Saturday, July 16, 2016
ဝီထိပိုင္း
######
စာ.၂၃၂ ၂၃၃ ၂၃၄ ၂၃၅ ၂၃၆
သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ
စာ_ ၂၃၂
*ႏွစ္ခ်က္လြန္ သံုးခ်က္လြန္ ကြဲျပားပံု* ။ ။ မဟႏၱာရံုခ်င္း တူပါလ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕က ၂ ခ်က္ခန္႔ အခ်ိဳ ့ က ၃ ခ်က္ခန္႔လြန္မွ ထင္လာရသနည္းဟု ေမး၊ အေျဖကား _ အာရံု ပသာဒ အာေလာက တို႔၏ အင္အားအလိုက္ , အားရိွလ်ွင္ ၂ ခ်က္ခန္႔ အလြန္တြင္ ထင္လာ၍ , ထိုမ်ွေလာက္အားမရိွလ်ွင္ ၃ ခ်က္ခန္႔ လြန္မွ ထင္လာႏိုင္၏။
မဟႏၱာရံုခ်ည္း အမည္ရပံု ။ ။ (၂) ခ်က္ခန္႔ လြန္မွ ထင္လာေသာ အာရံု , (၃) ခ်က္ခန္႔ လြန္မွ ထင္လာေသာ အာရံုဟု ႏွစ္မ်ိဳးျပားပါလ်က္ အဘယ္ေၾကာင့္ မဟႏၱာရံုခ်ည္း နာမည္ မမွည့္ရသနည္းဟု ေမး၊ အေျဖကား_ ထိည အာရံု ႏွစ္မ်ိဳးလံုးပင္ ဇဝနဝါရ၏ အာရံုခ်ည္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ "မဟႏၱာရံု" ဟု နာမည္ တစ္မ်ိဳးတည္း မွည့္ေခၚရသည္။ [ပရိတၱာရံု အတိပရိတၱာရံုမ်ား၌လည္း ဤမည္းအတိုင္းသိပါ။]
နတၳိ တဒါရမဏုပၸါေဒါ။ ။ ဤစကားသည္ "ဇဝနာဝသာေန ဘဝဂၤပါေတာဝ" ၌ ဧဝ အနက္၏ အက်ိဳးရ (ဧဝတၳဖလ) ကို ျပေသာ စကားတည္း၊ "ေဇာအဆံုး၌ ဘဝင္သာက်ေတာ့၏, တဒါရံု မျဖစ္ေတာ့၊ " ဟူလို။
တဒါရမဏုပၸါေဒါ။ ။ စိတၱကၡဏ ၃ ခ်က္ခန္႔ လြန္မွ ထင္လာေသာ အာရံု၌ သတၱမေဇာ တြင္ (၁၇) ခ်က္ ႐ုပ္သက္ေစ့ေသာေၾကာင့္ တဒါရံုမ်ွ မက်လ်ွင္သာ ရိွပါေစေတာ့၊ စိတၱကၡဏ ၂ ခ်က္ခန္႔ အလြန္တြင္ ထင္လာေသာ အာရံု၌ကား သတၱမေဇာေနာင္ ခဏငယ္ တစ္ခ်က္ခန္႔က်န္ေသးသည္ျဖစ္၍ တဒါရံု တစ္ႀကိမ္မ်ွ ခ်ထိုက္ေသးသည္ မဟုတ္ေလာ ဟု ေမး၊ အေျဖကား _ "မစားရအ႐ွင္း, စားရလ်ွင္ဆီထမင္း" ဟူ သကဲ့သို႔ တဒါရံုတို႔မည္သည္ မက်လ်ွင္ အလ်င္းမက်, က်လ်ွင္သာ ႏွစ္ႀကိမ္သာ က်႐ိုးရိွေသာေၾကာင့္ ထိုအာရံုကို အာရံုျပဳ၍ တဒါရံုတစ္ႀကိမ္မက်ေတာ့။
အာရံုကြဲျပားျခင္းငွါ မသင့္ ။ ။ တဒါရံု တို႔သည္ ႏွစ္ႀကိမ္သာ က်႐ိုးရိွလ်ွင္ ပဌတဒါရံုက မခ်ဳပ္ေသးေသာ ပစၥဳန္ပၸန္ ႐ူပါရံု ကို အာရံုျပဳ၍, ဒုတိယတဒါရံုက ခ်ဳပ္ၿပီးခါစ အတိတ္႐ူပါရံုကို အာရံုျပဳၿပီးလ်ွင္ တဒါရံု ႏွစ္ႀကိမ္ပင္ က်ပါေတာ့လား ဟု ေမး၊ အေျဖကား _ မဂၢဝီထိ, ဖလဝီထိ မဟုတ္လ်ွင္ တစ္ဝီထိ အတြင္း၌ ဤကဲ့သို႔ အတိတ္အာရံု တစ္မ်ိဳး , ပစၥဳန္ပၸန္ အာရံု တစ္မ်ိဳးဟု ကြဲျပားျခင္းမရိွေသာေၾကာင့္ တဒါရံု ႏွစ္ႀကိမ္ မက်ထိုက္။
ဒြိဝါရတၱာ နိ႐ုဒၶတၱာ, တဒါလမၺံ န ဇာယတိ၊
အတီေတပိ စ အာလေမၺ, နာနာရမဏဘာဝေတာ၊
န ဟိ မဂၢဖလာညၾတ, နာနာရမဏသမၻေဝါ။
တဒါလမၺံ _ တဒါရံု သည္၊ ဒြိဝါရတၱာ _ ႏွစ္ႀကိမ္က်႐ိုးရိွသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ၊ နိ႐ုဒၶတၱာ _ အာရံုက ခ်ဳပ္ေလၿပီး၏ အျဖစ္ေၾကာင့္၊ လည္းေကာင္း န ဇာယတိ _ မျဖစ္၊ အတီေတပိ စ အာလေမၺ _ အတိက္အာရံု၌လည္း ၊ နာနာရမဏဘာဝေတာ _ အတိက္တစ္မ်ိဳး ပစၥဳန္ပၸန္ တစ္မ်ိဳးဟု အမ်ိဳးမ်ိဳး အာရံု ကြဲျပားဖြယ္ရိွေသာေၾကာင့္ ၊ န ဇာယတိ _ အာရံုျပဳ၍ မျဖစ္၊ ဟိ _ မွန္၏၊ မဂၢဖလာ _ မဂၢဝီထိ
×××××××××××××××××××××××××××
ပရိတၱာရံုဝီထိ
စာ_ ၂၃၃
ဖလဝီထိ ကို၊ အညၾတ _ ၾကဥ္ထား၍၊ နာနာရမဏသမၻေဝါ_ တစ္ဝီထိ အတြင္း၌ အာရံုအမ်ိဳးမ်ိဳး၏ ျဖစ္သင့္ျခင္းသည္၊ န_ မရိွ။
ဤစကားစဥ္အရ မဟႏၱာရံုကိာ အာရံုျပဳလ်က္ တဒါရံု မက်ေသာ ဝီထိကိုသာ မွတ္ယူရာ၏၊ ေနာက္၌လည္း "ဝိဘူေတတိမဟေႏၱ စ , တဒါရမဏမီရိတံ" ဟု ဝိဘူတာရံု အတိမဟႏၱာရံု မ်ား၌သာ တဒါရံု ခ်ထိုက္ေၾကာင္းကို မိန္႔ဦးလတၱံ႕၊ ဤကား ဆရာစဥ္ဆက္ ေျပာဆို႐ိုးအဓိပၸါယ္တည္း၊ "သကႎ ေဒြ ဝါ တဒါလမၺံ,သကိမာဝဇၨနာဒေယာ" ဟု မိန္႔ဆိုေသာ မရမတၳဝိနိစၦယ, မဇၥ်ိမနိကာယ္ေဆာင္မေထရ္မ်ားႏွင့္ , မူလဋီကာ တို္အလိုမွာ တဒါရံု တစ္ႀကိမ္လည္း ခ်သင့္ေသး၏၊ ဤသို႔လ်ွင္ ပကတိ ႐ိုးရာအခါမွာပင္ ေဇာ ၆ ႀကိမ္ ျဖစ္ႏိုင္ျခင္း , တဒါရံု တစ္ႀကိမ္က်ႏိုင္ျခင္းတို႔အတြက္ ဝီထိသြားကို တစ္မ်ိဳးစီစဥ္ရန္ ရိွေသာ္လည္း ေရာယွက္ ႐ူွပ္ေထြး တာဝန္ ေလးမည္ေၾကာင့္ လ်စ္လ်ဴရႈ ရေတာ့မည္။
~~~~~~~~~~
ပရိတၱာရံုဝီထိ
***********
ယာဝဇဝႏုပၸါဒါပိ အပၸေဟာႏၱာတီတကမာပါတမာဂတံ အာရမဏံ ပရိတၱံ နာမ၊ တတၳ ဇဝနမၸိ အႏုပၸဇၨိတြာ ဒြိတၱိကၡတၱံဳ ေဝါ႒ပနေမဝ ပဝတၱတိ။
ယာဝဇဝႏုပၸါဒါပိ ။ ။ ဤ၌ အပိသဒၵါသည္ ဆိုအပ္ၿပီးေသာ တဒါရံု ကို ဆည္းေသာ ဝုတၱသမုစၥည္းတည္း၊ " တဒါရံု ျဖစ္သည့္တိုင္ေအာင္ ဌီအခိုက္၌ တည္ျခင္းငွ မစြမ္းႏိုင္ရံုမက ေဇာျဖစ္သည့္တိုင္ေအာင္လည္း မစြမ္းႏိုင္၊ " ဟူလို၊ တစ္နည္း_ ထိုအပိသဒၵါသည္ ဂရဟာေဇာတကတည္း၊ "ေဇာျဖစ္သည့္တိုင္ေအာင္ေသာ္မွလည္း ဌီအခိုက္၌ တည္ျခင္းငွါ မစြမ္းႏိုင္၊ တဒါရံု ျဖစ္သည့္တိုင္ေအာင္ မစြမ္းႏိုင္ျခင္းမွာ ဆိုဖြယ္ရာ မရိွၿပီ၊ " ဟူလို၊ ဤပရိတၱာရံုကို အာရံုျပဳေသာ
ဝီထိမ်ားကား " ျမင္လိုက္ရသလိုလို, ၾကားလိုက္မိသလိုလို, ေတြ႔မိ ထိမိသလိုလို" ျဖစ္ေသာ အခါမ်ိဳးဝယ္ က်ေသာ ဝီထိမ်ားတည္း။
ဝိပါကုဒၶါရကထာ မူလဋီကာ ။ ။ ဤ ပရိတၱာရံု ဝီထိ၌ " ေဇာျဖစ္ခြင့္မရ၊ ဝုေ႒ာ ႏွစ္ႀကိမ္ သံုးႀကိမ္သာက်သည္" ဟု အ႒ကထာ ႀကီးငယ္တို္ အမိန္ ့ အဆို ညီၾကေပ၏၊ မူလဋီကာ ကား "ေဇာ(၇)ႀကိမ္မေစာႏိုင္လ်ွင္ ေတြေဝေသာအခါ အိပ္မက္မက္ ေသာအခါမ်ိဳးကဲ့သို႔ ဝုေ႒ာ ေနာင္ ေဇာ (၄) ႀကိမ္ (၅) ႀကိမ္ေသာ္လည္း ေစာထိုက္၏၊ ေဇာ (၄) ႀကိမ္ (၅) ႀကိမ္ တိုင္ေအာင္မ်ွ ေက်းဇူးမျပဳႏိုင္ (မတည္ႏိုင္) ေသာ အာရံုသည္ အစကပင္ ပဥၥဒြါရဝဇၨန္း စကၡဳဝိညာဏ္ စသည္တို႔ အား ေက်းဇူးမျပဳသင့္ေပ၊ ဝုေ႒ာ က ေဇာအရာမွာ အေမြခံ၍ ၂ ႀကိမ္ ၃ ႀကိမ္ ျဖစ္ဖို႔ရန္လည္း ေဇာကဲ့သို႔ အထပ္ထပ္ ျဖစ္ႏိုင္ေသာ အာေသဝန ပစၥည္း မ်ိဳးမဟုတ္၊ သို႔အတြက္ ဝုေ႒ာ (၂) ႀကိမ္ (၃) ႀကိမ္ က်ေသာဝါရကို စဥ္းစားသင့္သည"္ ဟု မိန္႔ဆိုသည္။
======================
သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ
စာ_ ၂၃၄
သဒၵထံုးနည္း ။ ။ "ပုဗၺကာေလ ကကတၱဳကာနံ တုနတြာနတြာသာ" ကစၥည္းသုတ္ အရ ေ႐ွးက က တြာပစၥယႏၱပုဒ္ ႏွင့္ ေနာက္ႀကိယာပုဒ္တို႔သည္ အမ်ားအားျဖင့္ ကတၱားခ်င္း တူၾကရသည္၊ ဤ "ဇဝနမၸိ အႏုပၸဇၨိတြာ ေဝါ႒ပနေမဝ ပဝတၱတိ" ဝါက်၌ ကား အႏုပၸဇၨိတြာ ဟူေသာ တြာပစၥယႏၱပုဒ္ ၏ ကတၱားသည္ "ဇဝနံ" တည္း၊ "ေဇာသည္မျဖစ္" ဟူလို၊ ပဝတၱတိကတၱားကား "ေဝါ႒ပနံ" တည္း၊ "ဝုေ႒ာ သည္ ျဖစ္၏၊ " ဟူလို၊ ဤကဲ့သို႔ တစ္ရံတစ္ခါ ကတၱားကြဲျပားေသာ အရာဝယ္ တြာပစၥယႏၱပုဒ္ ၏ ကတၱားကို သမၺာန္ အနက္ထား၍ "၏" ဟု အနက္ဆိုၿပီးလ်ွင္ တြာပစၥည္းကိုလည္း ဟိတ္အနက္မွာ သတ္ေစ၍ (တစ္နည္း _ တြာပစၥည္းေနာင္ ဟိတ္အနက္ရိွေသာ တတိယာဝိဘတ္ကိုေခ်၍) "ေၾကာင့္" ဟု အနက္ဆိုေစလိုသည္။ ဤသဒၵထံုးနည္းအရ "ဇဝနမၸိ _ ေဇာ၏လည္း၊ အႏုပၸဇၨိတြာ _ မျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္၊ ဒြတၱိကၡတၱံဳ _ ႏွစ္ႀကိမ္ သံုးႀကိမ္၊ ေဝါ႒ပနေမဝ _ ဝုေ႒ာ စိတ္သည္သာ ၊ ပဝတၱတိ _ ျဖစ္၏၊ " ဟု အနက္ဆို႐ိုးျပဳၾကသည္။[ ပဝတၱတိ၌ "ပရိဝတၱတိ " ဟု အခ်ိဳ႕စာရိွ၏၊ "ပရိဝတၱတိ _အဖန္ဖန္ ျဖစ္၏" ဟုလည္း ဆိုၾကသည္၊ ႏွစ္ႀကိမ္ သံုးႀကိမ္ဆိုလ်ွင္ အဖန္ဖန္ ျဖစ္ေၾကာင္း" ထင္႐ွားၿပီးျဖစ္၍ ဤက်မ္းက ပဝတၱိပါဒ္ကိုသာ အသံုးျပဳလိုက္ပါသည္။]
[နိယာမ္] ကတၱားကြဲဘိ, မတူရိွေသာ္,မိမိကတၱား,သမၺာန္ထား၍,သတ္ျငားဟိတ္မွာ,ျဖစ္တို႔ရာသည္, ...တြာဒိပစၥည္း သေဘာတည္း။
@@@@@@@@
အတိပရိတၱာရံုဝီထိ
**************
ယာဝ ေဝါ႒ပႏုပၸါဒါ စ ပန အပၸေဟာႏၱာတီတိကမာပါတမာဂတံ နိေရာဓာသႏၷမာရမဏံ အတိပရိတၱံ နာမ၊ တတၳ ဘဝဂၤစလနေမဝ ေဟာတိ၊ နတၳိ ဝီထိစိတၱဳပၸါေဒါ။
ယာဝ ေဝါ႒ပႏုပၸါဒါ စ ပန ၊ေပ၊ အတိပရိတၱံ နာမ ။ ။ စ ပန၌ ပိသဒၵါသည္ ပရိတၱာရံု အတြက္ တစ္ပကၡၿပီး၍, အတိပရိတၱာရံုပကၡ အတြက္ ထြန္းျပေသာ ပကၡႏၱရေဇာတကနိပါတ္တည္း၊ စသဒၵါကား ဆိုခဲ့ၿပီးေသာ အနက္မ်ားကို ေပါင္းစည္း ေသာ ဝုတၱသမုစၥည္းတည္း၊ "တဒါရံု ေဇာတို႔ ျဖစ္သည့္တိုင္ေအာင္ သာမက ဝုေ႒ာ ျဖစ္သည့္တိုင္ေအာင္ လည္း ဌီအခိုက္၌ တည္ျခင္းငွါ မစြမ္းႏိုင္၊ " ဟူလို၊ အာရံု, ဝတၳဳ, အာေလာက ဟူေသာ အေၾကာင္းမ်ားသည္ ပရိတၱာရံု တုန္းကေလာက္မ်ွ အားမရိွ ပဲ အလြန္ အားေသးရကား ခ်ဳပ္ခါနီးမွ ထင္လာသည့္ အတြက္ ထင္ၿပီးသည္မွ စ၍ ေရတြက္လ်ွင္ အလြန္နည္းပါးေသာ စိတၱကၡဏ အသက္ ရိွေသာေၾကာင့္ ဤအာရံုကို "အတိပရိတၱာရံု= အလြန္နည္းေသာအသက္ရိွေသာ အာရံု" ဟု ေခၚသည္။
===================
အတိပရိတၱာရံုဝီထိ
စာ_ ၂၃၅
ဘဝဂၤစလန ေမဝ ေဟာတိ၊ နတၳိ ဝီထိစိတၱဳပၸါေဒါ ။ ။ ဤဝါက်၌ "နတၳိ ဝီထိစိတၱဳပၸါေဒါ " ကား "ဘဝဂၤစလန ေမဝ" ၌ ဧဝ အနက္၏ အက်ိဳးရ (ဧဝတၱဖလ) ကို ျပေသာ စကားတည္း၊ "ဤ အတိပရိတၱာရံု ထင္လာသည့္ အတြက္ ဘဝင္လူွပ္ရံုသာ ျဖစ္ေတာ့၏၊ " ဤ အတိပရိတၱာရံု ကို အာရံုျပဳေသာ ဝီထိစိတ္ ကား မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ၿပီ" ဟူလို၊ "ဘဝဂၤစလန ေမဝ" အရ ဘဝင္လူွပ္လ်ွင္ "ဒြိကၡတၱံဳ ဘဝေဂၤ စလိေတ" ႏွင့္အညီ ႏွစ္ႀကိမ္လူွပ္ရမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဆိုင္ရာဒြါရ၌ မထင္မွီ စိတၱကၡဏ (၁၅) ခ်က္ ခန္႔ထက္လည္ူ ပို၍ မလြန္သင့္ဟု မ်ားစြာေသာ ဆကာတို႔ ယူၾကသည္၊ ထိုဆရာတို႔ အလို အတီတဘဝင္ (၁၀) ခ်က္ လြန္ေသာ ဝီထိ , (၁၁) ခ်က္, (၁၂) ခ်က္ , (၁၃) ခ်က္ , (၁၄) ခ်က္, (၁၅) ခ်က္လြန္ေသာ ဝီထိ အားျဖင့္ အတိပရိတၱာရံု ၆ ဝီထိ ရိွရေပမည္ ျဖစ္၍ ထို ဆိုၾက႐ိုးအတိုင္းပင္ ဝီထိ ဆို႐ိုး၌ ျပရေပမည္။ [ အခ်ိဳ႕ကား "ဘဝဂၤစလန ေမဝ"ဟု သာမန္ ဆိုေသာေၾကာင့္ အာရံု မခ်ဳပ္မခ်င္း ဘဝဂၤစလန ခ်ည္း မ်ားစြာ ခ်ၾကေသး၏၊ အတီတဘဝင္ (၁၀) ႀကိမ္ လြန္ေသာ ဝီထိ၌ ဘဝဂၤစလန (၇) ႀကိမ္ ခ်ရမည္_ ဟူလိုသတက္၊ ဘဝင္လူွပ္မူွသည္ အာရံုမခ်ဳပ္မူွႏွင့္ မဆိုင္, အာရံုအသစ္ထင္လာသျဖင့္ ႏွစ္ႀကိမ္ခန္႔ လူွပ္ရျခင္း ျဖစ္သည္၊ လူွပ္ၿပီးေနာက္ ဘဝင္မျပတ္လ်ွင္ ယူျမဲျဖစ္ေသာ ကံ ကမၼနိမိတ္ ဂတိနိမိတ္ အာရံုကိုပင္ ဆက္လက္ယူသင့္၏၊ ထင္လာေသာ အာရံုသစ္က မခ်ဳပ္မခ်င္း ဘဝင္မွာ ထိခိုက္ေနမည္ မဟုတ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဘဝင္ (၇) ႀကိမ္ လူွပ္ရမည္ဆိုေသာ ဝါဒ၌ အထက္တန္းသာဓကလည္းမရိွ , ယုတၱိလည္းမရေခ်။
အတၱေနာမတိ ။ ။ "ဒြိကၡတၱံဳ ဘဝေဂၤ စလိေတ" ဟူေသာ စကားသည္ ဘဝင္ျပတ္၍ ေနာက္ထပ္ ဝီထိစိတ္ ဆက္မည့္အရာဝယ္ အသံုးျပဳအပ္ေသာ စကားျဖစ္သည္၊ ေနာက္ထပ္ ဝီထိစိတ္ မဆက္လ်ွင္ ဘဝင္တစ္ႀကိမ္တည္းလည္း လူွပ္သည့္သည္သာ၊ အာရံုတို႔မည္သည္ ဝတၳဳ႐ုပ္ အာေလာက စေသာ ဆိုင္ရာ အေၾကာင္းတို႔ ျပည့္စံုလ်ွင္ မထင္ေအာင္ တားဆီး လို႔မရ, သဘာဝအလိုက္ မုခ် ထင္ရမည္သာ၊ ထင္သည့္အခါလည္း အာရံု ဝတၳဳ အာေလာက စသည္တို႔၏ အင္အားအလိုက္ စိတၱကၡဏ တစ္ခ်က္ခန္႔, ႏွစ္ခ်က္ခန္႔ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး လြန္ၿပီးမွ ထင္ၾကေပမည္၊ သို႔အတြက္ "စိတၱကၡဏ ၁၆ ခ်က္ အလြန္ တြင္ မထင္ရဘူး" ဟု မည္သူက တားဆီး ႏိုင္ပါအံ့နည္း၊ ၁၆ ခ်က္လြန္မွ ထင္လာလ်ွင္ ဘဝင္တစ္ႀကိမ္အလူွပ္တြင္ ထို အာရံု သက္တမ္းေစ့သျဖင့္ ခ်ဳပ္ေပမည္သာ၊ ဤကဲ့သို႔ ေသာ အရာဝယ္ "ဘဝင္ႏွစ္ႀကိမ္လူွပ္မွသာ အာရံုထင္ရမည္, မလူွပ္သာလ်ွင္မထင္ရ" ဟု အ႒ကထာ ဋီကာတို႔၌ အႁမြက္မ်ွ တားျမစ္ခ်က္ မေတြ႕ရ၊ ဤ သဂၤဟအ႒ကထာလည္း "ဘဝဂၤစလန ေမဝ ေဟာတိ" ဟု သာမညပင္ မိန္႔ေပ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ "စိတၱကၡဏ ၁၆ ခ်က္ အလြန္တြင္ ထင္လာ၍ ဘဝင္ တစ္ႀကိမ္လူွပ္အၿပီးတြင္ ခ်ဳပ္ရေသာ သတၱမအတိပရိတၱာရံုကိုလည္း" အလို ရိွပါသည္။
================
သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ
စာ_၂၃၆
ဝုေ႒ာ မျဖစ္လ်ွင္ အာဝဇၨန္း စသည္တို႔ မျဖစ္ရ ။ ။ စိတၱကၡဏ ၁၅ ခ်က္တိုင္ေအာင္ လြန္ၿပီးမွ ထင္လာေသာ အာရံု၌ အာဝဇၨန္း စသည္တို႔ မျဖစ္ေလာက္၍ မျဖစ္လ်ွင္ ရိွပါေစေတာ့၊ စိတၱကၡဏ ၁၀ ခ်က္, ၁၁ ခ်က္ ခန္႔ စသည္ အလြန္တြင္ ထင္လာေသာ အာရံုတြင္ ဝုေ႒ာ ၂ ႀကိမ္ မျဖစ္သာ၍ ဝုေ႒ာ မျဖစ္လ်ွင္ အာဝဇၨန္း မွ စ၍ သႏၱီရဏ တိုင္ေအာင္ကား ျဖစ္ထိုက္ေသးသည္ မဟုတ္ပါေလာ, သို႔ပါလ်က္ အာဝဇၨန္း စသည္တို႔ မျဖစ္ဘဲ , ဘဝင္လူွပ္ရံုသာ ျဖစ္ရသနည္း ဟု ေမး၊ အေျဖကား _ စိတ္တို႔၏ နိယာမ ဓမၼတာ ကို ဘုရား႐ွင္ သာလ်ွင္ ပိုင္ႏိုင္စြာ သိေတာ္မူသည္၊ ဘုရား႐ွင္ အလိုေတာ္ကိုလည္း အ႒ကထာ တို႔၌ ထုတ္ေဖာ္ ေလ့ ရိွ၏၊ သို႔အတြက္ ဘဝင္ကို ျပန္လည္ေစႏိုင္ (ျပတ္ေစႏိုင္) ေသာ ပဥၥဒြါရ ဝဇၨန္း ျဖစ္လ်ွင္ ဝုေ႒ာ သို႔ မေရာက္ခင္ စကၡဳဝိညာဏ္ သမၸဋိ စၦိဳင္း သႏၱီရဏ အခိုက္၌ တန္႔ရပ္၍ စိတ္အစဥ္ ျပန္နစ္႐ိုး (ျပတ္စဲ႐ိုး) မရိွ၊" ဟု အ႒သာလိနီ မိန္႔သည့္အတိုင္းသာ မွတ္သင့္ပါသည္။
အ႒သာလိနီ ။ ။ ႀကိယာ မေနာဓာတုယာ ဘဝေဂၤ အာဝဋိေတ ေဝါ႒ပနံ အပါေပတြာ အႏၱရာ စကၡဳဝိညာေဏ. ဝါ သမၸဋိ စၦေန ဝါ သႏၱီရေဏ. ဝါ ဌတြာ နိဝတၱိႆတီတိ ေနတံ ဌာနံ ဝိဇၨတိ ၊ _ ဝိပါကုဒၶါရကထာ ။
××××××××
နိဂံုးဝါက်
*********
ဣေစၥဝံ စကၡဳဒြါေရ, တထာ ေသာတဒြါရာဒီသု ေစတိ, သဗၺထာပိ ပဥၥဒြါေရ တဒါရမဏဇဝနေဝါ႒ပနေမာဃဝါရသခၤါတာနံ စတုႏၷံ ဝါရာနံ ယထာကၠမံ အာရမဏဘူတာ စတုဓာ ဝိသယပၸဝတၱိ ေဝဒိတဗၺာ။
ဣေစၥဝံ စကၡဳဒြါေရ ၊ေပ၊ ေဝဒိတဗၺာ။ ။ ဤစကားရပ္ကား နိဂံုး စကားတည္း၊ ထိုနိဂံုး၌ ပါဌ္ေလ်ာက္ အဓိပၸါယ္ ကို အေျချပဳ၌ ျပခဲ့ၿပီ။ ဤ သျဂႋဳဟ္ က်မ္း၌ ေနာက္ဆံုး ဝါရကိုသာ ေမာဃဝါရဟု ေခၚေသာ္လည္း အ႒သာလိနီ ၌ ကား တဒါရံု မွ ကင္းဆိတ္ေသာေၾကာင့္ ဇဝနဝါရကိုလည္း ေမာဃဝါရ , ေဇာမွ ကင္းဆိတ္ေသာေၾကာင့္ ေဝါ႒ပနဝါရကိုလည္း ေမာဃဝါရ ဟု ေခၚသည္။
ေမာဃဝါရ၏ အာရံု ။ ။ "စတုႏၷံ ဝါရာနံ အာရမဏဘူတာ " အရ "တဒါရမဏဝါရ၏ အာရံု " စသည္ ဆိုရာ၌ တဒါရမဏဝါရ စသည္က ထို အာရံုကို အာရံုျပဳေသာ ေၾကာင့္ သင့္ေလ်ာ္ပါ၏၊ "ေမာဃဝါရ၏ အာရံု" ဟု ဆိုရာ၌ ကား ေမာဃဝါရက ထိုအာရံုကို အာရံု မျပဳေသာေၾကာင့္ မသင့္ႏိုင္သည္ မဟုတ္ပါေလာ ဟု ေမး၊ အေျဖကား_ "ေမာဃဝါရ၏ အာရံု " ဟူရာ၌ "ေမာဃဝါရက အာရံုျပဳအပ္ေသာ အာရံု " ဟု အဓိပၸါယ္ မမွတ္သင့္၊ ေမာဃဝါရျဖစ္ဖို႔ရန္ ထင္လာေသာ အာရံုျဖစ္၍ "ေမာဃဝါရ၏+အာရံု" ဟု ေခၚသည္ဟု မွတ္ပါ။
====================
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment