Saturday, July 16, 2016
၂၀၄
သင့္တင့္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းမူွ,ဓမၼာႏုဓမၼပဋိပႏၷ_ေလာကုတၱရာ တရားအားေလ်ာ္
ေသာဝိပႆနာအက်င့္ကို က်င့္မူွ၊ ဤေလးပါးသည္ ေသာတာပတၱိမဂ္ရဖို႔ရန္
အေၾကာင္းျဖစ္၏၊ ထို႔ေၾကာင့္"သူေတာ္သူျမတ္,ျမဲဆည္းကပ္၍၊ မွတ္မွတ္
သားသား,တရားကိုနာ၊ ျဖဴစြာႏွလံုး, တစ္ေျဖာင့္သံုးလ်က္၊ အားတက္က်င့္ၾကံ,
ေသာတာပန္, ျဖစ္ရန္အေၾကာင္းေလး" ဟု မဟာဝဂၢ, ေသာတာပတၱိသံယုတ္,
ေဝဠဳဒြါရဝဂ္ႏွင့္အညီ ဆိုရသည္။
ဤပါဠိေတာ္ႏွင့္အညီ သစၥာေလးပါး
ကိုေဟာျပႏိုင္ေသာ ဆရာသမားဘုရား႐ွင္၏
အထံေတာ္၌ တရားမွန္ကို နာခံရမွသာ ေသာတာပတၱိမဂ္ကို ရႏိုင္ၾကသည္။
ဤသို႔ တရားသံ နာခံမူွကို "ပရေတာေဃာသပစၥယ" ဟု အခ်ိဳ႕အရာ၌ ဆို၏၊
[ပရေတာ=သူတစ္ပါးအထံမွ+ေဃာသ=
တရားသံဟူေသာ+ပစၥယ=အေၾကာင္း
(မင္ရျခင္း၏အေၾကာင္း)။] အ႐ူပဘံု၌ ကား တရားနာဖို႔ရန္
နား (ေသာတ)ကို မဆိုထားဘိ, ခႏၶာကိုယ္
ပင္ မရိွေခ်၊ ကိုယ့္တရားကို ကိုယ္႐ွာ၍ျဖစ္ၾကေသာ ဘုရား ပေစၥကဗုဒၶါအ
႐ွင္ျမတ္တို႔သည္လည္း လူ႔ျပည္၌သာ
ျဖစ္ေတာ္မူၾက႐ိုးတည္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ အ႐ူပဘံု၌ ေသာတာပတၱိမဂ္စိတ္ မရိွ
ႏိုင္၊ [ေသာတာပတၱိမဂ္ကို ရၿပီးေနာက္
အထက္မဂ္မ်ားကို ရဖို႔အတြက္မွာ တရားကို မနာရေသာ္လည္း အလိုလို
တရားသားတက္၍ အထက္မဂ္မ်ားကို
ရႏိုင္ၾက၏္။ ]
ဟသိတုပၸါဒ္၊ေပ၊မျဖစ္သင့္တန္။ ။ ျပံဳးရယ္ဖို႔ရာ ခႏၶာကိုယ္မရိွေသာ အ႐ူပဘံု၌ ဟသိတုပၸါဒ္ ျဖစ္ရန္
မထိုက္တန္ေတာ့ေခ်။
သၿဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ
စာ_၂၀၄_၂၀၅
႐ူပစ်ာန္မွာ၊ေပ၊စက္ဆုပ္ျခင္းေၾကာင့္။ ။ ႐ူပဝိရာဂ ဘာဝနာျဖစ္ေသာ အ႐ူပစ်ာန္သည္ ႐ုပ္တရားကိုသာစက္ဆုပ္သည္ မဟုတ္,"က်ဴပင္ခုတ္ က်ဴငုတ္မွ မခ်န္ရ" ဟူသကဲ့သို႔, ကသိုဏ္း႐ုပ္ကို အာရံုျပဳေသာ ႐ူပစ်ာန္ကိုပါ "ငါမႀကိဳက္တဲ့ ႐ုပ္ကို သင္းတို႔က အာရံုျပဳရသလား" ဟု ရြံမုန္းထားျခင္းေၾကာင့္ အ႐ူပဘံု၌ ႐ူပစ်ာန္မ်ားလည္း မျထစ္ထို၊ ထို႔ေၾကာင့္ ယခုျပအပ္ခဲ့ေသာ စိတ္(၃၀) သည္ ႐ုပ္၏ျဖစ္ရာ ကာမ ႐ူပဘံု တို႔၌သာ ျဖစ္ၾကရကား ဟဒယဝတၳဳ႐ုပ္ကို အျမဲမွီၾကရသည္။
အေဝသကုသလာကုသလႀကိယာႏုတၱရဝ ေသ န၊ေပ၊အနိႆာယ ဝါ။ ။"အဝ ေသ သာ" ဟု ပဌမာဗဟုဝစနႏၱျဖင့္ ယခုကာလ စာအုပ္မ်ား၌ ေတြ႔ရသည္။ "အဝ ေသ သာနိ ဒြါဒသ ေလာ ကိယကုသလာနိ" စေသာ ဋီကာဖြင့္ကို ေထာက္လ်ွင္ အဝ ေသ သႏွင့္ ကုသလာကုသလႀကိယာႏုတၱရတို႔ တုလ်ာဓိကရဏျဖစ္ေၾကာင္း သိသာသည္၊ "အဝ ေသ သာနိ စ တာနိ ကုသလာကုသလႀကိယာႏုတၱရာနိ စာတိ အဝ ေသ သကုသလာကုသလႀကိယာႏုတၱရာနိ၊ အဝ ေသ သကုသလာကုသလႀကိယာႏုတၱရာနံ+ဝ ေသာ, အဝ ေသ သကုသလာကုသလႀကိယာႏုတၱရဝ ေသာ" ဟု
----------------------------------
၂၀၅
ဝိၿဂိဳဟ္ျပဳေစလိုသည္၊ စာသြားကို ဆင္ျခင္ျပန္လ်ွင္"အဝ ေသ သာပန မေနာဝိညာဏ ဓာတုသခၤါတာ စ"ဟူေသာ ကတၱားပါဌ္သည္ "အဝ ေသ သကုသလာကုသလႀကိယာႏုတၱရဝေသန ဟဒယံ နိႆာယ ဝါအနိႆာယ ဝါ"ဟူေသာဝါက်ႏွင့္ "အာ႐ုပၸဝိပါကဝ ေသ န ဟဒယံ အနိႆာ ေယ ဝ"ဟူေသာ ဝါက်မ်ားသို႔ လိုက္ႏိုင္၏၊ဤသို႔ ဋီကာဖြင့္ႏွင့္စာသားကိုေထာက္လ်ွင္"အဝ ေသ သကုသလာကုသလႀကိယာႏုတၱရဝေသန"ဟု ရိွမွသင့္မည္၊အဝ ေသ သ၏ အပါဒါန္ကို ေ႐ွွ႕ဝါက်က သႏၱီရဏပဋိဃဒြယပဌမမဂၢဟသန႐ူပါဝစရကုသိုလ္ႀကိယာမ်ားကို ခံပါ။
ေစတသိက္ကိုေရတြက္ျခင္း
*******************
[ေဆာင္] ရံခါမွီမူွ, ဆဝတၳဳက, ခုႏွစ္
ဝတည္း, ဟဒယစြဲ,မွီျမဲေျခာက္ျဖာ, ရံခါမွီမ်ိဳး, သံုးဆယ့္ကိုး, ေပါင္ း႐ိုး ဒြိပညာ။
ဝတၳဳ႐ုပ္(၆)ပါးကို ရံခါမွီေသာ ေစတသိက္ကား သဗၺစိတၱသာဓာရဏ(၇)ပါးတည္း၊[ပဥၥေဝါကာရ၌ ျဖစ္ခိုက္ တဝတၳဳကို မွီ၍ စတုေဝါကာရ၌ျဖစ္ခိုက္ ဆဝတၳဳကိုမမွီ၊][ဟဒယဝတၳဳကို အျမဲအစြဲမွီေသာ ေစတသိက္ကား ေဒါသဣႆာမစၦရိယ ကုကၠဳစၥ ႏွင့္ အပၸမညာေဒြးတည္း၊ထိုတြင္ ေဒါသစသည္မွာ ကာမဘံုတြင္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဟဒယဝတၳဳကို အျမဲမွီသည္၊ သတၱဝါ အေကာင္အထည္ ပညတ္ကို အာရံုျပဳေသာ အပၸမညာေဒြးလည့း ေ႐ွးဦးစြာ ပံုသဏၭာန္ကို ျမင္ရမွ သတၱဝါ ပညတ္ကို အာရံုျပဳ ႏိုင္မည္၊ သို႔အတြက္ အ႐ူပဘံုမွာ အပၸမညာေဒြးမရထိုက္သျဖင့္ ကာမ ႐ူပ၌သာျဖစ္ရကား ဟဒယဝတၳဳကို အျမဲမွီသည္ ဟု ၾကံပါ၊ႂကြင္းေစတသိက္ (၃၉)ကား ကာမ႐ူပ၌ျဖစ္ခိုက္ ဟဒယဝတၳဳကို မွီ၍, အ႐ူပဘံု၌ ျဖစ္ခိုက္ ဟဒယဝတၳဳကို မမွီ။[ဆရာတို႔ကား"ဟဒယစြဲ မွီျမဲ ေလး ျဖာ" ဟုဆို၍ အပၸမညာကို အ႐ူပဘံု၌ ျဖစ္ထိုက္၏ ဟု ယူဆၾကဟန္တူ၏၊သို႔ေသာ္ အ႐ူပျဗဟၼာတို႔သည္ ႐ုပ္တရားကို လံုးဝ စက္ဆုပ္ၾကသည့္အတြက္ ႐ုပ္ႏွင့္ဆက္သြယ္ေနေသာ အာရံုမွန္လ်ွင္ ကသိုဏ္းပညတ္ကိုပင္ အာရံုမျပဳရေတာ့ကား ဤသတၱဝါပညတ္ကိုလည္း အာရံုျပဳဖြယ္ မရိွပါ။]
ဓာတ္သံုးပါး အထူး
***************
မေနာဓာတ္။ ။ မေနာဓာတ္သံုးပါးတြင္ ပဥၥဒြါရာဝဇၨန္းသည္ အသစ္ျဖစ္ေသာ အာရံုကို ေ႐ွးဦးစြာ တစ္ႀကိမ္မ်ွ ယူရျခင္းေၾကာင့္ သူမ်ားေနာက္မွ ဆက္လက္၍ အာရံုကို ယူရသေလာက္ လည္းေကာင္း , အႀကိမ္မ်ားစြာ ယူရသေလာက္ လည္းေကာင္း, ထိထိေရာက္ ေရာက္ မရိွ ေခ်၊ ထို႔ျပင္ မွီရာဝတၳဳခ်င္းမတူေသာ ပဥၥဝိညာဏ္အား အနႏၱရသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳရသည့္အတြက္ မွီရာတူေသာစိတ္အား ေက်းဇူးျပဳရသေလာက္ မသက္သာေပ၊ သမၸဋိစၦိဳင္းေဒြး လည္း မွီရာဝတၳဳခ်င္းမတူေသာ,
--------------------------------------------
၂၀၆
ပဥၥဝိညာဏ္မွ အနႏၱရသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳခံရေသာေၾကာင့္ မွီရာတူစိတ္မွ ေက်းဇူးျပဳခံရသ ေလာက္ အားမရိွ ေခ်၊ သို႔အတြက္ "မေနာ ဧဝ_သိကာမတၱ သိရံုမ်ွသာျဖစ္ေသာ၊ ဓာတု_ဓာတ္တည္း" ဟူေသာ ဝိၿဂိဳဟ္အရ မေနာဓာတ္မွ မွည့္ေခၚရသည္။
ပဥၥဝိညာဏဓာတ္။ ။ပဥၥဝိညာဏ္တို႔ကား မိမိတို႔မွီရာဝတၳဳ၌ တိုက္ရိုက္ထင္လာ ေသာ အာရံုကို အလြယ္တကူ ယူရံုသာ ျဖစ္၍ မေနာဓာတ္ ထက္ သိမူွ အားရိွၾကေပသည္၊ သို႔အတြက္ သိျခင္းအနက္ေဟာ ဉာဏသဒၵါေပၚတြင္ ဝိဥပသာရပုဒ္ကို အမႊန္းတင္ၿပီးလ်ွင္ "ဝိ ေသ သန မေနာဓာတ္ထက္ ထူးေသာအားျဖင့္၊ ဇာနာတိ_သိတက္၏၊ ဣတိ_ထို႔ေၾကာင့္ ၊ ဝိညာဏံ_ဝိညာဏ မည္၏" အရ ဝိညာဏဓာတ္ဟု ေခၚသည္။ သို႔ေသာ္ မွီရာမတူ ေသာ အာဝဇၨန္းမွ အနႏၱရသတၱိကိုရ၍ မွီရာမတူ ေသာ သမၸဋိစၦိဳင္းအား အနႏၱရသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳသည့္ အတြက္ မွီရာတူစိတ္မွ ေက်းဇူးျပဳခံရသ ေလာက္ လည္းေကာင္း, မွီရာတူအား ေက်းဇူးျပဳသ ေလာက္ လည္းေကာင္း အားမျပည့္တတ္ ေခ်။
မေနာဝိိညာဏဓာတ္။ ။ မေနာသဒၵါလည္း "သိျခင္း" အနက္,ဝိညာဏသဒၵါလည္း "အထူးသိျခင္း" အနက္, သဒၵါ ႏွစ္ပါးကို ယွဥ္ဖက္ထားသျဖင့္ "အမ်ားျကီး သိ, သိပ္သိ, အလြန္အက်ဴးအထူးသိ" ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ ကို နားလည္ႏိုင္ေလာက္ၿပီ၊ အလြန္အက်ဴးအထူးသိပံုမွာ_ဆိုခဲ့ၿပီးစိတ္မ်ားကဲ့သို႔ မဟုတ္ဘဲ, အာရံုသစ္ကို ေ႐ွးဦးစြာ ထြက္၍ မယူရျခင္း(မေနာဒြါရဝဇၨန္းကဲ့သို႔ ယူရေစကာမူ) မွီရာတူေသာစိတ္မွ အနႏၱရသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳခံရ၍, မွီရာတူေသာ ေနာက္စိတ္အား အနႏၱရသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳရျခင္းေၾကာင္ျ အာရံုကိုသိရာ၌ ထိထိမိမိ သိၾကသည္၊ သို႔အတြက္ "မေနာ ဧဝ_မနသည္ပင္၊ ဝိညာဏံ_အထူးသိတက္ေသာ စိတ္တည္း၊ မေနာဝိညာဏံ_မနသည္ပင္ အထူးသိတက္ေသာစိတ္"၊ ဤသို႔ စိတ္အနက္ကို ေဟာ ေသာ မေနာႏွင့္ ဝိညာဏသဒၵါႏွစ္ခု ေရာ၍ "မေနာဝိညာဏ" အမည္ရသည္။
[ေဆာင္] အာရံုျပဳဟန္,အတန္တန္ဝယ္,သာမန္သိေသာ,ဓာတ္သေဘာကို,မေနာဟုမွတ္၊မေနာဓာတ္ထက္,လြန္တက္သိျပန္,ဝိညာဏံတည္း၊တစ္ဖန္ထို႔ထက္,ဆတက္ကဲခြၽန္,အလြန္အက်ဴး,အထူးသိေသာ,ဓာတ္သ ေဘာ ကား,မေနာဝိညာဏ္,အမည္တြင္သည္,...ဤတြင္မွတ္ဖြယ္ အခ်ဳပ္တည္း။
ဤကား ပကိဏ္းပိုင္းဘာသာဋီကာ။
•••••••••••••••••
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment