Saturday, July 16, 2016

ဝီထိပိုင္း သျဂႋဳဟ္ ဘာသာဋီကာ ***************************** စာ ၂၂၇ .၂၂၈.၂၂၉. ၂၃၀ .၂၃၁ ယံကိဥၥိ လဒၶပစၥယံ စာ_၂၂၇ အေၾကာင္းအဆက္ဆက္။ ။ ထိုေယာနိေသာမနသိကာရ ျဖစ္ဖို႔/ မျဖစ္ဖို႔ရန္ အေၾကာင္းအဆက္ဆက္ ကား အတၱသမၼာပဏိဓိ ,သဒၶမၼႆဝန, သပၸဳရိသူပနိႆယ ,ပဋိ႐ူပေဒသဝါသ ,ပုေဗၺ စ ကတပုညတာဟူေသာ သမၸတၱိစက္တို႔ရိွျခင္း/ မရိွျခင္းမ်ားတည္း၊ ခ်ဲ႕ဦးအံ့ _ ေ႐ွးေ႐ွးဘဝက ကုသိုလ္ ေကာင္းမူွျပဳခဲ့ဖူးျခင္းဟူေသာ ပုေဗၺ စ ကတပုညတာ သမၸတၱိစက္ ရိွခဲ့သူသည္ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ သူေတာ္သူျမတ္တို႔ေနရာ "ပဋိ႐ူပေဒသ" ေခၚေသာအရပ္၌ ျဖစ္ရ၏၊ ထို ပဋိ႐ူပေဒသဝါသ သမၸတၱိစက္ရိွသူသည္ မိေကာင္း ဖေကာင္း ေဆြမ်ိဳး ေကာင္း ဆရာသမားေကာင္း ဟူေသာ သူေတာ္ေကာင္းတို႔ကို မွီခို ဆည္းကပ္ရျခင္းဟူေသာ သပၸဳရိသူပနိႆယ စက္ႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ထို သပၸဳရိသူပနိႆစက္ႏွင့္ ျပည့္စံုသူသည္ သူေတာ္ေကာင္း တရားကို နာရျခင္းဟူေသာ သဒၶမၼႆဝန စက္ႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ထို သဒၶမၼႆဝန စက္ရိွသူသည္ မိမိကိုယ္ကို လည္းေကာင္း မိမိစိတ္ကို လည္းေကာင္း ေစာင့္စည္းထိန္းသိမ္းႏိုင္ျခင္းဟူေသာ အတၱသမၼာပဏိဓိ စက္ႏွင့္ ျပည့္စံု၏၊ ဤ အတၱသမၼာပဏိဓိ စက္ႏွင့္ အခ်က္က်က် ျပည့္စံုေနသူ၏ သႏၱာန္မွာ ေတြ႔ျမင္ရာအာရံုတိုင္း၌ ေယာနိေသာ မနသိကာရ အျဖစ္မ်ား၍ ကုသိုလ္ ေဇာ ေစာၾကေတာ့မည္သာ၊ ဤသို႔ အဆင့္ဆင့္ စက္မ်ား ခြၽတ္ယြင္းပ်က္ျပားေနသူ၏ သႏၱာန္၌ ကား အေယာနိေသာမနသိကာရအျဖစ္မ်ား လ်က္ အကုသိုလ္ ေဇာမ်ားသာ ေစာခြင့္ရေတာ့လတၱံ႕။ မွတ္ခ်က္ ။ ။ ဤစကားစဥ္အရ ယခုဘဝ ကုသိုလ္ ေဇာ ေစာရာ၌ ေယာနိေသာမနသိကာရသည္ နီးေသာအေၾကာင္း , အတၱသမၼာပဏိဓိစ သည္ကား ေဝးေသာ အေၾကာင္းတည္းဟုမွတ္ပါ။ ထိုေဇာတို႔၏ ေသာမနႆ ဥေပကၡာ အသခၤါရိက သသခၤါရိက ျဖစ္ဖို႔ရန္ ဆိုင္ရာ အေၾကာင္းမ်ား ရိွေသး၏၊ ထိုအေၾကာင္းမ်ားကို စိတ္ပိုင္း၌ ျပခဲ့ၿပီ၊ ဤသို႔လ်ွင္ ကာမေဇာ တစ္ခုယုတ္ ၃၀ တြင္အေၾကာင္းသင့္ရာ တစ္ပါးပါး သာ ေစာႏိုင္ခြင့္ရိွေသာေၾကာင့္ "ယံကိဥၥိ လဒၶပစၥယံ " ဟု မိန္႔သည္။ ေယဘုယ် သတၱကၡတၱံဳ ဇဝတိ ။ ။ ထိုအခြင့္ရေသာ ေဇာ သည္လည္း စိတ္တစ္မ်ိဳး တည္းပင္ (၇) ႀကိမ္ထပ္၍ျဖစ္၏၊ "(၇)ႀကိမ္" ဟူေသာစကားလည္း (၇)ႀကိမ္ အျဖစ္မ်ားေသာေၾကာင့္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ဆိုအပ္ေသာစကားတည္း၊ ပကတိ႐ိုးရာ အခါ၌ပင္ ၆ ႀကိမ္ေစာေသာအရာလည္းရိွေသး၊ ထို႔ေၾကာင့္ "ပရိတၱဇဝနဝီထိယံ ကာမာဝစရဇဝနာနိ သတၱကၡတၱံဳ ဆကၡတၱဳေမဝ ဝါ ဇဝႏၱိ" ဟု ကိုယ္တိုင္ ဇဝနဝါရ၌ မိန္႔ဦးလတၱံ႕၊ ဝိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကထာ စသည္တို႔ ၌ လည္း "ေဝါ႒ပနာနႏၱရံ ပန သေစ မဟႏၱံ ေဟာတိ ႐ူပါဒိအာရမဏံ ၊ေပ၊ ဆ ဝါ သတၱ ဝါ ဇဝနာနိ ဇဝႏၱိ" ဟု ပကတိ ႐ိုးရာအခါ၌ပင္ (၆) ႀကိမ္ ေစာႏိုင္ေၾကာင္းကို မိန္႔ၾကၿပီ။ ငါးႀကိမ္ေစာရာအခါ ။ ။ စုတိခါနီးအခါ, သစ္ပင္ေပၚမွ က်ျခင္း, ေရနစ္မြန္းျခင္း စသည္တို႔ ေၾကာင့္ ေတြေဝမိန္းေမာ ေသငယ္ေဇာျဖင့္ ေျမာေမ့ေနရာအခါ, ±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±± သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ စာ_ ၂၂၈ အိပ္မေပ်ာ့္တေပ်ာ္ဝယ္ အိမ္မက္ မက္ရာအခါ စသည္တို႔ ၌ ငါးႀကိမ္သာလည္း ေစာႏိုင္ေၾကာင္းကို "မရဏကာလာဒီသု ပန ပဥၥဝါရေမဝ" ဟု ဇဝနဝါရ၌လည္းေကာင္း, "ဆဝါ သတၱ ဝါတိ ဝါသေဒၵန ပဥၥ ဝါတိ ဝုတၱေမဝါတိ ဒ႒ဗၺံ, သုတၱမုစၦိတာဒိကာေလ ပဥၥပိ ဟိ ဇဝႏၱိ " ဟု ဝိသုဒၶိမဂ္ မဟာဋီကာ ခႏၶနိေဒၵသ၌ လည္းေကာင္း မိန္႔ေတာ္မူၾကၿပီ။ [ေဆာင္ပုဒ္ ကို အေျချပဳ၌ ႐ွဴပါ။ ] ဇဝနာႏုဗႏၶာနိ စ ေဒြ တဒါရမဏပါကာနိ ။ ။ ေဇာက အာရံုအရသာကို ခံစားၿပီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေဇာ အဆံုးတြင္ ဝိပါတ္ဝိညာဥ္သည္ ဘဝင္ကိစၥတပ္၍ ျဖစ္ထိုက္ပါေသာ္လည္း တသြင္သြင္ စီးဆင္းေနေသာ ေရအယာဥ္ သည္ အဟုန္ျဖင့္ ခုတ္လာေသာ သေဘၤာ ေနာက္သို႔ အနည္းငယ္ လိုက္သြားသကဲ့သို႔ , ထို႔အတူ အဟုန္ေကာင္းေသာ ေဇာ၏ ေနာက္သို႔ ႏွစ္ႀကိမ္ခန္႔မ်ွ တဒါရံု ကိစၥ တပ္လ်က္ လိုက္ပါသြားေလ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ဝိပါတ္စိတ္တို႔သည္ ယူ႐ိုးယူစဥ္ ကံ ကမၼနိမိတ္ ဂတိနိမိတ္ အာရံုကို မယူပဲ ေဇာ၏ ေနာက္သို႔ လိုက္၍ ေဇာ၏ အာရံုကို ယူသည့္အတြက္ "တႆ အာရမဏံ အာရမဏံ ယႆ" ဟူေသာ ဝစနတၳအရ "တဒါရမဏ" ဟု မွည့္ေခၚရသည္။ [တေဒတံ ဇဝနာဝသာေန ဘဝဂၤႆ အာရမေဏ ပဝတၱနာရဟံ သမာနံ တႆ ဇသနႆ အာရမဏံ အာရမဏံ ကတြာ ပဝတၱတၱာ တဒါရမဏႏၱိ ပဝုစၥတိ၊ _ ဝိသုဒၶိမဂ္။] ယထာရဟံ ပဝတၱႏၱိ ။ ။ တဒါရံု တို႔မည္သည္ ကာမေဇာ, ကာမသတၱဝါ, အတိမဟႏၱ _ ဝိဘူတျဖစ္ေသာ ကာမအာရံု, ဤသံုးခ်က္စံုမွ က်ႏိုင္ေၾကာင္းကို "ကာေမ ဇဝနသတၱာ, လဗၺာနံ နိယေမ သတိ" စသည္ျဖင့္ ဆိုလတၱ႕ံ ၊ ထိုသံုးပါးေသာ အေၾကာင္းတို႔တြင္ "ဧကူနတၱႎ သကာမာဝစရဇဝေနသု" ပါဥ္ျဖင့္ ကာမေဇာ ျဖစ္ေၾကာင္း ကို လည္းေကာင္း, " ဧကစိတၱကၡဏာတီတကံ ႐ူပါရမဏံ" ျဖင့္ ကာမ အတိမဟႏၱာရံု ျဖစ္ေၾကာင္း ကို လည္းေကာင္း ထင္႐ွားစြာ ျပၿပီးျဖစ္၍ ပုဂိၢဳလ္ အလိုက္ ျဖစ္ထိုက္ /မျဖစ္ထိုက္ ကို စိစစ္ဖို႔ရန္ "ယထာရဟံ " ဟု မိန္႔၏၊ "ကာမဘံုသား ပုဂိၢဳလ္ ျဖစ္မွလည္း တဒါရံု က်မည္၊, ကာမ ပုဂိၢဳလ္ မဟုတ္လ်ွင္ မက်" ဟူလို ၊ ေ႐ွးဆရာတို႔ ကား " ယထာရဟႏၱိ အာရမဏဇဝနသတၱာႏု႐ူပံ " ဟု အေၾကာင္း သံုးပါးလံုး စံု /မစံုအလိုက္ ျဖစ္ထိုက္ /မျဖစ္ထိုက္ ကို ဖြင့္ဆိုၾက၏၊ အေၾကာင္းႏွစ္ပါးကား တိုက္ရိုက္ ျပၿပီး၍ ထိုဆရာတို႔ စကားကို စဥ္းစားၾကပါေလ။ တေတာ ပရံ ဘဝဂၤပါေတာ ။ ။ ဘဝင္အစဥ္ ျဖစ္ေနရာဝယ္ အာရံု အသစ္ တစ္ခု ေပၚလာ၍ ဝီထိစိတ္ ျဖစ္ျခင္းကို "ဘဝဂၤေတာ ဥတၱရဏံ=အာရံုအသစ္ကို ယူလ်က္ ဘဝင္မွ တက္ျခင္း" ဟု အ႒ကထာ ဆို၍ ဝီထိစိတ္ အျပတ္တြင္ တဖန္ ဘဝင္ျဖစ္ျခင္းကို "ဘဝေဂၤါတၱရဏံ_ ဘဝင္သို႔ သက္ျခင္း၊ ဘဝဂၤပါတ _ ဘဝင္ဖက္သို႔ ±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±±± စိတ္ျဖစ္ေပၚလာပံု စာ_၂၂၉ စိတ္အစဥ္က်ျခင္း၊ ဘဝဂၤပၸေဝသန_ ဘဝင္ဖက္သို႔ စိတ္အစဥ္ သက္ဝင္ျခင္း" ဟု စကားသံုးသည္၊ အခ်ဳပ္မွာ _ ဝီထိ စိတ္ ျဖစ္ေနျခင္းသည္ စိတ္အစဥ္ တက္ႂကြေနသကဲ့သို႔ ျဖစ္၏၊ ဘဝင္အစဥ္ ျဖစ္ျခင္းကား စိတ္အစဥ္ ၿငိမ္လ်က္ သက္ဝင္ နိမ့္က်ေနသကဲ့သို႔ ျဖစ္သည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ "ဘဝဂၤပါေတာ _ ဘဝင္က်ျခင္း" ဟု ဆိုရသည္၊ စင္စစ္မွာ _ ဘဝင္စိတ္အစဥ္ ျဖစ္ျခင္းသာတည္း၊ ပရမတၳဒီပနီ ကား _ စိတ္အစဥ္ သည္ အာဝဇၨန္းမွ စ၍ စတုတၳေဇာ တိုင္ေအာင္ ထူေထာင္တက္ႂကြသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနရာ ပဥၥမ ေဇာ မွ တျဖည္းျဖည္း စ၍ အက်တြင္ ဒုတိယတဒါရံု၏ ေနာက္၌ အရိွန္ ကုန္သျဖင့္ အလံုးစံု က်ေသာေၾကာင့္ "ဘဝဂၤပါတ " ဟု ဆိုရေၾကာင္းကို အဓိပၸါယ္ ျပသည္။ စိတ္ျဖစ္ေပၚလာပံု ။ ။ ျပအပ္ခဲ့ၿပီးေသာ စိတ္မ်ားသည္ အခြင့္သာလ်ွင္ သင့္ရာမွာျဖစ္ဖို႔ ခႏၶာကိုယ္ အတြင္း၌ စုေဝးတည္ရိွေနသည္မဟုတ္၊ အျပင္ဘက္မွာ တစ္စံုတစ္ခု ေသာ ေနရာ ၌ စုေပါင္း သိမ္းဆည္း ႏိုင္သူလည္း မရိွ၊ ဝတၳဳ အာရံု မနသိကာရ စေသာ ဆိုင္ရာအေၾကာင္းတို႔ ေပါင္းဆံု မိၾကေသာအခါမွ ႐ုတ္ခနဲ ျဖစ္ေပၚ လာၾကေပသည္၊ ဥပမာ_ ေနအရိွန္ က်ေရာက္က မီးထ၍ေတာက္ေသာ "သူရိယကာႏၱ" ေခၚေသာ ေက်ာက္တစ္မ်ိဳး ရိွ၏၊ မီးသည္ ေနေရာင္မွာလည္းမရိွေသး၊ သူရိယကာန္ေက်ာက္မွာလည္းမရိွေသးေခ်၊ သို႔ေသာ္ ေနေရာင္ႏွင့္ သူရိယကာန္ေက်ာက္တို႔ ေပါင္းဆံု မိေသာအခါ ဓာတ္သဘာဝအေလ်ာက္ မီးထ၍ ေတာက္သကဲ့သို႔တည္း၊ သူရိယကာႏၱေက်ာက္ႏွင့္ မွီရာဝတၳဳ , ေနေရာင္ႏွင့္ အာရံု, မီးေပၚလာပံုႏွင့္ စိတ္ေပၚလာပံုတို႔ တူၾကေပသည္၊ ဓာတ္ဖိုႀကိဳးႏွင့္ ဓာတ္မႀကိဳးတို႔ ထိမိၾကေသာအခါ ဓာတ္မီးထြက္လာပံုမွာလည္း ဤနည္းေပတည္း။ မဏိႏၶနာတေပ အဂၢိ, အသေႏၱာပိ သမာဂေမ၊ ယထာ ေဟာတိ တထာ စိတၱံ, ဝတၳာလမၺာဒိသဂၤေမ။ မဏိႏၶနာတေပ _ သူရိယကာႏၱာ, ေက်ာက္ေလာင္စာႏွင့္ ေက်ာက္ဝါဝင္းထိန္, ေနအရိွန္ သည္၊ သမာဂေမ _ အေၾကာင္းစံု၍, ေပါင္းစံုေတြ႔သည္ရိွေသာ္၊ အဂၢိ _ မီးသည္၊ အသေႏၱာပိ_ ေက်ာက္ေရာ ေနမွာ, မရိွေသးပါေသာ္လည္း၊ ေဟာတိ ယထာ_ ဓာတ္သေဘာ အေလ်ာက္ , ေပၚေပါက္ရသကဲ့သို႔ ၊ တထာ _ထို႔အတူ ၊ စိတၱံ_ အာရံုစုစု, သိမူွသေဘာ, စိတ္ဟူေသာ ဓာတ္တစ္မ်ိဳးသည္၊ အသႏၱံပိ_ အခြင့္သာလ်ွင္, သင့္ရာေပၚေရး, စုေဝးေသာအား, ထင္႐ွားၿပီးမဟုတ္ပါေသာ္လည္း၊ ဝတၳာလမၺာဒိသဂၤေမ_ ဝတၳဳအာရံု ,စသည္ဆံု၍, ေတြ႔ၾကံဳၾကသည္ရိွေသာ္၊ ေဟာတိ _ မၾကံဳစေတာင္း, မယံုေကာင္းမ်ွ, အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ, ျဖစ္ေပၚလာရေပသတည္း။(သစၥသံခိပ္ ) ဝီထိစဥ္ႏွင့္ သရက္ဥပမာ။ ။ "ၾကံညစ္သူမ်ား, တံခါးေစာင့္သူ, ပင့္ကူသရက္, ပံုမပ်က္, မိန္႔ႁမြက္႒ကထာ"....ဟူသည့္အတိုင္း သရက္ဥပမာ ကိုသာ ထုတ္ျပေပအံ့။ ×××××××××××××××××××××÷÷÷÷÷÷ သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ စာ_၂၃၀ [ေဆာင္] မွတ္ေလာ့မ်က္ျမင္, ကြက္ကြက္ထင္စိတ္,.....သရက္ပင္ေအာက္, လူတစ္ေယာက္၏, ေ႐ွးက ေနာက္ ေခါင္းၿမီး, ျခံဳ၍ၿပီးေသာ္, အိပ္ေပ်ာ္ေလျငား, ေႂကြသံအားေၾကာင့္, ႏိုးၾကားသျဖင့္, ေခါင္းျခံဳဖြင့္၍, ၾကည့္လင့္ျမင္ရာ, ယူကာႏွိပ္စမ္း, ႐ွဴကာနမ္းလ်က္, မွည့္မွန္းသိေသာ္, ရႊင္ေပ်ာ္သံုးစား, ရသာပြား၍, မ်ိဳျငားေလၿပီး, ေ႐ွးနည္းအိပ္အင္, ပမာဆင္ေလာ့။ ဘဝင္သည္ကား, အိပ္ေသာလားသို႔, နီးပါးေႂကြပံု , အာရံုထိခိုက္, ႏိုးလိုက္သည့္ဟန္, အာဝဇၨန္းတည္း၊ ဖြင့္လွန္ၾကည့္မူွ, စကၡဳဝိညာဥ္, ယူငင္တစ္ခန္း, ပဋိစၦန္းႏွင့္, ႏွိပ္စမ္းသႏၱီ_ ရဏမည္၏၊ မွတ္ၿပီဝုေ႒ာ, သံုးစားေသာကား, ေဇာအလား႐ွင့္၊ မ်ိဳျငားေလပံု, တဒါရံု မွတ္, ေနာက္ထပ္အိပ္ျပန္, ဘဝင္ဟန္ဟု၊ ျပင္ရန္ ျပဳသူ, မရိွမူလည္း, မတူေ႐ွ႕ေနာင္, ကိစၥေဆာင္လ်က္, ျဖစ္တိုင္းပ်က္၍, ဆက္ဆက္စဥ္လာ, မျမင္ပါလည္း, ထင္စြာသေဘာ, စဥ္ကာေႏွာသည္...., အေဟာ နိယာမေပတကား။ ဘဝင္သည္ကား ၊ေပ၊ ဘဝင္ဟန္ဟု ။ ။ သတၱဝါတိုင္း၌ ဝီထိစိတ္ မျဖစ္မွီ ေ႐ွးဦးစြာ ဘဝင္က်ေနျခင္းသည္ လူတစ္ေယာက္၏ သရက္ပင္ေအာက္၌ အိပ္ေပ်ာ္ေနျခင္းႏွင့္ တူ၏၊ ဝီထိစိတ္ ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ရန္ ပသာဒ၌ အာရံု၌ထိခိုက္ျခင္းသည္ အနီးအပါး၌ သရက္သီးေႂကြက်ပံုႏွင့္ တူ၏၊ ဘဝင္အစဥ္ကို ျဖတ္၍ အာဝဇၨန္းစိတ္ ေ႐ွးဦးစြာ ေပၚလာျခင္းသည္ သရက္သီးေႂကြက်သံေၾကာင့္ ႏိုးလာသည္ႏွင့္ တူ၏၊ စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္ ျဖစ္၍ ႐ူပါရံု ကို ျမင္ျခင္းသည္ ေခါင္းျမီးျခံဳ ကို ဖြင့္၍ ၾကည့္ျခင္းႏွင့္ တူ၏၊ သမၸဋိစၦိဳင္းစိတ္၏ ခံယူသကဲ့သို႔ ျဖစ္ျခင္းသည္ သရက္သီးကို လွမ္း၍ ယူငင္ျခင္းႏွင့္ တူ၏၊ သႏၱီရဏ စိတ္၏ ထို ခံယူအပ္ၿပီးေသာ အာရံုကို ဣ႒မွန္း အနိ႒မွန္း စံုစမ္းသကဲ့သို႔ ျဖစ္ျခင္းသည္ သရက္သီးကို မွည့္မွန္း မမွည့္မွန္း ႏိွပ္စမ္းျခင္းႏွင့္ တူ၏၊ ဝုေ႒ာစိတ္၏ ဣ႒ပဲ, သို႔မဟုတ္ အနိ႒ပဲဟု ပိုင္းျခားသတ္မွတ္ ဆံုးျဖတ္သကဲ့သို႔ ျဖစ္ျခင္းသည္ နမ္း႐ူွၾကည့္၍ မွည့္မွန္း သိရျခင္းႏွင့္ တူ၏၊ ေဇာစိတ္၏ အာရံု အရသာကို ခံစားျခင္းသည္ မွည့္မွန္း သိလ်က္ အရသာခံလ်က္ စားေနျခင္းႏွင့္ တူ၏၊ တဒါရံု စိတ္၏ ေဇာေနာက္လိုက္ကာ ေဇာ၏ အာရံုကို ယူျခင္းသည္ မ်ိဳခ်လိုက္ ျခင္းႏွင့္ တူ၏၊ ထို႔ေနာက္ ဘဝင္က်ျမဲ က်ျပန္ျခင္းသည္ ယခင္ လူ၏ ထပ္၍ အိပ္ျမဲ အိပ္ျပန္ျခင္းႏွင့္ တူသည္။ ျပင္ရန္ ျပဳသူ ၊ေပ၊ အေဟာ နိယာမေပတကား။ ။ ဤသို႔ ျဖစ္ၾကရာ၌ "သင္က ဘဝင္၏ အျခားမဲ့၌ အာဝဇၨန္း ျဖစ္ရမည္, သင္ကား အာဝဇၨန္း ၏ အျခားမဲ့၌ စကၡဳဝိညာဏ္စိတ္ ျဖစ္ရမည္" စသည္ျဖင့္ ျပဳျပင္စီမံႏိုင္သူ နတ္ လူ ျဗဟၼာ တစ္စံုတစ္ေယာက္မ်ွ မရိွေခ်၊ ထိုသို႔ မရိွဘဲလ်က္ ျပအပ္ခဲ့ေသာ ဥပမာအရ ××××××××××××××××××××××××××××××× မဟႏၱာရံုဝီထိ စာ- ၂၃၁ အာရံု၏ ပသာဒ ၌ ထိခိုက္ျခင္း ကိစၥ, အာဝဇၨန္း ၏ ဘဝင္အစဥ္ကို ျဖတ္ျခင္း ကိစၥ, စကၡဳဝိညဏ္၏ ျမင္ျခင္း ကိစၥ စသည္ကို ကိုယ္စီကိုယ္ငွ ေ႐ွ႕ ေနာက္မတူေအာင္ အသီးသီး ေဆာင္ရြက္လ်က္ ႐ွည္လ်ားစြာ တစ္သီတစ္တန္းႀကီး အခ်က္က်ေအာင္ ျဖစ္ပ်က္ေနပံုတို႔သည္ မ်က္ျမင္မဟုတ္ေစကာမူ သဘာဝဓမၼအလိုက္ လြန္စြာထင္႐ွားလ်က္ ရိွေနေသာေၾကာင့္ မၾကံအပ္ မၾကံပိုင္ မၾကံႏိုင္ဖြယ္ လြန္စြာဆန္းၾကယ္ေသာ စိတၱနိယာမႀကီးေပတည္း။ [ဤ စိတၱနိယာမႏွင့္ စပ္၍ နိယာမ (၅) ပါးကို ထုတ္ျပသင့္၏၊အ႒သာလိနီ အဗ်ာကတ ဝိပါကပဒအဖြင့္၌ ႐ူွပါ။] ~~~~~~~~~ မဟႏၱာရံုဝီထိ *********** ယာဝ တဒါရမဏုပၸါဒါ ပန အပၸေဟာႏၱာတီကကမာပါတမာဂတံ အာရမပံ မဟႏၱံ နာမ၊ တတၳ ဇဝနာဝသာေန ဘဝဂၤပါေတာဝ ေဟာတိ၊ နတၳိ တဒါရမဏုပၸါေဒါ။ ယာဝ တဒါရမဏုပၸါဒါ ၊ေပ၊ အပၸေဟာႏၱာတီတကံ ။ ။ ယာဝ တဒါရမဏုပၸါဒါ ကို အပၸေဟာႏၱ၌စပ္၊ ထင္လာေသာ အာရံုသည္ တဒါရံု ျဖစ္သည့္တိုင္ေအာင္ (ဌီအခိုက္၌ တည္ေနျခင္းငွါ )မစြမ္းႏိုင္၊ "တဒါရံု မျဖစ္မွီ ခ်ဳပ္ရမည္" ဟူလို၊ ဆိုင္ရာဒြါရ၌ မထင္ႏိုင္ပဲ လြန္သြားေသာ အာရံုကို "အတီကက" ဟု ေခၚ၏၊ ထို အတီကကသည္ ပေဟာႏၱာတီကက အပၸေဟာႏၱာတီကက ဟု ႏွစ္မ်ိဳးရိွ၏၊ ထိုတြင္ အတိမဟႏၱာရံုလည္း မထင္ႏိုင္ေသးဘဲ စိတၱကၡဏတစ္ခ်က္ခန္႔မ်ွ လြန္ခဲ့၏၊ ထို လြန္ျခင္းသည္ တဒါရံု ျဖစ္သည့္တိုင္ေအာင္ တည္ျခင္းငွါ စြမ္းႏိုင္ေသာ ပေဟာႏၱာတီကက ျဖစ္၏၊ ဤ မဟႏၱာရံု၏ လြန္ျခင္းကား စိတၱကၡဏ(၂) ခ်က္ခန္႔ (၃) ခ်က္ခန္႔ လြန္ျခင္းျဖစ္၍ တဒါရံုျဖစ္သည့္တိုင္ေအာင္ တည္ျခင္းငွါ မစြမ္းႏိုင္ေသာ အပၸေဟာႏၱာတီကကတည္း၊ ေနာက္ "အပၸေဟာႏၱာတီကက " ဟု လာသမ်ွ၌ ဤ အဓိပၸါယ္ ကိုခ်ည္း မွီပါ။[န ပေဟာတိ_ မစြမ္းႏိုင္၊ ဣတိ_ ထို႔ေၾကာင့္ ၊ အပၸေဟာႏၱံ _ မည္၏၊ အပၸေဟာႏၱံ _ မစြမ္းႏိုင္သည္၊ ဟုတြာ _ ျဖစ္၍၊ အတီတကံ _ လြန္ေသာအာရံုတည္း၊ အပၸေဟာႏၱာတီတကံ _ အာရံု၊ ပေဟာႏၱ၌ ပေ႐ွးရိွေသာ "ဟု" ဓာတ္၊ တစ္နည္း _ "ပဟု" ဓာတ္တည္း ။] စိတၱကၡဏ (၂) ခ်က္ခန္႔ (၃) ခ်က္ လြန္မွ ထင္ပံု ။ ။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဤ မဟႏၱာရံုသည္ ဥပါဒ္ ၿပီးေနာက္ စိတၱကၡဏ (၂) ခ်က္ခန္႔ (၃) ခ်က္လြန္မွ ထင္လာႏိုင္သနည္းဟု ေမး၊ အေျဖကား _ ႐ူပါရံု ထင္ျခင္း၏ အေၾကာင္း (၃) ပါးတို႔တြင္ ႐ူပါရံု ျဖစ္ေစ , စကၡဳပသာဒျဖစ္ေစ , အာေလာကျဖစ္ေစ, အတိမဟႏၱာရံု တုန္းကေလာက္ အားမေကာင္းေသာေၾကာင့္ ဤ မဟႏၱာရံုသည္ ဥပါဒ္ ၿပီးေနာက္ စိတၱကၡဏ (၂) ခ်က္ (၃) ခ်က္ခန္႔ လြန္မွ ထင္လာႏိုင္သည္။ ±±±±±±±±±±±±±×××××±±±±±±±±±±±± MMOO:-)

No comments:

Post a Comment