Saturday, July 16, 2016

ပကိဏ္းပိုင္း စာ - ၁၉၁ မွ ၁၉၅ အာလမၺနသဂၤဟအဖြင့္ စာမ်က္ႏွာ ၁၉၁ အာလမၺနသဂၤဟအဖြင့္ အာလမၺနသဂၤေဟ အာရမဏာနိ နာမ ႐ူပါရမဏံ စဒၵါရမဏံ ဂႏၶာရမဏံ ရသာရမဏံ ေဖာ႒ဗၺာရမဏံ ဓမၼာရမဏေၪၥတိ ဆဗၺိဓာနိ ဘဝႏၲိ၊ တတၳ ႐ူပေမဝ ႐ူပါရမဏံ။ အာလအမၺန အာရမဏ။ ။အာလမၺနႏွင့္ အာရမဏသဒၵါတို႔သည္ "အာ႐ုံ"ဟူေသာ အနက္ကို ေဟာေသာ ေဝဝုစ္ပရိယာယ္ စကားလွယ္သဒၵါတို႔တည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ "အာလမၺနသဂၤေဟ"ဟု အစခ်ီၿပီးလွ်င္ "အာရမဏာတိ နာမ"ဟု ဆက္လက္မိန္႔စည္၊ အာရမဏ အာလမၺနပုဒ္တို႔သာ မွန္ေၾကာင္းကို အေျချပဳ၌ ျပထားၿပီ၊ အာရမဏသတၱိကိုကား သုံးခ်က္စုအဓိပၸါယ္၌ ျပထား၏။ တတၳ ႐ူပေမဝ။ ။ "စကၡဳေမဝ ႐ူပေမဝ"စသည္၌ ဧဝသဒၵါတို႔သည္ သတၳ ဇီဝကို နစ္ေစေသာ နိဝတၱာပနာဝဓာရဏတို႔တည္းဟု မဏိမၪၨဴ ႏွင့္ သဒၵါဋီကာတို႔ ဖြင့္ၾက၏၊ သူတို႔အလို "ဓေမၼာေယဝ"၌ ဧဝသဒၵါျဖင့္ ဘာကိုနစ္ေစဦးမည္နည္း၊ သတၱ ဇီဝလည္း ပညတၱိဓမၼပင္ ျဖစ္၍ တားျမစ္ဖို႔ရာအနက္ မ႐ွိၿပီ၊ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုဧဝသဒၵါတို႔သည္ တစ္ပါးေသာအနက္ကို နစ္ေစေသာ နိဝတၱာပနာဝဓာရဏ မဟုတ္ မိမိအနက္ကို ျမဲေစေသာ သႏၷိ႒ာနာဝဓရဏတို႔သာတည္း၊ ႂကြင္းေသာ သိဖြယ္ကို အေျချပဳ၌ ဆိုထားၿပီ။ တတၳ စကၡဳဒြါရိကစိတၳာနံ သေဗၺသမၸိ ႐ူပေမဝ အာရမဏံ၊ တၪၥ ပစၥဳပၸႏၷံ၊ တထာ ေသာတဒြါရိကစိတၱာဒီနမၸိ သဒၵါဒီနိ၊ တာနိ စ ပစၥဳပၸႏၷာနိေယဝ။ ပစၥဳပၸန္စသည္အခြဲ။ ။ျဖစ္ေပၚ၍ မခ်ဳပ္ခင္ "ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္"အားျဖင့္ အထင္အ႐ွား႐ွိခိုက္ အာ႐ုံကို "ပစၥဳပၸန္"အာ႐ုံဟု ေခၚ၏၊ ပစၥဳပၸႏၷ = ပတိ + ဥပၸႏၷ၊ တံ တံ ကာရဏံ ပတိစၥ+ဥပၸႏၷံ၊ တံ တံ ကာရဏံ - ထိုထိုဆိုင္ရာအေၾကာင္းကို၊ ပတိစၥ - စြဲ၍၊ ဥပၸႏၷံ-ျဖစ္ဆဲ(ခဏတၱယသို႔ေရာက္ဆဲ)အာ႐ုံသည္၊ ပစၥဳပၸႏၷံ-ပစၥဳပၸန္အာ႐ုံ မည္၏၊ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ေစ့၍ ခ်ဳပ္ေလၿပီးေသာအာ႐ုံကို "အတိတ္"အာ႐ုံဟုေခၚ၏၊ အတီတ=အတိ+ဣတ၊ အတိကၠမိတြာ+ဣတံ ဂတံတိ အတီတံ၊ အတိကၠမိတြာ-လြန္၍၊ ဣတံ ဂတံ-သြားၿပီ၊ ဣတိ-ေၾကာင့္၊ အတီတံ-အတိတ္အာ႐ုံ မည္၏၊ အေၾကာင္းညီၫြတ္လွ်င္ ဧကန္ျဖစ္ေပၚမည့္အာ႐ုံသည္ "အနာဂတ-အနာဂတ္"အာ႐ုံ မည္၏၊ န+အာဂတံ အနာဂတံ၊ အာဂတံ-ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ျဖစ္ေပၚလာဆဲသည္၊ န-မဟုတ္၊ အနာဂတံ-ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ျဖစ္ေပၚလာဆဲမဟုတ္၊ "ျဖစ္လတၱံ႔"ဟူလို၊ ဤကာလသုံးမ်ိဳးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာတရားမ်ားကား စိတ္ ေစတသိက္ ႐ုပ္တရားမ်ားတည္း။ သျဂဳႋဟ္ဘာသာဋီကာ ၁၉၂ ကာလဝိမုတ္။ ။ထိုပစၥဳပၸန္ အတိတ္ အနာဂတ္ကာလ သုံးမ်ိဳးမွ အလြတ္ျဖစ္ေသာအာ႐ုံသည္ "ကာလဝိမုတ္"အာ႐ုံမည္၏၊ ကာလေတာ+ဝိမုတၱံ ကာလဝိမုတၱံ၊ ဤကာလဝိမုတ္အာ႐ုံမ်ားကား ပညတ္တရားႏွင့္ နိဗၺာန္တည္း၊ ထင္႐ွားေစအံ့- ပညတ္သည္ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ နာမပညတ္ အတၳပညတ္ဟု ႏွစ္မ်ိဳး႐ွိ၏၊ ထိုတြင္ အမ်ားသုံးႏႈန္း ေခၚေဝၚအပ္ေသာ နာမည္ေတြသည္ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္အားျဖင့္ အထင္အ႐ွာမ႐ွိ၊ တစ္စုံတစ္ေယာက္က စထြင္ သုံးစြဲထားသျဖင့္ အမ်ားလိုက္၍ သုံးႏႈန္းၾကျခင္းသာျဖစ္သည္၊ အိမ္ ေက်ာင္း လူ နတ္ စေသာအထည္ျဒပ္ အတၳပညတ္ေတြကိုလည္း ေလာကီလူတို႔ အျမင္အားျဖင့္ အထင္အ႐ွား႐ွိသည္ဟု ဆိုရေစကာမူ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပေသာအခါ ႐ုပ္ကလာပ္ေတြသာ ေတြ႔ရ၏၊ အိမ္ မေတြ႔ရ ေက်ာင္း မေတြ႔ရ နတ္ မေတြ႔ရ ျဗဟၼာ မေတြ႔ရေခ်၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္အားျဖင့္ အထင္အ႐ွားမ႐ွိေသာ ထိုပညတ္ကို ပစၥဳပၸန္ အတိတ္ အနာဂတ္ဟု မဆိုထိုက္။ နိဗၺာန္ဟု ေခၚအပ္ေသာ "အၿငိမ္းဓာတ္"တစ္မ်ိဳးသည္ ပရမတၳသေဘာအားျဖင့္ အထင္အ႐ွား ႐ွိ၏၊ သို႔ေသာ္ ျဖစ္လွ်င္ ပ်က္ရျမဲ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္"ျဖစ္ျခင္း"ဟူေသာ ဥပါဒ္ကား မ႐ွိ "ပ်က္ျခင္း"ဟူေသာ ဘင္လည္း မ႐ွိ၊ ယခုေျပာ႐ိုးျဖစ္ေသာ ဌီလည္း မ႐ွိ၊ သႏၲိ(ၿငိမ္းေအးျခင္း)သေဘာကား အျမဲတည္႐ွိ၏၊ ဤသို႔ ဥပါဒ္ (ျဖစ္တုန္း) ဌီ (တည္ဆဲ) ဘင္ (ပ်က္ဆဲ)ဟု မေခၚထိုက္ရကား ပစၥဳပၸန္နိဗၺန္ မ႐ွိ ပစၥဳပၸန္ မ႐ွိလွ်င္ အတိတ္ အနာဂတ္မွာ သာ၍ ေဝးေတာ့၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ပညတ္ႏွင့္ နိဗၺာန္ကို "ကာလဝိမုတ္"ဟု ေခၚဆိုရသည္။ တတၳ စကၡဳဒြါရိက ၊ပ၊ ပစၥဳပၸႏၷာနိေယဝ။ ။စကၡဳဒြါရိကဝီထိစေသာ ပၪၥဒြါရိကစိတ္တို႔၌ စိတ္ဓာတ္သတၱိသည္ မ်ားစြာ မ႐ွိၾက၊ ထို႔ေၾကာင့္ တိုက္႐ိုက္ထင္လာေသာ ဆိုင္ရာ ပစၥဳပၸန္အာ႐ုံတစ္မ်ိဳးကိုသာ အာ႐ုံျပဳၾကသည္။ မေနာဒြါရိကစိတၱာနံ ပန ဆဗၺိဓမၼိ ပစၥဳပၸႏၷမတီတံ အနာဂတံ ကာလဝိမုတၱၪၥ ယထာရဟမာရမဏံ ေဟာတိ။ ဆဗၺိဓမၼိ ပစၥဳပၸႏၷမတီတံ အနာဂတံ ကာလဝိမုတၱၪၥ။ ။မေနာဒြါရိကဝီထိစိတ္မ်ားကား အလြန္အစြမ္းသတၱိ ႐ွိ၏၊ ႐ူပါနံ သဒၵ ဂႏၶ ရသ ေဖာ႒ဗၺ ဓမၼာ႐ုံဟူေသာ အာ႐ုံေျခာက္ပါးကိုပင္ ထိုက္သလို အာ႐ုံျပဳႏိုင္၏၊ စ်ာနဝီထိ မဂၢဝီထိ ဖလသမာပတၱိဝီထိ နိေရာဓသမာပတၱိဝီထိ အဘိညာဝီထိႏွင့္ သဗၺညဳတညာဏဝီထိေတာ္ႀကီးလည္း မေနာဒ္ာရဝီထိပင္တည္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ မေနာဒြါရဝီထိစိတ္တို႔သည္ အတိတ္ အနာဂတ္ ပစၥဳပၸန္ ကာလဝိမုတ္ အာ႐ုံဟူသမွ်ကို အာ႐ုံျပဳႏိုင္သည္သာတည္း၊ "ယထာရဟံ"အရ ထိုက္သလို အာ႐ုံျပဳကိုကား မေနာဒြါရဝီထိအခန္း၌ အစြမ္းကုန္ သိရလတၱံ႔။ ၁၉၃ ဒြါရဝိမုတၱာနၪၥ ပဋိသႏၶိဘဝဂၤစုတိသခၤါတာနံ ဆဗၺိဓမၼိ ယထာသမ႓ဝံ ေယ်ဘုေယန ဘဝႏၲေရ ဆဒြါရဂၢဟိတံ ပညတၱိဘူတံ ဝါ ကမၼကမၼနိမိတၱဂတိနိမိတၱသမၼတံ အာရမဏံ ေဟာတ္္ိ။ ဒြါရဝိမုတၱာနၪၥ ပဋိသႏၶိဘဝဂၤစုတိသခၤါတာနံ။ ။ပဋိသေႏၶစိတ္သည္ တစ္ဘဝတြင္ အစဆုံးစိတ္တည္း၊ သို႔အတြက္ ဒြါရ၆ပါးတြင္ မည္သည့္ဒြါရကိုမွ် စြဲမွီ၍ ျဖစ္ရသည္မဟုတ္၊ ဝီထိစိတ္တို႔၏ အၾကားအၾကား၌ျဖစ္ေသာ ဘဝင္စိတ္မ်ားသည္လည္း မည္သည့္ဒြါရႏွင့္မွ် ဆက္သြယ္ျခင္းမ႐ွိ၊ ဝီထိစိတ္၏ အဆုံးအဆုံးမွာ ေ႐ွးကံအတြက္ အလိုလို ေပၚထြက္လာေသာ ဝိပါက္စိတ္သာတည္း၊ စုတိစိတ္မ်ားလည္း ကံကုန္ခ်ိန္က်လွ်င္ မရဏာသႏၷဝီထိ အဆုံး၌ အလိုလို ေပၚလာေသာ ေနာက္ဆုံးဝိပါက္စိတ္ပင္ ျဖစ္၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ ပဋိသေႏၶ ဘဝင္ စုတိစိတ္မ်ားကို ဒြါရဝိမုတ္စိတ္ဟု ေခၚဆိုအပ္သည္၊ ဒြါရဝိမုတၱာနၪၥ၌ စသဒၵါျဖင့္ ေ႐ွ႕ဝါက်၌ ျပအပ္ခဲ့ေသာ မေနာဒြါရိကစိတ္မ်ားကို ေပါင္းသည္၊ မေနာဒြါရိကစိတ္မ်ား၏ အာ႐ုံသာ၆ပါး႐ွိသည္ မဟုတ္ ဒြါရဝိမုတ္စိတ္(၁၉) ပါး၏ အာရံုလည္း ႐ူပါရံု ၊ ေပ၊ ဓမၼၼာရံုအားျဖင့္ (၆) ပါးပင္ ႐ွိသည္ဟူလို။ ဘဝႏၲေရ။ ။ဘဝ+အႏၲေရ၊ အႏၲရသဒၵါသည္ တစ္ပါးတျခားဟူေသာအနက္ကို ေဟာ၏၊ ယခု ပစၥဳပၸန္ဘဝမွတစ္ပါး တျခားေသာ လြန္ခဲ့ၿပီးစ ဒုတိယဘဝကို "ဘဝႏၲရ"ဟု ယူပါ။ ဆဒြါရဂၢဟိတံ။ ။ဆဒြါရအရ ဒြါရ၆ပါးကိုသာ မုခ်ရေသာ္လည္း ဤအရာ၌ ဌာန ဒြါရ၏အမည္ကို ဌာနီ ေဇာစိတ္ေပၚ၌ တင္စား၍ ဌာႏူပစာရအားျဖင့္ မရဏာသႏၷေဇာစိတ္မ်ားကို ယူပါ၊ ထို႔ေၾကာင့္ "ဆဒြါရဂၢဟိတံ-ဆဒြါရက မရဏာသႏၷေဇာသည္ ယူအပ္ေသာ"ဟု ေပးၾကသည္။ ပစၥဳပၸႏၷမတီတံ ပညတၳိဘူတံ ဝါ။ ။ဝါသဒၵါကို "ပစၥဳပၸႏၷံ အတီတံ"ပုဒ္မ်ား၌လည္း လိုက္ေစ၊ ထိုအာ႐ုံ၆ပါးသည္ ပစၥဳပၸန္ကာလ၌ေသာ္လည္း ျဖစ္ရာ၏ သို႔မဟုတ္ အတိတ္ကာလ၌ေသာ္လည္း ျဖစ္ရည၏၊ နာမ္႐ုပ္ မဟုတ္လွ်င္ ကာလဝိမုတ္ဟု ေခၚေသာ ပညတ္အာ႐ုံေသာ္လည္း ျဖစ္ရာ၏၊ အနာဂတ္အာ႐ုံကား မဟုတ္ႏိုင္၊ မဟုတ္ႏိုင္ေၾကာင္းမွာ ဝီထိမုတ္ပိုင္း မရဏုပၸတၱိခန္း၌ ထင္႐ွားပါလိမ့္မည္။ ကမၼကမၼနိမိတၱဂတိနိမိတၱသမၼတံ။ ။အမ်ားအားျဖင့္ မရဏာသႏၷအခါ မဟုတ္လွ်င္ အျခားဝီထိစိတ္မ်ား၏ အာ႐ုံကို ကံ ကမၼနိမိတ္ ဂတိနိမိတ္ဟု မသမုတ္အပ္၊ ႐ူပါ႐ုံကို ႐ူပါ႐ုံဟုသာ၊ေပ၊ဓမၼာ႐ုံကို ဓမၼာ႐ုံဟုသာ ေခၚေဝၚအပ္၏၊ မရဏာသႏၷဝီထိစိတ္ႏွင့္ ပဋိသေႏၶ စုတိစိတ္မ်ား၏အာ႐ုံ၆ပါးကိုကား ထိုက္သင့္သလို ကံဟူ၍လည္းေကာင္း ကမၼနိမိတ္ဟူ၍လည္းေကာင္း ဂတိနိမိတ္ဟူ၍လည္းေကာင္း စာ ၁၉၄ သမုတ္အပ္၏၊ "႐ူပါ႐ုံ သဒၵါ႐ုံစေသာနာမည္အျပင္ ကံ ကမၼနိမိတ္ ဂတိနိမိတ္အမည္ကိုလည္း ရၾကသည္"ဟူလို၊ ဤကား ပုဒ္တစ္ခုစီအတြက္ အဓိပၸါယ္တည္း။ ပုဒ္ခ်င္းစပ္၍ မွတ္သားဖြယ္။ ။ဘဝႏၲေရပုဒ္ကို ဆဒြါရဂၢဟိတံ၌ စပ္၊ အျခားမဲ့ လြန္ခဲ့ၿပီးစ ဘဝ၌ ဆဒြါရိကမရဏာသႏၷေဇာသည္ ယူေပးအပ္ေသာအာ႐ုံကို ဤ ပဋိသေႏၶစေသာ စိတ္က အာ႐ုံျပဳသည္၊ ဥပမာ- "နတ္ျပည္မွ စုေတ၍ လူ႔ျပည္သို႔ လာခဲ့လွ်င္ ထိုနတ္ျပည္ဝယ္ စုေတခါနီးတုန္းက မရဏာသႏၷေဇာသည္ ႐ူပါ႐ုံစေသာ အာ႐ုံ၆ပါးတြင္ တစ္ပါးပါးကို အာ႐ုံျပဳေပလိမ့္မည္၊ ထိုနတ္ျပည္က မရဏာသႏၷေဇာသည္ ယူအပ္ေသာ အာ႐ုံကိုပင္ ဤလူ႔ဘဝ ပဋိသေႏၶစိတ္က လိုက္၍ အာ႐ုံျပဳရသည္"ဟူလို။ ယထာသမၻဝံ။ ။ဤပုဒ္ကို ဆဒြါရဂၢဟိတံ ပစၥဳပၸႏၷမတီတံ ပညတၱိဘူတံ ကမၼကမၼနိမိတၱဂတိနိမိတၱသမၼတံဟူေသာ သုံးပုဒ္စပ္၊ ထိုတြင္ ဆဒြါရဂၢဟိတံ၌ စပ္ခိုက္"စကၡဳဒြါရ၌ ျဖစ္ထိုက္လွ်င္ စကၡဳဒြါရဂၢဟိတ႐ူပါ႐ုံ ေသာတဒြါရ၌ ျဖစ္ထိုက္လွ်င္ ေသာတာဒြါရဂၢဟိတသဒၵါ႐ုံ၊ေပ၊မေနာဒြါရ၌ ျဖစ္ထိုက္လွ်င္ မေနာဒြါရဂၢဟိတအာ႐ုံ၆ပါးတြင္ တစ္ပါးပါးေသာအာ႐ုံ ျဖစ္မည္"ဟူလို၊ ပစၥဳပၸႏၷမတီတံ ပညတၱဘူတံ၌ စပ္ခိုက္ "ပစၥဳပၸန္ျဖစ္ထိုက္လွ်င္ ပစၥဳပၸန္အာ႐ုံျဖစ္မည္၊ အတိတ္ျဖစ္ထိုက္လွ်င္ အတိတ္အာ႐ုံ ပညတ္ျဖစ္ထိုက္လွ်င္ ပညတ္ျဖစ္ေသာ ကာလဝိမုတ္အာ႐ုံ ျဖစ္မည္"ဟူလို၊ ကမၼ၊ေပ၊သမၼတံ၌ စပ္ခိုက္ "ကံအာ႐ုံ ျဖစ္ထိုက္လွ်င္ ကံဟု သမုတ္အပ္ေသာအာ႐ုံ ျဖစ္မည္ ကမၼနိမိတ္ ျဖစ္ထိုက္လွ်င္ ကမၼနိမိတ္ဟုသမုတ္အပ္ေသာအာ႐ုံ ဂတ္ိနိမိတ္ ျဖစ္ထိုက္လွ်င္ ဂတိနိမိတ္ဟု သမုတ္အပ္ေသာအာ႐ုံ ျဖစ္မည္"ဟူလို၊ ယထာသမ႓ဝံအရ ျဖစ္ထိုက္သလို ျဖစ္ၾကပုံမွာ ဝီထိမုတ္ပိုင္းတြင္ မရဏုပၸတၱိအခန္း၌ "ကာမာဝစရပဋိသႏၶိယာ ၊ေပ၊ဥပလဗ႓တိ" စသည္ျဖင့္ အက်ယ္လာလတၱံ႔ ျဖစ္ေသာ္လည္း ဤအပိုင္းက ႏႉးၿပီးႏွပ္ၿပီး ျဖစ္ႏွင့္ဖို႔ရာ ျပဦးအံ့။ [ေဆာင္] ကာမသႏၶ ဘဝင္သည္ကား ငါးပါးအာ႐ုံ ေျခာက္ဖုံဒြါရ ယူကုန္ၾကလ်က္ ယထာရဟံ ပစၥဳ ပၸန္ႏွင့္ တီတံ ကမၼ-နိမိတၱဟု အာ႐ုံျပဳ၏၊ စုတိစိတ္မွာ အတိတ္သာတည္း၊ ဓမၼာ႐ုံကား ထိုစိတ္မ်ား၏ တစ္ပါးမေနာ-ဒြါရေဇာျဖင့္ ယူေသာတီတံ ကံႏွင့္ကမၼ-နိမိတၱသင့္၊ ႐ူပအာ႐ုံ တစ္ဖုံမေနာ-ဒြါရေဇာျဖင့္ ယူေသာဧကန္ ပစၥဳပၸန္႐ွိ ဂတိနိမိတ္ ဆိုရိပ္လည္းေကာင္း တစ္ေၾကာင္းဆက္ထုတ္ မဟဂၢဳတ္တြင္ အာ႐ုပ္ပဌမ-တတိယႏွင့္ ႐ူပသႏၶိ ဘြင္စုတိမွာ ဓမၼာ႐ုံေဟာ မေနာဒြါရ-ဂဟိတမွတ္ ပညတ္ကမၼ-နိမိတၱ႐ွင့္၊ ဒုတိယ စတုတၳာ-အာ႐ုပၸါတြက္ မဟဂၢတ ကမၼနိမိတ္ အတိတ္ဟုေဟာ မေနာဒြါရ-ယူ႐ဓမၼာ အာ႐ုံလာသည္ . . . ယထာသမ႓ဝေပတည္း။ ...........+++++++++++----------- အာလမၸနသဂၤဟအဖြင့္ ၁၉၅ ကာမသႏၲီ၊ေပ၊အတိတ္သာတည္း။ ။ကာမပဋိသေႏၶ ဘဝင္စိတ္တို႔၏ အာ႐ုံသည္ ႐ူပါ႐ုံစေသာ ငါးပါးျဖစ္အံ့၊ ထိုက္သည္အားေလ်ာ္စြာ အျခားမဲ့ဘဝ၌ ေျခာက္ဒြါရျဖင့္ ယူအပ္၏။ ထို႐ူပါ႐ုံ စသည္တို႔ မခ်ဳပ္ေသးလွ်င္ ပဋိသေႏၶႏွင့္ဘဝင္ အနည္းငယ္ကာလ၌ ပစၥဳပၸန္ျဖစ္၏၊ ထိုေနာက္ ဘဝင္စိတ္မ်ားသည္ အတိတ္ကိုသာ အာ႐ုံျပဳ၏၊ စုတိခိုက္မွာ အတိတ္သာတည္း၊ထို႐ူပါ႐ုံစသည္တို႔က ခ်ဳပ္ၿပီးျဖစ္လွ်င္ ပဋိသေႏၶ ဘဝင္ စုတိအားလုံးပင္ အတိတ္ကိုသာ အာ႐ုံျပဳရမည္၊ ကံ ကမၼနီမိတ္ ဂတိနိမိတ္ သုံးပါးတြင္ ကမၼနိမိတ္ တစ္မ်ိဳးသာတည္း။ ဓမၼာ႐ုံကား၊ေပ၊နိမိတၱသင့္။ ။ထိုကာမပဋိသေႏၶ ဘဝင္တို႔၏အာ႐ုံသည္ ဓမၼာ႐ုံျဖစ္အံ့၊ အျခားမဲ့ဘဝ၌ မေနာဒြါရိကေဇာတစ္မ်ိဳးျဖင့္သာ ယူအပ္၏၊ ထိုဓမၼာ႐ုံသည္ ေစတနာျဖစ္အံ့ အတိတ္ျဖစ္ေသာကံတည္း၊ေစတနာ မဟုတ္လွ်င္ အတိတ္ ကမၼနိမိတ္ခ်ည္းသာတည္း။ ႐ူပအာ႐ုံ၊ေပ၊ဆိုရိပ္၄င္း။ ။ထိုကာမပဋိသေႏၶ ဘဝင္ စုတိမ်ားသည္ အျခားမဲ့ဘဝ၌ မေနာဒြါရိကေဇာျဖင့္ ယူအပ္ေသာ ပစၥဳပၸန္ ဂတိနိမိတ္ ႐ူပါ႐ုံကိုလည္း အာ႐ုံျပဳေသး၏။ [ဂတိနိမိတ္မွန္လွ်င္ ႐ူပါ႐ုံသာဟု အ႒ကထာဆို၏။] တစ္ေၾကာင္းဆက္ထုတ္၊ေပ၊ပညတ္ကမၼ-နိမိတၱ႐ွင့္။ ။မဟဂၢဳတ္ ပဋိသေႏၶတို႔တြင္ အာ႐ုပၸပဌမတတိယႏွင့္ ႐ူပပဋိသေႏၶ ဘဝင္ စုတိတို႔ကား အျခားမဲ့ဘဝ၌ မေနာဒြါရိကေဇာျဖင့္ ယူအပ္ေသာ ကသိုဏ္းပညတ္စေသာ ကမၼနိမိတ္ ဓမၼာ႐ုံကိုသာ အာ႐ုံျပဳကုန္၏။ ဒုတိယစတုတၳာ၊ေပ၊ယူ႐ဓမၼာ အာ႐ုံလာသည္။ ။ဒုတိယ စတုတၳျဖစ္ေသာ အာ႐ုပၸပဋိသေႏၶ ဘဝင္ စုတ ဒုတိယစတုတၳာ၊ေပ၊ယူ႐ဓမၼာ အာ႐ုံလာသည္။ ။ဒုတိယ စတုတၳျဖစ္ေသာ အာ႐ုပၸပဋိသေႏၶ ဘဝင္ စုတိတို႔ကား မေနာဒြါရျဖင့္သာ ယူအပ္ေသာ အတိတ္ျဖစ္ေသာ မဟဂၢဳတ္ ကမၼနိမိတ္ ဓမၼာ႐ုံကိုသာ အာ႐ုံျပဳ၏၊ ဤကား ယထာသမ႓ဝ အဓိပၸါယ္တည္း၊ အက်ယ္သေဘာကို ဘုံပိုင္းက်မွ သိရလတၱံ႔။ ေယဘုေယ်နအဓိပၸါယ္။ ။ေယဘုေယ်နကို ဆဒြါရဂၢဟိတံ၌စပ္၊"ပဋိသေႏၶ ဘဝင္ စုတိတို႔၏အာ႐ုံသည္ အျခားမဲ့ လြန္ၿပီးစဘဝက ဆဒြါရိကမရဏာသႏၷေဇာ ယူအပ္ေသာ အာ႐ုံ်ားျဖစ္သည္"ဟု ဆိုေသာ္လည္း မ်ားရာလိုက္၍ ဆိုျခင္းျဖစ္သည္၊ အနာ္ငယ္အားျဖင့္ ဆဒြါရိကေဇာတို႔ မယူအပ္ေသာ အာ႐ုံမ်ား ႐ွိေသး၏"ဟူလို၊ ခ်ဲ့ ဦးအံ့-ဤကာမဘုံမွ စ်ာန္ကိုရသျဖင့္ အသညသတ္ဘုံသို႔ ေရာက္ရသူသည္ ထိုဘုံမွ စုေတလွ်င္ ကာမသုဂတိဘုံသို႔သာ ျပန္လာရလိမ့္မည္၊ အသညသတ္ဘုံ၌ စိတ္ဟူသမွ် လုံးဝမ႐ွိရကား စုေတခါနီး၌ အာ႐ုံယူဖို႔ရာ မရဏာသႏၷေဇာ မရႏိုင္၊ ထို႔ေၾကာင့္ အသညသတ္ဘုံမွ စုေတ၍ ကာမဘုံ၌ျဖစ္ေသာ ပဋိသေႏၶ၏အာ႐ုံသည္ အျခားမဲ့ လြန္ၿပီးစဘဝ၌ ဆဒြါရိကမရဏာသႏၷေဇာသည္ ယူအပ္ေသာ -------------+++++++++------//// Writing by Ko Thant Zaw

No comments:

Post a Comment