Saturday, July 16, 2016
ဝီထိပိုင္း
..............
စာ- ၂၅၇ ၂၅၈ ၂၅၉ ၂၆၀ ၂၆၁
ရဟႏၱာ၌ တဒါရံုျဖစ္ပံု
စာ_၂၅၇
[ေဆာင္] ဣ႒ာနိ႒, တိဣ႒တို႔, ေတြ႔ရေသာအခါ,ေဝဒနာကား, ဝိပါကတံု, အာရံုသေဘာ, ျမဲလိုက္ေရာ၏၊ ေဇာ ေစာခ်ိန္က်, ထိုခဏမူ, မုခ်ဆက္ဆက္, မွန္မထြက္၍, ဝိပါတ္ အမွန္, ေဇာ အျပန္သည္, က်မ္းဂန္ မိန္႔ခြန္း အစဥ္တည္း။
ဣ႒အနိ႒ေရာေရာ၌ အာရံုယူပံု။ ။ အရာဝတၳဳ တစ္ခု၌ကား ဣ႒ အနိ႒ ေရာလ်က္ ရိွတက္၏၊ ထို႔သို႔ ေရာေနရာ၌ ထင္႐ွားေသာ အာရံုကို သာ အာရံုျပဳႏိုင္ေပသည္၊ ဥပမာ _ ဆင္ပ်ံေတာ္ ျမင္းပ်ံေတာ္ ရတနာတို႔၌ ပဋိသေႏၶ က အဟိတ္ပဋိသေႏၶ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မူလ အထည္ကိုယ္ ပံုသ႑ာန္သည္ ဧကန္ အနိ႒ာရံု တည္း၊ သို႔ေသာ္ ပဝတၱိ အက်ိဳးကို ေပးမည့္ ကုသိုလ္ ကံ ေၾကာင့္ လွပေသာ အေရအဆင္း အသံ စသည္တို႔ ျဖစ္ေပၚလာျပန္သျဖင့္ ထို ပဝတၱိကမၼဇ ဣ႒႐ုပ္ေတြက မူလ အနိ႒ာရံု ကို ဖံုးလႊမ္း လ်က္ရိွ၏၊ ႏွီးျဖင့္ ျပဳလုပ္၍ ႏြားေခ်း သုတ္အပ္ေသာ အ႐ုပ္ကေလး၌ ပိုးဖဲ ကတၱီပါစေသာ ဣ႒ာရံု ေတြ မြမ္းမံ ခ်ယ္လွယ္ထားသကဲ့သို႔တည္း၊ ဤကဲ့သို႔ ဣ႒ ႏွင့္ အနိ႒ ေရာေႏွာ၍ ေနရာဝယ္ ျမင္ရ ၾကားရသူတို႔၏ စကၡဳဝိညာဏ္ စသည္တို႔မွာ အေပၚယံ ဣ႒ာရံု မ်ားကိုသာ အာရံုျပဳရသျဖင့္ ကုသလဝိပါတ္ ေတြသာ ျဖစ္ခြင့္ရိွၾကေတာ့သည္၊ မူလ ဣ႒ျဖစ္ေသာ လူ႔ခႏၶာကိုယ္ဝယ္ မဖြယ္မရာ ႏူနာစသည္ စြဲကပ္ ေနရာ၌ အနိ႒ာရံု ကိုသာ အာရံုျပဳ ရပံုကို လည္း ခ်ဲ႕ထြင္ ၾကည့္ပါ။
ရဟႏၱာသႏၱာန္၌ တဒါရံု
*****************
တတၳာပိ ေသာမနႆသဟဂတႀကိယဇဝနာဝသာေန ေသာမနႆ သဟဂတာေနဝ တဒါရမဏာနိ ဘဝႏၱိ၊ ဥေပကၡာသဟဂတႀကိယဇဝနာဝသာေန စ ဥေပကၡာသဟဂတာေနဝ ေဟာႏၱိ။
ဝိပါတ္လည္းမွန္ ေဇာလည္းမွန္ ။ ။ "ေသာမနႆသဟဂတႀကိယဇဝနာ ဝသာေန ၊ေပ၊ ဘဝႏၱိ" ဟူေသာ သျဂႋဳဟ္ ပါဠိ အရ ႀကိယာေဇာတို႔မည္သည္ ျပခဲ့ၿပီးေသာ ဝိပလႅာသ သံုးမ်ိဳး ကင္းၿပီးေသာ ရဟႏၱာ အ႐ွင္တို႔၏ သႏၱာန္၌ သာ ျဖစ္ေလ့ရိွေသာ ေၾကာင့္ ဝိပါတ္ မ်ား ကဲ့သို႔ အာရံုအားေလ်ာ္စြာ အတိဣ႒ာရံု ႏွင့္ ေတြ႔ၾကံဳလာလ်ွင္ ေသာမနႆ ႀကိယာေဇာ ေစာ၍ , ထို ေသာမနႆ ႀကိယာေဇာ ေနာင္ ေသာမနႆ တဒါရံု က်၏၊ ဣ႒မဇၥ်တၱာရံု အနိ႒ာရံု တို႔ႏွင့္ ေတြ႔ၾကံဳလ်ွင္ ဥေပကၡာ သဟဂုတ္ ႀကိယာေဇာ ေစာ၍ ထို ဥေပကၡာ ေဇာေနာင္ ဥေပကၡာ တဒါရံု မ်ား ျဖစ္ၾကသည္၊ ဤသို႔လ်ွင္ ႀကိယာေဇာ မ်ားလည္း ဝိပါတ္ ကဲ့သို႔ အာရံုအားေလ်ာ္စြာ ေသာမနႆ ယွဥ္မူွ ဥေပကၡာ ယွဥ္မူွ မွန္ကန္ေသာ ေၾကာင့္ "ဝိပါတ္ လည္းအမွန္, ေဇာလည္းအမွန္" ဟု မိန္႔ဆိုၾကျပန္သည္။
ပရမတၳဒီပနီ ဝါဒ ။ ။ ႀကိယာေဇာ တို႔၏ အာရံုအားေလ်ာ္စြာ ေသာမနႆ ဥေပကၡာ ေဝဒနာ ႏွင့္ ယွဥ္ရပံုကို ဤ သျဂႋဳဟ္ က်မ္းသာမက , အ႒သာလိနီ အ႒ကထာ မွာလည္း
............................
သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ
စာ_ ၂၅၈
မိန္႔ဆိုလ်က္ရိွ၏၊ထိုကဲ့သို႔ ပရမတၳဒီပနီ၏ အယူကား ဤသို႔ တည္း၊ ႀကိယာေဇာတို႔၏ အာရံုအားေလ်ာ္စြာ ေစာရပံုမွာ ပကတိ႐ိုးရာ အခါ၌သာျဖစ္၏၊ ရဟႏၱာပုဂိၢဳလ္မ်ားသည္ မိမိစိတ္ကို အစိုးတရပိုင္ႏိုင္ၾကသည္ ျဖစ္၍ အာရံုသေဘာသို႔ မလိုက္ဘဲ မိမိတို႔အလိုအတိုင္း စိတ္ကိုျပဳျပင္လိုလ်ွင္ ျပဳျပင္၍ ေဇာ ေစာႏိုင္ၾကသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရား႐ွင္သည္ ဝက္မငယ္ကို ျမင္၍ ျပံဳးေတာ္မူ၏၊ အ႐ွင္မဟာေမာဂၢလာန္သည္ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္၌ ၿပိတၱာေတြကို ျမင္၍ ျပံဳးေတာ္မူ၏၊ ထိုသို႔ျဖစ္ရာဝယ္ ဝက္မငယ္ႏွင့္ ၿပိတၱာတို႔သည္ အနိ႒ာရံု မ်ားတည္း၊ ျပံဳးေတာ္မူျခင္းကား ႀကိယာေသာမနႆေဇာမ်ား ျဖစ္၏၊ ထို႔ျပင္"ဣဓ ဘိကၡေဝ ဘိကၡဳ သေစ အာကခၤတိ ပဋိကူေလ အပၸဋိကူလသညီ ဝိဟေရယ်ႏၱိ၊ အပၸဋိကူလသညီ တတၳ ဝိဟရတိ " စသည္ျဖင့္ " ရဟႏၱာ ပုဂိၢဳလ္တို႔သည္ စက္ဆုပ္ဖြယ္အာရံုကို စက္ဆုပ္ဖြယ္ မဟုတ္ေအာင္ ႐ူွ၍ ေနလိုက ေနႏိုင္ၾက၏၊ " ဟု ေဟာေတာ္မူအပ္ေသာသုတၱန္ ပါဠိေတာ္ မ်ားကို ေထာက္လ်ွင္ ရဟႏၱာတို႔၏ ႀကိယာေဇာ မ်ားကိုလည္း အာရံုအားေလ်ာ္စြာ ေဝဒနာ မလိုက္ေရာဘဲ အလိုရိွသလို ေစာႏိုင္ခြင့္ ရိွေၾကာင္း သိသာ၏၊ သို႔အတြက္ သျဂႋဳဟ္ ႏွင့္ တကြ အဘိဓမၼာ အ႒ကထာ တို႔၌ စိတ္ကို အထူးမျပဳျပင္ဘဲ ဘာသိဘာသာ ေဇာ ေစာေသာအခါကို ရည္ရြယ္ ၍ "ႀကိယာေဇာ တ္ို႔၏ အာရံုအားေလ်ာ္စြာ ေသာမနႆေဝဒနာ ဥေပကၡာ ေဝဒနာ ႏွင့္ ယွဥ္ရမည္" ဟု ဆိုလိုသည္၊စိတ္ကို ျပဳျပင္၍ အာရံုကို ၾကည့္႐ူွဆင္ျခင္ရာ၌ကား သုတၱန္ ပါဠိေတာ္မ်ားႏွင့္ အညီ အနိ႒ာရံုကို အာရံုျပဳ၍လည္း ေသာမနႆႀကိယာေဇာ, အတိဣ႒ာရံု ကို အာရံုျပဳ၍ လည္း ဥေပကၡာႀကိယာေဇာမ်ားေစာခြင့္ရိွသည္ဟု ပရမတၳဒီပနီ ယူဆေလသည္။
ပရမတၳသ႐ူပေဘဒနီ၏ ႐ွင္းလင္းခ်က္။ ။ ပရမတၳသ႐ူပေဘဒနီ၏ ႐ွင္းလင္းပံုကား _ ဘုရား႐ွင္ ႏွင့္ အ႐ွင္ ေမာဂၢလာန္တို႔ ဝက္မငယ္ ၿပိတၱာတို႔ကို ျမင္ေတာ္မူ၍ ျပံဳးေတာ္မူၾကရာ၌ ျမင္ေတာ္မူတဲ့အခါ အာရံုတစ္မ်ိဳး , ျပံဳးေတာ္မူတဲ့အခါ အာရံုတစ္မ်ိဳး ဟု ခြဲျခား ရမည္၊ အနိ႒ာရံု ျဖစ္ေသာ ဝက္မငယ္ ၿပိတၱာတို႔ကို ျမင္ရာအခါ၌ အနိ႒ာရံု အားေလ်ာ္စြာ ဥေပကၡာ ႀကိယာေဇာ ေစာေသာ ဝီထိမ်ား က်ရာ၏၊ ထိုအခါ ျပံဳးေတာ္မမူေသး၊ ထို႔ေနာက္ ထိုကဲ့သို႔ အ့ံျသဖြယ္ရာ ဆန္းၾကယ္စြာေသာ ဂတိ၌ ျဖစ္ရမည့္ အေၾကာင္း မေကာင္းေသာ တရားတို႔ ကိုယ္ေတာ္မ်ား သႏၱာန္မွာ မရိွ ေတာ့သျဖင့္ ကိုယ္ေတာ္တို႔၏ သမၸတၱိဂုဏ္ကို အာရံုျပဳလ်က္ ႏွစ္သက္ေသာအခါ သမၸတၱိဂုဏ္ အတိဣ႒ာရံု အားေလ်ာ္စြာ ေသာမနႆ ႀကိယာေဇာ ေစာေသာ မေနာဒြါရ ဝီထိမ်ား ျဖစ္ေပၚၾကေပသည္၊ သို႔ေသာ္ စိတ္အစဥ္ က အင္မတန္ လ်င္ျမန္ ေသာေၾကာင့္ ဝက္မငယ္ ၿပိတၱာတို႔ကို ျမင္ေတာ္မူတုန္းမွာပင္ ျပံဳးရႊင္ေတာ္မူၾကသကဲ့သို႔ ထင္ရေလသည္။ [စတုတၳပါရာဇိကႏွင့္ လကၡဏသံယုတ္ စသည္ကို ႐ူွပါ။ ]
------------++++++------------
အာရံုကို ေျပာင္း၍ အာရံုျပဳပံု
စာ_၂၅၉
ထို႔ျပင္ "ဣဓ ဘိကၡေဝ ဘိကၡဳ သေစ အာကခၤတိ ပဋိကူေလ အပၸဋိကူလသညီ ဝိဟေရယ်ႏၱိ၊" စေသာ သုတၱန္ ပါဠိေတာ္ မ်ား အရ ပဋိကူလ ျဖစ္ေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ အနိ႒ာရံု သတၱဝါကို အပၸဋိကူလ (စက္ဆုပ္ဖြယ္ မဟုတ္ေသာ အတိဣ႒ာရံု သတၱဝါ ) ျဖစ္ေအာင္ ၾကံေဆာင္ ဆင္ျခင္ရာ၌ ဝီထိ အမ်ိဳးမ်ိဳး ပင္ ျဖစ္၏၊ ပဋိကူလ အာရံုကို ပဌမ ျမင္ခါစ၌ အနိ႒ာရံု အားေလ်ာ္စြာ ဥေပကၡာ ႀကိယာေဇာ ဝီထိမ်ား ျဖစ္ရ၏၊ ထို႔ေနာက္ ထို အနိ႒ာရံု သတၱဝါကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးအပ္ေသာ ပိယမနာပသတၱဝါျဖစ္ေအာင္ ေမတၱာ ကမၼဠာန္း ျဖင့္ ၾကံေဆာင္ ၾကည့္႐ူွေသာ အခါ ထို သတၱဝါ အေပၚ၌ အတိဣ႒ အျခင္းအရာ ျဖစ္လ်ွင္ ထို အျခင္းအရာ ကို အာရံုျပဳ၍ ေသာမနႆ ႀကိယာေဇာ မ်ား ေစာႏိုင္ေပ၏။
အာရံုတစ္ခု၌ အာရံုျပဳသူ၏ စိတ္က ဆန္းၾကယ္သေလာက္ ဣ႒ အတိဣ႒ အန႒ အျခင္းအရာ မ်ားကို ရႏိုင္ေပ၏၊ အလြန္လွပေသာ အတိဣ႒ မာတုဂါမကိုပင္ အသုဘျဖင့္ ဆင္ျခင္ကာ မတင့္တယ္ေသာ အျခင္းအရာ အနိ႒ အရသာေတြသာ ေပၚလာ၏၊ အလြန္အ႐ုပ္ဆိုးေသာ အနိ႒ာရံု သားကေလးကို မိခင္ ေမတၱာ ျဖင့္ ေသေသခ်ာခ်ာ ဆင္ျခင္ေသာ အခါ ခ်စ္ဖြယ္ရာ ဣ႒ာရံု ထင္လာ၏၊ ဤကဲ့သို႔ ပုထုဇဥ္ တို႔ နယ္ပယ္ မွာပင္ စိတ္ဆန္းၾကယ္သလို ျပဳျပင္ေျပာင္းလြဲႏိုင္လ်ွင္ မိမိစိတ္ကို စိုးပိုင္ၿပီးေသာ ရဟႏၱာ တို႔၏ စိတ္၌ကား ယံုမွားဖြယ္ မရိွၿပီ၊ ေရႏိုင္ေသာ သေဘၤာ ဦးစီး ပဲ့သူႀကီးသည္ ပဲ့တက္ႀကီးကို ႀကိတ္ကာ ႀကိတ္ကာ ျဖင့္ လိုရာေရေၾကာင္းခရီးကို သြားႏိုင္ သကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း, ေလႏိုင္ေသာ ဂဠဳန္ႀကီးသည္ အေတာင္အၿမီးကို ညိတ္ကာညိတ္ကာျဖင့္ ပ်ံလိုရာ ေလေၾကာင္းခရီးကို ပ်ံႏိုင္ သကဲ့သို႔ လည္းေကာင္း,
မိမိစိတ္ကို ႏိုင္ၿပီးေသာ ရဟႏၱာ အ႐ွင္ျမတ္တို႔လည္း ေတြ႔သမ်ွ အာရံု အသီးသီးဝယ္ စိတ္ကို ေျပာင္းလႊဲ၍ အနဲနဲ ဆင္ျခင္ေတာ္ မူႏိုင္ေသာေၾကာင့္ မိမိတို႔ ေျပာင္းလႊဲအပ္ေသာ ဣ႒ အနိ႒ အတိဣ႒ အာရံု အားေလ်ာ္စြာ ဥေပကၡာ ေသာမနႆ ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ႀကိယာေဇာမ်ား ေစာႏိုင္ၾကေပသည္။[အက်ယ္ကို ပရမတၳသ႐ူပႏွင့္ ဒီပနီတို႔မွာ႐ူွပါ၊]
ႀကိယာေဇာ ေနာင္ တဒါရံု မလိုေသာ မူလဋီကာ ။ ။ "ေသာမနႆ သဟဂတ ႀကိယဇဝနာဝသာေန ေသာမနႆ သဟဂတာေနဝ တဒါရမဏာနိ" စသည္ျဖင့္ ႀကိယာေဇာ ေနာင္ တဒါရံု ခ်ဖို႔ရာ အ႒ကထာ ႀကီးငယ္တို႔ မိန္႔ဆို စိစစ္ၾကေသာ္လည္း မူလဋီကာ ကား ႀကိယာေဇာ ေနာင္ တဒါရံု ခ်ျခင္းကို အလိုမရိွေခ်၊ ထို ဋီကာအလိုကို ထင္႐ွားေစအံ _ အဟုန္ျဖင့္ ဆန္တက္ ခုတ္သြားေသာ သေဘၤာ ၏ ေနာက္သို႔ တေအာင့္ေလာက္ ဆန္တက္လိုက္သြားေသာ ေရအယဥ္ကဲ့သို႔, တဒါရံု ဝိပါတ္ စိတ္မ်ားလည္း သေဘၤာ ေလွပမာ လြန္စြာလူွပ္ယွက္ မၿငိမ္သက္ေသာ ကုသိုလ္ေဇာ အကုသိုလ္ေဇာ မ်ား၏ ေနာက္သို႔သာ လိုက္ထိုက္သည္၊ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ ဖက္ခြက္ေမ်ာလာရာဝယ္
+++++++++++++++++++++++
သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ
စာ_ ၂၆၀
ထို ဖက္ခြက္ေနာက္သို႔ ေရအယဥ္ မလိုက္သကဲ့သို႔, ထို႔အတူ ဖက္ခြက္ပမာ လြန္စြာ ၿငိမ္သက္ေသာ ႀကိယာေဇာ ေနာက္သို႔ တဒါရံု မ်ား မလိုက္ထိုက္ေခ်၊ ပဠာန္း ပါဠိ ေတာ္မွာလည္း ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ေဇာေနာက္သာ တဒါရံု ကို ေဟာေတာ္မူ၍ ႀကိယာေဇာ ေနာင္ မွာ ေဟာေတာ္မူခ်က္ မရိွဟု မိန္႔ဆိုေလသည္။
အႏုဋီကာ, မဟာဋီကာ, ပရမတၳသ႐ူပတို႔ဝါဒ ။ ။ အႏုဋီကာျပ (ေကစိ) ႏွင့္ မဟာဋီကာ တို႔ကား "ႀကိယာေဇာ တို႔သည္ ကာယဝိညတ္ ဝစီဝိညတ္ ကို ျဖစ္ေစႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ၿငိမ္ျငမ္သက္သက္ ေမ်ာလာေသာ ဖက္ခြက္ႏွင့္မတူ, လူွပ္လူွပ္ယွက္ယွက္ သေဘာရိွသည္ ဟုပင္ ဆိုထိုက္ပါ၏၊ ပဠာန္း ပါဠိ ေတာ္၌ ေဟာ္ေတာ္ မမူျခင္းမွာ အလိုေတာ္ တသ္မ်ိဳးတစ္မည္ ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ရာ၏၊" ဟု ေခ်ပၾကေလသည္၊ ပရမတၳသ႐ူပေဘဒနီ ၌ကား "ကုသလံ ဝု႒ာနႆ, အကုသလံ ဝု႒ာ နႆ" ဟု ေဟာေတာ္မူသလို " အဗ်ာကတံ ဝု႒ာနႆ" ဟုလည္း အနႏၱရပစၥည္း၌ ေဟာေတာ္မူ၏၊ ဝု႒ာ အရလည္း ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ႀကိယာေဇာ တို႔မွ ထေသာ တဒါရံု ဘဝင္ စုတိ အားလံုးကို ရ၏၊ ဤသို႔ ႀကိယာေဇာ ေနာင္ တဒါရံု ကို ထည့္သြင္း၍ "ဝု႒ာနႆ " ဟု ေဟာေတာ္မူရာ ဌာနသည္ မ်ားစြာ ရိွ၏ဟု ၫႊန္ျပ၍ "ႀကိယာေဇာ ေနာင္ တဒါရံု မေဟာ" ဟူေသာ စကားကို ပယ္ရွား ေလသည္။
÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
အာဂႏၱဳကဘဝင္
*************
ေဒါမနႆသဟဂတဇဝနာဝသာေန စ ပန တဒါရမဏာနိ ေစဝ ဘဝဂၤါနိ စ ဥေပကၡာသဟဂတာေနဝ ဘဝႏၱိ၊ တသၼာ ယဒိ ေသာမနႆပဋိသႏၶိကႆ ေဒါမနႆသဟဂတဇဝနာဝသာေန တဒါရမဏသမၻေဝါ နတၳိ၊ တဒါ ယံကိဥၥိ ပရိစိတပုဗၺံ ပရိတၱာရမဏမာရဗၻ ဥေပကၡာသဟဂတသႏၱီရဏံ ဥပၸဇၨတိ၊ တမနႏၱရိတြာ ဘဝဂၤပါေတာဝ ေဟာတီတိ ဝဒႏၱိ အာစရိယာ။
ေဒါမနႆသဟဂတ ၊ေပ၊ ဥေပကၡာသဟဂတာေနဝ ။ ။ ေဒါမနႆ ေဝဒနာ သည္ မသာယာေသာ အားျဖင့္ အာရံုကို ခံစားရ၏၊ ေသာမနႆ ကား သာယာေသာ အားျဖင့္ အာရံုကို ခံစားသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေဒါမနႆ ေဝဒနာ ႏွင့္ ေသာမနႆ ေဝဒနာ တို႔ အခ်င္းခ်င္း ေ႐ွ႕ သြား ေနာက္လိုက္ ႏွီးေႏွာ လို႔မရ၊ ဥေပကၡာ ေဝဒနာ ကား အာရံုကို သင့္ရံုေတာ္ရံု ခံစားသျဖင့္ ေဒါမနႆ _ ေသာမနႆ ႏွစ္ပါးလံုးႏွင့္ပင္ သင့္တင့္ လိုက္ေလ်ာ ႏိုင္ေပသည္၊ သို႔အတြက္ ေဒါမနႆ သဟဂုတ္ ေဇာ ေနာင္ တဒါရံု ျဖစ္ေစ ဘဝင္ ျဖစ္ေစ ဥေပကၡာ သဟဂုတ္ သာ ျဖစ္ရေပသည္။
တသၼာ ယဒိ ေသာမနႆ ၊ေပ၊ တဒါရမဏသမၻေဝါ နတၳိ ။ ။ တသၼာ ပုဒ္ကို ဥေပကၡာ သဟဂတသႏၱီရဏံ ဥပၸဇၨတိ သို႔ လွမ္းစပ္၊ "ယဒိ ေသာမနႆ ၊ေပ၊ သမၻေဝါ
++++++++±±±±±±++++++++
အာဂႏၱဳကဘဝင္
စာ_၂၆၁
နတၳိ " ကား ၾကံဆ၍ ေျပာဆိုအပ္ေသာ ပရိကပၸစကားတည္း၊ "ေသာမနႆ သဟဂုတ္ မဟာဝိပါတ္စိတ္ျဖင့္ ပဋိသေႏၶ ေနခဲ့သူ၏ သႏၱာန္ဝယ္ တစ္စံုတစ္ခု ေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ တဒါရံု ျဖစ္ခြင့္ တကယ္လို႔ မရခဲ့လ်ွင္" ဟု ၾကံဆ၍ ေျပာဆိုသည္။
တဒါ ယံကိဥၥိ ၊ေပ၊ ဥေပကၡာသဟဂတသႏၱီရဏံ ဥပၸဇၨတိ ။ ။ ထိုသို႔ တဒါရံု ျဖစ္ခြင့္ မရခဲ့ေသာ္ ထံုးစံ အတိုင္းဆိုလ်ွင္ ေဒါသေဇာ ေနာင္ ဘဝင္က်ရေတာ့မည္၊ ဘဝင္က်ျပန္လ်ွင္လည္း (တစ္ဘဝ၌ ပဋိသေႏၶ ဘဝင္ စုတိစိတ္ တို႔သည္ တူၾကရေသာေၾကာင့္) ေသာမနႆ ပဋိသေႏၶ ေနခဲ့သူ ျဖစ္၍ ေသာမနႆဘဝင္ က်ရလိမ့္မည္၊ ထို ေသာမနႆဘဝင္ကား ေဒါသေဇာ ႏွင့္ မလိုက္ေရာေခ်၊ ဤသို႔ အခက္ၾကံဳတဲ့အခါ ေဒါသေဇာ ႏွင့္ ေသာမနႆဘဝင္တို႔၏ အၾကားဝယ္ ဆက္သြယ္ဖို႔ရာ ဥေပကၡာ သဟဂုတ္ သႏၱီရဏ စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာရေပသည္။
တမနႏၱရိတြာ ဘဝဂၤပါေတာဝ ေဟာတိ ။ ။ ထို ဥေပကၡာ သဟဂုတ္ သႏၱီရဏ ၏ အျခားမဲ့၌ ကား ထံုးစံ အတိုင္း ေသာမနႆ ဘဝင္ က်ႏိုင္ၿပီ [တမနႏၱရိတြာ ၌ အနႏၱရသဒၵါသည္ အျခားမရိွ ဟူေသာ အနက္ကိုေဟာေသာ နာမ္ပုဒ္တည္း ၊ ဤေနရာ၌ ကရဓာတ္၏ အနက္ကို ေဟာေသာ ဣပစၥည္းသက္၍ အနႏၱရိတြာဟု ပါဌ္ ရိွသည္။ သို႔အတြက္ "တံ_ ထို ဥေပကၡာ သဟဂုတ္ သႏၱီရဏ စိတ္ကို၊အနႏၱရိတြာ_အျခားမဲ့ျပဳ၍"ဟု အနက္ဆိုပါ ၊ အဓိပၸါယ္ မွာ "ဥေပကၡာ သဟဂုတ္ သႏၱီရဏ စိတ္၏ အျခားမဲ့၌ "ဟု ဆိုလိုသည္၊ ]
ဝဒႏၱိ အာစရိယာ။ ။ က်မ္းဆရာတို႔သည္ တစ္စံုတစ္ခု ေသာ အဆံုးအျဖတ္၌ သာဓက မျပႏိုင္လ်ွင္ "ဝဒႏၱိ, ေက်ာက္ႀကီးဖိ" ဆိုတဲ့ အတိုင္း ထို အဆံုးအျဖတ္ ပိျပားေအာင္ ဝဒႏၱိ ဟူေသာ ေက်ာက္တံုးျဖင့္ အာစရိယဝါဒအေန ဖိတက္ၾကေလသည္၊ ဤဝါဒသည္ သျဂႋဳဟ္ က်မ္း၌သာ မဟုတ္ , အ႒သာလိနီ အဗ်ာကတ ဝိပါက အဖြင့္၌လည္း "ယဒါ ေသာမနႆ ပဋိသႏၶိကႆ ပဝေတၱ စ်ာနံ နိဗၺေတၱတြာ ပမာေဒန ပရိဟီနဇၥ်ာနႆ ပဏီတဓေမၼာ ေမ နေ႒ာတိ ပစၥေဝကၡေတာ ဝိပၸဋိသာရ ဝေသန ေဒါမနႆံ ဥပၸဇၨတိ ၊ တဒါ ၊ေပ၊ ကုသလဝိပါကာ ဝါ ဥေပကၡာ သဟဂတာေဟတုကမေနာဝိညာဏဓာတု (သႏၱီရဏံ) ဥပၸဇၨတိ " ဟု ရိွေပသည္၊
တဒါရံုက်ခြင့္မရေသာဝါဒမ်ား
၁။ ေသာမနႆ ပဋိသေႏၶ တည္ေနခဲ့၍ မိစာၦ အယူရိွသူသည္ ဘုရားအစရိွေသာ အတိဣ႒ အတိမဟႏၱာရံု, သို႔မဟုတ္ ဝိဘူတာရံု ကို အာရံုျပဳလ်က္ ေဒါသေဇာ ေစာခဲ့ေသာ္လည္းေကာင္း, သို႔မဟုတ္ နတ္သမီး စေသာ အတိဣ႒ အတိမဟႏၱာရံု ဝိဘူတာရံု မ်ားကို အာရံုျပဳလ်က္ ရြံ႕ေၾကာက္ထိတ္လန္႔ေသာ အားျဖင့္ ေဒါသေဇာ
+++++++++++++++++++++++-MMOO
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment