိုင္၏၊ ဖလသမာပတ္ ဝင္စားေသာအခါ အရဟတၱဖိုလ္ေဇာ (၅) ပါးတြင္ ထိုက္သင့္သလို တစ္ပါးပါး ျဖစ္၏၊ အထက္မဂ္ကိုကား တိုးတက္ ရဖြယ္မရိွၿပီ၊မိမိ ရအပ္ၿပီးေသာ မဂ္လည္း စိတၱကၡဏ တစ္ခ်က္ျဖင့္ ဆိုင္ရာကိစၥအားလံုး ၿပီးဆံုး ေစခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ထပ္မံ၍ ျဖစ္ခြင့္မရိွ၊ ထို႔ေၾကာင့္ ရဟႏၱာ ၏ မဟာႀကိယာ ဉာဏသမၸယုတ္ ေဇာ (၄) ပါးတြင္ တစ္ပါးပါး ေနာင္ မဟဂၢဳတ္ ႀကိယာ (၉) ပါးႏွင့္ အရဟတၱဖိုလ္ေဇာ (၅) ပါး ေပါင္း (၁၄) ပါးသာ ေစာခြင့္ ရိွ၏၊ ေသာမနႆ ဥေပကၡာ အားျဖင့္ ခြဲစိတ္ျပန္လ်ွင္ မဟာႀကိယာ ေသာမနႆ ဉာဏသမၸယုတ္ ေဇာ (၂ )ပါးတြင္ တစ္ပါးပါး ေနာင္ ပဌမစ်ာန္ ဒုတိယစ်ာန္ တတိယစ်ာန္ စတုတၳစ်ာန္ ျဖစ္ေသာ ႐ူပႀကိယာစ်ာန္ (၄) , အရဟတၱဖိုလ္ေဇာ (၄) , ေပါင္း (၈) ပါးသာေစာခြင့္ရိွ၏၊ ဥေပကၡာ ဉာဏသမၸယုတ္ ေနာက္၌ကား ႐ူပႀကိယာပဥၥမစ်ာန္ (၁) , အ႐ူပႀကိယာစ်ာန္ (၄) , အရဟတၱဖိုလ္ ပဥၥမစ်ာန္ (၁) , ေပါင္း (၆) ပါးေသာ အပၸနာ ေဇာမ်ား ေစာခြင့္ ရိွသည္။ ~~~~~~~~ တဒါရမဏနိယာမ ************** သဗၺထာပိ ပေနတၳ အနိေ႒ အာရမေဏ အကုသလဝိပါကာေနဝ ပဥၥဝိညာဏသမၸဋိစၦနသႏၱီရဏတဒါရမနာနိ၊ ဣေ႒ ကုသလဝိပါကာနိ၊ အတိဣေ႒ ပန ေသာမနႆ သဟဂတာေနဝ သႏၱီရဏတဒါရမဏာနိ။ အမွာ ။ ။ "သဗၺထာပိ ပေနတၳ " ဟု အခ်ိဳ႕စာရိွ၏၊ ေ႐ွးဋီကာတို႔၌ "သဗၺတၳာပီတိ ပဥၥဒြါရ မေနာဒြါေရပိ" ဟု ဖြင့္၏၊ ထို ဋီကာတို႔ အလို ပေနတၳ ဟု ရိွပံုမရ, "သဗၺထၳာပိ ပန အနိေ႒" ဟု ရိွဟန္ တူသည္။ "ပေနတၳ " ဟု ရိွလ်ွင္ သဗၺထာပိ ဟုသာ ++++++++++++++++++++++++ သၿဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ စာ_ ၂၅၄ ရိွထိုက္ေသာေၾကာင့္ "ဧတၳ _ ဤပဥၥဒြါရ၌၊ သဗၺထာပိ _ အတိမဟႏၱ မဟႏၱစေသာ အလံုးစံု ေသာ အျပား အားျဖင့္ လည္း" ဟု အေျချပဳ၌ အနက္ေပးခဲ့ပါသည္။ ဣ႒ာရံု အနိ႒ာရံု ။ ။ ပဥၥဝိညာဏ္အစ တဒါရံု အဆံုးရိွေသာ ဝိပါတ္ စိတ္မ်ား၏ ကုသလဝိပါတ္ ျဖစ္ရျခင္း , အကုသလဝိပါတ္ ျဖစ္ရျခင္း, ေသာမနႆ ႏွင့္ ယွဥ္ရျခင့း, ဥေပကၡာ ႏွင့္ ယွဥ္ရျခင္း တို႔မွာ ဣ႒ အတိဣ႒ အနိ႒ာရံု မ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္၍ ျဖစ္ၾကရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေတြ႔ျမင္သမ်ွ အာရံုတို႔၌ ဣ႒ာရံု ပဲ အနိ႒ာရံု ပဲဟု ကြဲကြဲျပားျပား ခြဲျခား ႏိုင္ဖို႔ ေ႐ွးဦးစြာ အေရးႀကီး၏၊ ထိုသို႔ ခြဲျခားရာ၌ "ဣ႒ာနိ႒ာရမဏံ ပန ပါဋိေယကၠံ ဝိဘတၱံ အတၳီတိ၊ ကႆ ဝေသန ဝိဘတၱံတိ၊ မဇၥ်ိမကသတၱႆ" ဟု ခႏၶဝိဘဂၤ႒ကထာ၌ ဆို၏၊ ဆိုလိုရင္းကား _"ျပည့္႐ွင္မင္းစေသာ အထက္တန္း လူ (နတ္)တို႔သည္ ႐ိုး႐ိုး ထမင္း ဟင္းလ်ာ စသည္ကိုပင္ (ဣ႒ျဖစ္ပါလ်က္) မႏွစ္သက္ႏိုင္ၾက၊ အလြန္ေအာက္က်ေသာလူ (တိရစၧာန္ )တို႔ကား ထမင္းသိုး ဟင္းပုပ္မ်ားကိုပင္ (အနိ႒မွန္ပါလ်က္) ဣ႒ ထင္ေနၾက၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဣ႒ အနိ႒အာရံုကို အလတ္တန္းစား လူအမ်ား၏ အလိုအားျဖင့္ ခြဲျခား ရမည္ဟု ဆိုလိုသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ အလတ္တန္းစား လူတို႔၏ အလိုအားျဖင့္ ေကာင္းေသာ ႐ူပ, သဒၵ, စသည့္ အာရံုမ်ား သည္ ဣ႒တည္း၊ ေတြ႔ၾကံဳခဲလွေသာ ဘုရား႐ွင္ ၏ အဆင္းေတာ္ အသံေတာ္ စသည္ႏွင့္ ေယာက်ၤား မိန္းမတို႔ ၏ အလြန္ ေကာင္းေသာ အဆင္း အသံ စသည္ကား အတိဣ႒ တည္း၊ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္ အေလာင္းေကာင္ႏွင့္ မေကာင္းဆိုး၀ါး ေသာ အသံ အနံ႔ အရးာ အေတြ႔တို႔သည္ အနိ႒တည္းဟု ခြဲျခား ရာ၏၊ [ဣစၦိတဗၺံ _ အလိုရိွထိုက္ ႐ွာမွီးထိုက္၏၊ ဣတိ _ ထို႔ေၾကာင့္ ၊ ဣ႒ံ _ မည္၏၊ န+ဣ႒ံ အနိ႒ံ_ ဣ႒မဟုတ္, (ဣ႒၏ ေျပာင္းျပန္ )။] ေထရဝါဒ ။ ။ ျပခဲ့ေသာ ဣ႒ အနိ႒ အခြဲ သည္ အ႒ကထာလာ သမာနဝါဒတည္း၊ တိပိဋက စူဠာဘယေထရ္ကား "ဣ႒ာနိ႒ံ နာမ ဝိပါကဝေသေနဝ ပရိစၦိႏၷံ" ဟု ဆို၏၊ ဆိုလိုရင္းကား _ ဣ႒ာရံု အနိ႒ာရံု ျဖစ္ေၾကာင္း ကို ဝိပါတ္စိတ္ျဖင့္ ပိုင္းျခား ရမည္၊ ဣ႒ာရံု ႏွင့္ေတြ႔လ်ွင္ (ေဇာမွာ ေသာမနႆ ဥေပကၡာ ေဒါမနႆ ေစာခ်င္ရာ ေစာပါေစ ) ပဥၥဝိညာဏ္ စေသာ ဝိပါတ္စိတ္မွာ ဧကန္ ကုသလဝိပါတ္ သာတည္း၊ အနိ႒ာရံု ႏွင့္ ေတြ႔လ်ွင္ အကုသလဝိပါတ္ သာတည္း၊ တိတၳိတို႔သည္ ဘုရား တရား သံဃာ ႏွင့္ မဟာေစတီစသည္ကို ျမင္ရ ၾကားရလ်ွင္ မ်က္စိ ႏွင့္ နားကို ပိတ္လ်က္ ေဒါသ ထြက္ၾက၏၊ သို႔ရာဝယ္ ထို အတိဣ႒ာရံုျဖစ္ေသာ ဘုရား စသည္ကို ျမင္ရ ၾကားရျခင္းသည္ ေ႐ွးကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ ျဖစ္ရကား ကုသလဝိပါတ္ စိတ္မ်ား ျဖစ္၏၊ ဒိ႒ိဝိပၸလႅာသေၾကာင့္သာ အတိဣ႒ာရံုကို အနိ႒ာရံု ထင္လ်က္ ေဒါသေဇာ ေစာၾက႐ွာေလသည္။ +++++++++++++++++++++ ဣ႒ အနိ႒ အခြဲ စာ_ ၂၅၅ ထို႔ျပင္ ရြာဝက္တို႔သည္ မစင္နံရလ်ွင္ အလြန္ ေပ်ာ္ရႊၾက၏၊ သို့ေသာ္ မစင္ကို ျမင္ရ နံရ စားရ ေတြ႔ထိရမူွတို႔မွာ အကုသလဝိပါတ္ တို႔ ခ်ည္းသာတည္း၊ အကုသိုလ္ ကံႀကီးက ဖန္တီး လိုက္သည့္ အတြက္ အနိ႒ာရံု ကို ဣ႒ာရံု ထင္ကာ ေပ်ာ္ရႊင္အားရ ေသာမနႆ ေဇာ ေတြ ေစာ ႏိုင္ၾကသည္၊ သခင္တို႔က ဖြဲ႔တုပ္၍ ေကာင္းျမတ္ေသာ အိပ္ရာေပၚ၌ တင္ထားအပ္ေသာ ဝက္ႀကီးသည္ စိတ္မသက္သာ ေအာ္ျမည္႐ွာ၏၊ သို႔ေသာ္ ေကာင္းျမတ္ေသာ အိပ္ရာ ကို ေတြ႔ထိရမူွမွာ ကုသလဝိပါတ္ သာတည္း၊ မ်ိဳးဇာတ္အလိုက္ အကုသိုလ္ ကံေၾကာင့္သာ သညာဝိပလႅာသ ျဖစ္လ်က္ ေဒါသ ေဒါမနႆ ေဇာ ေစာကာ ေအာ္ျမည္႐ွာေလသည္၊ ဤသို႔လ်ွင္ "ဣ႒ာရံု အနိ႒ာရံု အျဖစ္ကို ဝိပါတ္စိတ္ျဖင့္ ခြဲျခား ရမည္, ေဇာျဖင့္ မခြဲျခားရ" ဟု မိန္႔ဆိုအပ္ေသာ ေထရဝါဒ ကို အ႒ကထာ ဆရာလည္း ေထာက္ခံ ဖြင့္ျပေပသည္။ ထိုမွတစ္ပါး ဒြါရ ႏွင့္ စပ္သျဖင့္လည္း ဣ႒ အနိ႒ အခြဲ ကို မွတ္သင့္ေသး၏၊ ခ်ဲ႕ဦးအံ့ _ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္းေပ်ာင္း အေတြ႔ေကာင္းေသာ မစင္သည္ ကာယဒြါရ ၌ ဣ႒, စကၡဳဒြါရ ဃာနဒြါရ တို႔၌ အနိ႒ တည္း၊ ပတၱျမား ျဖင့္ ဦးေခါင္း ကို ေပါက္ခြဲရာ၌ ထို ပတၱျမား ကို ျမင္ရေသာ စကၡဳဒြါရ ၌ ဣ႒, အထိခံရေသာ ကာယဒြါရ၌ အနိ႒တည္း၊ အခ်ိဳ႕ဝတၳဳမ်ားကား ကာလ အလိုက္ ဣ႒ အနိ႒ ကြဲျပားေသး၏၊ ခ်ဲ႕ဦးအံ့ _ မီးသည္ ခ်က္ျပဳတ္လိုရာအခါ ေဆာင္းအခါတို႔၌ ဣ႒ , ေႏြအခါ၌ အနိ႒ တည္း၊ ေရသည္ ေသာက္လိုရာအခါ ေႏြအခါတို႔၌ ဣ႒, ေဆာင္းအခါ၌ အနိ႒ တည္း၊ အခ်ိဳ႕ပန္း၌ အဆင္းသည္ ဣ႒, အနံကား အနိ႒ တည္း၊ဤသို႔ စသည္ျဖင့္ ဣ႒ အနိ႒ အျဖစ္ကို အလတ္စား ပုဂၢိဳလ္အားျဖင့္လည္းေကာင္း, ဝိပါတ္စိတ္ အားျဖင့္ လည္းေကာင္း, ဒြါရ အားျဖင့္ လည္းေကာင္း, ကာလ အားျဖင့္ လည္းေကာင္း, အဆင္း အနံ႔ စေသာ အားျဖင့္ လည္းေကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ခြဲျခားရမည္။ [ေဆာင္] အလတ္တန္းစား, ပုဂိၢဳလ္မွန္းလ်က္, ဝိပါတ္ _ ဒြါရ, ခ်ိန္ကာလႏွင့္, ႐ူပ_ဂႏၶာ, ႏိူွင္းခ်င့္ကာျဖင့္, အနိ႒ာေလာ, ဣ႒ာေလာ, စစ္ေၾကာ ေတြ႔တိုင္းပင္။ သဘညဝ ပရိကပၸအခြဲ ။ ။ ဣ႒ အနိ႒ အာရံု ႏွစ္မ်ိဳး လံုးပင္ "သဘာဝ,ပရိကပၸ" ဟု ႏွစ္မ်ိဳး စီ ကြဲျပားျပန္၏၊ အလတ္တန္းစား ပုဂိၢဳလ္ ၌ ဝိပါတ္ ဒြါရ ကာလ စသည္တို႔ျဖင့္ ခြဲျပအပ္ခဲ့ေသာ အာရံုမ်ား သည္ သဘာဝ ဣ႒ာရံု သဘာဝ အနိ႒ာရံု မ်ားတည္း ၊ "ပင္ကိုယ္သေဘာအတိုင္း အလိုရိွထိုက္/ မရိွထိုက္ေသာ အာရံုမ်ား" ဟူလို၊ အထက္တန္း ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ သလိပ္ သည္းေျခ ေသြးေလေဖာက္ျပန္ေနေသာ ဂိလာန, အ႐ူး စသူတို႔က ဣ႒ာရံု ကို မလိုလားႏိုင္ၾက၊ ေကာင္းမြန္ေသာ အစာအာဟာရကိုပင္ ဂိလာနစသူတို႔က အနိ႒ာရံု ဟုသာ ထင္မွတ္ၾကေလသည္၊ ထိုသူတို႔ ထင္မွတ္အပ္ေသာ ဣ႒ာရံု သည္ ပရိကပၸအနိ႒ာရံုမည္၏၊"သူတို႔၏ စိတ္အၾကံအားျဖင့္ အနိ႒ာရံု " ဟူလို၊ က်ီး လင္းတ စသည္တို႔ ႏွင့္ ယခင္ ဂိလာန အ႐ူးစသူတို႔သည္ မစင္, +++++++++++++++++++++ သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ စာ_၂၅၆ ေခြးေကာင္ပုပ္, မေကာင္းေသာ အစာ, အဝတ္စုတ္ စေသာ အနိ႒ာရံု ကို ဣ႒ာရံု ဟု ထင္မွားၾကျပန္၏။ ထို ထင္မွားအပ္ေသာ အနိ႒ာရံု မ်ားသည္ ပရိကပၸဣ႒ာရံု မည္၏၊ နတ္သမီး စေသာ အတိဣ႒ာရံုမ်ားကို ဘုန္းကံ နည္းပါးသူတို႔၌ အနိ႒ာရံု ထင္မွတ္လ်က္ မူးေမ့ေတြေဝျခင္း , ဘုရား႐ွင္ စေသာ အတိဣ႒ာရံု ကိုပင္ ဒိဠိ ဝိပလႅာသ ျဖစ္ေနၾကေသာ တိတၳိ စသူတို႔က အနိ႒ာရံု ဟု ထင္မွတ္ျခင္း စသည္တို႔လည္း ပရိကပၸအနိ႒ာရံုမ်ားပင္တည္း။ ဝိပါတ္အမွန္ ။ ။ ဝိပါတ္ စိတ္ တို႔၌ အာရံု အားေလ်ာ္စြာ ေသာမနႆ ဥေပကၡာ ေဝဒနာ ယွဥ္ပံုျမဲသည္ကို "ဝိပါတ္အမွန္ " ဟု ေခၚ၍, ေဇာစိတ္တို႔၌ အာရံု အားေလ်ာ္စြာ ေဝဒနာ ယွဥ္ပံု မျမဲသည္ကို "ေဇာအျပန္" ဟု ေျပာစမွတ္ ျပဳၾကသည္၊ ခ်ဲ႕ဦးအံ့ = သဘာဝဣ႒ာရံု အတိဣ႒ာရံု မ်ားကို ေ႐ွးကုသိုလ္ ကံ ေၾကာင့္သာ ေတြ႔ၾကံဳရေသာေၾကာင့္ သဘာဝဣ႒ာရံု ႏွင့္ ေတြ႔ၾကံဳေသာအခါ ကုသလဝိပါတ္ ဥေပကၡာ သဟဂုတ္ သႏၱီရဏ တဒါရံု မ်ားျဖစ္၍, သဘာဝအတိဣ႒ာရံုႏွင့္ ေတြ႔ၾကံဳေသာအခါ ကုသလဝိပါတ္ ေသာမနႆ သႏၱီရဏ တဒါရံု မ်ား ျဖစ္ၾက၏၊ သဘာဝအနိ႒ာရံုႏွင့္ ေတြ႔ၾကံဳေသာအခါ ၌ကား အကုသလဝိပါတ္ ဥေပကၡာ သဟဂုတ္ သႏၱီရဏ တဒါရံု မ်ား ျဖစ္ၾကသည္၊ (ပဥၥဝိညာဏ္ သမၸဋိ စၦိဳင္း တို႔မွာ ေဝဒနာ အားျဖင့္ အကြဲအျပား မရိွ၊) ဤသို႔ ဝိပါတ္ စိတ္မ်ား၌ အာရံုအလိုက္ ေဝဒနာ ယွဥ္ပံု မွန္ေၾကာင္း ကို ရည္သန္၍ "ဝိပါတ္ အမွန္" ဟု ေျပာစမွတ္ ျပဳၾကသည္၊ "သဗၺထာပိ ပေနတၳ အနိေ႒ ၊ေပ၊ ေသာမနႆသဟဂတာေနဝ"ဟူေသာ သျဂႋဳဟ္ ၌လည္း ဤအဓိပၸါယ္မ်ားပါဝင္သည္။ ေဇာအျပန္ ။ ။ သိတ္ေဖာက္ျပန္မူွဟူေသာ စိတၱဝိပလႅာသ, အမွတ္မွားမူွဟူေသာ သညာဝိပလႅာသ, အယူမွားမႉဟူေသာ ဒိဠိဝိပလႅာသ မကင္းၾကေသာ ပုထုဇဥ္ ႏွင့္ ေ႐ွ႕ ဝိပလႅာသ ႏွစ္မ်ိဳး မကင္းေသးေသာ ေသကၡပုဂၢိဳလ္တို႔ သႏၱာန္၌ ျဖစ္ေလ့ရိွေသာ ကုသိုလ္ေဇာ အကုသိုလ္ ေဇာ မ်ားသည္ တခါတရံ အာရံု အားေလ်ာ္စြာ အတိဣ႒ာရံု ၌ ေသာမနႆ ေဇာ ဣ႒မဇၥ်တၱာရံု၌ ဥေပကၡာေဇာ , အနိ႒ာရံု ၌ ေဒါသေဇာ ျဖစ္ေလ့ရိွ၏၊ တစ္ခါတစ္ရံ ၌ကား ထိုဝိပလႅာသတို႔ေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း , အနိ႒ာရံု ကို ခင္မင္ႏွစ္သက္ဖို႔ရာ အကုသိုလ္ ကံ ပါလာေသာေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း , ဘုရားစေသာ အတိဣ႒ာရံု၌ တိတၳိ တို႔မွာ ေဒါသေဇာ ေစာၾကေလ၏၊ မစင္ ေခြးေကာင္ပုပ္ စေသာ အနိ႒ာရံု ၌ က်ီး လင္းတ တို႔မွာ ေသာမနႆ ေဇာ ေစာၾက၏၊ ထို ဘုရား စေသာ အတိဣ႒ာရံု ႏွင့္ အနိ႒ာရံု တို႔၌ပင္ အခ်ိဳ႕ စိတ္ေဖာက္ျပန္ေနေသာ အ႐ူးစသူတို႔မွာ ဥေပကၡာ ေဇာ ေစာၾက၏၊ ဤသို႔လ်ွင္ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ေဇာတို႔၏ အာရံုသေဘာကို အခါခပ္သိမ္း မလိုက္ေရာဘဲ ေဝဒနာ ယွဥ္ပံု ဗေလာင္းဗလဲ ျဖစ္ဟန္ကို ရည္သန္၍ "ေဇာအျပန္ " ဟု ေျပာစမွတ္ ျပဳၾကေလသည္။ ++++++++++++++++++++++++- mmoo

No comments:

Post a Comment