Saturday, July 16, 2016

ဝီထိပိုင္း ********* စာ - ၂၆၂ ၂၆၃ ၂၆၄ ၂၆၅ ၂၆၆ သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ စာ_၂၆၂ ေစာခဲ့ေသာ္လည္းေကာင္း, တဒါရံု က်ခြင့္မရ၊ ဘာ့ေၾကာင့္ နည္း.....တဒါရံု က်လ်ွင္ အတိဣ႒ာရံု ျဖစ္၍ ေသာမနႆ တဒါရံု က်ရလိမ့္မည္၊ ထို ေသာမနႆ တဒါရံု သည္ ေဒါသေဇာ ေနာင္ မျဖစ္ထိုက္၊ ဥေပကၡာ တဒါရံု က်ဖို႔ရန္လည္း "အတိဣေ႒ ပန ေသာမနႆ သဟဂတာေနဝ " အရ အတိဣ႒ာရံု ႏွင့္ မေလ်ာ္ကန္ေခ်။ ၂။ ေသာမနႆ ပဋိသေႏၶ တည္ေနသူ၏ သႏၱာန္၌ မဟႏၱာရံု အဝိဘူတာရံု ျဖစ္အ့ံ၊ (အတိဣ႒ာရံု ဟု သတ္မွတ္ ဖြယ္ မလို ,ဘယ္အာရံုမဆို ကာမအာရံု ကို အာရံုျပဳ၍) ေဒါသေဇာ ေစာလ်ွင္ ထို ေဒါသေဇာ ေနာင္ တဒါရံု မက်ထိုက္။ ၃။ ေသာမနႆ ပဋိသေႏၶ ေန၍ စ်ာန္ကို ရၿပီးမွ စ်ာန္ေလ်ွာက်သျဖင့္ ထိုစ်ာန္ကို အာရံုျပဳလ်က္"ငါ၏ မြန္ျမတ္ ေသာ တရားသည္ ပ်က္ျပားခဲ့ေခ်ေပါ့" ဟု ေဒါသေဇာ ျဖစ္ေသာအခါ မဟဂၢဳတ္ အာရံုျဖစ္၍ တဒါရံု မက်ထိုက္။ ၄။ ေသာမနႆ ပဋိသေႏၶ ေန၍ ပညတ္အာရံု တစ္ခုခုကို အာရံုျပဳလ်က္ ေဒါသေဇာ ေစာျပန္လ်ွင္ ထိုပညတ္ကို အာရံုျပဳ၍ တဒါရံု မက်ထိုက္။ ["တဒါရံု သည္ ကာမတရားကို သာ အာရံုျပဳသည္"ဟု ဆိုလတၱ႕ံ ။] ဤသို႔လ်ွင္ တဒါရံု က်ခြင့္ မရေငါ ေဇာဝါရ (၄) မ်ိဳး၌ ေဒါသေဇာ ေနာင္ ျဖစ္၍ ပဋိသေႏၶ ႏွင့္ အလားတူ ေသာမနႆ မူလဘဝင္လည္း မက်ႏိုင္၊ ထိုသို႔ တဒါရံု လည္းမက်, ဘဝင္လည္း မက်သျဖင့္ အခက္အခဲ ၾကံဳေသာအခါ ေဒါသေဇာ ႏွင့္ ေသာမနႆ ဘဝင္တို႔ အၾကားဝယ္ ဆက္သြယ္ေပးဖို႔ရာ အာဂႏၱဳကဘဝင္ကိစၥတပ္လ်က္ ဥေပကၡာ သဟဂုတ္ သႏၱီရဏစိတ္ ျဖစ္ရေပသည္။ [ေဆာင္] ေသာမနသ္သေႏၶ, စြဲကပ္ေန၍, ယူေလမိစၦာ, ရိွသူ႕မွာလ်ွင္, လြန္စြာတင့္ဘိ, အတိဣ႒, တိမဟႏၱ, ဝိဘူတဟု, ဗုဒၶအာရံု, ၾကံဳေသာ္လည္းေကာင္း, တစ္ေၾကာင္းကမူ, အဝိဘူတ, မဟႏၱဟု, ကာမအာရံု, ဆံုေလတစ္ရပ္, သမာပတ္ကို, ရလတ္ၿပီးမွ, ကြယ္ပသည့္စ်ာန္, အာရံုခံလ်ွင္း, မယြင္းတစ္ခု, ပညတ္စုကို, ႐ူွေလတစ္ေလာ, ......ေဒါသေဇာတို႔, ေစာၿပီး၍တံု, တဒါရံုကား, အာရံုႏွင့္ေသာ္, မသင့္ေတာ္ခဲ့၊ ခ်င့္ေျမာ္တစ္ခင္း, ဘဝင္ဆင္းလည္း, မူရင္းသေႏၶ, မေလ်ာ္ေပတည့္၊ သို႔ေနခက္ခဲ, အခ်က္ထဲဝယ္, ဆက္တြဲဟန္ျပဳ, အာဂႏၱဳဟု, တစ္ခုဘဝင္, စပ္ၾကားဝင္သည္, အ႐ွင္ ဆရာ့ မိန္႔ခြန္း တည္း။ ဥေပကၡာ သႏၱီရဏ ဘဝင္ကိစၥတပ္ရပံု ။ ။ "ေဒြ ဥေပကၡာသဟဂတသႏၱီရဏ စိတၱာနိ ပဋိသႏၶိဘဝဂၤစုတိတဒါရမဏသႏၱီရဏဝေသန ပဥၥကိစၥာနိ နာမ" ဟု ကိစၥ သဂၤဟ ၌ ျပခဲ့ေသာ (၅) ကိစၥ တို႔တြင္ ပဋိသေႏၶ အခါ စုတိအခါလည္း မဟုတ္, သမၸဋိ စၦိဳင္း၏ အျခားမဲ့လည္းမဟုတ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ပဋိသေႏၶ စုတိ တဒါရံု သႏၱီရဏ ဤကိစၥတပ္၍ ______________________ အာဂႏၱဳကဘဝင္ စာ_ ၂၆၃ ျဖစ္ခြင့္မရေခ်၊ ေဒါသေဇာ ေနာင္ ဤ သႏၱီရဏစိတ္မွ ျဖစ္ခြင့္ မရလ်ွင္ စိတ္အစဥ္သတ္၍ ဘဝအဆံုးသတ္ရေတာ့မလို ျဖစ္ရကား "ဘဝဂၤႆ အဂႍ" ဟူေသာ ဝစနတ္အရ ဘဝမျပတ္ဖို႔ရာ ဥေပကၡာ သႏၱီရဏစိတ္က ဘဝင္ကိစၥတပ္၍ ျဖစ္ရသည္။ အာဂႏၱဳကဘဝင္ ေခၚရပံု ။ ။ ပဋိသေႏၶစိတ္၏ ေနာက္မွစ၍ ျဖစ္ခဲ့ေသာ ဘဝင္တို႔ သည္ ပဋိသေႏၶစိတ္ႏွင့္ တစ္ထပ္တည္း တူၾကရ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ခႏၶာ အိမ္ ျဖစ္ေပၚစကပင္ ခႏၶာအိမ္၌ ပါဝင္ေသာ ဘဝင္မ်ားတည္း၊ သို႔ျဖစ္၍ ထို ဘဝင္မ်ားကို အာဝါသိကဘဝင္ (အိမ္႐ွင့္ဘဝင္) ဟု ေခၚရေပသည္၊ ဤ ဥေပကၡာ သႏၱီရဏ ကား ယခုလို အခက္ၾကံဳေတြ႔ရာ တစ္ရံတစ္ခါ မွ ေပၚလာေသာ ေၾကာင့္ "အာဂႏၱဳက(ဧည့္သည္)ဘဝင္" ဟု ေခၚရသည္။ ပဋိသႏၶိဘဝဂၤဥၥဂါထာသည္ ေယဘုယ် ။ ။ ဤ ျပအပ္ခဲ့ေသာ နည္းအတိုင္း တစ္ရံတစ္ခါ အခက္အခဲ ၾကံဳလာလ်ွင္ မူလပဋိသေႏၶႏွင့္ မတူေသာ အာဂႏၱဳကဘဝင္လည္း ျဖစ္ေသးေသာေၾကာင့္ ဝီထိမုတ္ပိုင္း၌လာလတၱံ႕ေသာ "ပဋိသႏၶိ ဘဝဂၤဥၥ" စေသာ ဂါထာကိုလည္း ေယဘုယ် နည္းျဖင့္ ဆိုအပ္ေသာ ဂါထာတည္း ဟု မွတ္ပါ။ ယံကိဥၥိ ပရိစိတပုဗၺံ ပရိတၱာ ရမဏမာရဗၻ ။ ။ ဤ အာဂႏၱဳက ဘဝင္က်ရေသာ စိတ္အစဥ္ မျဖစ္မွီ ေ႐ွးမၾကာခင္ အခါက အေလ့အက်က္မ်ားေသာ (မ်ားစြာ စိတ္ဝင္စား ထားေသာ) အာရံု တစ္ခုခု ရိွလိမ့္မည္၊ ကာမဝိပါတ္ တို႔သည္ အာရမဏသဂၤဟ၌ ျပသည့္အတိုင္း ကာမတရားကိုသာ အာရံုျပဳေသာေၾကာင့္ ထိုအာရံုသည္ ကာမအာရံုတြင္ ပါဝင္ေသာ အာရံုျဖစ္ရမည္၊ ထိုအေလ့အက်က္မ်ားေသာ ကာမအာရံုသည္ ဣ႒အာရံုျဖစ္အ့ံ၊,ကုသလဝိပါတ္သႏၱီရဏစိတ္ျဖစ္၏၊ အနိ႒ာရံု ျဖစ္အ့ံ၊ အကုသလဝိပါတ္သႏၱီရဏစိတ္ ျဖစ္သည္။ မွတ္ခ်က္ ။ ။ အတိဣ႒ာရံု ျဖစ္လ်ွင္ လည္း "အတိဣေ႒ ပန ေသာမနႆ သဟဂတာေနဝ " ႏွင့္ မညီေစကာမူ ဤကဲ့သို႔ အခက္အခဲ ၾကံဳရာဝယ္ ကုသလဝိပါတ္ ဥေပကၡာ သႏၱီရဏ ပင္ ျဖစ္၏၊ ဤ တဒါရမဏနိယမ၌ ျပအပ္ေသာ စကားစုလည္း ဝီထိစိတ္ မ်ားအတြက္ သတ္မွတ္ အပ္ေသာ စကားျဖစ္၍ ဝီထိမုတ္ ျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶ ဘဝင္ စုတိကိစၥ အတြက္ သတ္မွတ္ အပ္ေသာ စကား မဟုတ္တန္ရာ၊ ဤကား ဤက်မ္း၏ အယူတည္း။ ပရမတၳဒီပနီ ။ ။ "ပင္ကိုရင္းက မဟာဝိပါတ္ ဥေပကၡာ သဟဂုတ္ အျဖစ္မ်ားလ်ွင္ ထို မဟာဝိပါတ္ ဥေပကၡာ သဟဂုတ္ မ်ားလည္း အာဂႏၱဳက ဘဝင္ကိစၥတပ္လ်က္ မျဖစ္ႏိုင္ဟု မဆိုသင့္၊ အ႒ကထာ ၌လည္း "ကုသိုလ္ ေဇာ ေနာင္ သဟိတ္ တဒါရံု အမ်ား ျဖစ္ေနလ်ွင္ ကုသိုလ္ေဇာ ဝီထိ၏ အၾကားအၾကား၌ အကုသိုလ္ေဇာ ေစာေစကာမူ ထို အကုသိုလ္ေဇာ ေနာင္ သဟိတ္ တဒါရံု ပင္ ျဖစ္သည္ " ဟု အဆိုရိွ၏၊ ___________________ သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ စာ_၂၆၄ အ႒ကထာ အလို အကုသိုလ္ေဇာ ေနာင္ သဟိတ္ တဒါရံု ျဖစ္ႏိုင္ပါလ်ွင္ တဒါရံု ကိုယ္စား က်ရေသာ အာဂႏၱဳက ဘဝင္လည္း သဟိတ္ မဟာဝိပါတ္ ဘဝင္ ျဖစ္သင့္သည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ " အာဂႏၱဳက ဘဝင္ကိစၥတပ္လ်က္ ဥေပကၡာ သဟဂုတ္ မဟာဝိပါတ္ (၄) , သႏၱီရဏ (၂) အားျဖင့္ (၆) ပါးေသာ စိတ္မ်ား ျဖစ္ခြင့္ ရိွသည္။" ဟု ပရမတၳဒီပနီ မိန္႔ဆို၏၊ ယုတၱိကို ေထာက္လ်ွင္ သင့္ေလာက္ေပသည္။ အာဝဇၨန္း မရိွဘဲ အာရံုယူႏိုင္ပံု ။ ။ ဤ အာဂႏၱဳက ဘဝင္စိတ္ သည္ အေလ့အက်က္ မ်ားေသာ အာရံုကို ေ႐ွ႕ က ဆင္ျခင္ေပးမည့္ အာဝဇၨန္း မရိွဘဲ ယူရာေရာက္၏၊ ထိုသို႔ အာဝဇၨန္း ကင္းလ်က္ အာရံုသစ္ ယူႏိုင္ေၾကာင္းကို ေ႐ွးသူေဟာင္းတို႔ အမိန္႔အဆို မရိွသည္ မဟုတ္ပါေလာ ဟု ေမး၊ အေျဖကား _ မ်ားေသာအားျဖင့္ ထိုထိုဝီထိ၌ အာဝဇၨန္းက ေ႐ွးဦးစြာ ဆင္ျခင္ေပးမွ အာရံုသစ္ကို ယူႏိုင္ၾကသည္ မွန္ေပ၏၊ သို႔ေသာ္ "အာဝဇၨန္း မပါလ်ွင္ အာရံုသစ္ကို မယူႏိုင္၊" ဟု ေ႐ွးသူျမတ္တို႔ သတ္မွတ္ ခ်က္ မရိွ၊ နိေရာဓ သမၼာပတၱိဝီထိခန္း၌ သမာပတ္ မွ အထတြင္ အနာဂါမိဖိုလ္စိတ္ႏွင့္ အရဟတၱဖိုလ္ စိတ္မ်ားသည္ အာဝဇၨန္း ကင္းလ်က္ပင္ နိဗၺာန္ အာရံုကို ယူႏိုင္ၾက၏၊ မဂၢဝီထိ ၌ ေဂါၾတဘု ေဝါဒါန္ တို႔သည္ အာဝဇၨန္း ကင္းလ်က္ ႐ုတ္တရက္ နိဗၺာန္ကို အာရံုျပဳႏိုင္ၾက၏၊ ဤသို႔ ေတြ႔ရသျဖင့္ ဤ အာဂႏၱဳက ဘဝင္၏ အာဝဇၨန္း ကင္းလ်က္ အာရံုယူရသည့္ အခင္း၌ စေနာင့္စနင္း မရိွထိုက္။[အနာဂါမိဖိုလ္ စသည္တို႔ အာရံုယူပံုကို ထိုထိုဝီထိခန္း၌ သိရလတၱံ႕။] နိရာဝဇၨံ ကထံ စိတၱံ, ေဟာတိ ေနတံ ဟိ သမၼတံ၊ နိယေမာ န ဝိနာဝဇၨာ, နိေရာဓာ ဖလဒႆနာ။ နိရာဝဇၨံ _ အာဝဇၨန္း ကင္းလ်က္၊ စိတၱံ _ စိတ္သည္၊ ကထံ ေဟာတိ _ အဘယ္မွာ ျဖစ္သင့္ပါအ့ံနည္း၊ ဧတံ_ ဤ အာဝဇၨန္း ကင္းလ်က္ စိတ္ျဖစ္ျခင္းကို၊ န သမၼတံ_ ေ႐ွးသူျမတ္တို႔ အသိအမွတ္ မျပဳအပ္သည္ မဟုတ္ပါေလာ၊ အာဝဇၨာ _ အာဝဇၨန္း ကို၊ ဝိနာ _ ၾကဥ္၍ ၊ နိေရာဓာ _ နိေရာဓ သမာပတ္ မွ၊ ဝု႒ဟႏၱႆ _ ထေသာပုဂၢိဳလ္၏၊ ဖလဒႆနာ= အနာဂါမိ အရတၱဖိုလ္ ျဖစ္ပံုကို ေတြ႔ရျခင္းေၾကာင့္၊ နိယေမာ _ အာဝဇၨန္း ကင္းလ်က္ မျဖစ္ႏိုင္ဟူေသာ သတ္မွတ္ ခ်က္သည္၊ န _ မရိွေခ်၊၊ အေၾကာင္းစံုမွ တဒါရံုက် ******************* တထာ ကာမာဝစရဇဝနာဝသာေန ကာမာဝစရသတၱာနံ ကာမာဝစရ. ဓေမၼေသြဝ အာရမဏဘူေတသု တဒါရမဏံ ဣစၦႏၱီတိ။ ကာမာဝစရဇဝနာဝသာေန တဒါရမဏံ ဣစၦႏၱီတိ။ ။ ကာမာဝစရဓေမၼေသြဝ မွ ဧဝသဒၵါ သည္ "ကာမာဝစရဇဝနာဝသာေန ဧဝ,ကာမာဝစရသတၱာနံ ဧဝ" ဟု _______________________ ေဇာေနာင္ တဒါရံု လိုက္ပံု စာ_ ၂၆၅ ေ႐ွ႕ သို႔လည္း လိုက္၏၊ ကာမေဇာ ၏ အဆံုး၌သာ တဒါရံု ကို အလိုရိွၾကသည္, " အပၸနာေဇာ ၏ အဆံုးမွာ အလိုမရိွၾက" ဟူလို။ ခ်ဲ႕ဦးအံ့ _ သြားႏိုင္လာႏိုင္ခါစ ကေလးသူငယ္ မ်ားသည္ ေနအိမ္မွ ျပင္ဘက္သို႔ ထြက္ေသာအခါ မိမိကို ျဖစ္ေစတက္,ေမြးဖြားေစတက္ေသာ မိဘေနာက္, သို႔မဟုတ္ မိဘႏွင့္ သေဘာတူ ေသာ ဘႀကီး ဘေထြးတို႔ ေနာက္သာ လိုက္သြား သကဲ့သို႔, ထို႔အတူ ကာမတဏွာ အရင္းခံ ရိွေသာ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံ ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ကာမဝိပါတ္ တဒါရံု မ်ားလည္း မိမိကို ျဖစ္ေစတက္ေသာ ကာမကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေဇာ တစ္ခုခုေနာက္သို႔ျဖစ္ေစ, ထို ကာမကုသိုလ္ အကုသိုလ္ေဇာ တစ္ခုခုႏွင့္ ကာမေဇာ ခ်င့း သေဘာတူေသာ အျခားေသာ ကာမကုသိုလ္ ႀကိယာေဇာ ႏွင့္ အကုသိုလ္ ေဇာမ်ားေနာက္သို႔ ျဖစ္ေစ လိုက္ပါေလသည္။ ကာမတဏွာတႏၷိဒါန_ကမၼနိဗၺတၱဘာဝေတာ၊ ဇနကံ တံသမာနံ ဝါ, ဇဝနံ အႏုဗႏၶတိ၊ န တု အညံ တဒါလမၺံ, ဗာလဒါရကလီဠယာ။ [အနက္ကို ဋီကာေက်ာ္ နိႆယ၌ ႐ူွပါ။ ] ကာမာဝစရသတၱာနေမဝ တဒါရမဏံ ဣစၦႏၱိ ။ ။ ကာမသတၱဝါ တို႔ သႏၱာန္၌ သာ တဒါရံု ကို အလိုရိွၾကသည္၊ " ျဗဟၼာ တို႔ သႏၱာန္၌ တဒါရံု ကို အလို မရိွၾက" ဟူလို၊ ခ်ဲ႕ဦးအံ့ _ ကာမပဋိသေႏၶ ႏွင့္ တဒါရံု တို႔သည္ ကာမဝိပါတ္ ခ်င္း တူမ်ွၾက၏၊ အရင္းခံ မ်ိဳးေစ့ က်ေရာက္ရာ ကာမပုဂၢဳိလ္ သႏၱာန္၌ သာလ်ွင္ ပဝတၱိ အက်ိဳးဆက္ တဒါရံု ကာမဝိပါတ္ မ်ား ျဖစ္ေပၚႏိုင္သည္၊ ျဗဟၼာ တို႔ သႏၱာန္၌ ကား ထိုကဲ့သို႔ အရင္းခံ ကာမပဋိသေႏၶ မ်ိဳးေစ့ မက်ခဲ့သျဖင့္ ကာမဝိပါတ္ တဒါရံု (သစ္ပင္) မ်ား မေပၚေပါက္ႏိုင္ေခ်။ ဗီဇႆာဘာဝေတာ နတၳိ, ျဗဟၼာနံပိ ဣမႆ ဟိ၊ ပဋိသႏၶိမေနာဗီဇံ, ကာမာဝစရသညိတံ။ [အနက္ကို ဋီကာေက်ာ္နႆယ၌႐ူွပါ။ မ်ိဳးေစ့ မရိွဘဲ ဝိပါတ္တခ်ိဳ႕ျဖစ္ပံု ။ ။ ကာမပဋိသေႏၶ ဟူေသာ အရင္းခံ မ်ိဳးေစ့ မရိွသည့္ အတြက္ ပဝတၱိ အက်ိဳးဆက္ တဒါရံု ကာမဝိပါတ္ မ်ား မျဖစ္ႏိုင္လ်ွင္, စကၡဳ ေသာတဝိညာဏ္ ႏွင့္ သမၸဋိ စၦိဳင္း သႏၱီရဏ ဝိပါတ္ မ်ားလည္း ျဗဟၼာ တို႔ သႏၱာန္မွာ မျဖစ္ႏိုင္ရာ ေရာက္၏၊ ကာမဝိပါတ္ ပဝတၱိ အက်ိဳးဆက္ ခ်င္း တူပါလ်က္ ထို စကၡဳဝိညာဏ္ စေသာ ဝိပါတ္ မ်ားကား အဘယ္ေၾကာင့္ ျဗဟၼာ တို႔ သႏၱာန္၌ ျဖစ္ႏိုင္ပါသနည္းဟု ေမး၊ အေျဖကား _ ျဗဟၼာ တိုလ သႏၱာန္၌ စကၡဳေျႏၵ ေသာတိေျႏၵ ျဖစ္ျခင္း၏ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ စကၡဳဝိညာဏ္ ေသာတဝိညာဏ္ တို႔ ျဖစ္ႏိုင္ၾက၏၊ _________________________ သျဂႋဳဟ္ဘာသာဋီကာ စာ_ ၂၆၆ ဒြါရဝီထိ တို႔ ထူးျခား ကြဲလြဲရာ၌ စိတၱနိယာမဓမၼတာ သေဘာေၾကာင့္ သမၸဋိ စၦိဳင္း သႏၱီရဏ တို႔လည္း ျဖစ္ႏိုင္ၾကေပသည္။ ခ်ဲ႕ဦးအံ့ _ ျဗဟၼာ တို႔ သႏၱာန္၌ စကၡဳေျႏၵ ေသာတိေျႏၵ ဟူေသာ ပသာဒ ႐ုပ္မ်ား မျဖစ္မေန ရ , မုခ် ျဖစ္ၾကရေလၿပီ၊ (ျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္းကို ဃာနာဒိတၱယံနတၳိ အဖြင့္ၾကည့္၊) ထိုသို႔ စကၡဳေျႏၵ ေသာတိေျႏၵ ျဖစ္လ်ွင္ ဆိုင္ရာ အာရံုမ်ား ထိခိုက္သျဖင့္ စကၡဳဝိညာဏ္ ေသာတဝိညာဏ္ တို႔လည္း ျဖစ္ၾကေတာ့မည္သာ၊ ထို စကၡဳဝိညာဏ္ ေသာတဝိညာဏ္ တို႔ အတြက္ စကၡဳဒြါရ ဝီထိ ေသာတဒြါရဝီထိ ဟု ကြဲျပားပါလ်ွင္ စိတၱနိယာမဓမၼတာ အတိုင္း ထို ဝီထိႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ သမၸဋိ စၦိဳင္း သႏၱီရဏ ဝိပါတ္ မ်ားလည္း ျဖစ္ၾကေပသည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဋီကာေက်ာ္၌ "ဣျႏၵိယပၸဝတၱိအာႏုဘာဝေတာ ဒြါရဝီထိေဘေဒ စိတၱနိယာမေတာ စ " ဟု မိန္႔ၿပီ၊ ဣျႏၵိယပၸဝတၱိအာႏုဘာဝေတာ_ စကၡဳေျႏၵ ေသာတိေျႏၵ တို႔ ျဖစ္ျခင္း၏ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း (စကၡဳဝိညာဏ္ ေသာတဝိညာဏ္တို႔အတြက္ အေၾကာင္းျပခ်က္၊ )၊ ဒြါရဝီထိေဘေဒ _ ဒြါရ ဝီထိ ကြဲျပားရာ၌ ၊ စိတၱနိယာမေတာ စ _ စိတ္၏ျဖစ္ျမဲ ဓမၼတာ ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း (သမၸဋိ စၦိဳင္း သႏၱီရဏ တို႔ အတြက္ အေၾကာင္းျပခ်က္) ၊ စကၡဳဝိညာဏာဒီနံ _ စကၡဳဝိညာဏ္ အစရိွေသာ ကာမဝိပါတ္ တို႔၏၊ အဘာေဝါ _ မျဖစ္ရာသည္၊ နာပဇၨတိ _ မေရာက္။ ကာမာဝစရဓေမၼေသြဝ အာရမဏဘူေတသု တဒါရမဏံ ဣစၦႏၱိ ။ ။ ကာမတရားကို အာရံုျပဳရာ၌ သာ တဒါရံု ကို အလိုရိွၾက၏၊ မဟဂၢဳတ္ ေလာကုတၱရာ ပညတ္ မ်ားကို အာရံုျပဳရာ၌ တဒါရံု ကို အလိုမရိွၾက၊ ခ်ဲ႕ဦးအံ့ _ သခင္တစ္ေယာက္၏ ကြၽန္မ မွ ေမြးဖြားရေသာ "သားေပါက္" ကေလးသည္ မ်ားစြာေသာ ကိစၥ၌ မိခင္ အလိုသို႔ မလိုက္ႏိုင္ဘဲ မိခင့္ အထက္က သခင့္အလိုသို႔သာ လိုက္႐ွာရသကဲ့သို႔ , ထို႔အတူ သခင္ႏွင့္ တူေသာ ကာမတဏွာ အရင္းခံ ၍ ကာမကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံ တည္း ဟူေသာ ကြၽန္မ မွ ေမြးဖြားရေသာ တဒါရံု ကာမဝိပါတ္ တည္း ဟူေသာ သားေပါက္ကေလးသည္ ကာမတဏွာ တည္း ဟူေသာ သခင္ အလိုက်ေအာင္ ကာမအာရံု ကိုသာ အာရံုျပဳရေလသည္။ ဆက္ဦးအံ့ _ ကာမေဇာ ေနာက္သို႔ လိုက္ရာ၌ ဥပမာ ျပခဲ့ေသာ ထိုကေလးငယ္သည္ မိဘ, ဦးႀကီး, ဦးေလး, ဘႀကီး, ဘေထြး စေသာ ေဆြမ်ိဳး ေနာက္သို႔ လိုက္ေလ့ရိွေသာ္လည္း အိမ္၏ အနီးအပါး သြားလာေနက် အရပ္မ်ား သို႔ သြားတဲ့အခါ၌သာ လိုက္၍ ေတာႀကိဳ ေတာင္ၾကား စစ္ေျမျပင္စေသာ အရပ္မ်ား သို႔ သြားတဲ့အခါ မလိုက္သကဲ့သို႔ ထို႔အတူ တဒါရံု ဝိပါတ္တို႔သည္ ကာမေဇာ ေနာက္သို႔ လိုက္ေလ့ ရိွၾကေသာ္လည္း မိမိအာရံုျပဳေနက် (အေလ့အလာမ်ားေသာ) ကာမအာရံု ကို ထို ကာမေဇာ တို႔က အာရံုျပဳတဲ့ အခါ၌သာ ကာမေဇာ ေနာက္သို႔ လိုက္၍, မိမိ __________________________ MMOO

No comments:

Post a Comment