Saturday, July 16, 2016
ပကိဏ္းပိုင္း . ႏွာ_၁၈၃ ၊ ၁၈၄ ၊ ၁၈၅
ႏွာ _ ၁၈၃
ပိုင္းျခားဆံုးျဖတ္ျခင္းသည္ ဝုေ႒ာကိစၥတည္း၊ ေဝါ႒ပနံ ပန ယထာသႏီ ၱရိေတ အေတၳ နိစၧယာကာေရန ပဝတၱိတြာ၊......[မဟာဋီကာ။]
အမွာ။ ။ေနာက္ဋီကာတို႔၌ အညိဳဟူ၍လည္းေကာင္း, အနီစသည္ဟူ၍လည္းေကာင္း, ဆံုးျဖတ္မႈကုိ ဝုေ႒ာကိစၥ"ဟုဖြင္ ့၏၊ ပဥၥဒါြရဝီထိအခိုက္၌ အညဳိ အနီစသည္ျဖငိ ့ မဆံုးျဖတ္ႏိုင္ေသး၊ တဒႏုဝတၱကဝီထိ၌သာ ထိုကဲ့သို႔ ့ဆံုးျဖတ္ႏိုင္သည္၊ ပဥၥဒါြရ၌ကား ေဇာတို ့က အာရံုအရသာကို ခံစားဖို႔ရာ ဣ႒_အနိ႒အျခင္းအရာေလာက္ကိုသာ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ဖြယ္ရွိသည္။
[ေဝါ႒ပနပုဒ္အဆံုးအျဖတ္ကို ဝီထိပိုင္းမွာ ရႈပါ။]
ေဇာကိစၥ။ ။ဇဝတီတိ ဇဝနံ၊
ဇဝတီတိ _ အဟုန္ျပင္းစြာ ျဖစ္ေပၚလာသည္၏ အျဖစ္ေႀကာင္ ့၊ ဇဝနံ _မည္၏၊ "ေဝေဂါ ဇေဝါ ရေယာ"ဟု အဘိဓာန္၌ "အဟုန္" အနက္ေဟာ "ဇဝ"သဒါၵလာ၏၊ထို႔ေႀကာင့့္အႀကိမ္္နည္း
သည္ျဖစ္ေစ မ်ားသည္ျဖစ္ေစ, အဟုန္ျပင္းျပင္း တင္းတင္းထန္ထန္ ျဖစ္ေပၚလာေသာစိတ္ကို "ေဇာစိတ္"ဟုေခၚ၏၊ မဂ္ေဇာ အဘိညာဏ္ေဇာတို ့သည္ တစ္ႀကိမ္သာျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္ႀကိမ္ဆိုရေလာက္ေအာင္ အဟုန္အရွိန္ ရွိႀက၏၊ ဘဝင္တို ့ကား အႀကိမ္မ်ားစြာ ဆက္ကာဆက္ကာ ျဖစ္ပါေသာ္လည္း အဟုန္အရွိန္ မရွိႀက၊ ထိုေဇာစိတ္တို႔၏ ကိစၥကား အာရံု၏ အရသာကို ခံစားျခင္းတည္း၊ ထို ့ေႀကာင္ ့"ဇဝနဘာဝ"ဟုဆိုလိုလ်က္ ဘာဝပုဒ္အေက်ႀကံ၍ "ေဇာ၏ျဖစ္ေႀကာင္း ျဖစ္ရာ အာရံုအရသာကို ခံစားျခင္းသည္ ဇဝနကိစၥတည္း " ဟုမွတ္ပါ။
တဒါရံုကိစၥ ။ ။တႆအာရမဏံ အာရမဏံ ယႆာတ္ိ တဒါရမဏံ၊ တႆ _ထိုေဇာ၏၊ အာရမဏံ _အာရံုဟူေသာ၊ ယႆ _အႀကင္စိတ္၏၊ အာရမဏံ_ အာရံုသည္၊ အတၳိ_ ရွိ၏၊ ဣတိ_ ေႀကာင္ ့၊ တဒါရမဏံ_မည္၏၊["တဒါရမဏာ ရမဏ"ဟု ဆိုလိုလ်က္ အာရမဏ တစ္ပုဒ္ေက်၊] မိမိေရွ့က ေဇာတို ့ ယူအပ္ျပီးေသာ အာရံုကို ထပ္၍ယူေသာ စိတ္မ်ားကို "တဒါရမဏ"ဟု ေခၚသည္၊ဤ၌ကား ကိစၥအရာျဖစ္၍ "တဒါရမဏဘာဝ" ဟုဆိုလိုလ်က္ ဘာဝပုဒ္ အေက်ၾကံ၍ "ေဇာ၏အာရံုကို ဆက္ယူျခင္း၌ တဒါရမဏကိစၥ " ဟု မွန္ပါ ။
စုတိကိစၥ။ ။စဝနံ စုတိ၊ စဝနံ_ ပစၥဳပၸန္ ဘဝမွ ေရြ႔ေလ်ာျခင္း၊ စုတိ_ျခင္း၊ ဝီထိစိတ္တို႔၏ အၾကားအၾကား၌ ကံအ႐ွိန္႐ွိသမွွ် ဘဝမျပတ္ရေအာင္ ဘဝင္စိတ္က ဆက္စပ္၍ လာခဲ့ရာ, ကံအ႐ွိန္ကုန္ေသာအခါ ေနာက္ထပ္ မဆက္စပ္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ အဆံုးသတ္ျဖစ္ေသာ ဘဝင္စိတ္ကိုပင္ ျဖစ္ဆဲဘဝမွ ေလ်ာက်ျခင္းေၾကာင့္ "စုတိ" ဟု ေခၚရသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ဘဝအတြက္ ဘဝင္ႏွင့္ စုတိစိတ္တို႔ တူရသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ဘဝအတြက္ ဘဝင္ႏွင့္ စုတိစိတ္တို႔ တူရသည္၊ ဤစုတိကိစၥကား ျဖစ္ဆဲဘဝမွ ေရြ႔ေလ်ာျခင္းတည္း။
...
ပကိဏ္းပိုင္း . ႏွာ _ ၁၈၄.
ဌာန။ ။တိ႒တိ ဧတၳာတိ ဌာနံ၊ ဧတၳ_ ဤအခါ၌၊ စိတၱံ _ ပဋိသေႏၶစေသာ စိတ္သည္ တိ႒တိ _ ျဖစ္တည္၏၊ ဣတိ _ ဤသုိ႔ စိတ္၏ ျဖစ္တည္ရာ၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ တံ _ ထိုအခါသည္၊ ဌာနံ _ ဌာန မည္၏၊ ဤဝစနတၳအရ စိတ္ (၃) ႀကိမ္ဆက္၍ျဖစ္ရာတြင္ ေ႐ွ႕စိတ္ ေနာက္စိတ္ ႏွစ္ခုတို႔၏ အလယ္အၾကား၌ စိတ္တစ္ခုျဖစ္ဖို႔ရာ အခီန္ကာလ႐ွိ၏၊ ထို အၾကားျဖစ္ေသာ အခါကာလသည္ ပရမတ္မဟုတ္,ပညတ္တည္း၊ ထို အခါကာလ ပညတ္ကို "ဌာန".ဟုမွတ္ပါ၊ ကာလကို တည္ရာဌာနအျဖစ္ျဖင့္ သံုးစြဲသင့္ေၾကာင္းမွာလည္း "ကာေလာ ဟိ စိတၱပရိစိ ၦေႏၷာ သဘာဝေတာ အဝိဇၨမာေနာပိ အာဓာရဘာေဝေနဝ သညာေတာ အဓိကရဏႏိ ၱဝုေတၱာ" ဟူေသာ အ႒သာလိနီ ဒြါရကထာအဖြင့္ မူလဋီကာကို ေထာက္၍ သိပါ၊ ပဋိသေႏိၶယာ_ ပဋိသေႏၶစိတ္၏ ၊ဝါ_ပဋိသေႏၶကိစၥ၏၊ ဌာနံ _ျဖစ္တည္ရာကာလတည္း၊ ပဋိသႏိၶဌာနံ_ပဋိသေႏၶ၏ တည္ရာကာလ။
ကိစၥႏွင့္ဌာနအထူး။ ။ ယခုျပအပ္ခဲ့ၿပီးေသာ အဖြင့္မ်ားအရ ကိစၥ ႏွင့္ ဌာန အထူးကို ဤသို႔ သိရာ၏၊ ပဋိသေႏၶစိတ္ အစ႐ွိေသာ ပရမတၳတရားတို႔၏ ဘဝသစ္ကို ဆက္စပ္ေပးမႈ, အာရံုကို ဆင္ျခင္မႈစေသာ အျခင္းအရာသည္ ကိစၥမည္၏၊ စုတိစိတ္ ပဋိသေႏၶစိတ္ ဘဝင္စိတ္ဟု စိတ္အစဥ္႐ွိရာတြင္ ေ႐ွ႕စုတိစိတ္ ေနာက္ဘဝင္စိတ္ႏွစ္ပါးတို႔၏ အၾကား၌ ပဋိသေႏၶစိတ္ တစ္ခု၏ ျဖစ္ေလာက္ရာ ခဏငယ္(၃) ခ်က္ကာလသည္ ဌာနမည္၏၊ ဤ အၾကားကာလသည္ ပရမတ္မဟုတ္,ပညတ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ "အႏ ၱရပညတ္ " ဟု က်မ္းဂန္၌ သံုးစြဲသည္။
မဟာဋီကာ။ ။ ပဋိသႏၶိဝိဉာဏာဒီနံ ကိစၥံ နာမ ဘဝႏ ၱရပဋိသႏၶာနာဒိနာအာကာေရန ပဝတၱိ ဧဝ၊ ပဋိသႏိၶပါဒိကာေလ ပန စုတိဘဝဂၤါနံ အႏ ၱရာဠွံ ပဋိသႏိၶယာ၊ေပ၊ ဌာနႏိ ၱေဝဒိတဗၺံ။_ဝိသုဒၶိမဂ္။
ခ်ဲ့ဦးအံ့_ တရားသူႀကီး,တရားစီရင္မႈကိစၥ, တရားစီရင္ရာ ရံုဌာန, သံုးမ်ိဳး ျပသကဲ့သို႔, ထို႔အတူ ပဋိသေႏၶစိတ္ ,ဆက္စပ္ျခင္းကိစၥ ,ဆက္စပ္ရာကာလဌာန ဟု (၃) မ်ိဳး ျပားပံုကို သိရာ၏၊ ထိုအခ်ိန္ကာလ ဌာနဟူသည္ ဘာမွ်မ႐ွိေသာပညတ္ျဖစ္၍ ထိုဌာနျဖစ္ေသာ ကာလ၏ပံုစံကို ဘာမွ်မ႐ွိေသာ သုညသံုးလံုးျဖင္႔ စုုုု_ ပ_ ဘ
၀၀၀. ၀၀၀. ၀၀၀.
ဟုျပၾက၏၊ ဤသို႔ သုည သံုးလံုးတြဲမွာ ဌာန၏ ပံုစံတည္း၊ ထိုဌာန၌ ေရြ႔ေလ်ာျခင္း ဆက္စပ္ျခင္းဟူေသာ ကိစၥတပ္လ်က္ျဖစ္ၾကေသာ စုတိ ပဋိသေႏၶ ဘဝင္စိတ္မ်ား၏ ပံုစံတည္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ကိစၥႏွင့္ ဌာန၏ ကြဲျပားျခားနားပံုမွာ အလြန္႔အလြန္ ထင္႐ွားလွေပ၏၊ ကိစၥက (၁၄) မ်ိဳး, ဌာနက (၁၀)မ်ိဳးသာ ႐ွိသျဖင့္လည္း ကိစၥႏွင့္ဌာနတို႔ သဘာဝမတူေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းႀကီး မွတ္ယူသင့္ေပၿပီ။
.....
ႏွာ _ ၁၈၅
ဋီကာေက်ာ္ဝါဒ။ ။ဋီကာေက်ာ္၌ကား " ပဋိသႏိၶကိစၥအရလည္း.စိတ္ပင္တည္း" ဟု ယူ၍ ကိစၥႏွင့္ ဌာနသည္ အရမျပားေပ၊ သို႔ေသာ္"သိလာပုတၱကႆ + သရီရံ" ကဲ့သို႔"ပဋိသႏိၶယာ+ဌာနံ,ပဋိသႏိၶ ဌာနံ "ဟု ဝစနက္ ျပဳရေၾကာင္းကို ဖြင့္ျပ၏၊ သိလာပုတၱကႆ _သားကေလးသဖြယ္ ေသးငယ္ေသာေက်ာက္တံုး၏၊ သရီရံ_ ကိုယ္တည္း၊ ဤ၌ "သိလာပုတၱကအရ(အထက္,ေအာက္,နံပါးမက်န္)ေက်ာက္တံုးကေလး တစ္ခုလံုးရ၏၊ သရီရံ အရလည္း (အထက္,ေအာက္ စသည္မက်န္) တစ္ခုလံုးပင္ ရ၏၊ ဤသို႔ အရေကာက္မကြဲျပားေသာ္လည္း ကြဲျပားသကဲ့သို႔ အေဘဒေဘဒူပစာနည္းအားျဖင့္ "သိလာပုတၱကႆ + သရီရံ" ဟု ဆိုရသကဲ့သို႔, ပဋိသေႏၶ ကိစၥအရႏွင့္ ပဋိသႏိၶဌာနအရ မကြဲျပားေသာ္လည္း "ပဋိသႏိၶယာ+ဌာနံ ပဋိသႏိၶဌာနံ " ဟု သမၺန္ႏွင့္ သမၺႏၶီ ခြဲျခား၍ ဆ႒ီတပၸဳရိသ္သမာသ္ျပဳႏိုင္သည္_ဟူလို။
ပဉၥဝိဉာဏဌာန။ ။ အာဝဇၨန္း ႏွင့္ သမၸဋိစိ ၦဳင္းတို႔၏ အၾကားျဖစ္ေသာအခါကာလသည္ စကၡဳဝိဉာဏ္၏ျဖစ္ရာဌာနလည္းဟုတ္၏၊ ေသာန,ဃာန,ဇိဝွါ,ကာယဝိဉာဏ္တို႔၏ ျဖစ္ရာဌာနလည္း ဟုတ္၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုငါးကိစၥ၏ ျဖစ္ရာဌာနမွာ "ပဉၥဝိဉာဏ္ဌာန" တစ္ဌာနတည္းသာတည္း၊ "ပဉၥဒြါဝဇၨန္း စကၡဳဝိဉာဏ္(ေသာတဝိဉာဏ္) သမၸဋိစိ ၦဳင္း " စည္ျဖင့္ ဝီထိကို သတိျပဳပါ။
ဌာနအျပား။ ။ သႏိၶ ဧကံ_ဆ ဘဝဂၤ ံ,ဒြါဝဇၨနံ ပဉၥေဒ်ကံ ေဒြ ေဝါ_ေဇာ ဆ_တဒါ ေဒြတိ, စုတီ တိ ပႏၷဝီသတိ။
အမွာ။ ။ပဋိသေႏၶ(၁)ဌာန , ဘဝင္ (၆).ဌာန , အာဝဇၨန္း (၂) ဌာန , ပဉၥဝိဉာဏ္,သမၸဋိစိ ၦဳင္း,သႏီ ၱရဏတို႔ (၁).ဌာနစီ ,ဝုေ႒ာ (၂)ဌာန , ေဇာ (၆).ဌာန, တဒါရံု (၂) ဌာန, စုတိ (၃)ဌာန, ေပါင္း.(၂၅)ဌာန ဟူလို၊ ထိုဌာနမ်ားကို သေခၤပ ဝဏၰနာ၌ လာေသာ ေအာက္ပါ အက်ယ္ဂါထာျဖင့္ ထင္႐ွားေစအံ့၊ ဝီထိနားလည္ေသာအခါ အလိုအေလ်ာက္.သေဘာေပါက္ပါလိမ့္မည္။
သႏိၶ႒ာနံ စုဘႏ ၱရံ,ပအာ_တအာ_ဇအာ_ေဝါအာ၊
တ_စု_ဇ စုႏ ၱရံ ဘႆ, ဆ႒ာနံ ပရိဒီပေယ။
ဘ ဝိ_ဘ ဇႏ ၱရံေယဝ, ဒါ အာ႒ာနံ အာသႏ ၱရံ၊
ဝိ႒ာေနကံ ဝိ တီႏ ၱရံ, သံ႒ာေနကံ သံ ေဝါႏ ၱရံ၊
တိ႒ာေနကံ ဒု ေဝါ႒ာနံ, တီ ဇ_တီ ဘႏ ၱရံ တထာ၊
ေဝါ တ_ေဝါ ဘ_ေဝါ စုႏ ၱရံ,အာ တ_အာ ဘ_အာ စုႏ ၱရံ။
ဇ႒ာနံ ဆ,ဇ ဘ_ဇ စု_ႏ ၱရံ, ေဉယ်ံ ဒု တ႒ာနံ၊
တ ပ_ဇ ပ_ဘ ပႏ ၱရံ,စုတိ႒ာနံ တိဓာ မတံ။_(သေခၤပဝဏၰနာ။)
nt
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment