Saturday, July 16, 2016

ဝီထိပိုင္းဘာသာဋီကာ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ ❆ စာမ်က္ႏွာ (၂၀၇-၂၁၁) စိတၱဳပၸါဒါနမိေစၥဝံ,ကတြာ သဂၤဟ မုတၱရံ၊ဘူမိပုဂၢလေဘေဒန,ပုဗၺာပရ နိယာမိတံ၊ပဝတၱိသဂၤဟံ နာမ,ပဋိသနၶိ ပဝတၱိယံ၊ပဝကၡာမိ သမာေသန,ယထာ သမၻဝေတာ ကထံ။ အႏုသေနၶ။ ။စိတ္ ေစတသိက္တို႔ကိုေဝဒနာစသည္ျဖင့္ခြဲျခားေဝဖန္ရာပကိဏၰကသဂၤဟကိုျပဆိုၿပီး၍,ယခုအခါဝယ္ထိုစိတ္ ေစတသိက္တို႔၏ျဖစ္ပံုကိုျပဆိုရာ ပဝတၱိသဂၤဟမည္ေသာ ဝီထိ-ဝီထိမုတၱသဂၤဟတို႔ကိုျပေတာ္မူလိုေသာအ႐ွင္အႏု႐ုဒၶါသည္"စိတၱဳပၸါဒါနမိေစၥဝံ"အစခ်ီေသာဂါထာႏွစ္ရပ္ကိုမိန္႔အပ္သတည္း၊ဤနွစ္ဂါထာသည္ဝီထိပိုင္း ဝီထိမုတ္ပိုင္းအတြက္ပဋိညာဥ္ကိုျပေသာဂါထာတည္း၊မွန္၏-"ပဝတၱိသဂၤဟံ နာမ,ပဋိသနၶိပဝတၱိယံ"၌ ၁-ပဝတၱိသဂၤဟံ နာမ ပဋိသနၶိယံ,၂-ပဝတၱိသဂၤဟံ နာမ ပဝတၱိယံဟုစကားႏွစ္ရပ္ခြဲ၍,(၁)နံပါတ္စကားရပ္ျဖင့္ဝီထိမုတ္ပိုင္းအတြက္ပဋိညာဥ္ကို,(၂)နံပါတ္စကားရပ္ျဖင့့္ဝီထိပိုင္းအတြက္ ပဋိညာဥ္ကိုျပသည္။ အခ်ိဳ႕ကား-"ပဝတၱိသဂၤဟံ နာမ,သနၶိယံ ဒါနိ ဝုစၥတိ"ဟုဝီထိပိုင္းအတြက္ပဋိညာဥ္ကိုသီးျခားဆိုလတၱံ ့ ့ျဖစ္ေသာေၾကာင့္"ဤႏွစ္ဂါထာသည္ဝီထိပိုင္းအတြက္သာပဋိညာဥ္ကုိျပေသာဂါထာျဖစ္သည္"ဟုဆိုၾက၏၊ထိုဝါဒကိုဤက်မ္းကလက္မခံႏိုင္ပါ၊အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း...သေဘာတူေသာအခန္းႀကီးတစ္ခန္းအတြက္အေပါင္းပဋိညာဥ္ကိုျပဳၿပီးလ်ွင္အခန္းငယ္ တစ္ခန္းမွတစ္ခန္းသို႔ကူးရာ၌အစိတ္ပဋိညာဥ္ကိုထပ္၍ျပဳျခင္းသည္က်မ္းဆရာတုိ႔၏ထံုးစံျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း၊ဤဝီထိသဂၤဟႏွင့္ဝီထိမုတ္သဂၤဟလည္းစိတ္တို႔၏ျဖစ္ပံုကိုျပရာပဝတၱိသဂၤဟခ်ည္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္သေဘာတူေသာအခန္းႀကီးတစ္ခန္းျဖစ္သည္၊ထိုအခန္းႀကီးတစ္ခန္းအတြက္"ပဝတၱိသဂၤဟံ နာမ ပဋိသနၶိပဝတၱိယံ ပဝကၡာမိ"ဟုအေပါင္းပဋိညာဥ္ကိုျပၿပီးေနာက္ ဝိမုတၱိသဂၤဟအခန္းငယ္တစ္ခုသို႔ကူးေျပာင္းေသာအခါ"ပဝတၱိသဂၤဟံ နာမ,သနၶိယံ ဒါနိ ဝုစၥတိ"ဟုအစိတ္ပဋိညာဥ္ကိုထပ္၍ျပဳခြင့္႐ွိေသာေၾကာင့့္တည္း။ စိတၱဳပါဒါနံ။ ။"ဥပၸဇၨတိ ဧေတနာတိ ဥပၸါေဒါ"(ေစတသိက္ပိုင္း-ဋီကာေက်ာ္) ဧေတန-ဤေစတသိက္အေပါင္းျဖင့္၊စိတၱံ-သည္၊ဥပၸဇၨတိ-ျဖစ္၏၊ဣတိ-ထို႔ေၾကာင့္၊ေသာ-ထိုေစတသိက္အေပါင္းသည္၊ဥပၸါေဒါ-ဥပၸါဒမည္၏၊ဤဝစနတၳျဖင့္"ဥပၸါဒ"အရေစတသိက္အေပါင္းသာရ၏၊"စိတၱဥၥ+ဥပၸါေဒါ စ စိတၱဳပၸါဒါ"ဟူေသာဝစနတၳျဖင့္စိတၱဳပၸါဒ အရစိတ္ ေစတသိက္ႏွစ္ပါးစံုကိုယူႏိုင္၏၊သို႔ေသာ္သျဂၤ ိဳဟ္က်မ္းဝယ္မ်ားစြာေသာဌာနတို႔၌"စိတၱဳပၸါဒါ,စိတၱဳပၸါဒါနံ, စိတၱဳပၸါေဒသု,စိတၱဳပၸါဒဝေသန"ဟုစိတၱဳပၸါဒသဒၵါသံုးစြဲထားသည္ကိုေတြ႔ရ၏၊ေတြ႔ရသမ်ွကိုစိစစ္လ်ွင္ေစတသိက္ကိုမယူဘဲစိတ္ကိုခ်ည္းသာယူသင့္ေသာဌာနကမ်ား၏၊ပကိဏ္းပိုင္း၌"စိတၱဳပၸါဒဝေသေနဝ,သဂၤေဟာ နာမ နီယေတ"ဟုဆိုၿပီးလ်ွင္ေဝဒနာသဂၤဟစသည္ကိုျပေသာအခါေစတသိက္ကိုတို႔ရံုမ်ွမတို႔ဘဲစိတ္ကိုသာပဓာနထား၍ျပခဲ့သည္၊ဤဝီထိပိုင္း၌လည္းစိတ္ကိုသာပဓာနထား၍ျပလတၱံ ့၊ထို႔ေၾကာင့္စိတၱဳပၸါဒအရစိတ္ကိုခ်ည္းယူျခင္းကက်မ္းဆရာ၏အာေဘာ္က်ေပလိမ့့္မည္၊စိတ္ကိုတိုက္႐ိုက္ဆိုလိုက္လ်ွင္ယွဥ္ဖက္ေစတသိက္မ်ားလည္းပဓာနနည္း,ဥပလကၡဏနည္းတို႔အရပါဝင္ၿပီးျဖစ္ၾကေတာ့သည္၊[စိတၱဳပၸါဒအရ စိတ္ကိုသာယူရာ၌"ဥပၸဇၨတီတိ ဥပၸါေဒါ,စိတၱေမဝ ဥပၸါေဒါ စိတၱဳပၸါေဒါ=ဥပါဒ္ေသာစိတ္"ဟုအ႒သာလိနီ-အ႒ကထာက႑၌တိုက္႐ိုက္ဝစနတၳျပဳထားသည္၊ဋီကာ၌ကားတစ္မ်ိဳးျပေလေသး၏။ ] ဘူမိပုဂၢလေဘေဒန။ ။"ဘူမိပုဂၢလေဘေဒန-ဘံုပုဂၢိဳလ္တို႔၏အျပားအားျဖင့္၊ လကၡိတံ-မွတ္သားအပ္ေသာ"ဟုလကၡိတံပုဒ္ကိုထည့္၍ဋီကာေက်ာ္ဖြင့္၏၊ေဘေဒန၌ နာဝိဘတ္သည္ ဣတၳမၻဴတလကၡဏအနက္၌သက္သည္ဟုယူလိုသတဲ့၊သို႔ေသာ္လကၡဏဟူသည္အမ်ားထက္ထူးျခားေသာအမွတ္အသားတစ္မ်ိဳးတည္း၊[သဒၵါက်မ္းကပံုစံမ်ားကိုစဥ္းစားၾကည့့္ပါ၊]ဤ"ဘူမိပုဂၢလေဘဒ"ကားထူးျခားေသာအမွတ္အသားမဟုတ္၊စိတ္တို႔ျဖစ္ပံု (ပဝတၱိ)ကိုျပရာဝယ္ဘူမိေဘဒ ပုဂၢလေဘဒအခန္းမ်ားလည္းပါဝင္လိမ့့္မည္ဟုဆိုလိုသည္၊ထို႔ေၾကာင့္ေဘေဒန၌ နာဝိဘတ္ကို သဟတၳ(သဟအနက္႐ွိသည္)ဟုၾကံၿပီးလ်ွင္"ဘူမိပုဂၢလေဘေဒန-ဘူမိပုဂၢလေဘဒႏွင့့္တကြ"ဟုအနက္ဆိုရာ၏၊ဤဘူမိပုဂၢလေဘေဒနျဖင့္ဝီထိပိုင္းအဆံုးနားကပုဂၢလေဘဒႏွင့္ဘူမိဝိဘာဂ အခန္းေလာက္သာမက,ဝီထိပိုင္း ဝီထိမုတ္ပိုင္း၌ပါေသာဘံုႏွင့္ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္ႏွင့္ဆိုင္ရာအားလံုးကိုပင္ျပလိုရင္းျဖစ္၏၊ထို႔ေၾကာင့္အ႐ွင္အႏု႐ုဒၶါသည္ပင္ ပရမတၳဝိနိစၦယ၌... ဣေတာ ပရံ ပဝကၡာမိ,ဘူမိပုဂၢလ ေဘဒေတာ၊စိတၱာနံ ပန သေဗၺသံ,ကမ ေတာ သဂၤဟံ ကထံ၊စတုရာပါယာ ဘူမီတိ,ကာေမ ဒုဂၢဟိေယာ မတာ။ စသည္ျဖင့္"ဘူမိပုဂၢလ,ဘူမိပုဂၢလစိတၱပဝတၱိ,ဘူမိပုဂၢလသမၻဝ"ဟုအခန္းသံုးခန္းပိုင္းျခား၍က်ယ္ဝန္းစြာဆိုသည္၊ထိုဆိုသမ်ွစကားရပ္မ်ားလည္းဤဝီထိပိုင္း ဝီထိမုတ္ပိုင္းမွာပါဝင္ေသာ ပုဂၢလေဘဒ ဘူမိဝိဘာဂ ဘူမိစတုကၠ ပဋိသနၶိစတုကၠစကားမ်ိဳးသာတည္း၊ဤအဓိပၸါယ္သြားကိုေထာက္ထားလ်ွင္ပဝတၱိသဂၤဟံ နာမ ပဋိသနၶိပဝတၱိယံ,ပဝကၡာမိ"ဟူေသာပဋိညာဥ္သည္ဝီထိပိုင္း ဝီထိမုတ္ပိုင္းႏွစ္ပိုင္းလံုးအတြက္ပဋိညာဥ္ျဖစ္ေၾကာင္းသာ၍ထင္႐ွား၏၊"စိတၱာနံ ပန သေဗၺသံ"ဟူေသာစကားကိုေထာက္လ်ွင္"စိတၱဳပၸါဒါနမိေစၥဝံ"၌စိတၱဳပၸါဒအရစိတ္ကိုသာယူေၾကာင္းလည္းထင္႐ွားၿပီ။ ပုဗၺာပရနိယာမိတံ။ ။နိယမီယနၱိ (ဝဝတၳပီယနၱိ) ဧတၳ ဧေတန ဝါတိ နိယမိေတာ,ပုဗၺာပရာနံ+နိယမိေတာ ပုဗၺာပရနိယမိေတာ၊ဧတၳ-ဤပဝတၱိသဂၤဟ၌၊ဝါ-တစ္နည္း၊ ဧေတန-ဤပဝတၱိသဂၤဟျဖင့္၊နိယမီယနၱိ-ပိုင္းျခားမွတ္သားအပ္ကုန္၏၊ဣတိ,ေသာ-ထိုပဝတၱိသဂၤဟသည္၊နိယမိေတာ-နိယမိတမည္၏၊ပုဗၺာပရာနံ-ေ႐ွ႕စိတ္ ေနာက္စိတ္တို႔၏၊နိယမိေတာ-ပိုင္းျခားမွတ္သားအပ္ေၾကာင္းမွတ္သားအပ္ရာျဖစ္ေသာသဂၤဟသည္၊ပုဗၺာပရနိယမိေတာ-မည္၏၊ [နိယမိတံဟုယာ၌ ဒီဃျဖင့့္႐ွိသည္ကားဂါထာျဖစ္၍ဆန္းတည့္ေအာင္ထားျခင္းတည္း။]ဤ"ပုဗၺာပရနိယာမိတံ"ျဖင့္ တေတာ ဒြကၡတၱံဳ ဘဝေဂၤ စလိေတ ဘဝဂၤေသာတံ ေဝါစၦိနၵိတြာ တေမဝ ႐ူပံ အာဝဇၨနၱံ ပဥၥဒြါရာဝဇၨနစိတၱံ"စသည္ျဖင့္ ေ႐ွ႕သြားေနာက္လိုက္ဝီထိစိတ္စဥ္ပံုကိုလည္းေကာင္း,"တတၳ ေသာမနႆသဟဂတ ဇဝနာနနၱရံ အပၸနာပိ ေသာမနႆသဟဂတာဝ"စေသာအပၸနာဇဝနဝါရစကားကိုလည္းေကာင္း,တဒါရမဏနိယမဇဝနနိယမကို လည္းေကာင္း,ဝီထိမုတ္ပိုင္း၌"အာ႐ုပၸစုတိယာ ေဟာနၱိ,ေဟ႒ိမာ႐ုပၸဝဇၨိတာ"စေသာစကားကိုလည္းေကာင္း ဤသို႔ေ႐ွ႕၌ျဖစ္သင့္ေသာစိတ္,ေနာက္၌ျဖစ္သင့္ေသာစိတ္မ်ားကိုျပေသာစကားရပ္အားလံုးကိုသိမ္းက်ံဳးသည္ဟုမွတ္ပါ။ [ဤအဓိပၸါယ္လည္းပရမတၳဝိနိစၦယ ဝီထိပရိကမၼအခန္းကိုၾကည့္ကထင္႐ွားလတၱံ ့။ ] ပဋိသနၶိပဝတၱိယံ။ ။ဤပုဒ္၌"ပဋိသနၶိပဝတၱိသု"ဟုဆိုလိုလ်က္ဝစနဝိပလႅာသ (ဗဟုဝုစ္မွ ဧကဝုစ္ျပန္ေနသည္)ဟုအခ်ိဳ႕ကယူၾက၏၊သို႔ေသာ္ သမာဟာရဒြန္အရာဝယ္ နပုလႅိန္အ႐ွိွိမ်ားေသာ္လည္းရံခါ ပုလႅိန္,ဣတၳိလိန္လည္း႐ွိတတ္ေသာေၾကာင့္ဤ"ပဋိသနၶိ ပဝတၱိယံ"သည္ သမာဟာရဒြန္ပုဒ္တည္း၊ဝစနဝိပလႅာလည္းမဟုတ္ပါ။[ဆိုင္ရာသဒၵါက်မ္းကိုၾကည့္ပါ။ ] ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ဆဝီထိေယာ ပန စကၡဳဒြါဝီထိ၊ေပ၊မေနာ ဒြါရဝီထိ ေစတိ ဒြါရဝေသန ဝါ, စကၡဳဝိညာဏဝီထိ၊ေပ၊မေနာဝိညာဏ ဝီထိ ေစတိ ဝိညာဏဝေသန ဝါ, ဒြါရပၸဝတၱာ စိတၱပဝတၱိေယာ ေယာေဇ တဗၺာ။ ဝီထိ(၆)ပါး။ ။"ဆဝီထိေယာ"ႏွင့့္"ဒြါရပၸဝတၱာ စိတၱပဝတၱိေယာ"တို႔သည္အရတူ၏၊ထို႔ေၾကာင့္ဝီထိေယာကိုစိတၱပဝတၱိေယာႏွင့္ဆက္စပ္၍ဝီထိဟူသည္ စိတၱပဝတၱိတည္း၊စိတၱပဝတၱိဟူသည္လည္းအစီစဥ္အားျဖင့္ျဖစ္ေနေသာစိတ္မ်ားတည္း၊ထိုအစီအစဥ္အားျဖင့္ျဖစ္ေနၾကေသာစိတ္မ်ားကိုဝီထိေခၚသည္-ဟူလို၊ထိုစိတၱပဝတၱိကိုဝီထိဟုေခၚရာ၌လည္းထိုထိုဒြါရႏွင့္မသက္ဆိုင္ေသာ(ဝါ-ဒြါရဝိမုတ္ျဖစ္ေသာ)ပဋိသေနၶ ဘဝင္ စုတိစိတ္တို႔၏ပဝတၱိကိုဝီထိဟုမေခၚႏိုင္,ထိုထိုဒြါရျဖစ္ေသာစိတၱပဝတၱိကိုသာဝီထိေခၚႏိုင္သည္ဟုသိေစလို၍"ဒြါရပၸဝတၱာ"ဟုဝိေသသနကူမရျပန္သည္။ ဒြါရဝေသန ဝါ ဝိညာဏဝေသန ဝါ။ ။ ထိုဝီထိမ်ားကိုဒြါရႏွင့္စပ္၍လည္းနာမည္တပ္ရာ၏၊စကၡဳဒြါရ၌႐ူပါရံုထင္လာလ်ွင္ထို႐ူပါရံုကိုအာရံုျပဳေသာစိတ္အစဥ္သည္စကၡဳဒြါရဝီထိမည္၏၊စကၡဳဒြါေရ+ပဝတၱာ+ဝီထိ စကၡာဒြါရဝီထိ၊ဒြါရပၸဝတၱာကိုၾကည့့္၍အလယ္၌ ပဝတၱပုဒ္ေက်သည္ဟုမွတ္ပါ၊ဝိညာဏ္ႏွင့္စပ္၍လည္းဝီထိနာမည္မွတ္သားရမည္၊စကၡဳဒြါရဝီထိသည္ ပဥၥဒြါရာဝဇၨန္း စကၡဳဝိညာဏ္ သမၸဋိစၦိဳင္း သနၱီရဏ ဝုေ႒ာ ေဇာ တဒါရံုတည္း၊ေသာတဒြါရဝီထိကား-ပဥၥဒြါရာဝဇၨန္း ေသာတဝိညာဏ္ သမၸဋိဳစၦိဳင္း သနၱီရဏ ဝုေ႒ာ ေဇာ တဒါရံုတည္း၊ဃာန ဇိဝွါ ကာယဒြါရဝီထိမ်ားလည္းဤနည္းပင္တည္း၊ဤဝီထိမ်ား၌ထူးျခားေသာစိတ္ကား စကၡဳဝိညာဏ္,ေသာတဝိညာဏ္ စေသာဝိညာဏ္မ်ားသာတည္း၊ထိုထူးျခားေသာဝိညာဏ္ျဖင့္မွတ္သား၍"စကၡဳဝိညာေဏန ဥပလကၡိတာ ဝီထိ စကၡဳဝိညာဏဝီထိ"စသည္ျဖင့့္ဝစနတၳျပဳရ၏၊မေနာဒြါရဝီထိ၌ကားဝိညာဏ္အထူးမပါ,အားလံုးမေနာဝိညာဏ္ခ်ည္းသာတည္း၊ထို႔ေၾကာင့္"မေနာဝိညာဏေမဝ+ဝီထိ မေနာဝိညာဏဝီထိ"ဟုဝိၿဂိဳဟ္ျပဳ ။ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ဝိသယပၸဝတၱိ(၆)ပါး ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ ✔ အတိမဟနၱံ မဟနၱံ ပရိတၱံ အတိပရိတၱ ေဥၥတိ ပဥၥဒြါေရ,မေနာဒြါေရ ပန ဝိဘူ တမဝိဘူတေဥၥတိ ဆဓာ ဝိသယပၸပတၱိ ေဝဒိတဗၺာ။ အတိမဟနၱ စသည္။ ။မဟနၱသဒၵါ သည္အမ်ား-အျမတ္-အႀကီးဟူေသာအနက္ကိုေဟာ၏၊ပရိတၱသဒၵါကား အနည္း-အငယ္ဟူေသာအနက္ကိုေဟာ၏၊ထိုတြင္အာရံု၏မြန္ျမတ္ျခင္း ႀကီးမားျခင္းသည္ဤေနရာ၌မဟနၱမည္ျခင္း၏အေၾကာင္းမဟုတ္၊အာရံုကႀကီးမားေနေသာ္လည္း စကၡဳပသာဒႏွင့္အာေလာကတို႔ကအားေသးေနျပန္လ်ွင္ မဟနၱာရံုဟူေသာနာမည္ကိုမရႏိုင္၊အာရံုေသးငယ္တိုင္းလည္း ပရိတၱာရံုမမည္ႏိုင္၊စကၡဳပသာဒႏွင့္အာေလာကတို႔ကအားေကာင္းေနလ်ွင္အာရံုပင္ငယ္ေသာ္လည္းမဟနၱာရံုမည္ႏိုင္သည္၊ထို႔ေၾကာင္႔့အာရံု၏အႀကီး အငယ္ကိုပဓာနမထားဘဲထင္ၿပီးသည္မွစ၍ခ်ဳပ္သည့္တိုင္ေအာင္ေရတြက္လ်ွင္စိတၱကၡဏအမ်ားအနည္းကိုလိုက္၍"အတိမဟနၱ,မဟနၱ,ပရိတၱ,အတိ ပရိတၱ"ဟုမွည့္ေခၚရသည္၊စိတၱကၡဏမ်ားပံုနည္းပံုမွာဝီထိခ်ခန္း၌ထင္႐ွားလတၱံ ့။ မဟာဋီကာ။ ။ စုဒၵသစိတၱကၡဏာယု ကံ ဟိ အာရမဏမိဓ မဟနၱနၱိ အဓိ ေပၸတံ၊တဥၥ ဥပၸဇၨိတြာ ဒြတၱိစိတၱကၡ ဏာတီတံ ဟုတြာ အာပါတဂမနဝ ေသန ေဝဒိတဗၺံ၊အတိမဟနၱနၱိ ေသာဠသစိတၱကၡဏာယုကံ။ ဝိဘူတာဝိဘူတ။ ။"ဝိဘူတနၱိ သုပါက ဋံ"ဟူေသာယခင္မဟာဋီကာ (ခနၶနိေဒၵသ)ႏွင့္အညီ,စိတ္၌ေပၚလြင္ထင္႐ွားေသာအာရံုသည္ဝိဘူတာရံု,မေပၚလြင္မထင္႐ွား(ဝိုးဝါး)ျဖစ္ေသာအာရံုသည္ အဝိဘူတာရံုမည္၏၊ ["မေနာဒြါရ၌ထင္လာေသာအာရံုသည္ ဝိဘူတ,မထင္လာေသာအာရံုသည္အဝိဘူတ"ဟုေရးသားၾကသည္မွာသဘာဝမက်ပါ။ ] ဝိသယပၸဝတၱိ။ ။ဝိသယႆ-အာရံု၏၊ပဝတၱိ-ျဖစ္ျခင္းတည္း၊ျဖစ္ျခင္းဟူသည္လည္း ဥပါဒ္ျခင္းျဖစ္ေပၚလာျခင္းမဟုတ္၊ထိုထိုဒြါရ၌ထင္ျခင္း ကိုဆိုလိုသည္၊ထို႔ေၾကာင့္"ဝိသယာနံ+ဒြါေရသု+ပဝတၱိ ဝိသယပၸဝတၱိ=အာရံုတို႔၏ဒြါရတို႔၌ျဖစ္ျခင္း"ဟုဝိၿဂိဳဟ္ျပဳၾကေသးသည္၊"အာရံု၏ထင္ျခင္း"ဟူရာ၌လည္းလက္ဆုပ္လက္ကိုင္ရွာလ်ွင္ထင္လာေသာအာရံုမွတစ္ပါး"ထင္ျခင္း"ဟုသီးျခားမ႐ွိေတာ့၊ထို႔ေၾကာင့္"ဆဓာ ဝိသယပၸဝတၱိ"အရ အတိမဟနၱ စေသာအာရံု(၆)မ်ိဳးကိုပင္ထုတ္ျပရသည္၊ေနာက္၌"စတုနၷံ ဝါရာနံ ယထာကၠမံ အာရမဏဘူတာ ဝိသယပၸဝတၱိ"ဟုအာရံုႏွင့္ဝိသယပၸဝတၱိ တို႔အရတူေၾကာင္းကိုလည္းက်မ္းဆရာကိုယ္တိုင္မိန္႔လတၱံ ့။["ဝီထိမုတၱာနံ ပန ၊ေပ၊ တိဝိဓာ ေဟာတိ ဝိသယပၸဝတၱိ"ကိုေထာက္၍"ဝိသေယသု စိတၱာနံ ပဝတၱိ ဝိသယပၸဝတၱိ=အာရံုတို႔၌စိတ္တို႔၏ျဖစ္ျခင္း"ဟုတစ္နည္းဝိၿဂိဳဟ္ျပဳၾကေသးသည္ကားမေကာင္းလွ။ ] ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ❀ ဥပၸါဒ႒ိတိဘဂၤဝေသန ခဏတၱယံ ဧကစိတၱကၡဏံ နာမ၊တာနိ ပန သတၱရသစိတၱကၡဏာနိ ႐ူပဓမၼာနမာ ယူ။ စိတ္သက္။ ။စိတ္တစ္ခုတစ္ခု၌ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ဟုအခိုက္အတန္႔(၃)မ်ိဳး႐ွိ၏၊ထိုတြင္သဘာဝအထည္ကိုယ္ထင္႐ွားစြာ ပဌမ ေပၚလာျခင္းသည္ဥပၸါဒမည္၏၊ဥပါဒ္ၿပီးေနာက္မေပ်ာက္မပ်က္ဘဲပင္ကိုသေဘာအတိုင္း တည္႐ွိျခင္း,အပ်က္ဘက္သို႔မေရာက္ဘဲ တန္႔ရပ္ျခင္းသည္ ဌိတိမည္၏၊ပင္ကိုသေဘာအတိုင္းမွယုတ္ေလ်ာ့ပ်က္ျပားျခင္း ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ျခင္းသည္ ဘဂၤမည္၏၊[ဥပၸဇၨနံ ဥပၸါေဒါ,

No comments:

Post a Comment